Dier doodgereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:16

Ooh ja ik heb een keer een vogeltje geraakt, zat te janken in de auto echt verschrikkelijk. Vorige week reed ik naar een vriendin en toen lag er een kat midden op straat, aangereden en niet meer levend. Echt verschrikkelijk zijn die dingen.

Vorig jaar gingen er baby zwaantjes oversteken en iedereen stopte netjes zodat ze over konden lopen. Er was 1 die geen geduld had en die reed zo over 1 baby zwaantje heen en alles klapte uit elkaar tegen mijn auto. Zijn broertje/zusje keek echt achterom van wat gebeurd er. Echt zo zielig... Iedereen stond daar echt verschrikt te kijken.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:17

x_Jeanine_x schreef:
Anne_GTI schreef:
:= ik heb inmiddels een hele verzameling aan diersoorten geraakt. Kat, vos, wezel, kip, meeuw, duif, ooievaar, buizerd, konijn, haas, ree, zwaan, gans, eend, kraai, rat, merel, marter, enz... het blijft klote maarja, kan er weinig aan doen. Ik rijd gemiddeld 400 km per dag over voornamelijk provinciale wegen met een bus met passagiers. Die moeten veilig van A naar B dus rare uitwijk of remacties zijn geen optie.

Inmiddels zie ik het als natuurlijke selectie.

Ik gelukkig alleen nog maar duifen. Maar met zo'n groot voorruit, 2,55 meter breed zijn en tussen de 3,40 en 4 meter hoog zijn hebben wij ook een aardig raak vlak.
Als ik alleen rij, niet hard rij en het is veilig kijk ik waar ik naar toe kan uitwijken, anders niet.

Hier ook alleen 2 dikke hout duiven maar dat komt natuurlijk ook omdat Anne in een rijker gebied zit qua dieren. Hier hebben we wel wat op de Heuvelrug maar niet zo veel als daar.
Waarom zijn die duiven ook zo lomp om áltijd op een verkeerde plek te zitten?

Laatst kon ik nog net uitwijken voor een reiger op de busbaan (geen ander verkeer op die baan dus) en daar moest ik wel even van bijkomen. Hij zat na een bocht in het donker net naast de middenstreep %)
Uiteindelijk ben ik toch maar uitgestapt om hem van de weg af te halen (en te kijken of hij nog heel was :(:) ) zodat er niet een andere bus over heen zou gaan.

En degene die mij het meeste bij blijft is de duif op zondag ochtend half 6 op de snelweg. Geen idee waar die vandaan kwam maar uit het niets een enorme knal dat ik echt dacht dat ik een klapband had maar de regen van veren in mijn spiegel vertelde mij al snel dat het toch een duif was. Blijkbaar heb ik die precies op de bovenrand van mijn ruit gehad :(:)

Enjoy_

Re: Dier doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:35

Hier ook een keer een duif. Die was op een kruispunt aan het scharrelen, ik zag hem nergens meer, ben gewoon rustig weggereden. Die was dus gewoon blijven zitten. Dus hobbel hobbel. oliebol. Sorry duif....

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:50

Laatst moest ik passagiers voor een dagtocht uitje ophalen en op de snelweg zo splash duif tegen de ruit.... Voordat ik zichtbaar bij de mensen was eerst maar even met een doekje de spetters en veren verwijderd :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:17

Gelukkig heb ik nog nooit een dier uit het niets aangereden *klopt af*
Wel heb ik vaak aangereden katten aangegeven bij de dierenambu ( vaak 's nachts) en ik heb een keer een dier "uit zn lijden verlost" met de auto. Ik reed op een rustig achterafweggetje waar ik een half platte marter tegenkwam. In een flits zag ik hoe hij nog bewoog. Ben gestopt en kwam tot de conclusie dat hij inderdaad nog leefde, maar het sowieso einde verhaal was. Ik ben toen expres nog een keer over het diertje heen gereden om hem in elk geval een lijdensweg te besparen.
Heb me er nog een paar dagen rot over gevoeld, ondanks dat ik wel weet dat mijn actie het beste was voor het beestje.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:27

Ja best vaak vogels. Kan het wel relativeren, als ze op 20 m van je auto opvliegen als jij met 80 km/u aan komt (=22 m/s) dan is het gewoon pech boem. Idem voor wild, al probeer ik dat te vermijden door 's nachts vaart te minderen in bosrijke omgeving. Ook omdat een hert/ everzwijn/ das gewoon veel schade maakt aan de auto.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:34

vorige woensdag helaas een eekhoorntje dood gereden… eerste diertje die ik levend overreden had… ik wou uitwijken, deed dit maar eekhoorntje ging direct naar mijn banden en helaas alleen kaduuk kaduuk gehoord… ik heb een partij gehuild..
omdat het erg druk in stad was kon ik niet eens remmen om te kijken of het diertje echt dood was, ik voelde mij flink schuldig.

Helaas ook een kat overreden, Maar die was al dood. Maar toch erg schrikken in het donker.

Ik weet dat ik er niets aan kon doen, Maar toch voel je je flink schuldig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:52

Ik ben in Australië een keer met een camper door een zwerm parkieten heen gereden. Zeker 15 hebben dat niet overleefd. Ik vond het vreselijk ;(

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:08

Ik kom bijna dagelijks wild tegen, en best regelmatig ook flink op de rem of een "dat ging net goed" moment... Blijft zo erg schrikken. Tot op heden godzijdank niks geraakt. Dus rustig rijden en groot licht aan, soms zie ik ze dan aankomen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:25

Ik heb van de week een ree aangereden. Van schrik reed ik eerst door, maar ben verderop toch gestopt en terug gegaan. Kon de ree niet meer vinden, dus hoop dat hij er goed vanaf gekomen is.

