Jaloezie? Help.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 10:23

|( |( |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:32

Oh, ik herken dit zó goed TS! Ook al wil je iemand echt vertrouwen... het vreet je op. En je wil niet zo doen, maar toch doe je het en je zou willen dat het niet zo was maar het is zo. En als je dan weer bij elkaar bent denk je: het was allemaal nergens voor nodig. :j

Ik herken het vreselijk goed, en weet wat een ontzettend naar gevoel het is.

De tijd heeft mij geleerd om er niet aan toe te geven en vooral áfstand te nemen. Want appjes sturen werkt enkel averechts; wanneer hij niet reageert wordt je alleen maar meer paranoïde en het antwoord maakt je toch niet gerust omdat het niet uit hemzelf komt. Even gewoon wachten totdat hij iets zegt uit zichzelf; dan voel je je veel beted. :) Is even moeilijk, maar dat kan jij.

StableDoor

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:34

Waarom wil je in een relatie zitten met iemand die je niet kan vertrouwen? Dat is toch alleen maar jezelf kwellen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:34

pompidou2602 schreef:
|( |( |(

Is er iets gebeurd?

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 10:34

Resistance schreef:
Oh, ik herken dit zó goed TS! Ook al wil je iemand echt vertrouwen... het vreet je op. En je wil niet zo doen, maar toch doe je het en je zou willen dat het niet zo was maar het is zo. En als je dan weer bij elkaar bent denk je: het was allemaal nergens voor nodig. :j

Ik herken het vreselijk goed, en weet wat een ontzettend naar gevoel het is.

De tijd heeft mij geleerd om er niet aan toe te geven en vooral áfstand te nemen. Want appjes sturen werkt enkel averechts; wanneer hij niet reageert wordt je alleen maar meer paranoïde en het antwoord maakt je toch niet gerust omdat het niet uit hemzelf komt. Even gewoon wachten totdat hij iets zegt uit zichzelf; dan voel je je veel beted. :) Is even moeilijk, maar dat kan jij.

Enorm enorm enorm bedankt. Gewoon het gevoel om begrepen te worden door jou heeft me zelfs al wat opgelucht. (Geen verwijt naar andere reacties). We hebben vorige nacht ruzie gehad via de telefoon omdat hij mijn jaloersheid niet meer aankan. Ik heb gezegd dat ik het begreep en dat ik ook gewoon te jaloers ben. Na wat praten gaan we er samen aan proberen werken en anders moet ik gewoon mijn conclusies trekken... :(

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:40

TS, ik heb het idee dat je over je heen laat lopen. Het is niet alleen aan jou om minder jaloers te zijn, het is ook aan hem om te laten zien dat hij te vertrouwen is, juist omdat hij eerder in de fout gegaan is. Niet accepteren dat hij alleen jou ziet als 'schuldige' van het probleem!

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:43

pompidou2602 schreef:
Hey allemaal

Mijn vriend zit momenteel op een festival zonder mij met zijn vrienden. Ik ben een persoon die weinig mensen vertrouwt, en hem dus eigenlijk ook niet. Ik weet dat dit gek klinkt en dat een relatie niet werkt zonder vertrouwen, maar ik ben gewoon zo bang om gekwetst te worden en er alleen voor te staan ...

Ik word dus gek, kan me op niks concentreren en loop rond met het gevoel een gebroken hart te hebben. Kan iemand mij helpen? Wat doen jullie er aan als jullie zo jaloers worden?

Ik heb hem al een bericht gestuurd dat ik super ongerust ben, maar dan krijg ik natuurlijk te horen dat dat nergens voor nodig is...

Momenteel ben ik gewoon ten einde raad, want ik maak mezelf echt knettergek :n

Ik zou eens een periode voor mezelf gaan schrijven, ik, de grote volwassen ik, gaat in gesprek met het bange, onzekere, wantrouwige meisje.
Probeer erachter te komen wat je mist, achter die deken van jaloezie, wat je nodig hebt, wat jij jezelf kunt geven, welke boodschap je voor jezelf hebt.

Als het niet voldoende is, deze methode, zoek dan hulp!
Want ergens heb je niet voldoende basis maar dat kun je wel krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:47

StableDoor schreef:
TS, ik heb het idee dat je over je heen laat lopen. Het is niet alleen aan jou om minder jaloers te zijn, het is ook aan hem om te laten zien dat hij te vertrouwen is, juist omdat hij eerder in de fout gegaan is. Niet accepteren dat hij alleen jou ziet als 'schuldige' van het probleem!

