Vumana89 schreef:Aha! Zorg-Huur-Kind toeslagen, wij krijgen niets
Wat prima is, dan hoeven we ook niets terug te betalen gelukkig.
Wij zijn zelf ook bezig. volgend jaar september is onze grote dag.
Wij doen alleen overdag.
Ceremonie, taart/toast, borrel en een diner.
Het feest leverde al zoveel enorm veel gedoe op (waar doen jullie het? ja maar dan moet ik een hotel nemen bladiebla) en wij hebben beiden de wens er geen kids bij te hebben, nou, dan werd ons ook niet in dank afgenomen.
We hebben toen besloten eens goed te kijken naar wat wij willen? Het is onze dag.
Nu doen we dus alleen een dagdeel tot en met het diner.
Het geld wat gereserveerd was voor het feest gaat nu naar onze huwelijksreis die ipv Thailand dan Amerika wordt. Lekker een paar weken rondreizen.
O, bij jullie ook niet? Mag ik vragen hoe de reacties waren en hoe je gereageerd hebt? Wij gaan over minder dan 3 weken trouwen en kregen ineens gisteren een hele hoop zooi over ons heen van zijn broer terwijl dit al bijna een half jaar bekend is.
Wij hebben ook gekozen voor alleen op de dag en om het klein (30-40 gasten) te houden.
8.00 kapper
Daarna aankleden etc.
Daarna fotograaf
12.30 gasten op locatie
12.45 wij op locatie
13.30 ceremonie
Daarna taart en een gezellige borrel tot 17.00
Het is idee is om echt te kunnen genieten samen en niet geleefd te worden door een strak schema of door 'verplichte' gasten. We hebben ook alleen de mensen uitgenodigd waarvan wij dachten: daar wil ik gezellig mee praten tijdens de borrel en daar ook voldoende tijd voor hebben.

)
Bij veel traditionele dansen wordt de vrouw rondgedraaid of is er bv een lift, en daar moet je bij twee mannen of twee vrouwen iets anders op verzinnen.
(die natuurlijk heel erg gericht zijn op man-vrouw dansen)