Kleine auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:21

Goof schreef:
Als je vooral snelweg gaat rijden zou ik die echte hele kleine auto'tjes laten staan en minimaal voor formaat Fiesta of Punto gaan ofzo. Gewoon voor een stukje wegligging, veiligheid en vermogen.

Met je eens. Daarom heb ik ook gelinkt naar een Yaris met een 1.3 liter motorblok, niet naar een 1.0 ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:26

VW up hier als tweede auto, gemiddeld 1 op 20 , word voor korte en lange ritten gebruikt, prima auto. Dochter heeft Renault Clio , rijd ook goed maar je moet geen kapotte airco krijgen want dat kost klauwen met geld. En ik vind persoonlijk de stoelen van de up veel prettiger zitten.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:39

laura1987 schreef:
Kia picanto?
Volgens mij een degelijk autotje, voor een leuke prijs met lange tijd garantie.
Up hebben wij gehad toen hij net uit was, maar onze up was echt een rot auto. Het ene na het andere mankement.

Voor die 7 jaar garantie: check goed of dat hij ieder jaar (en 15.000km) onderhoudt bij de Kia Dealer heeft gehad! Is een van de voorwaarden voor de garantie.

Maar ik rij zelf een Picanto uit 2012 en ben na een jaar nog steeds erg blij met mijn autootje. Kocht m met km stand van ongeveer 61.000 ruim binnen jouw budget. Heb niet veel fancy extra's, maar genoeg om een 'luxe' 1e auto te hebben.

Sure_lee

Re: Kleine auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:51

Ik heb goede ervaringen met de nissan micra, Opel corsa, ford fiesta en Mazda 2 als ' kleine' auto's. Voordat ik die heb aangeschaft heb ik in veel modellen proefgereden en onderzoek gedaan.

Als ik nu weer voor een kleine auto zou gaan, zou ik zeker weer kijken voor een Mazda 2. Dat was wel echt mijn favoriet qua rijgedrag en voelde echt als een degelijke auto.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:55

Ik zou lekker een zo klein en zuinig mogelijk autootje nemen. Je rijdt geen gigantische hoeveelheden, maar die die 320 per week tikken wel aan. Houd er rekening mee dat je verzekering ook hoger is gezien je leeftijd. Ik heb even voor mijn eigen auto gekeken, als ik 5 jaar jonger zou zijn (jouw leeftijd) betaal ik ruim 20 euro per maand meer dan wat ik nu betaal. Je komt dus al gauw boven de 70 euro per maand uit voor alleen WA, en dan heb ik een klein koekblik, peugeot 107 uit 2008.
(Nu woon ik wel in de randstand en niet bv in Groningen, dat kan ook wel schelen, maar dan nog)

Reken maar uit als je all-riks gaat verzekeren voor een jongere, grotere auto met jouw leeftijd. En dan nog je wegenbelasting en benzine :)

Ik mocht willen dat ik me als student zulke luxe kon veroorloven ;)

Overigens, mijn koekblik doet het prima op de snelweg :) Kan heel goed meekomen met het verkeer, ook op de snelweg en bij de stoplichten rijd ik meestal andere auto's eruit :') En hij is zuinig.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:06

siskeh schreef:
Esaqar schreef:
Ik heb een Peugeot 207, er fijne auto! Net zo groot als een Ford Fiesta. Ik vind Peugeot qua comfort erg goed. Zachte stoelen, niet van die harde plenters. Rij er altijd met plezier in. Mijn ouders hebben onder andere een Fiat Punto, maar vinden mijn 207 fijner rijden.

Kan je wel aanbevelen naar 1.6 motor (of meer) te kijken. Ik heb zelf een 1.4 maar de motors die er in liggen verbruiken erg veel olie... Mijn neef heeft een 1.6 motor er in en hoeft bijna nooit aan te vullen.

Succes met je zoektocht!

Is dat specifiek voor de 207 dan? Ik heb een 206, 1.4 motor, die vrijwel geen olie verbruikt.
"normale" auto's horen eigenlijk helemaal niet veel olie te gebruiken, maar natuurlijk kan het aan dat type liggen, gebeurt nog wel eens.

Zoals November208 ook zegt is het een Peugeot probleem. Het is net welke je treft. Hiervoor had ik een 206 1.1, maar die weggegaan omdat ik 'm te sloom vond. Die hoefde ik ook nooit bij te vullen. Ik rij met mijn 207 zo'n 350 km per week, en moet zeker eens in de 2 á 3 weken bijvullen. -O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:15

Wij hadden een Toyota iQ.. ik moet echt zeggen, dat het een pittig ding was voor zo'n klein wagentje. Hij is breder dan Toyota Aygo maar korter hè. Het lijkt een 2-zitter, een beetje space-achtig Dus je kan of een kofferbak (achterbank plat) of een achterbank hebben (dan kunnen er in totaal 3 volwassenen en een klein kind in).

Hij is ook nog hoog genoeg (ook hoger dan bijv een corsa) en kwam qua kreukelzone verbijsterend veilig uit de test. Als je voorin zit lijkt het aitootje best groot, door zijn breedte. Ik moest even wennen bij het naar achteren kijken, weinig achterkant!!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:34

Zoveel mensen zoveel meningen... ben vorig jaar ook weer van een grote auto naar een kleiner model gegaan. Ben zelf wel weg van Ford en Kia. T is uiteindelijk een ford fiesta geworden. Titanium uitvoering( die heeft heel veel extra’s) en een 1.25 die niet geknepen is( dacht 182 pk) deze trekt lekker snel op. Kijk dus niet alleen naar model maar ook naar uitvoering. Deze was super onderhouden en zag er erg goed uit( enkel een mini beetje steenslag. Was al wel 8 jr maar voldeed aan wat ik zocht en had een ( vind ik) mooi kleurtje( kersenrood, beetje paarsrood). Ik kan je deze fiesta uitvoering dan ook echt aanraden

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:53

Ik heb in het verleden ook heel tevreden in een Ford Fiesta gereden. Degelijke auto.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:29

Klinkt misschien dom, maar ik rij ook vele kilometers en heb een Saab die superzuinig is.

Diesel
9.3

Op de snelweg 5.5 liter per 100km

Wegenbelasting vind ik hem ook meevallen. Daarbij is hij superveilig en dat vind ik belangrijk op de snelweg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:18

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:54

Ik heb niet alles gelezen, maar eventueel kan je ook nog kijken naar de Suzuki Celerio of de Suzuki Splash. Ik heb zelf 2 jaar in een Celerio 140 km per dag gereden en dat was prima te doen. Deze is net een klein slagje groter en luxer dan de Alto of de Aygo.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:34

Ondanks dat ik hier ergens lees van verwend ...
Sta ik toch achter de eisen van TS.

Zeker met de km in het weekend.

Ik ben ook zeer verliefd op mijn polo 6r. Maar die zijn maar gemaakt tot 2013?
Daarna kwam de facelift 6c.
Was ook mijn eerste auto... en nu 7 jaar verder rij ik nog steeds ermee rond. En moet hij met periodes 1000 km per week afleggen.
Dat zou toch met een oude auto niet waar zijn. Je moet ook comfort hebben als je zoveel id auto zit.

En nee ik ben niet verwend, want ik heb onlangs nog een auto bijgekocht van 23 jaar :+

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 13:11

Voor degene die het leuk lijkt, ik heb een kia picanto aangeschaft vandaag *\o/*