En misschien, heel misschien stelden die appjes niets voor en vecht die vriend tegen spookbeelden , dan lijkt het eerder dat die vriend beter zijn conclusies kan trekken.
Misschien heeft ts wel in zijn telefoon zitten snuffelen zonder reden omdat ze sws al jaloers is aangelegd .

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 10:57

bigone schreef:
StableDoor schreef:

En misschien, heel misschien stelden die appjes niets voor en vecht die vriend tegen spookbeelden , dan lijkt het eerder dat die vriend beter zijn conclusies kan trekken.
Misschien heeft ts wel in zijn telefoon zitten snuffelen zonder reden omdat ze sws al jaloers is aangelegd .

Eventjes ingrijpen. Het waren berichtjes via de laptop. Ik heb eerder aangegeven dat de jaloezie gekomen is door dit voorval: Zijn Fb stond aan op mijn laptop dus zag ik opeens rechtsboven een meisjesnaam verschijnen. Ik denk niet dat het aan jou is om te zeggen dat die appjes niks voorstelde, maar goed, ik begrijp je reactie.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:01

Als de Facebook van mijn vriend open staat en ik zie een meisjesnaam verschijnen in beeld, komt het echt niet in me op om ernaar te kijken. Want ik vertrouw hem. Dus misschien zat er al iets niet goed tussen jullie waardoor je toch in zijn berichtjes ging kijken?

Dat bedoel ik niet als verwijt, maar meer als vraag om het beter te begrijpen :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:03

Elisa2 schreef:
Jessix schreef:
Je moet iemand ook niet blijven “straffen” voor de fout die hij heeft gemaakt. Als jij er geen vertrouwen meer in hebt moet je er een punt achter zetten. Maakt wat dat betreft ook helemaal niet uit wie er goed of fout is, geen vertrouwen in een relatie werkt gewoon niet.

Klopt, maar ik vraag me af wat de vriend van TS doet om haar vertrouwen terug te winnen?

Ja? Dat vraag ik me nou helemaal niet af.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 11:10

Danielleeee_ schreef:
Als de Facebook van mijn vriend open staat en ik zie een meisjesnaam verschijnen in beeld, komt het echt niet in me op om ernaar te kijken. Want ik vertrouw hem. Dus misschien zat er al iets niet goed tussen jullie waardoor je toch in zijn berichtjes ging kijken?

Dat bedoel ik niet als verwijt, maar meer als vraag om het beter te begrijpen :)

Dat kwam omdat het een meisje was waar hij gevoelens voor heeft gehad, maar zij had een relatie toen hij nog single was. Toen zij vrijgezel werd, was mijn vriend opezns wel interessant.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:11

Elisa2 schreef:
Jessix schreef:
Je moet iemand ook niet blijven “straffen” voor de fout die hij heeft gemaakt. Als jij er geen vertrouwen meer in hebt moet je er een punt achter zetten. Maakt wat dat betreft ook helemaal niet uit wie er goed of fout is, geen vertrouwen in een relatie werkt gewoon niet.

Klopt, maar ik vraag me af wat de vriend van TS doet om haar vertrouwen terug te winnen?

Wat zou vriend moeten doen? Niet meer alleen zonder ts weggaan?
Als er zo weinig vertrouwen is, kan je beter relatie verbreken.
Verder vind ik ook, als je verdergaat in zo n relatie en je zijn "misstap" vergeeft, dat ook achter u laten liggen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:12

Maar was de inhoud van de berichtjes erover of gewoon al het feit dat hij berichten stuurde?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:14

pompidou2602 schreef:
Danielleeee_ schreef:

Dat kwam omdat het een meisje was waar hij gevoelens voor heeft gehad, maar zij had een relatie toen hij nog single was. Toen zij vrijgezel werd, was mijn vriend opezns wel interessant.

Aha, op die manier. Dat is wel heel erg poedersuiker zeg. Heb je er toen met hem over kunnen praten?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:20

dromertje2 schreef:
Verder vind ik ook, als je verdergaat in zo n relatie en je zijn "misstap" vergeeft, dat ook achter u laten liggen.

