Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Polly schreef:Wacht even hoor, nu nog 6 jaar en dan ben je dierenarts assistent? Dat is een mbo-4 opleiding toch?
Ik heb hem ook ooit gedaan en toen was er echt amper werk te vinden, hoe is dat nu?

Yenni schreef:Ik verdien zeker iets meer dan dat. Maar ik ga dat niet zo open en bloot precies in detail op internet zetten.. Het komt er gewoon op neer dat ik van mijn zaterdag baan per maand (in een goede maand dus 4 x 8 uur) iets meer dan 100 euro verdien. Mijn 2de baantje op zondag is echt voor een prikkie.. Dat wist ik toen ik begon maar nu ik mijn diploma in dit val binnen heb en in principe het pension alleen kan draaien had ik wel wat meer verwacht.. Maar ik kom er gewoon niet van rond
administratie dichter bij huis. Destination schreef:Hbo en universiteit bestaan niet meer? Daar krijg je namelijk niks.
Citaat:Aanvullende beurs en reisproduct onderdeel van prestatiebeurs
Het reisproduct en de aanvullende beurs zijn een prestatiebeurs. Ze worden pas een gift onder bepaalde voorwaarden:
wanneer een diploma wordt behaald voor hbo of universiteit
wanneer dit diploma wordt behaald binnen 10 jaar. Die 10 jaar gaan in vanaf de 1e maand dat studiefinanciering is ontvangen voor hbo of universiteit.
Als het diploma niet wordt behaald, moet de prestatiebeurs terugbetaald worden. Dit geldt niet voor de eerste 5 maanden aanvullende beurs. Deze maanden aanvullende beurs vallen niet onder de prestatiebeurs en zijn een gift.

Yenni schreef:Ik heb het gisteren met mijn ouders besproken en we zijn tot de conclusie gekomen dat ik op de zondag stop. Op de vrijdag en zaterdag moet ik wel blijven werken ovm inkomen
Brainless schreef:Destination schreef:Hbo en universiteit bestaan niet meer? Daar krijg je namelijk niks.Citaat:Aanvullende beurs en reisproduct onderdeel van prestatiebeurs
Het reisproduct en de aanvullende beurs zijn een prestatiebeurs. Ze worden pas een gift onder bepaalde voorwaarden:
wanneer een diploma wordt behaald voor hbo of universiteit
wanneer dit diploma wordt behaald binnen 10 jaar. Die 10 jaar gaan in vanaf de 1e maand dat studiefinanciering is ontvangen voor hbo of universiteit.
Als het diploma niet wordt behaald, moet de prestatiebeurs terugbetaald worden. Dit geldt niet voor de eerste 5 maanden aanvullende beurs. Deze maanden aanvullende beurs vallen niet onder de prestatiebeurs en zijn een gift.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... iversiteit

Destination schreef:mamamier schreef:En je studiefinanciering? Die is toch ook iets van 82 euro per maand? Die je dus krijgt en niet terug hoeft te betalen mits je je diploma haalt binnen 10 jaar. Daarnaast kun je idd bijlenen maar ik bedoel de gewone stufi.
Dat bestaat sinds 2015 niet meer.