Kleding retour webshop, hoe zit het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:04

MightyMike schreef:
Ik hoef zeker ook niet online te bestellen Relaxed, fijn dat je er nog even op wijst.. Ik vraag me alleen af waarom, wat er gebeurd met de kleding naderhand dat het voor een webshop zo'n probleem zou zijn. De hele overige discussie die nu ontstaat en het vinger wijzen hoeft niet..

Antwoord op deze vraag is gegeven, maar daar ben jij het niet mee eens omdat je het vergelijkt met een fysieke winkel.

Mars

MightyMike schreef:
Ik hoef zeker ook niet online te bestellen Relaxed, fijn dat je er nog even op wijst.. Ik vraag me alleen af waarom, wat er gebeurd met de kleding naderhand dat het voor een webshop zo'n probleem zou zijn. De hele overige discussie die nu ontstaat en het vinger wijzen hoeft niet..

Kleding die netjes en heel is wordt gewoon verkocht lijkt mij.

Anoniem

MightyMike schreef:

Die antwoorden heb je meerdere keren gehad.. Controleren, afkeur (wat weggaat tegen dumpprijzen = verlies) opnieuw inpakken en verkoopklaar maken.. Allemaal heel duurzaam ook :n Dat lees je dan blijkbaar niet, want je vindt het allemaal nog steeds onzin..

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:05

Ik heb (volgens mij) in België nog geen enkele webshop gezien waarbij je de spullen binnen hebt voor je betaald hebt. Dus dat achteraf betalen vind ik echt heel raar.
Ik ben ook zo iemand die bij Zalando gerust 5 jurkjes besteld, er 1 houd en de 4 andere terug stuurt. Maar, die heb ik eerst betaald, en dat geld krijg ik daarna rustig terug als blijkt dat hetgeen ik heb teruggestuurd nog in 'nieuwstaat' is. Zo is de webshop zeker, dat als ze iets niet in nieuwstaat terugkrijgen, ze er geld voor hebben, want dan betalen ze de klant niet terug.

Qerty

MightyMike schreef:

Het gaat toch niet alleen om wat er met de kleding gebeurdt naderhand het retourneren? Het verpakken, versturen en weer terughalen kost ook.
Vind dat je wat dat betreft best wel oogkleppen op lijkt te hebben.

dromertje2

MightyMike schreef:
Ik weet niet of de grens 80% is, ik bestel meeste voor de kids en het is zo dat je dan vaak aan 2 maten bestellen zit, kleding valt heel verschillend en met de maten op wehkamp kom je er echt niet om te zien of het ze goed zit of niet. Dus bestel idd vaak 2 maten voor ze.

Eerder in dit topic staan de voorwaarden van whekamp in een reactie. Daar staat dat in.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 08-10-19 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:05

Qerty schreef:
MightyMike schreef:
Maar parfum draag je toch wellicht ook als je naar de stenen winkel gaat? Voor mij blijft het hetzelfde. Ook in de stenen winkel retourneren er mensen kleding met kaartje er nog aan die wellicht gedragen zijn? Overigens passen wij, kijken wat we willen houden direct na ontvangst en laat het dan ook direct weer ophalen. Ruimte om er mee rond te lopen en terug te doen is er eigenlijk niet eens. Maar zie veel begrip voor de webshop, wat het hen allemaal kost aan administratie, inpakken etc. Maar daar zijn ze toch een webshop voor? Zou mooi zijn als iedereen die besteld, alles houd, maar dat is toch een logisch gevolg van een kleding webshop?

Voor mij is dat helemaal niet waar een webshop voor is. Het nadeel van een webshop is dat je niet even makkelijk spullen kunt passen, het voordeel is dat je iets thuisgestuurd krijgt waar je niet voor naar de winkel hoeft.
Ik vind het best wel een service die de webshops bieden dat je 79% van de spullen zonder gegronde reden gewoon kunt retourneren zonder consequenties en ben heel blij dat ze klanten die nog meer dan dat terugsturen daar zelf op aanspreken. Ik bestel regelmatig iets, maar stuur incidentieel iets terug. Zou ervan balen als mijn prijs omhoog gaat omdat mijn buurvrouw de webshop als een pashokje gebruikt.

