Gelukkig was de tip van kvk de oplossing.
daarmee goede nummer kunnen achterhalen en een telefoontje en de afzender heeft er een probleem erbij. Maar dat is niet meer mijn probleem.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Storm schreef:Bloodymary schreef:Dan niks doen, weggooien. De factuur is niet aan jou gericht.
Dan heeft ze er volgende week weer een. Ik zou het retour afzender doen met 'persoon onbekend op dit adres' .
Zoe_97 schreef:Sclimpre schreef:Heb ik al een aantal keren geprobeerd. In dikke rode letters. Na een paar dagen was de brief er terug! Na poging 3 brief in stukjes gescheurd.
Heb je het adres goed doorgekrast? En de streepjescode beneden? In België is die fluo oranje meestal in de rechter onderhoek. Je kan ook binnenbrengen op een postkantoor. Dan kleven ze er een speciale sticker op
Rex_Rolfo schreef:Zoe_97 schreef:De brief openen mag je trouwens helemaal niet. Hij staat niet op jouw naam (nee daar betekend adres niets in). Dus door de brief te openen schendt je het briefgeheim. In theorie kunnen ze je daarvoor aanklagen...
Wat moet je dan als er geen retouradres op staat? Soms moet je voor de minst slechte oplossing kiezen.
karuna schreef:De goede fijne incasso bedrijven ja. De minder fijne louche incassobedrijven zijn stervens agressief in hun benadering soms. Been there done thatniet fijn. Dat je mag gaan bewijzen dat jij er niks mee te maken hebt.
Mannetjes die even een sigaretten automaat komen opeisen. In een woonwijk waardoor we er achter kwamen dat een shoarma zaak eigenaar hetzelfde geflikt had. Dus dat ben ik graag voor.
Dus ja dan is briefgeheim even jammer dan. Vooral omdat het mijn adres is, en factuur ook aan mijn adres gericht is.
En het is opgelost dankzij de kvk tip. Dus er is geen probleem meer.
Attitude schreef:De brief is toch niet aan jou gericht ? Dus incassoburo / deurwaarder kan dan ook niks. Deurwaarder moet altijd inschrijving gemeente checken voor dagvaarding dus dat moet ook geen problemen opleveren als jij als enige ingeschreven staat op dat adres.
Sclimpre schreef:Attitude schreef:De brief is toch niet aan jou gericht ? Dus incassoburo / deurwaarder kan dan ook niks. Deurwaarder moet altijd inschrijving gemeente checken voor dagvaarding dus dat moet ook geen problemen opleveren als jij als enige ingeschreven staat op dat adres.
Als er bv nog een vorige bewoner op jouw adres ingeschreven staat kan een incasso/deurwaarder wel degelijk iets. Als iemand verhuist en zich ergens anders inschrijft wordt die automatisch geschapt op het oude adres. Schrijft die zich niet officieel in op een nieuw adres blijft die op het oude adres staan. Je kan wel als nieuwe bewoner vragen om iemand te schappen op jouw adres. Doe je dat niet en heeft de oude bewoner schulden kunnen ze dat wel degelijk bij jou komen verhalen. Althans dit is de situatie in Belgie.
Relaxed schreef:Sclimpre schreef:Als er bv nog een vorige bewoner op jouw adres ingeschreven staat kan een incasso/deurwaarder wel degelijk iets. Als iemand verhuist en zich ergens anders inschrijft wordt die automatisch geschapt op het oude adres. Schrijft die zich niet officieel in op een nieuw adres blijft die op het oude adres staan. Je kan wel als nieuwe bewoner vragen om iemand te schappen op jouw adres. Doe je dat niet en heeft de oude bewoner schulden kunnen ze dat wel degelijk bij jou komen verhalen. Althans dit is de situatie in Belgie.
In Nederland niet hoor, dat zou wat zijn zeg.. Kun jij opdraaien voor de schulden van een wildvreemde?
Relaxed schreef:Sclimpre schreef:Als er bv nog een vorige bewoner op jouw adres ingeschreven staat kan een incasso/deurwaarder wel degelijk iets. Als iemand verhuist en zich ergens anders inschrijft wordt die automatisch geschapt op het oude adres. Schrijft die zich niet officieel in op een nieuw adres blijft die op het oude adres staan. Je kan wel als nieuwe bewoner vragen om iemand te schappen op jouw adres. Doe je dat niet en heeft de oude bewoner schulden kunnen ze dat wel degelijk bij jou komen verhalen. Althans dit is de situatie in Belgie.
In Nederland niet hoor, dat zou wat zijn zeg.. Kun jij opdraaien voor de schulden van een wildvreemde?
karuna schreef:In dit geval was ik alsnog de pineut geweest omdat mijn naam dus wel gekoppeld was aan het bedrijf. En ja ik woon hier. Als dan mijn naam ook gekoppeld is moet ik daarmee gaan vechten en bewijzen dat ik er niks mee te maken heb. Geen zin in en dus nu opgelost gelukkig. Blijft heel raar alleen maar hopelijk nu klaar.
Maar wat betreft brieven, als er wat binnenkomt in je brievenbus. Niemand die open maakt zonder eerst de hele post voor en achter te bestuderen?
karuna schreef:In dit geval was ik alsnog de pineut geweest omdat mijn naam dus wel gekoppeld was aan het bedrijf. En ja ik woon hier. Als dan mijn naam ook gekoppeld is moet ik daarmee gaan vechten en bewijzen dat ik er niks mee te maken heb. Geen zin in en dus nu opgelost gelukkig. Blijft heel raar alleen maar hopelijk nu klaar.
Maar wat betreft brieven, als er wat binnenkomt in je brievenbus. Niemand die open maakt zonder eerst de hele post voor en achter te bestuderen?
Om de een of andere vage reden is mijn naam en adres door het ontvangende bedrijf doorgegegen. Dat per telefoon De "nieuwe contactgegevens" heeft doorgegeven. Nu zijn mijn achternaam en ook de straatnaam geen voor de hand liggende namen. Achternaam was weliswaar niet goed doorgegeven, spelling wijkt af. Maar toch.
xxCYNNxx schreef:Jeetje wat een gedoe...en om problemen te voorkomen alles uitzoeken? Waarom? Dat was helemaal niet nodig, want je had helemaal geen problemen gekregen.
Een deurwaarder had hier al niks mee gekund, aangezien je kunt aantonen dat dat bedrijf niet op jouw adres gevestigd is en bovendien alleen jij ingeschreven staat op dat adres. Gelijk dat soort instanties vleugellam gemaakt, want ze kunnen dan niks anders dan afdruipen en uit gaan zoeken waar desbetreffend bedrijf dan wel gevestigd is.
Een incassobureau kan al helemaal niks, behalve bluffen en dreigen...echte macht om je te dwingen te betalen hebben ze verder niet.
En al komt een louche incasso bij je aan de deur; 112 is zo gebeld hoor, zul je zien hoe snel dat soort volk afdruipt als ze bij iemand aan de deur komen die wel weet wat zijn/haar rechten zijn.
Dus problemen had je sowieso hier niet van gehad. Op zn hoogst 5 minuten van je tijd om desbetreffend bureau er op te wijzen dat het bedrijf niet op jouw adres zit en sowieso helemaal niet van jouw is.
capopjekop schreef:In het vervolg post die niet voor jou bestemd is dicht laten. Dat is strafbaar.