Precies mijn punt. :j Je kiest opnieuw voor hem door verder te gaan samen. Dat werkt alleen maar als je hem opnieuw je vertrouwen geeft en hem zijn misstap ook echt vergeeft. Vertrouwen valt niet te verdienen. Want wanneer zou het dan wel goed moeten zijn? Als hij 3 keer alleen op pad is geweest en blijkbaar niet vreemd is gegaan?

Je kan hem toch niet controleren en dat moet je ook niet willen.
Als je niet kan geloven dat hij vanaf nu eerlijk tegen je is, dan hebben jullie gewoon geen toekomst samen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:38

Jessix schreef:
dromertje2 schreef:

Precies mijn punt. :j Je kiest opnieuw voor hem door verder te gaan samen. Dat werkt alleen maar als je hem opnieuw je vertrouwen geeft en hem zijn misstap ook echt vergeeft. Vertrouwen valt niet te verdienen. Want wanneer zou het dan wel goed moeten zijn? Als hij 3 keer alleen op pad is geweest en blijkbaar niet vreemd is gegaan?

Je kan hem toch niet controleren en dat moet je ook niet willen.
Als je niet kan geloven dat hij vanaf nu eerlijk tegen je is, dan hebben jullie gewoon geen toekomst samen.

Vertrouwen is niet ineens terug. En vergeven is ook niet van de ene op de andere dag gebeurt. Zoiets heeft tijd nodig. TS heeft ervoor gekozen om door te gaan met haar vriend, maar dat wil niet zeggen dat het nare gevoel ook ineens weg is. Dat pushen heeft ook helemaal geen zin.

Ts, hoe communiceert jouw vriend hierover met jou? Heeft ie begrip voor jouw gevoelens en probeert ie rekening met jou te houden? Ieders moet natuurlijk gewoon zijn ding kunnen blijven doen, en hem "verbieden" om op stap te gaan moet je ook niet willen natuurlijk. Uit ervaring kan ik zeggen dat communiceren echt key is met dit soort situaties. Communicatie en begrip naar elkaar. Heb je vrienden bij wie je terecht kan als je, je zo onzeker voelt? Al is het maar om hen te spammen met berichtjes ipv je vriend. Probeer hem wel weer te vertrouwen en ruimte te geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:43

Maar dat dat meisje achter je vriend aanzat betekend toch niet dat hij jouw vertrouwen beschaamde of jullie relatie op spel zette?? Wanneer er heel expliciete zaken in stonden waaruit je op kon maken dat hij wel interesse had dan is het een ander verhaal maar je moet als mens toch gewoon kunnen reageren op berichten want anders lag iedereen zo’n beetje in scheiding.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 11:54

bigone schreef:
Maar dat dat meisje achter je vriend aanzat betekend toch niet dat hij jouw vertrouwen beschaamde of jullie relatie op spel zette?? Wanneer er heel expliciete zaken in stonden waaruit je op kon maken dat hij wel interesse had dan is het een ander verhaal maar je moet als mens toch gewoon kunnen reageren op berichten want anders lag iedereen zo’n beetje in scheiding.

Ik ga niet in detail gaan, maar zoals ik zei had hij gevoelens voor haar vroeger. Ze zijn in fie berichten beide ik de fout gegaan, ook zeker hij. Er zijn bepaalde dingen die je gewoonweg niet zegt over je lief of dingen die je niet tegen een ander zegt als je een relatie hebt. Maar dat zal mijn mening zijn.

Ik ga hier verder niet meer op reageren. Heb van enkele leuke tips en steun gekregen, dat heeft me geholpen. Ik snap sommige reacties die zeggen dzt ik overdrijf, maar ik kan mijn karakter of gevoel nu eenmaal niet zomaar veranderen. Sorry

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:04

Dan moet je je afvragen of je hier mee om wil gaan of inderdaad de steker er uit trekt. Met jaloezie valt gewoon niet te leven, van twee kanten niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:15

pompidou2602 schreef:
Ik ga hier verder niet meer op reageren. Heb van enkele leuke tips en steun gekregen, dat heeft me geholpen. Ik snap sommige reacties die zeggen dzt ik overdrijf, maar ik kan mijn karakter of gevoel nu eenmaal niet zomaar veranderen. Sorry

Je bent zoals je bent inderdaad, en daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Ik ben ook wel eens bedrogen, maar gelukkig niet jaloers. Ook erna niet, mijn vriend en ik konden het goed uitpraten en ondanks dat ik nog best wel een onzeker was heb ik nooit de neiging gehad hem te checken of hem zichzelf laten verantwoorden. Puur omdat ik gewoon niet zo'n relatie wil. Naast eerlijkheid, staat vrijheid voor mij.

