Ik heb nog wel een vraagje. Ik heb nu een wasmachine met 8 kg trommel en kan er niet goed achter komen of daar nu 1 of 2 pods in moeten als de trommel vol is. Want die pods zijn toch berekend op 5 kg machines?
Sonja_vR
Geplaatst: 29-09-19 14:20
Marie111 schreef:
[***] schreef:
Waarom niet Doe ik mijn hele leven al
Ook met dure wedstrijdbadpakken, die vier keer per week gebruikt worden?
Zolang je ze maar niet heet wast gaat dat prima (20 of 30 graden)
germie
Geplaatst: 29-09-19 18:27
Marie111 schreef:
[***] schreef:
Waarom niet Doe ik mijn hele leven al
Ook met dure wedstrijdbadpakken, die vier keer per week gebruikt worden?
Ja, bij mij wel. Gebeurt niets mee, max 40 graden. Ze zijn eerder door het chloor versleten dan door het wassen.
Kleding wassen op 60 graden is niet echt nodig, dat is uiteindelijk alleen maar slecht voor de stof! Met 30/40 graden wordt het ook wel schoon. Ik gebruik zelf ecologische waspoeder van Klok of Ecover. Geeft niet zo'n chemische lucht en werkt heel prima. Ik geloof dat poeder ook wel beter is voor de wasmachine. Wasverzachter is trouwens best wel meuk, dat is ook echt niet nodig.
Jasmijn159
Geplaatst: 29-09-19 19:15
Duw je de trommel niet te vol?? Moet altijd nog een hand makkelijk boven de was in de trommel kunnen. Liever iets te leeg dan net te vol. En als je hem niet gebruikt: open laten staan. Rubbers een keer schoon maken wil ook wel eens schelen. En minder wasmiddel gebruiken, probeer eens de helft van de aanbevolen dosering. Idem voor je wasverzachter. En voor alle was die je niet op 60 wast, misschien een keer wat HG sportkleding er bij??