Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:04

Marlies het went zeg maar. :n

Gelukkig was de tip van kvk de oplossing. *\o/* daarmee goede nummer kunnen achterhalen en een telefoontje en de afzender heeft er een probleem erbij. Maar dat is niet meer mijn probleem. *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:04

Storm schreef:
Bloodymary schreef:
Dan niks doen, weggooien. De factuur is niet aan jou gericht.

Dan heeft ze er volgende week weer een. Ik zou het retour afzender doen met 'persoon onbekend op dit adres' .

Eens. De postbode kan dan een retoursticker plakken en hem naar de afdeling van postnl sturen die adressen proberen te achterhalen. Deze mogen als enige ook de post open maken.

In het vervolg post die niet voor jou bestemd is dicht laten. Dat is strafbaar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:04

Onali schreef:
Jij trekt wel altijd bijzondere dingen aan, zoals louche deurwaarders en nu dit weer.

En er komt nog meer, nu dat ze het adres bevestigd heeft.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:06

Zoe_97 schreef:
Sclimpre schreef:
Heb ik al een aantal keren geprobeerd. In dikke rode letters. Na een paar dagen was de brief er terug! Na poging 3 brief in stukjes gescheurd.

Heb je het adres goed doorgekrast? En de streepjescode beneden? In België is die fluo oranje meestal in de rechter onderhoek. Je kan ook binnenbrengen op een postkantoor. Dan kleven ze er een speciale sticker op

Ja, adres goed doorgekrast met 2 dikke rode lijnen. In rode hoofdletters opgeschreven dat die persoon hier niet woonde en retour.
Als daar niemand op reageert is er toch een heel klein probleempje met klantvriendelijkheid. Idem als je naar het postkantoor (waarvan de openingsuren beperkt en hele onlogisch zijn) zou moeten gaan om een brief die niet voor jou is en waar je niet om gevraagd hebt terug te brengen. In de dichtsbijzijnde brievenbus gooien zou voldoende moeten zijn.

Eleeke

Re: Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:09

Ook wel eens met zo'n soort akkefietje een incasso bureau aan de deur gehad, gelukkig een fijne dus het is vrij snel geregeld. Maar ik zou het ook gelijk even uitgezocht hebben hoor.
Kleine moeite en je hebt er ook weer iemand mee geholpen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:16

Onali schreef:
Jij trekt wel altijd bijzondere dingen aan, zoals louche deurwaarders en nu dit weer.

Het is idd maar net hoe je in het leven staat en hoe je tegen dingen aankijkt en beleefd :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:17

Rex_Rolfo schreef:
Zoe_97 schreef:
De brief openen mag je trouwens helemaal niet. Hij staat niet op jouw naam (nee daar betekend adres niets in). Dus door de brief te openen schendt je het briefgeheim. In theorie kunnen ze je daarvoor aanklagen...

Wat moet je dan als er geen retouradres op staat? Soms moet je voor de minst slechte oplossing kiezen.

geen retouradres is niet jouw probleem. je doet het gewoon weer op de post zoals je een met retouradres op zou doen. De macines lezen dat er geen retouradres is en de brief gaat naar de dienst onbestelbare stukken. De medewerkers daar zijn wel bevoegd om het retouradres te proberen achterhalen, ds indien nodig daarvoor de brief te openen. of er een retouradres of neit opstaat maakt voor een verkeerde ontvanger niets uit.

purny

Re: Factuur gekregen niet voor mij, niet bereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:24

Als ik een brief krijg met een andere naam ga ik hem niet openen. Hij is niet voor mij bestemd dus gaat ie retour

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:27

karuna schreef:
De goede fijne incasso bedrijven ja. De minder fijne louche incassobedrijven zijn stervens agressief in hun benadering soms. Been there done that :n niet fijn. Dat je mag gaan bewijzen dat jij er niks mee te maken hebt.

Mannetjes die even een sigaretten automaat komen opeisen. In een woonwijk waardoor we er achter kwamen dat een shoarma zaak eigenaar hetzelfde geflikt had. Dus dat ben ik graag voor.

Dus ja dan is briefgeheim even jammer dan. Vooral omdat het mijn adres is, en factuur ook aan mijn adres gericht is. :j
En het is opgelost dankzij de kvk tip. Dus er is geen probleem meer. :')

De brief is toch niet aan jou gericht ? Dus incassoburo / deurwaarder kan dan ook niks. Deurwaarder moet altijd inschrijving gemeente checken voor dagvaarding dus dat moet ook geen problemen opleveren als jij als enige ingeschreven staat op dat adres.