Ik heb ook wel eens een heel jaloerse vriend gehad. Dat heeft mij meer gesloopt dan de jongen die een keer buiten de pot pieste.

Sterkte TS, ik hoop dat je er uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:16

bigone schreef:
Dan moet je je afvragen of je hier mee om wil gaan of inderdaad de steker er uit trekt. Met jaloezie valt gewoon niet te leven, van twee kanten niet.

Dit is zeker wel een punt, ja. :j Zeker omdat ik snap hoe TS zich voelt omdat ik ook enorm met jaloezie gekampt heb, kan ik vertellen dat het enorm oplucht wanneer het over is. Als jaloezie niet minder wordt werkt het niet omdat je er zelf aan onderdoor gaat. Je wil diegene niet tot last zijn maar je wil ook bevestiging. Dat is een enorme, vermoeiende strijd met jezelf, en die win je in je uppie niet.

Ik heb ooit een vriend gehad die zo enorm veel geduld met me had en héél goed uit zichzelf communiceerde omdat hij wist dat ik hier last van had, ondanks dat ik hem wilde vertrouwen. En na 2 maanden was mijn jaloezie voorbij. :) Je moet er met elkaar over kunnen communiceren in plaats van ruzieën. Dan komt het goed. Anders niet.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:20

Ik vind toch wel veel reactie''s overdreven.

Jongen heeft een fout gemaakt en het is TS haar goed recht om te kijken welk meisje haar vriend een bericht stuurt. Misschien ben ik teveel van de oude stempel maargoed. In mijn relatie gaan wij geen eens opstap of naar festivals zonder elkaar.

1. daar hebben wij geen behoefte aan. 2. beide redelijk jaloers en 3. wat heb je op zo;'n feest te zoeken zonder je partner? Veel bokkers zullen me nu vast voor gek verklaren maar dat mag. :')

Tuurlijk gaan we naar feestjes van vrienden zonder elkaar, en nar het terras etc. zonder elkaar. Maar bij bepaalde dingen trekken wij de grens. En zeker een festival, iemand gezien hoe meiden er daar bij lopen?
-O- En ja dan kan je zeggen dat wij mekaar niet vertrouwen maar niets is minder waar.

Mensen zijn nou eenmaal gevoelig voor lust en open relaties etc komt steeds vaker voor. En tegenwoordig gaan meiden ook op mannen met relatie af, simpelweg omdat de meiden dat gewoon leuk vinden... :?

Dus TS, jougevoel is helemaal normaal, dat jij dat gesprek opende op facebook is ook normaal! Dat had ieder ander ook gedaan. En dat hij jou jaloezie niet aankan vind ik de makkelijke uitweg!

Hij beschadigt jou, jij geeft hem toch nog een kans en dan moet je er maar 'overheen' zetten omdat hij het niet 'aankan'. Wat een onzin. Dit heeft tijd nodig om te helen en daar zal hij gewoon zijn best voor moeten doen. Hij is degene die fout zat dus hij moet jou de tijd geven. En hij moet zijn bes gaan doen!
En jij TS, niet aan jezelf twijfelen. Mensen hebben altijd het idee dat het gras ergens anders groener is.

Je moet maar denken, als hij weg wil dan gaat hij wel hoeveel je er om stresst. Dus maak jezelf niet gek!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:25

JasmijnJoy schreef:
Ik vind toch wel veel reactie''s overdreven.

Jongen heeft een fout gemaakt en het is TS haar goed recht om te kijken welk meisje haar vriend een bericht stuurt. Misschien ben ik teveel van de oude stempel maargoed. In mijn relatie gaan wij geen eens opstap of naar festivals zonder elkaar.

