Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:23

DezeNaam schreef:
Cayenne schreef:
En 's avonds eens gebeld toen er in het pikkedonker iemand bij ons naar binnen stond te gluren. Daar hadden we ook camerabeelden van trouwens. De politie had al meerdere klachten ontvangen. Trouwens doodeng om iemand door het raam naar jou te zien staren :=

Je zou voor minder nachtmerries krijgen zeg. := Hebben ze die man nog te pakken gekregen? En/of een reden gevonden voor het gluren?

Nee helaas niet gevonden! Hij deed verder ook niets maar stond wel echt tegen het raam aan naar binnen te staren.
Heb wel een tijdje 's avonds de gordijnen niet open durven laten := De politie heeft onze camerabeelden toen opgevraagd en is extra gaan surveilleren.
Er waren meer klachten en hij belde ook weleens bij mensen aan en deed zich dan voor als enquete-afnemer. Geen idee wat hij ermee wilde bereiken?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-08-19 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:24

Ik heb dit schaap verlinkt..
Afbeelding

Verder meld ik het wel als ik vind dat dingen echt niet kunnen en het niet helpt als ik mensen er zelf op aanspreek maar de politie bel ik niet zo snel als er niemand in gevaar is.

hagelslag

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:50

Laatst een nieuwe collega verklikt bij de planners.
Hij is nog maar net bij ons aan het werk. Ik zag hem zaterdag op stap, smoordronken.
En hij heeft zich zondags voor de hele week ziek gemeld. Dus dat heb ik gezegd.

Vorige week maandag deed mijn vrachtautocollega alsof ik hem niet had gemeld dat ik niet had voorgeladen. Hij begint nachts om 02.30 en wil laden maar maandagochtend kun je pas vanaf 5 uur laden.
Dus hij probeerde de planners wijs te maken dat ik hem niet gezegd had dat ik niet voorgeladen had maar ik kon dus bewijzen dat ik hem geschreven heb waardoor hij de uren tussen 02.30 tot 5 uur niet betaald gaat krijgen. (ik heb dus de planners gebeld van hoor es, hij wist dat ik niet had voorgeladen' de planners dachten dat hij dit niet wist).
Of dat laatste echt klikken was geen idee maar ik vond het wel nodig

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:23

Sommige dingen die hier geplaatst worden vind ik geen klikken.

Bellen vanwege gevaarlijk gedrag op de openbare weg of geluidsoverlast vind ik normaal.

Ik twijfel al tijden om iemand aan te geven bij UWV.
Ze zit in de ziektewet en zegt niks te kunnen.
Heeft wel meerdere schoonmaakhuizen, zwart.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:24

zonnebloem18 schreef:
Verder 1 keer doorgegeven toen ik heel asociaal rijgedrag zag. Ik wist dat ze op dat moment sowieso met een grote politieactie bezig waren en overal stonden politiemotoren enz. Geen idee hoe dat afgelopen is.

Asociaal rijgedrag doorgeven is sowieso zinvol als je het kenteken nog weet want daar wordt wel notitie van gemaakt, zelfs als ze ze niet meteen aanhouden.

Idem.

Een auto vol jonge mannen die mij inhaalde en steeds op de rem trapte of mij blokkeerde als ik in wilde halen. We reden eerst op een N weg en daarna op de snelweg.
Toen de politie gebeld en zij hebben de gegevens genoteerd.

Ik wilde altijd graag mijn huisbaas verklikken.
Die ging vaak dronken achter het stuur zitten om sigaretten te halen. Toen ik daar kwam wonen had hij een rijontzeggeing maar toen hij zn rijbewijs terug had bleef hij het doen.

Helaas viel ik altijd in slaap (moest ook gewoon werken de volgende ochtend) dus heb ik het nooit kunnen doen.
Hij heeft wel een flink ongeluk gehad (bocht gemist in het bos en rechtdoor het bos ingereden) en ik snap niet hoe hij in hemelsnaam thuis is gekomen met die auto.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:25

