Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:KimD schreef:Ik zou gewoon een weekend zuid-limburg doen, dan kun je kerstmarkten bezoeken tot je poten pijn doen. Valkenburg, Maastricht, Aachen, Luxemburg, noem maar op.
Dit inderdaad!
Je hebt enorm veel hier in de omgeving.
Als je een weekendje doet hier en overnacht in Maastricht bv. kun je erg veel kanten op en verschillende markten bezoeken bv. (Valkenburg en Aachen liggen op 10/20min van Maastricht af bv)
O.a. Aachen is heel erg gezellig, ook als stad zijnde in 't algemeen.
Maastricht heb ik zelf ondertussen wel gezien, maar voor een keer te doen ook erg leuk en gezellig sfeertje.
In Valkenburg heb je de grotten waar de kraampjes in uitgestald staan wat ook iets is wat je wel een keer gedaan moet hebbenWat iemand hier al aangaf; niet alles is kerst gerelateerd wat ze verkopen, maar dat vind ik dus juist leuk. Zo heb je echt een gemengd aanbod. Kerst spulletjes heb je op een gegeven moment ook wel gezien als het tientallen dezelfde soort kraampjes zijn. Is maar net wat je leuk vind om te zien/kopen. Kunt in deze steden achteraf ook echt heerlijk eten in de gezellige binnenstad. Valkenburg heeft heel veel verwarmde terrassen bv waar je in de winter periode nog heel gezellig kunt vertoeven ook. Zelfde ook in Aachen en Maastricht.
En wat drukte betreft... Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele kerstmarkt echt te doen is in een weekend/avond en dat je overal dan met drukte kampt dus ik raad aan om daar omheen te werken en als het kan dus doordeweeks, overdag te gaan - al is het in de avonden natuurlijk erg gezellig met de lampjes in het donker.
Vanuit Vaals sta ik met 10/15 minuten in Aachen. CharlotteBM schreef:KimD schreef:Ik zou gewoon een weekend zuid-limburg doen, dan kun je kerstmarkten bezoeken tot je poten pijn doen. Valkenburg, Maastricht, Aachen, Luxemburg, noem maar op.
Ik hád Keulen op nummer 1 staan maar dit is ook een erg leuk idee aangezien ik ook graag nog eens naar Maastricht zou willen! Lijkt me zo'n gezellige stad
Is dat überhaupt te doen met een parkeerplaats vinden? Of is dat onbegonnen werk? 
BrittS schreef:Ik wil dit jaar graag naar Aken, met de auto, op een zaterdagIs dat überhaupt te doen met een parkeerplaats vinden? Of is dat onbegonnen werk?