Daarnaast vind ik het ook een ontzettende verspilling van verpakkingsmaterialen en energiekosten om zoveel kleding te laten komen en vervolgens weer terug te sturen.

Dus ik zou alleen maar mogen bestellen waarvan ik weet dat iets past of niet? Dat werkt bij kleding gewoonweg niet.. Iedereen wil toch passen en kijken of het leuk staat? Kleding kopen gaat daar toch mee samen? Passen en leuk staan? Bestel ik andere dingen dan kleding, koop ik idd wat ik nodig heb en gaat het ook normaal niet terug. Maar kleding is toch heel iets anders?

MightyMike

Re: Kleding retour webshop, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:06

Gemist dromertje, sorry.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:07

Verschiet je dan zelf niet dat je 80 procent terugstuurd want blijkbaar had je dat niet door.

GDG

MightyMike schreef:
Dus ik zou alleen maar mogen bestellen waarvan ik weet dat iets past of niet? Dat werkt bij kleding gewoonweg niet.. Iedereen wil toch passen en kijken of het leuk staat? Kleding kopen gaat daar toch mee samen? Passen en leuk staan? Bestel ik andere dingen dan kleding, koop ik idd wat ik nodig heb en gaat het ook normaal niet terug. Maar kleding is toch heel iets anders?

Je mag alles bestellen wat je wil. Je moet er alleen zelf ook iets voor doen: eerst betalen wat je allemaal wil. Zo logisch als wat.

tamary

MightyMike schreef:
Ik weet niet of de grens 80% is, ik bestel meeste voor de kids en het is zo dat je dan vaak aan 2 maten bestellen zit, kleding valt heel verschillend en met de maten op wehkamp kom je er echt niet om te zien of het ze goed zit of niet. Dus bestel idd vaak 2 maten voor ze.

Andere optie is om de grotere maat te bestellen en een tijdelijke zoom te gebruiken om ze daar in te nemen waar dat nog nodig is. Maar dan moet je inderdaad handig zijn en een naaimachine hebben.

Ik zelf zit op het punt om aantal dingen zelf te gaan maken ivm kosten en niet kunnen vinden wat ik zoek, maar geluk van stabiel gewicht en al oude broek (in dit geval) die weliswaar versleten is, maar uitstekend als patroon kan dienen. Kinderen in de groei maakt dat iets moeilijker al zou ik als ze zo rap uit hun kleding groeien meer richting 2e hands opties kijken dan nieuw kopen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:08

MightyMike schreef:

Het waarom is simpel: als er zoveel geretourneerd wordt verdienen ze niets meer maar kost het geld. Ik denk dat je onderschat wat de kosten hiervan zijn.
Wat er met de producten die retour gestuurd worden gebeurd zal verschillend zijn per winkel. Van 1 winkel weet ik dat ze de retouren aan opkopers verkopen omdat dat minder kost dan dat alles nakijken, de administratie en weer in t magazijn terugleggen kost.

Doubtless

Wat een houding zeg :') Jij geeft aan dat Wehkamp blij mag zijn met een klant zoals jij, maar dat zijn ze duidelijk niet. Het is een webshop, geen financierder. Als jullie zo lopen te zoeken betreft maten, heb je dus 2 opties: Betalen wat je besteld en daarna wachten op je retourbedrag, of gewoon lekker de stad in.

Ik vind het een mooie maatregel voor klanten die meer dan 80% gemiddeld retourneren. Opvoeden heet dat.