1. daar hebben wij geen behoefte aan. 2. beide redelijk jaloers en 3. wat heb je op zo;'n feest te zoeken zonder je partner? Veel bokkers zullen me nu vast voor gek verklaren maar dat mag. :')

Tuurlijk gaan we naar feestjes van vrienden zonder elkaar, en nar het terras etc. zonder elkaar. Maar bij bepaalde dingen trekken wij de grens. En zeker een festival, iemand gezien hoe meiden er daar bij lopen?
-O- En ja dan kan je zeggen dat wij mekaar niet vertrouwen maar niets is minder waar.

Mensen zijn nou eenmaal gevoelig voor lust en open relaties etc komt steeds vaker voor. En tegenwoordig gaan meiden ook op mannen met relatie af, simpelweg omdat de meiden dat gewoon leuk vinden... :?

Dus TS, jougevoel is helemaal normaal, dat jij dat gesprek opende op facebook is ook normaal! Dat had ieder ander ook gedaan. En dat hij jou jaloezie niet aankan vind ik de makkelijke uitweg!

Hij beschadigt jou, jij geeft hem toch nog een kans en dan moet je er maar 'overheen' zetten omdat hij het niet 'aankan'. Wat een onzin. Dit heeft tijd nodig om te helen en daar zal hij gewoon zijn best voor moeten doen. Hij is degene die fout zat dus hij moet jou de tijd geven. En hij moet zijn bes gaan doen!
En jij TS, niet aan jezelf twijfelen. Mensen hebben altijd het idee dat het gras ergens anders groener is.

Je moet maar denken, als hij weg wil dan gaat hij wel hoeveel je er om stresst. Dus maak jezelf niet gek!

Ja het is maar net wat voor een relatie je wil. Als je je beide in bovenstaande kan vinden dan werkt dat prima natuurlijk. Ik zelf zou hard gillend weglopen... :D ;)

Maar goed wat je van elkaar verwacht in een relatie dat bespreek je samen en daar zijn geen regels en ook geen "normaal" voor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:29

Resistance schreef:
bigone schreef:

Dit is zeker wel een punt, ja. :j Zeker omdat ik snap hoe TS zich voelt omdat ik ook enorm met jaloezie gekampt heb, kan ik vertellen dat het enorm oplucht wanneer het over is. Als jaloezie niet minder wordt werkt het niet omdat je er zelf aan onderdoor gaat. Je wil diegene niet tot last zijn maar je wil ook bevestiging. Dat is een enorme, vermoeiende strijd met jezelf, en die win je in je uppie niet.

Ik heb ooit een vriend gehad die zo enorm veel geduld met me had en héél goed uit zichzelf communiceerde omdat hij wist dat ik hier last van had, ondanks dat ik hem wilde vertrouwen. En na 2 maanden was mijn jaloezie voorbij. :) Je moet er met elkaar over kunnen communiceren in plaats van ruzieën. Dan komt het goed. Anders niet.

Dit herken ik idd ook.

Ik heb de relatie destijds zelf beëindigd, want ik kon dat gevoel niet meer verdragen en hij ging ook maar steeds door met foute dingen te doen om het dan te proberen verbergen, terwijl ik alles al lang doorhad. Ik was eerst zo ontzettend wanhopig en bang om die knoop door te hakken, want mijn wereld zou instorten. En toen deed ik het toch. Wat een opluchting! Heel onverwacht viel er gewoon een enorme last van mijn schouders. Ik kwam erachter dat ik niet zozeer van hem hield (want wat voor persoon gaat zo met zijn vriendin om) maar van het gevoel iemand te "hebben". En eigenlijk had ik hem al lang laten gaan, alleen dat gevoel van een relatie te hebben en straks mensen niet meer te zien die aan die relatie verbonden waren, dat laten gaan was het moeilijkste.

Snel (heel snel) daarna begon ik een relatie met een nieuwe vriend, nu mijn man. Hij deed niks raar, behandelde mij met respect en deed niks om dat gevoel te voeden. En soms stak het toch bij mij de kop op, maar dan wist ik dat het 100% mijn eigen probleem was en het vertrouwen had wel altijd de bovenhand. We praatten er ook goed over. En nu zijn we 9 jaar verder en heb ik daar nog zelden of nooit last van.

Het komt dus van twee kanten. Enerzijds moet jij goed beseffen dat het jouw probleem is, en anderzijds is het wel aan hem om jou altijd met respect te behandelen. Ik zou er niet mee kunnen doorgaan.