Ik heb serieus geklikt over een collega die iedereen geweldig vond maar alle clienten bedreigde met het grapje kijk je uit ,dat word een koude douche...
Of een boterham kaas met sambal dat is lekker pittig, dan kunnen we lachen. Of nasi dat je echt niet weet waar je het moet zoeken...De mensen om 19.00 in bed leggen en dan de slaap medicatie malen en door de vla van het avond eten....dus ze werden al moe na het eten.
En dan hebben we het over zwaar demente cliënten, dus mensen die zich niet kunnen verweren en ook niet snappen wat er gebeurde en wat de gevolgen zijn!
Het was allemaal geen waar en ik werd ook door de leidinggevende wel gehoord maar uitgelachen!
Het koste mij mijn baan, toch heb ik het er niet bij gelaten.....
De hele afdeling was angstig, daar kregen ze medicatie voor steeds meer...
de mensen die wel nog mondiger waren werden bestempeld als agressief , ook weer medicatie of zelfs overplaatsing naar een zwaardere groep...
Ze durfden bijna geen nasi ,macaronie of spagettie meer te eten ivm de sambal... dus iedereen verloor enorm snel gewicht...

echt ik kon het niet hebben hoe kon het dat een voor iedereen leuke goede collega was en voor de bewoners een sadist tiran ... ik met die verpleeghuis arts een gesprek gehad....
Die handelde wel ze is berecht ontslagen *\%/* , En ik ja ik ben een klikspaan een collega die nog geloofd word ook met" praatjes"!

Toch ben ik haar eens tegen gekomen ze was zo kwaad dat ze me snoehard aanreed met het winkel wagentje .... dat zelfs het personeel haar moest tegenhouden volgende aangifte _-:( .

echt ik hoop dat ze vandaag nog omvalt....het schijnt dat ze weer ergenst wat heeft gedaan, dat is toch erg! :wow:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:28

:oo
Er is nooit aangifte gedaan door je werknemer?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:29

Ik heb de politie gebeld toen mijn ex voor de deur stond en op het punt stond zich naar binnen te slaan.

En ik heb ze twee keer onderweg gebeld. Een keer omdat ik in een centrum aan het werk was, een auto mij blokkeerde. Toen ik normaal vroeg of hij zijn auto 2 meter door kon rijden zodat ik weer kon werken, werd hij ontzettend agressief. Spugen, schelden, aan de ruitenwissers trekken etc. Toen heb ik de politie gebeld. Een paar keer op die dag zelfs, want toen ze weg waren, had ik al het idee dat hij bij de volgende hoek zou staan wachten en dat was dus ook zo :'). Hij was overigens een bekende bij de politie.

En een keertje onderweg liep er ook iemand heel raar te doen (dronken ofzo?) met invoegen. Het werd zo gevaarlijk dat we op een gegeven moment 30 reden op een 120 snelweg, dus ik heb mijn knipperlichten aangegooid en de politie gebeld en lokatie doorgegeven. Daarna 3 banen opgeschoven en als een malle er voorbij gereden, want ik vertrouwde hem echt niet.

Verder regelmatig een schaap op geit in de sloot gezien, maar zelf geholpen en bij de huizen aangebeld.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:31

kwita schreef:
Ik heb serieus geklikt over een collega die iedereen geweldig vond maar alle clienten bedreigde met het grapje kijk je uit ,dat word een koude douche...
Of een boterham kaas met sambal dat is lekker pittig, dan kunnen we lachen. Of nasi dat je echt niet weet waar je het moet zoeken...De mensen om 19.00 in bed leggen en dan de slaap medicatie malen en door de vla van het avond eten....dus ze werden al moe na het eten.
En dan hebben we het over zwaar demente cliënten, dus mensen die zich niet kunnen verweren en ook niet snappen wat er gebeurde en wat de gevolgen zijn!
Het was allemaal geen waar en ik werd ook door de leidinggevende wel gehoord maar uitgelachen!
Het koste mij mijn baan, toch heb ik het er niet bij gelaten.....
De hele afdeling was angstig, daar kregen ze medicatie voor steeds meer...
de mensen die wel nog mondiger waren werden bestempeld als agressief , ook weer medicatie of zelfs overplaatsing naar een zwaardere groep...
Ze durfden bijna geen nasi ,macaronie of spagettie meer te eten ivm de sambal... dus iedereen verloor enorm snel gewicht...

echt ik kon het niet hebben hoe kon het dat een voor iedereen leuke goede collega was en voor de bewoners een sadist tiran ... ik met die verpleeghuis arts een gesprek gehad....
Die handelde wel ze is berecht ontslagen *\%/* , En ik ja ik ben een klikspaan een collega die nog geloofd word ook met" praatjes"!