Nirvana_

https://www.wehkamp.nl/klantenservice/c ... d-mogelijk

Citaat:
Retourneer je heel veel?
Bij Wehkamp is retourneren eenvoudig. Zeker in combinatie met Achteraf betalen, want dan betaal je alleen voor wat je houdt. Wel willen we samen voorkomen dat veel artikelen onnodig heen en weer gestuurd worden. Het verwerken van retouren kost namelijk veel tijd en geld en is niet duurzaam. Hoor je bij de 5% meest retournerende klanten? Dan kun je bij ons geen gebruik maken van Achteraf betalen.

Je komt niet zomaar in deze groep terecht. Elke maand stellen we vast welke klanten in de afgelopen 12 maanden meer dan 80% hebben geretourneerd. We kijken naar hoe vaak je iets besteld hebt, hoeveel artikelen je besteld hebt en hoeveel retouren we van je hebben ontvangen. Afhankelijk van wat hieruit komt kun je bij de meest retournerende klanten horen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:09

Qerty schreef:
MightyMike schreef:

Het gaat toch niet alleen om wat er met de kleding gebeurdt naderhand het retourneren? Het verpakken, versturen en weer terughalen kost ook.
Vind dat je wat dat betreft best wel oogkleppen op lijkt te hebben.

Lekker, bokt is weer bokt, laat dan maar lekker dit topic... Ik begrijp heel goed dat het hen wat kost heen en weer sturen. Maar daar kies je in het geval van een kleding webshop toch ook voor? Ik heb bijna 3000 euro alleen dit jaar bij ze gekocht, bestel niet voor de lol, maar wanneer ik iets nodig heb. Bestel idd meerdere maten, maar het moet toch ook passen. Artikel lijkt vaak niet op de foto, maten verschillen heel erg, zelfs per merk. Dus ik mag in de stenen winkel wel passen, maar wanneer ik een foto op internet zie, moet het maar passen, want oh wee, een klant zou het terug sturen? Iedereen die ik ken doet dit, neem aan dat een webshop met kleding daar rekening mee houd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:09

TS wat doe je nou moeilijk? Je mag het toch ook gewoon passen en gratis retourneren?

Wat een verwend gedrag :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:10

Ik begrijp Wehkamp natuurlijk ook helemaal.

Het is een uitzonderlijke mogelijkheid. Maar wel een hele fijne en praktische als je je kleding voor een heel seizoen in één keer bij een webwinkel bestelt.

Ik denk overigens dat de mogelijkheid tot achteraf betalen Wehkamp naast veel werk en kosten ook veel klanten oplevert. Klanten die niet meer persé bij Wehkamp hoeven te winkelen als de mogelijkheid tot achteraf betalen er niet langer is. Voor mij persoonlijk was die mogelijkheid de reden dat ik er alles kocht. Maar ja, ook veel terug stuurde.

Het kosten-baten plaatje moet wel in orde blijven, dat snap ik. Maar ik kan me ook voorstellen dat het aantal klanten zichtbaar terugloopt als achteraf betalen niet langer mogelijk is. Er zijn vast veel meer klanten zoals ik die vooral om die reden wij Wehkamp shoppen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:10

Doubtless schreef:
Wat een houding zeg :') Jij geeft aan dat Wehkamp blij mag zijn met een klant zoals jij, maar dat zijn ze duidelijk niet. Het is een webshop, geen financierder. Als jullie zo lopen te zoeken betreft maten, heb je dus 2 opties: Betalen wat je besteld en daarna wachten op je retourbedrag, of gewoon lekker de stad in.

Ik vind het een mooie maatregel voor klanten die meer dan 80% gemiddeld retourneren. Opvoeden heet dat.

Eens. En het is ook heel duidelijk dat de houding van TS de uitzondering is gelukkig, niet alleen hier maar ook bij Wehkamp zelf: ze behoort immers tot de top 5% (!) van veel terugsturen. Meer dan 80% van wat ze bestelt, wat ruim meer dan de helft dan het gemiddelde is blijkbaar. Hopelijk gaat er een lichtje branden dat dit dus echt niet normaal is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:11

MightyMike schreef:
Wordt al een flinke discussie. Maar gaat mij niet om of ik daar wel of niet zou moeten bestellen, ga nu wel naar de stenen winkels dan, maar waarom, wat gebeurt er dan met de kleding die retour gaat?