Vind het ook niet netjes dat je de brief open maakt.
Krijg ook nog weleens post van vorige bewoner en dan gewoon retour afzender / woont hier niet (meer)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:29

Mijn dochter kreeg ook steeds post voor iemand op haar adres, steeds retour gestuurd maar ze bleven komen waaronder bekeuringen en weet ik het allemaal.
Bedrijf gebeld en ze moest de brief openmaken, heel gedoe geweest om die spookbewoner uitgeschreven te krijgen dus soms moet je die post wel openmaken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:30

In dit geval was ik alsnog de pineut geweest omdat mijn naam dus wel gekoppeld was aan het bedrijf. En ja ik woon hier. Als dan mijn naam ook gekoppeld is moet ik daarmee gaan vechten en bewijzen dat ik er niks mee te maken heb. Geen zin in en dus nu opgelost gelukkig. Blijft heel raar alleen maar hopelijk nu klaar.

Maar wat betreft brieven, als er wat binnenkomt in je brievenbus. Niemand die open maakt zonder eerst de hele post voor en achter te bestuderen?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:31

Attitude schreef:
De brief is toch niet aan jou gericht ? Dus incassoburo / deurwaarder kan dan ook niks. Deurwaarder moet altijd inschrijving gemeente checken voor dagvaarding dus dat moet ook geen problemen opleveren als jij als enige ingeschreven staat op dat adres.

Als er bv nog een vorige bewoner op jouw adres ingeschreven staat kan een incasso/deurwaarder wel degelijk iets. Als iemand verhuist en zich ergens anders inschrijft wordt die automatisch geschapt op het oude adres. Schrijft die zich niet officieel in op een nieuw adres blijft die op het oude adres staan. Je kan wel als nieuwe bewoner vragen om iemand te schappen op jouw adres. Doe je dat niet en heeft de oude bewoner schulden kunnen ze dat wel degelijk bij jou komen verhalen. Althans dit is de situatie in Belgie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:35

Sclimpre schreef:
Attitude schreef:

Als er bv nog een vorige bewoner op jouw adres ingeschreven staat kan een incasso/deurwaarder wel degelijk iets. Als iemand verhuist en zich ergens anders inschrijft wordt die automatisch geschapt op het oude adres. Schrijft die zich niet officieel in op een nieuw adres blijft die op het oude adres staan. Je kan wel als nieuwe bewoner vragen om iemand te schappen op jouw adres. Doe je dat niet en heeft de oude bewoner schulden kunnen ze dat wel degelijk bij jou komen verhalen. Althans dit is de situatie in Belgie.

In Nederland niet hoor, dat zou wat zijn zeg.. Kun jij opdraaien voor de schulden van een wildvreemde? :?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:39

Ik zou idd post die niet voor mij of mijn man bestemd is niet openen en retour afzender.
Wanneer er geen afzender bekend is, is dat niet mijn probleem maar het probleem van PostNL.

En nee, ik trek geen post open zonder de geadresseerde te lezen, manlief en ik maken nl uitsluitend met elkaar toestemming elkaars post open en niet standaard alle post die op de mat valt.
Dat wordt uitgesorteerd, stapeltje voor hem en voor mij.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:39

man wat een reacties hier. Ze heeft het bedrijf ermee geholpen en ze heeft haar eigen gemoedsrust ermee geholpen. Wat is het probleem?
We hoeven toch niet allemaal hetzelfde probleem op dezelfde manier op te lossen.

En ja als er in Nederland iemand zich ongewenst heeft ingeschreven staan op je adres vervolgens verdwijnt en . overal schulden maakt .... succes ! been there done that!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:40

Relaxed schreef:
Sclimpre schreef:

In Nederland niet hoor, dat zou wat zijn zeg.. Kun jij opdraaien voor de schulden van een wildvreemde? :?

Ja hoor, en het is een vrij complex proces om iemand dan uitgeschreven te krijgen

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:42

Relaxed schreef:
Sclimpre schreef:

Ja, in het geval dat die 'wildvreemde' officieel op jouw adres ingeschreven is.
Daarom moet je bij verhuis best altijd bij de gemeente informeren of er nog iemand ingeschreven is op jouw adres. Als dat het geval is kan de gemeente die laten schrappen ('ambthalve schapping' heet dat) en dan krijg je daar een attest van. Bij problemen geef je een kopie van dat attest mee en dan is het probleem opgelost.
Ik ben het ook maar te weten gekoen toen we ons bij de gemeente gingen inschrijven. Onze vorige bewoner was nogal speciaal dus de mensen van de gemeente stuurden ons heel hulpvaardig meteen naar de afdeling die kon zorgen voor het uitschrijven van de vorige bewoner.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:43

Heb ik ook wel eens gedaan, post open gemaakt die niet voor mij was. En vervolgens de afzender opgespoord en gebeld dat de betreffende persoon er niet meer woonde en dat ik zijn facturen niet hoefde. Waren ze ook dankbaar voor. Konden ze andere actie ondernemen

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:50

karuna schreef:
In dit geval was ik alsnog de pineut geweest omdat mijn naam dus wel gekoppeld was aan het bedrijf. En ja ik woon hier. Als dan mijn naam ook gekoppeld is moet ik daarmee gaan vechten en bewijzen dat ik er niks mee te maken heb. Geen zin in en dus nu opgelost gelukkig. Blijft heel raar alleen maar hopelijk nu klaar.