Toch ben ik haar eens tegen gekomen ze was zo kwaad dat ze me snoehard aanreed met het winkel wagentje .... dat zelfs het personeel haar moest tegenhouden volgende aangifte _-:( .

echt ik hoop dat ze vandaag nog omvalt....het schijnt dat ze weer ergenst wat heeft gedaan, dat is toch erg! :wow:

Dit vind ik echt heel erg :oo . Die arme mensjes.
Vind het bijzonder vreemd dat het werd weggelachen en dat er niet direct consequenties op stonden. Dit vind ik vanaf jouw kant ook geen klikken, dat is instaan voor die arme mensjes. Fijn dat ze ontslagen is uiteindelijk, wat een walgelijk mens :r

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:58

Wij hebben wel vaker de politie gebeld voor als er iemand langere tijd bij het spoor staat. Een aantal keer niet gedaan en dan bleek het een springer te zijn, voel je je toch even flink naar over.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:03

lotthje schreef:
Wij hebben wel vaker de politie gebeld voor als er iemand langere tijd bij het spoor staat. Een aantal keer niet gedaan en dan bleek het een springer te zijn, voel je je toch even flink naar over.

Hier ook een keer gebeld. Dat was zon eenzame man, niemand maakte er een praatje mee en nam altijd de bus. Ik prate er Af en toe wel tegen. Tot ik hem een keer tegenkwam bij de bus en hij zei dat tie naar het station ging en of ik geen afscheid wou nemen. 10sec later viel het kwartje en meteen politie gebeld (gelukkig duurd het dik 20 min naar het station _/-\o_ )
Half jaar later zag ik hem weer dus ik denk dat meneer opgenomen is geweest :).

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:28

Grappig, door dit topic merk ik dat 'klikken' een hele negatieve lading heeft, hebben jullie die associatie ook?

Ik heb de conducteur wel eens gezocht om aan te geven dat ik bedreigd werd in de trein, maar helaas was personeel onvindbaar, en vind dat ook niet onder 'klikken' vallen. Ik heb wel regelmatig bij de politie meldingen gemaakt over geluidsoverlast van de buren, omdat zij zelf niet echt open stonden voor deze feedback midden in de nacht, maar dat voelde wel meer als klikken ook.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:55

Hier worden regelmatig illegale house party’s gehouden onder t viaduct van de snelweg, hebben het een hele tijd getolereerd, incl geluidsoverlast omdat het vaak maar een nacht is, tot ze de boel gingen slopen bij de poort van de buren en de weg versperren als je er langs wilt... sindsdien bel ik gewoon de politie zodra ik ze hoor

(en rijd ik gewoon over iemands voet heen als ze stoer menen te moeten doen door hem voor m’n wiel te houden, maar die kan misschien beter is het andere topic :') )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:56

Kwita: wat goed dat je dat hebt gedaan! Het heeft je je baan gekost, maar als je niets zegt kost het je volgens mij nog veel meer: je zelfrespect. Dat een organisatie zo onveilig is dat je dergelijke dingen niet aan kunt geven, dat is wel heel kwalijk. Arme bewoners.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:56

Ik heb laatst het vertrouwensloket gemaild toen ik bij een boer in de buurt in een paar dagen tijd gigantisch veel dode varkens aan de weg zag liggen. Was tijdens de hittegolf. Kreeg een paar dagen later een mailtje terug dat mijn melding terecht was en de airco kapot was. Arme beestjes.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:16

Hier stond echt weken lang een auto langs een weg (tegenover bedrijventerrein, dus niet bij woonwijk). Toen heb ik uiteindelijk ook bij politie gemeld, voor het geval de auto gestolen/vermist etc zou zijn.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:17

ik bel als ik iets zie wat gevaar opleveet voor de persoon in kwestie of anderen.. laatst bijv 112 gebeld voor een man die in zwarte kleding langs een 100 km weg liep in dl... dat mag volgens mij, maar t was donmer, geen verlichting en ik had hem er bijna onder... ik had kind bij me dus durfde hem zelf niet aan te spreken.. politie is gekomen. Ook weleens voor slingeren, honden, kinderen die langs de snelweg spelen en 1x zelfs een kind in de middenberm vd snelweg... toen ook teruggereden trouwens, maar was toen alweer ad kant.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:19

Ik heb een keer een bekend beveiligingsbedrijf gebeld nadat ik 1 van hun wagens op het industrieterrein een haas zag achtervolgen op de weg, om dood te rijden. Het beestje zigzagde als n gek over de weg en het was steeds nét mis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:24

BiBiQ schreef:
Emmaa_ schreef:
Bij mij ligt het er, hoe egoistisch ook, aan hoe veel last ik er zelf van heb. Ik zou niet zo snel de politie bellen als ik iemand zn hond zie laten poepen op een plek waar het niet mag, maar als mijn buren tot midden in de nacht keiharde muziek aan hebben staan (en ze hebben ons niet even gewaarschuwd van tevoren) ben ik wel de zure buurvrouw die 8844 belt :o

