Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:05

Ik zou voor de airfryer gaan. Heb de goedkope versie van de blokker aangeschaft om te proberen. Echt ideaal. Alles gaat erin, brood, snacks ook de niet oven varianten. Volgens verkoopster kan je er zelfs muffins in bakken. Onderdelen kunnen ook in de vaatwasser.

xMalibu

Re: Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:37

Ik heb de Philips XL, is zijn geld zeker waard!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:39

Ik heb sinds gisteren een airfryer bij Cranenbroek gehaald, 30 euro! Vanavond eens uitproberen :D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:58

Nabster schreef:
Boemklatsch schreef:
Airfryer. :j Wij eten er álles uit: groenten/vlees/broodjes etc.
Enkel friet halen wij bij de friettent. Als ik trek in friet heb wil ik gewoon vette friet. :+

Friet uit de airfryer is ook vet hoor.
Hoe denk je dat het krokant komt?

Dat snap ik natuurlijk ook wel... -:)
Friet uit de airfryer is in mijn beleving gort droog, tov friet uit de frituur.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:59

Ik vind een airfryer heel fijn, vooral omdat het schoonmaken zo weinig moeite kost.. Wij hebben daarom al zeker 4 jaar geen frituurpan meer en maken alles klaar in de airfryer (of soms, gewone oven). Maar eerlijk is eerlijk, vette friet en snacks uit de frituurpan is wel lekkerder!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:59

Nabster schreef:
Boemklatsch schreef:
Airfryer. :j Wij eten er álles uit: groenten/vlees/broodjes etc.
Enkel friet halen wij bij de friettent. Als ik trek in friet heb wil ik gewoon vette friet. :+

Friet uit de airfryer is ook vet hoor.
Hoe denk je dat het krokant komt?

Dat snap ik natuurlijk ook wel... -:)
Friet uit de airfryer is in mijn beleving gort droog, tov friet uit de frituur.[/quote]

Is het ook. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:00

felicity schreef:
:') Duidelijk.
Airfryer bevalt het beste bij de bokkers.

Maar welk merk em type bevalt dan het beste? En hoeveel kan er in?

Hier de Philips XL

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:17

Wij hebben de airfryer xxl van philips. Wij willen niet anders meer!

Ik heb er 2 weken geleden zelfs een cake in gebakken, wij gebruiken hem ook voor allerlei andere gerechten buiten de patat om.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:38

Wij hebben een airfryer van Inventum. Goedkoper dan de Philips en werkt goed. :j Ik vind frietjes uit de airfryer juist prima, lekkerder dan ik had verwacht! Voor 2 personen is die van ons groot genoeg, met meer mensen is een maatje groter misschien wel fijner. En hier wordt 'ie inderdaad voor van alles gebruikt, broodjes roosteren, vlees klaarmaken, muffins maken. Soort mini-oventje maar dan fijner.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:45

Wij hebben de xxl van Phillips, en ook snacks krijgen daar een mooie kleurtje van en worden lekker krokant.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:48

300% de airfryer. Geen gedoe met schoonmaken, geur vind ik amper aanwezig (nihil) en qua smaak echt dikke prima. Nooooooit meer zonder dat ding.

Ik heb zelf de originele Philips Airfryer (kleine model). Voor mij alleen echt prima. Denk dat je met 2 man daar ook wel genoeg aan hebt, met meer mensen zou ik voor de grote variant gaan :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:57

Ik heb de kleine philips en da's voor twee personen meer dan genoeg voor bijv. aardappeltjes en kip ofzo. Voordeel is dat de onderste bak ook in de vaatwasser kan. Die zit bij de grotere modellen vast.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:19

Ik heb vorig jaar voor kerst een Philips airfryer xl gekregen en ben er super blij mee.
Heerlijk apparaat,doe er bijna alles in.
Patat komt er lekker knapperig uit.
Ik gebruik trouwens verse zelfgemaakte friet,die ik eerst een half uur in water met zout laat weken(giftige stof eruit weken).
Ik zweer er bij!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:21

Wij hebben een frituurpan van de action. Is die op n gegeven moment niet makkelijk schoon te maken kopen we een nieuwe..

