Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Vjestagirl schreef:En zelfs al ga je naar een miljoenenvilla kijken. Wie weet is je rijke oom net dood, heb je de loterij gewonnen of kun je heel erg goed beleggen...
daantjuhhh schreef:Even de andere kant belichten.
Ik heb geen reacties gelezen verder.
Maar als ik mijn huis te koop zet en open zet voor kijkers. Mijn Prive.
Vind ik het wel prettig dat de makelaar adres gegevens heeft van de kijker.
Stel dat er later ingebroken wordt.
Ik geef toch ook die kijker een kijkje in mijn huis.
Vind het niet zo raar dat ik wil weten wat er bij mij in huis komt kijken.
.daantjuhhh schreef:Op funda staan mijn sloten niet. Is alles uit het zich geruimd. Zie je niet mijn dure Mac book.
Zie je niet of ik een alarm of camera heb.
Is het zo raar dat ik wil weten wie mijn huis komt kijken?
Ik hoef geen inkomen te weten. Geen beroep. En ik vraag niet wat hij of zij op zijn bankrekening heeft staan.
Ik vraag alleen een adres en naam.
daantjuhhh schreef:Die kans heb je. Maar als het adres achteraf niet blijkt te kloppen weet je wel direct dat die kijkers het waren.
Dan hoef je niet meer te twijfelen. En kun je dat signalement doorgeven aan andere makelaars.
. Omdat iemand toevallig niet zijn of haar eigen adres opgeeft, maakt die persoon niet meteen een dief. _San87_ schreef:daantjuhhh schreef:Die kans heb je. Maar als het adres achteraf niet blijkt te kloppen weet je wel direct dat die kijkers het waren.
Dan hoef je niet meer te twijfelen. En kun je dat signalement doorgeven aan andere makelaars.
Dan weet je nog helemaal niks. Omdat iemand toevallig niet zijn of haar eigen adres opgeeft, maakt die persoon niet meteen een dief.
_San87_ schreef:daantjuhhh schreef:Die kans heb je. Maar als het adres achteraf niet blijkt te kloppen weet je wel direct dat die kijkers het waren.
Dan weet je nog helemaal niks. Omdat iemand toevallig niet zijn of haar eigen adres opgeeft, maakt die persoon niet meteen een dief.
daantjuhhh schreef:Als iemand niet eerlijk is en achteraf vind er een inbraak plaats. Is er reden genoeg om een signalement te delen met andere makelaars. Punt
chitra schreef:Wij hebben pas een huis verkocht.
2 makelaars over de vloer gehad om te vergelijken. Verschil in aan te raden vraagprijs ruim 30.000 euro..
In courtage ging er direct percentage af toen ze merkten dat we aan het vergelijken waren.
Makelaar die het niet werd was heel trots dat al hun woningen boven de vraagprijs werden verkocht.
Uiteindelijk huis voor de vraagprijs verkocht. De andere makelaar bleek voor veel het soort huis dat we verkochten investeerders te hebben voor de verhuur. En daarom de vraagprijs laag te houden. Ze krijgen van hen weer een extra bijdrage... Echt bizar...
Heeft ons zeker 20.000 euro meer opgebracht door met een goede makelaar in zee te gaan.
Boefjes zijn het.. (sommigen dan)
daantjuhhh schreef:_San87_ schreef:
Als iemand niet eerlijk is en achteraf vind er een inbraak plaats. Is er reden genoeg om een signalement te delen met andere makelaars. Punt
) maar wel gelukt
superpony schreef:Matheno, herkenbaar. Wij kennen ook zo een verhaal.
Maar weet je wat het erge is, dat het een beetje went. Je krijgt al geen zin meer om te bellen.
Wij weten ook een huis wat we wilden bekijken, maar mochten niet als we niet eerst een hypotheek gesprek wilden........
Huis bleef maar te koop staan en wij baalden wel. Hoorden toen van mensen uit de omgeving dat de eigenaren het ook niet snapte. Achteraf heeft een makelaar het voor bekende achtergehouden die wat tijd nodig hadden voor financiele deel. En die konden het leuk kopen, omdat de verkopers dachten dat er niemand interesse had.
Hypotheek adviseurs net zo. Wij hebben ons goed laten informeren bij meerdere. Kozen er eentje en alles kon wat we wilden + meer.......
Hebben ons over laten halen om verbouwing deels te financieren, maar dan kon het maar bij 1 bank.....
Die weigerde na een slechte taxatie en daarna moest het bij een ander geregeld worden en kon het opeens bij meerdere......
Dan vraag je je wel af, waarom ze eerst alleen die ene bank naar voren duwen. Ik snap het wel, maar we hadden niet veel tijd, dus wilden niet te moeilijk doen.