Voor 2 week terug lag er een aangereden kat op de weg, daarvoor ben ik ook gestopt om hem van de weg af te halen. Een andere automobilist was al langs een huis gegaan en daar was de kat ook van. Heel sneu.

Ook al een aantal keren een konijn dood gereden, bah wat voel ik me dan naar..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:28

Ik heb een keer een hond (Bernersenner) aangereden. Heb echt 3 dagen lopen janken. Vond het zo erg. Hij is dood gegaan in mijn armen. Echt verschrikkelijk. Wat een nachtmerrie.

Mijn auto had 1600€ schade maar dat kon mij geen bal schelen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:30

welmoed__ schreef:
Ik heb van de week een ree aangereden. Van schrik reed ik eerst door, maar ben verderop toch gestopt en terug gegaan. Kon de ree niet meer vinden, dus hoop dat hij er goed vanaf gekomen is.

Voor 2 week terug lag er een aangereden kat op de weg, daarvoor ben ik ook gestopt om hem van de weg af te halen. Een andere automobilist was al langs een huis gegaan en daar was de kat ook van. Heel sneu.

Ook al een aantal keren een konijn dood gereden, bah wat voel ik me dan naar..

Als je een ree aan rijd is het verstandig om een boswachter uit de buurt te informeren.
Zij gaan dan nog wel eens rond kijken.

Ik heb op een stal gestaan waarvan de eigenaar jachtopziener was. Hij heeft wel eens een belletje gehad. En dan vond hij een ree met gebroken poot. Die kunnen ze dan uit het leiden verlossen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:31

Ik heb de politie gebeld, dat staat ook aangegeven. Ze doen alleen niks als het dier niet op de weg ligt. Het was al in de avond laat, maar voor de volgende keer is het misschien wel een goede.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:34

Ik heb met mijn rijexamen een hondje doodgereden :( (buiten mijn schuld om) was daarna zo van slag dat ik het examen over kon doen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:40

Een keer een mereltje verder niks.. oliebol happens.

Mijn vader ooit een wild zwijn, hij is in de auto blijven zitten tot hij zeker wist dat hij echt dood was, auto was wel Total loss

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:51

Een keer op weg naar mijn nachtdienst plotseling 4 eenden op de 80 km weg. Rechts het kanaal, links een tegenligger. Ik kon niets anders doen als doorrijden waarbij ik drie van de vier heb aangereden. 1 zag ik opvliegen. Ik kon alleen maar Sorry sorry zeggen. De volgende morgen uit mijn werk lag er overal eend.
Ook een keer een meerkoet min of meer expres aan gereden. Op de afslag van de snelweg lag er 1 dood en 50 meter verder een half aangereden, half dode meerkoet. Besloen niet uit te wijken maar uit zijn lijden te verlossen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:53

Kamikazevogels al meerdere keren geschampt helaas. Rijd je rustig over een weg, zit er een vogel in het veld/boom naast de weg en nèt wanneer jij langskomt vliegen ze de weg over op bumperhoogte. Waaròm toch.
Soms zie ik ze nog wegfladderen en hoop ik maar dat ze het overleven, soms is het gelijk over.

Ergste was een ree, een jong ding nog.
Op een bochtige landweg, ik zie hem van links achter een boom komen en trap nog op de rem maar een halve seconde later voel ik de auto er over gaan. Tegen dat de auto stilstond zie ik het beestje in de achterruit op de weg spartelen.
Ik stap uit om hem eventueel uit z'n lijden te verlossen maar hij is dood tegen dat ik bij hem ben.
Wat mij het meeste bijblijft is het gegil. Nooit geweten dat reeën zo kunnen gillen.
Arm ding had nog vaag z'n jeugdstipjes.
Toch even niet goed van geweest.

Auto (suv) had verder geen schram en werd er ook niet door van z'n baan geduwd. Met een lager geplaatste auto had het ook anders kunnen aflopen voor mij denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:33

Een keer een ree en een keer een kat.
Ik heb ze beide geraakt maar in beide gevallen waren ze al weggerend voordat ik goed en wel uit de auto was.
Dat vond ik extra rot omdat ik dus geen idee had of ze half bloedend ergens rond liepen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:34

@TS, nee hoor gewoon in NL. Die rivierkreeften lopen hier overal op de weg := een soort plaag.. vorige week stond er nog eentje te steigeren naar mijn paard :')

Oooh dat verhaal van die baby zwaantjes ;( ik vind het zo walgelijk als mensen kúnnen stoppen maar het niet doen.... %)
Hier is onlangs iemand op een ganzenfamilie ingereden. Afschuwelijk ;(

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:38

Ik had laatste met 130km/u een duif op de moterkap. Ik hoopte dat hij dood was dus ik keek voorzichtig op de motorkap en toen was het al snel duidelijk dat hij zeker dood was. Heel vervelend van de duif, maar ik ga niet mijn eigen leven riskeren door remmen/uitwijken voor een dier... Bij hoge snelheden dan of veel verkeer op de weg. Anders probeer ik in ieder geval langzamer te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:50

Maar duiven he, die zijn gewoon echt allemaal suïcidaal hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:53

Een tijdje terug een leguaan dood gereden. Het was donker en hij kwam opeens uit de berm. Y;(

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:25

Met duiven heb ik wat minder medelijden :o Die rotzakken blijven ook tot het allerlaatst mogelijke moment zitten of hupsen net ver genoeg aan de kant en dan zit ik weer met een hartslag van 200+ achter het stuur

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:33

Duiven zijn adrenaline junkies

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:08

Nou die takke eksters hier kunnen er ook wat van. |o