Nadat je even bent langs geweest om te vragen over hoe en wat neem ik aan? >;)

Ligt eraan. Vind het gewoon enorm asociaal om tot 4 uur 's nachts op standje partymodus muziek te draaien. Bij buren die ik ken klop ik even aan, maar bij mijn moeder wonen wat buren waar ik ook niet in mijn eentje midden in de nacht aan ga bellen om te vragen of het wat zachter mag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:35

Klikken heeft in de volksmond een negatieve klank en dat komt vaak ook door onze opvoeding , spreekwoorden genoeg en op de lagere school werken ze er ook flink aan mee. Onze jongste heeft ooit straf gehad als kereltje van zeven omdat hij de juffrouw vertelde dat een jongetje gepest werd en hij dat niet goed vond. Die juf heb ik even een hartig woordje mee gewisseld en zoon zit bij politie dus zat er al vroeg in.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:42

Ik klik bij geluidsoverlast, 1x omdat ik joyriding vermoedde, op de snelweg toen ik zag dat auto 2 verschillende kentekenplaten had, en dan ga ik op de vluchtstrook staan :) , als iemand slingert en blijft slingeren, als er verward persoon rondloopt die ik niet kan aansturen, bij een ongeval, als ik een inbraak zie, bij agressief gedrag waar ik geen sturing kan geven, als ik huiselijk geweld vermoed.

En inderdaad, nu er behoorlijk moet worden betaald om te melden, laat ik het er regelmatig maar bij, omdat je vaak een eeuwigheid in de wacht staat....misschien weer wel, nu ik een onbeperkte bundel heb.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:46

Snitches get stitches :evaw:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:54

Ik vind het wel grappig dat mensen aan de ene kant vinden dat de politie harder op moet treden tegen vanalles en nog wat, maar de aan de andere kant er dit soort motto's op nahouden:
Citaat:
Snitches get stitches :evaw:

Ik heb laatst de politie gebeld toen ik bijna met 130km achterop een auto klapte die nog geen 80 reed, geen verlichting had (om 23.00) en waar ladingen zwarte rook onder vandaan kwam. Toen ik ernaast reed kreeg ik 0 contact met de bestuurder, die alleen maar strak voor zich uit zat te kijken.

Ik heb de politie gebeld toen ik 's avonds laat 2 mannen in joggingbroek en hoody met een grote gevulde tas een schoolgebouw uit zag komen.

Ik heb de politie gebeld voor mijn vorige buren toen ik gestoord werd van hun herrie en ze weigerden de muziek zachter te zetten.

Ik heb de politie gebeld toen er 's avonds laat bij een bouwterrein iemand stond te staan met een wagentje wat half vol was, en er binnen de hekken iemand anders heen en weer liep.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:56

Politie bellen bij een feestje, zonder eerst even langs te gaan bij de betreffende buren voelt voor mij zeker wel als klikken.

Ik heb vroeger wel eens een meisje (was een stalgenootje van een vriendin van mij) op een feestje verklikt bij haar ouders. Ze mocht van haar ouders blijkbaar niet drinken en ze was halverwege de avond stomdronken (iets met niet handig :+ ).
Ze wilde onder geen beding dat haar ouder gebeld werden, maar het was onverantwoord om haar niet veilig thuis te brengen. Helaas waren er weinig mensen die nog konden autorijden en toen heb ik met haar telefoon haar ouders maar gebeld.
Die kwamen haar dankbaar ophalen (ik kende het meisje zelf eigenlijk niet) :Y) .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:56

Ik ben niet zo van het klikken. Wel van het helpen, als iemand een gevaar voor zichzelf vormt of voor anderen in de directe omgeving.
Maar als er een keer een feestje hier in de buurt is ga ik echt niet gelijk de popo bellen hoor. Doen ze bij ons wel altijd en vind dat echt ontzettend flauw. Die ene keer per jaar, want verders is het hier altijd erg rustig.

En kentekens doorgeven en noteren vind ik zonde van mijn tijd tbh. Of ze moeten echt zodanig gevaarlijk rijden dat het echt onder spookrijden gaat vallen, maar een keer inhalen van rechts en doorpompen, nah.

Mocht ik iemand echt verschrikkelijke daden zien verrichten, denk aan; inbreken, ontvoering, mishandeling, etc. dan bel ik sowieso gelijk de politie. Maar dat zijn misdrijven, dus dan is het jou taak als burger imo ook om dat te doen. Bij overtredingen niet.