Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:59

Heb je geroken dat 1 van die locaties bestaat uit 2 afzonderlijke maar aanpalende woningen met in de omgebouwde schuren gastenkamers ofzo :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:01

Ik zou mijn huidige baan wel opzeggen, meer stallen bouwen aan huis en gaan fokken.
Maar ik zou ook wel iets in het asiel of bij een dierenkliniek willen doen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:03

Varekaj schreef:
Heb je geroken dat 1 van die locaties bestaat uit 2 afzonderlijke maar aanpalende woningen met in de omgebouwde schuren gastenkamers ofzo :')

6de zintuig :') Dus als je ooit plek hebt :+

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:09

Ik vind mijn werk echt super en zou zeker een paar dagen (2 of 3) blijven werken. Maar net als hier boven zou ik wel lekker de paarden aan huis willen en ik zou richting de Veluwe willen.
Maar werken, zeker! Ik geniet dagelijks van mijn werk :j

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:10

Ik wil wel blijven werken, maar dan maximaal 24 uren per week.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:12

Ik vraag me dit regelmatig af :D ik heb echt de meest ideale baan die er is maar mis soms wat uitdaging. Soms denk ik wel eens dat ik dan iets totaal anders zou gaan doen, waarschijnlijk met minder ideale omstandigheden. Misschien zelfs wel een kroegje openen ofzo (super handig met een kleintje thuis :+ ). Of voor mezelf beginnen als dietist voor specifieke doelgroepen die ik echt interessant vindt, aangezien ik er dan toch niet meer van hoef te leven.
Maar misschien blijf ik ook wel gewoon lekker zitten, neem een sabbatical en verander helemaal niks.

loez

Re: Je bent financieel onafhankelijk, blijf je werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:15

Ik zou dan niet fulltime blijven werken, maar zou bijvoorbeeld wel vrijwilligerswerk willen doen in de dierenbranche. Zou ik nu ook wel willen maar dat red ik qua tijd helaas echt niet.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:23

Ik zou dan wel blijven werken, maar dan idd wel minder uren. :j
Werk is meer dan alleen een inkomen, je hebt ook je sociale contacten.
En ik vind mijn werk uitdagend genoeg.
Zou zeker ook een hoop leuke dingen gaan doen, maar ik zou wel blijven werken. :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:24

Ja, ik zou blijven werken. Maar misschien wel een andere baan, iets waar ik echt 100% plezier in heb.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:44

Ik heb het afgelopen jaar ziek thuis gezeten en ik ben zo blij dat ik nu weer aan het werk kan. Al is het alleen al voor de structuur maar ik vind het ook zo fijn om weer in een team te werken en onder de mensen te zijn. Daarbij vond ik het een vreselijk idee dat ik niks toevoegde aan de maatschappij.
Ik zou dan wel minder willen werken en ik weet ook niet of ik dan het werk zou blijven doen als wat ik nu doe met het huidige onderwijssysteem maar niet meer werken zou ik denk ik niet gelukkig van worden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:49

Nee ik heb kleine kindjes die hebben mij komende 14-15 jaar wel nodig.

Daarna zorg van mijn ouders, en nog gewoon het leven.
Ik vermaak me wel als ik morgen financieel onafhankelijk zou zijn, zou ik nog ff proberen zwanger te raken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:54

Als ik financieel onafhankelijk zou worden zou ik geen dag meer echt werken. Als ik zat geld zou hebben ga ik de stichting in mijn onderschrift redden. Koop ik daar een huisje om daar regelmatig te kunnen zijn om te helpen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:59

Dan zien ze bij mijn huidige werkgever alleen nog maar een stofwolk :evaw:
Misschien dat ik in de toekomst bij mijn oude werkgever op oproep basis zou gaan rijden maar bij dit bedrijf zeker niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:01

Ligt er een beetje aan hoe financieel onafhankelijk...krijg je zo zonder er iets voor te doen, samen met je partner dezelfde inkomsten die je nu hebt? Of een lager basisloon waar je zelf nog wat bij moet verdienen om je hypotheek te kunnen blijven betalen? Of win je zeg maar een paar miljoen ofzo waarmee je je leven volledig om kan gooien? Dat vind ik nogal een andere aanvliegroute zeg maar :)

Sowieso zouden wij wel iets nuttigs willen blijven doen en ik denk wel gewoon verder gaan met wat we opgebouwd hebben, maar het dan wellicht iets anders vorm gaan geven :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:02

Ja bijvoorbeeld een aantal dagen of een aantal halve dagen. Al is het maar om niet in een kleine wereld terecht te komen vanwege de contacten die je hebt tijdens je werk.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:02

Ik begin een theeschenkerij met zelfgebakken koekjes en ven dan twee dagen per week open of meer als ik daar zin in heb. Lijkt me heel leuk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:07

Nee, wij zouden een grote bus kopen en gaan reizen door Europa, en later de rest van de wereld.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:10

Nee.

Ik zou mijn tijd besteden aan aan iets anders. Vrijwilligerswerk, een goed doel zelf opzetten, een dierenopvang, iets dergelijks.

En ik zou meer tijd aan mijn boeken besteden, wat ik nu naast mijn baan doe.

Kortom, ik zou wel wat blijven doen, maar niet mijn huidige werk.

Afgewisseld met mooie reizen, haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:12

Ja ik zou blijven werken maar dan wel een bedrijf beginnen in iets wat bij mij past...(met personeel uiteraard).

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:27

Niet in mijn huidige functie.

Ik zou de boerderij van de buren opkopen en daar een pensioen stalling voor oude paarden van maken.
Dat blijft mijn droom, echter zal ik daar wel eerst de staatsloterij voor moeten winnen :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:57

Ik zou zeker mijn vak blijven uitoefenen maar dan een andere vorm. Ik denk dat ik mijn diensten gratis zou aanbieden voor mensen/instellingen die geen geld hebben. Zo kan ik toch blijven bijdragen aan een mooiere wereld en dat door te doen wat ik geweldig vind om te doen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:01

Ik zou wel willen blijven werken, maar niet noodzakelijkerwijs evenveel uur als nu en wellicht ook wel een andere baan.

Maar ik vind het contact met mensen wel fijn en vind het ook wel prettig om nog een beetje nuttig bezig te zijn.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:02

Ik zou drastisch minder gaan werken, misschien nog 18 uur per week of zo.
Daarnaast zou ik mijn creatieve ideeen vorm gaan geven en dan is het niet meer belangrijk of ik er van kan leven of niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:02

Ik zou stoppen met werken voor een baas en een zelfvoorzienende boerderij gaan houden, waarbij ik dieren fok voor o.a. de verkoop. Programmeren zou ik wel blijven doen, ik ben nu eenmaal een nerd, maar dan gewoon thuis.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:03

Ja zou blijven werken maar dan wel alleen de dingen doen die ik echt leuk vind, lesgeven, dierenambulance, asiel werk. Zal voor een deel vrijwilligerswerk zijn maar dat kan dan ook omdat je er voor je inkomen niet van afhankelijk bent.