Kerstmarkten; tips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarisJj

Re: Kerstmarkten; tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:55

Mijn moeder en ik willen begin dec naar de kerstmarkt in Oldenburg. Zijn er mensen die daar al eens geweest zijn en was dit wat? :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 07:35

Ik ga bijna elk jaar naar Münster, sowieso een prachtige binnenstad daar, maar met de kerstmarkt nog mooier.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:45

cursebreaker schreef:
KimD schreef:
Ik zou gewoon een weekend zuid-limburg doen, dan kun je kerstmarkten bezoeken tot je poten pijn doen. Valkenburg, Maastricht, Aachen, Luxemburg, noem maar op. :+

Dit inderdaad!

Je hebt enorm veel hier in de omgeving.
Als je een weekendje doet hier en overnacht in Maastricht bv. kun je erg veel kanten op en verschillende markten bezoeken bv. (Valkenburg en Aachen liggen op 10/20min van Maastricht af bv)

O.a. Aachen is heel erg gezellig, ook als stad zijnde in 't algemeen.
Maastricht heb ik zelf ondertussen wel gezien, maar voor een keer te doen ook erg leuk en gezellig sfeertje.
In Valkenburg heb je de grotten waar de kraampjes in uitgestald staan wat ook iets is wat je wel een keer gedaan moet hebben :j Wat iemand hier al aangaf; niet alles is kerst gerelateerd wat ze verkopen, maar dat vind ik dus juist leuk. Zo heb je echt een gemengd aanbod. Kerst spulletjes heb je op een gegeven moment ook wel gezien als het tientallen dezelfde soort kraampjes zijn. Is maar net wat je leuk vind om te zien/kopen. Kunt in deze steden achteraf ook echt heerlijk eten in de gezellige binnenstad. Valkenburg heeft heel veel verwarmde terrassen bv waar je in de winter periode nog heel gezellig kunt vertoeven ook. Zelfde ook in Aachen en Maastricht.

En wat drukte betreft... Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele kerstmarkt echt te doen is in een weekend/avond en dat je overal dan met drukte kampt dus ik raad aan om daar omheen te werken en als het kan dus doordeweeks, overdag te gaan - al is het in de avonden natuurlijk erg gezellig met de lampjes in het donker.

Maastricht - Aachen is overigens 30 tot 35 minuten met de auto. Langer met de bus. :+ Vanuit Vaals sta ik met 10/15 minuten in Aachen.

CharlotteBM schreef:
KimD schreef:
Ik zou gewoon een weekend zuid-limburg doen, dan kun je kerstmarkten bezoeken tot je poten pijn doen. Valkenburg, Maastricht, Aachen, Luxemburg, noem maar op. :+

Ik hád Keulen op nummer 1 staan maar dit is ook een erg leuk idee aangezien ik ook graag nog eens naar Maastricht zou willen! Lijkt me zo'n gezellige stad :D

Vanuit hier naar Keulen is ook goed te doen hoor! Zeker als je met de auto komt.

Centrum Keulen is 1 uur en drie kwartier rijden. Maar rond de kerstperiode vertrekken er ook bussen die kant op.

Nog leuker is trouwens met de treinen van Aachen HBH! :j

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:05

Ik kom mijn hele leven al in Aachen bij de kerstmarkt. Veel kraampjes, onwijs veel zelfgemaakte ambachtelijke spullen. draaimolens en eettentjes met hapjes en plekjes om te kunnen zitten. De markt is in twee delen verdeelt en geeft je tussendoor de tijd even op adem te komen en de versierde etalages te bekijken. Zo nu en dan versieren ze de kerk waar omheen alle kraampjes staan ook. Wij vermaken ons daar altijd wel een dag. Ik vind het er echt heerlijk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:07

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Prettige feestdagen, daar past het beter. :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:47

Ik ben dol op de kerstmarkt in Bremen!! :))

Maastricht is leuk!