Kleding die retour gaat wordt uitgepakt, geadministreerd dat het retour is, er wordt een verrekening aan de klant aangemaakt, de kleding wordt geïnspecteerd, zo nodig gestoomd of gestreken, weer ingepakt en weer op voorraad geboekt en fysiek in het schap gelegd. Heel wat werk dus. En dat allemaal gratis Want; gratis verzending. En wij vinden dat allemaal maar normaal. En maar mopperen op Wehkamp en de andere webshops.

Als jij E 700,-- besteld en E 150,-- houd, vind ik je geen goede klant. Wel een klant waar vreselijk veel werk in zit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:12

Die 3000 euro is 20 procent wat je eigenlijk hebt besteld.
Waarom moeten zij dat voorschieten maar andersom wil je dat niet?

Buiten dat allemaal, als je de voorwaarden had gelezen, wist je dit want het staat correct vermeld.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 08-10-19 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

TS, een winkel is geen bank. Dat geldt zowel voor de winkel in een bakstenen pand als de winkel die jij ziet op je beeldscherm.

Het is sowieso krankzinnig dat je achteraf wilt betalen bij een winkel.
Dat ze je die service bieden doen ze uit klantenbinding, omdat sommige mensen het blijkbaar makkelijk vinden als een anddr het rosico loopt.
Maar als daar dan misbruik van word gemaakt kom je gewoon op de zwarte lijst en veranderen de regels voor je.

Doubtless

MightyMike schreef:
Ik begrijp heel goed dat het hen wat kost heen en weer sturen. Maar daar kies je in het geval van een kleding webshop toch ook voor?

Wehkamp blijkbaar dus niet. Daarom trekken ze de rem erop.

MightyMike schreef:
Iedereen die ik ken doet dit, neem aan dat een webshop met kleding daar rekening mee houd.

:')
Daar houden ze zelfs zoveel rekening mee dat er maatregelen bedacht zijn :)*

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:12

tamary schreef:
MightyMike schreef:

Andere optie is om de grotere maat te bestellen en een tijdelijke zoom te gebruiken om ze daar in te nemen waar dat nog nodig is. Maar dan moet je inderdaad handig zijn en een naaimachine hebben.

Ik zelf zit op het punt om aantal dingen zelf te gaan maken ivm kosten en niet kunnen vinden wat ik zoek, maar geluk van stabiel gewicht en al oude broek (in dit geval) die weliswaar versleten is, maar uitstekend als patroon kan dienen. Kinderen in de groei maakt dat iets moeilijker al zou ik als ze zo rap uit hun kleding groeien meer richting 2e hands opties kijken dan nieuw kopen.

Waarom? Ik betaal netjes voor de kleding die ik koop, wil alleen liever niet vooruitbetalen. Heeft niets met in zoomen te maken, kleding moet passen, anders hoef ik het niet. Ga geen opties bedenken om het maar te hoeven houden en niet terug te zenden. 2e hands is dan ook iets heel anders. Kies er dan nu ook voor om naar de stenen winkel te gaan, hoeft helemaal geen discussie te zijn. Gaat met niet om alleen het geld, maar ben gewoon oprecht benieuwd waarom kleding vernietigd zou moeten worden? In de stenen winkel, pas ik ook, vandaar de vraag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:13

Het wordt niet vernietigd. Er zit een puist werk aan. Zie mijn eerdere uitleg.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:15

MightyMike schreef:
Ik heb bijna 3000 euro alleen dit jaar bij ze gekocht, bestel niet voor de lol, maar wanneer ik iets nodig heb.

Dus je hebt voor meer dan 15.000 euro besteld? :wow: :x
En jij snapt niet dat voor meer dan 12.000 euro retourgoederen verwerken een kostenpost voor Wehkamp is?
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 08-10-19 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt