elnienjo schreef:Vind het vooral heel erg egoistisch om samen te willen gaan wonen op zo'n afstand van de andere ouder. Als jullie nu 80 km uit elkaar wonen moeten de kinderen dus pakweg 40 km reizen naar de andere ouder.
Snap ook niet dat jullie een huis kopen voordat je deze impact hebbende plannen met de exen rond had.
tja, ik vind het eigenlijk gewoon egoistisch om je als ex partner nog te bemoeien met het leven van je ex partner....40 km is niet het eind van de wereld...zeker niet omdat er voor de kinderen feitelijk niks veranderd, behalve dat ze idd wat afhankelijker zijn van hun ouders...maar ik neem aan dat wanneer ze pubers zijn ze ook wat makkelijker zullen zijn in bij welke ouder het handig is te verblijven (mijn dochter is nu 13...ik ben zelfs naar het buitenland verhuist...vader van dochter had haar niet erkend, maakte behoorlijke stampij, maar pech gehad. Niet willen beslissen en geen verantwoording nemen...inmiddels zijn ze er blij mee...en mijn dochter bepaalt gewoon zelf waar ze is...door de weeks hier natuurlijk, het ene weekend hier, het andere daar, vakanties wisselt...ze regelt het allemaal zelf met hun en is in beide huizen welkom.
Wat ik niet okay vind is dat er zo krampachtig vastgehouden wordt aan: wij willen geen tijd met de kinderen inleveren....ik weet niet hoe oud ze zijn, maar stel ze willen naar een feestje, en op de fiets met vrienden terug, hebben jullie je er maar gewoon in te schikken dat ze dan s nachts bij de andere ouder zijn, zelfs al is het eigenlijk jullie tijd...de kinderen hebben feitelijk het recht te bepalen waar ze willen zijn, niet jullie, en niet de exen....en daarom vroeg ik: wat willen de kinderen??? Het gaat in 2 pagina's alleen maar om exen en om jullie, terwijl er met geen woord gerept word over wat de lijdende voorwerpen hierin willen....als die een leeftijd hebben dat zij zich kunnen uitspreken, is er toch geen probleem??? Volg hen...geef duidelijk aan dat wat ze ook kiezen het goed is, als het voor hen goed is, laat het flexibel zijn en problem solved. Ik vind het zoiets idioots dat ouders hun kinderen opeisen....
)
. En verder eens.