Bourtagne schijnt ook erg leuk te zijn, geen persoonlijke ervaring (in Groningen)

Ik ga dit jaar met een vriendin naar de drijvende kerstmarkt in Leiden? Ben benieuwd! :))

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:58

Bremen is echt heel erg gaaf!
Dusseldorf vind ik ook leuk.
Keulen was een zware tegenvaller, veeeeel te druk, niet te doen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:31

Keulen is veel te druk. Ik zit op dit moment in Bonn. Ook erg leuk.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:21

Düsseldorf viel ons deze week tegen. Erg verspreid allemaal. En de gewone winkels waren veel van de bekende ketens.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:11

Gent. Klein maar gezellig.. O:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:15

Ik ben vorig week met vrienden in Düsseldorf geweest en heb mij prima vermaakt! Leuke mix van kraampjes met winkeltjes. Verschillende markten verspreid door het centrum en allemaal mooi aangekleed.

Niet heel veel gekocht, maar wel een heerlijke tijd gehad. Veel kraampjes, veel verschillende dingen. Was erg leuk!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:37

Ik wil dit jaar graag naar Aken, met de auto, op een zaterdag := Is dat überhaupt te doen met een parkeerplaats vinden? Of is dat onbegonnen werk?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:48

Hier al mensen naar de markt in Oldenbug geweest? Is die de moeite waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:53

Ik ga zaterdag daarheen, nog niet eerder gewest naar Oldenburg

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:56

Vorig jaar met mijn ouders naar Düsseldorf geweest. Ik vond het wel leuk. Wel allemaal verspreid. Dit jaar gaan we naar Dordrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:12

Dordrecht voor het eerst in jaren niet dit jaar.
Bewaar je lekkere trek voor de hamburgers van de grote schommelende BBQ! Veel te duur, maar wel erg lekker! :9

Ik ga zaterdag naar de Kerstmarkt in Haarlem. Die vond ik vorig jaar ook erg leuk.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:16

Monschau. <3

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:09

BrittS schreef:
Ik wil dit jaar graag naar Aken, met de auto, op een zaterdag := Is dat überhaupt te doen met een parkeerplaats vinden? Of is dat onbegonnen werk?

Voor het centrum van Aken moet je auto een milieuvignet hebben. Dat is zo'n groene sticker. Anders mag je het centrum niet in.

Tip: rij naar de grensovergang Vaals-Aken. (via de N278) Net over de grens ligt een kerkhof, de Westfriedhof. Daar is een grote, gratis parkeerplaats. Zet daar je auto neer en stap daar ook op de bus. Alle buslijnen die eindigen op een 5 gaan naar het centrum. Je kunt in de bus een P&R ticket kopen voor 5 euro waar je met 4 personen heen en terug kunt reizen. Er komen veel bussen dus je hoeft nooit lang te wachten.
Meer info: https://heerlen.nieuws.nl/nieuws/86192/ ... kt-aachen/

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:34

Of je pakt vanaf P+R Heerlen de trein, parkeren is dan €4. In Aken heb je inderdaad een groene sticker nodig

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:00

Ik was vorig jaar naar Bremen en dit jaar Münster. Beide mooie steden en een gezellige kerstmarkt. Ik ben geen die-hard kerstmarktofiel en ben na er een paar uur ook wel weer klaar mee, maar ik heb me er prima vermaakt :D.

Afbeelding
Afbeelding

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:19

Gisteren in Oldenburg geweest. Wel leuk, maar erg veel eet-tentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:47

Gister ook naar Oldenburg geweest, heel veel eten ja . Heb je de ponys nog gezien?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:48

Keulen is hier favoriet, Düsseldorf vonden we nix aan, Valkenburg was wel leuk een x wat anders, Antwerpen klein,

Wij dachten Oberhausen dit jaar te doen of Aken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:22

Rebecca schreef:
Gister ook naar Oldenburg geweest, heel veel eten ja . Heb je de ponys nog gezien?

Ja, inderdaad, arme beestjes.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:47

Komende zaterdag is in Harlingen weer kerstmarkt.