Een airfreyer is vies. Alles wat erin gaat komt er vies uit. Het is opzich wel te eten, daar niet van.. Maar nee. Het heeft niet mijn voorkeur en ik geloof niet dat het allemaal gezonder is.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:22

Ik heb er 2
Dat komt omdat de timer van de oude die ik al 3 jaar had kapot is gegaan, maar de Af verder nog goed is :) dus ik 1 nieuwe erbij heb gekocht..
Ik gebruik er een voor gemarineerde dingen
en de ander voor frietjes of aardappeltjes.
Ik maak ze wel regelmatig schoon.
En ik zou niet meer zonder de Af kunnen hoor, zo makkelijk en lekker..
Elke dag gebruik ik ze wel.doe er bijna alles in..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:33

Cioccolato schreef:
Wij hebben een frituurpan van de action. Is die op n gegeven moment niet makkelijk schoon te maken kopen we een nieuwe..

Een airfreyer is vies. Alles wat erin gaat komt er vies uit. Het is opzich wel te eten, daar niet van.. Maar nee. Het heeft niet mijn voorkeur en ik geloof niet dat het allemaal gezonder is.

Vies vind ik het absoluut niet. Zeker niet als je dingen koopt die er ook echt voor bedoeld zijn.
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 03-09-19 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:38

Mijn Airfryer is inmiddels 8 jaar en wordt dagelijks gebruikt.. niet stuk te krijgen! Is een Philips ook. En is het enige apparaat wat als hij ooit stuk gaat direct vervangen wordt. Laat alles uit Mn handen vallen en ga een nieuwe halen :))

(Laatst wasmachine stuk en dagen later eens een nieuwe)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:39

Amandavd schreef:
Cioccolato schreef:

Vies vind ik het absoluut niet. Zeker niet als je dingen koopt die er ook echt voor bedoeld zijn.

Haha smaken verschillen :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:01

Ik gebruik beide niet, maar vroeger wel de frietpan. En die was heel gemakkelijk schoon te krijgen. Gewoon water erin met een afwastablet, en dan laten koken. En het ding zag er daarna altijd weer als nieuw uit. Ik heb thuis 2 frietpannen staan die nooit meer gebruikt worden en er nieuw uit zien.
Een airfryer wordt ook smerig, heb ik bij vrienden gezien. Ik weet niet of je daar ook het trucje met water en de afwastablet kunt uithalen?
In beide gevallen is het weer een heel apparaat wat je ergens moet laten.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:09

Kunnen de onderdelen van de Airfryer van de Action in de vaatwasser?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:12

Ik hou het op een frituurpan. Hoe je het ook wendt of keert, friet/snacks uit de oven/airfryer zijn gewoon niet lekker :n

Ik gebruik zelf een frituurpan met vloeibaar vet. Als je de pan wilt schoonmaken giet je het vet gewoon terug in de oude flessen waar het vet in zat. Frituurpan vullen met water en een afwasblokje, en poosje aanzetten. Daarna is je pan weer prachtig schoon!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:16

Scum schreef:
Ik gebruik beide niet, maar vroeger wel de frietpan. En die was heel gemakkelijk schoon te krijgen. Gewoon water erin met een afwastablet, en dan laten koken. En het ding zag er daarna altijd weer als nieuw uit. Ik heb thuis 2 frietpannen staan die nooit meer gebruikt worden en er nieuw uit zien.
Een airfryer wordt ook smerig, heb ik bij vrienden gezien. Ik weet niet of je daar ook het trucje met water en de afwastablet kunt uithalen?
In beide gevallen is het weer een heel apparaat wat je ergens moet laten.

Wij hebben er eentje waar alle onderdelen van in de vaatwasser kunnen. Niks smerigs aan dus :)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:24

Amandavd schreef:
Cioccolato schreef:

En dit is dus meteen een van de grootste onzin verhalen die er zijn.
de zogenaamde " airfryer " artikelen zijn precies de zelfde patat als degene voor de frituur. het enige verschil is de prijs en de slimme marketing.

friet word op dezelfde wijze geproduceerd als de AIrfryer friet.

Wat betreft snacks idem dito..

Ik vind de airfryer fijn voor krokante kip maar friet hoort gewoon uit de frituur te komen.
het is toch altijd net niet als het uit de airfryer komt. kleurt niet mooi en blijft vaak erg droog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:57

Bij ons komt de verse friet er net zo mooi uit als bij de frituur. Het is pas onzin om te zeggen dat friet uit de frituur hoort te komen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:01

Amandavd schreef:
Bij ons komt de verse friet er net zo mooi uit als bij de frituur. Het is pas onzin om te zeggen dat friet uit de frituur hoort te komen.

waar denk je dat het woord Friet vandaan komt? friet-> Frituur.......