Maar wat betreft brieven, als er wat binnenkomt in je brievenbus. Niemand die open maakt zonder eerst de hele post voor en achter te bestuderen?

Hoezo was je naam eraan gekoppeld? Was het toch jouw bedrijf of heb je ze toestemming gegeven gebruik te maken van je adres?

Nee, post die aan iemand anders gericht is, die maak je niet open.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:52

karuna schreef:

Dat was één telefoontje van de deurwaarder naar de kvk en opgehelderd. Je naam aan het bedrijf gekoppeld?? Er stond toch geen naam van jou op de envelop?

Sporthorsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:54

Eleeke schreef:
Wat is het probleem?

Het is letterlijk in strijd met de wet.. Lijkt me een goede reden om het niet te doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:55

Nee ik heb geen bedrijf en ken het ook niet, ken ook niemand die er werkt of heeft gewerkt. -O- Om de een of andere vage reden is mijn naam en adres door het ontvangende bedrijf doorgegegen. Dat per telefoon De "nieuwe contactgegevens" heeft doorgegeven. Nu zijn mijn achternaam en ook de straatnaam geen voor de hand liggende namen. Achternaam was weliswaar niet goed doorgegeven, spelling wijkt af. Maar toch.

Post was gericht aan bedrijf, maar de man aan de telefoon herkende mijn achternaam als zijnde contact persoon. Gewoon raar maar hopelijk nu netjes opgelost. 8)7

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:58

Jeetje wat een gedoe...en om problemen te voorkomen alles uitzoeken? Waarom? Dat was helemaal niet nodig, want je had helemaal geen problemen gekregen.
Een deurwaarder had hier al niks mee gekund, aangezien je kunt aantonen dat dat bedrijf niet op jouw adres gevestigd is en bovendien alleen jij ingeschreven staat op dat adres. Gelijk dat soort instanties vleugellam gemaakt, want ze kunnen dan niks anders dan afdruipen en uit gaan zoeken waar desbetreffend bedrijf dan wel gevestigd is.
Een incassobureau kan al helemaal niks, behalve bluffen en dreigen...echte macht om je te dwingen te betalen hebben ze verder niet.

En al komt een louche incasso bij je aan de deur; 112 is zo gebeld hoor, zul je zien hoe snel dat soort volk afdruipt als ze bij iemand aan de deur komen die wel weet wat zijn/haar rechten zijn.

Dus problemen had je sowieso hier niet van gehad. Op zn hoogst 5 minuten van je tijd om desbetreffend bureau er op te wijzen dat het bedrijf niet op jouw adres zit en sowieso helemaal niet van jouw is.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:00

xxCYNNxx schreef:
Jeetje wat een gedoe...en om problemen te voorkomen alles uitzoeken? Waarom? Dat was helemaal niet nodig, want je had helemaal geen problemen gekregen.
Een deurwaarder had hier al niks mee gekund, aangezien je kunt aantonen dat dat bedrijf niet op jouw adres gevestigd is en bovendien alleen jij ingeschreven staat op dat adres. Gelijk dat soort instanties vleugellam gemaakt, want ze kunnen dan niks anders dan afdruipen en uit gaan zoeken waar desbetreffend bedrijf dan wel gevestigd is.
Een incassobureau kan al helemaal niks, behalve bluffen en dreigen...echte macht om je te dwingen te betalen hebben ze verder niet.

En al komt een louche incasso bij je aan de deur; 112 is zo gebeld hoor, zul je zien hoe snel dat soort volk afdruipt als ze bij iemand aan de deur komen die wel weet wat zijn/haar rechten zijn.

Dus problemen had je sowieso hier niet van gehad. Op zn hoogst 5 minuten van je tijd om desbetreffend bureau er op te wijzen dat het bedrijf niet op jouw adres zit en sowieso helemaal niet van jouw is.

Dat klinkt als een flinke stress situatie, terwijl 2 telefoontje om het op te lossen een stuk minder gedoe oplevert. Daarnaast heeft TS hiermee het andere bedrijf een boel kosten bespaard.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:01