Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Is even moeilijk, maar dat kan jij. Resistance schreef:Oh, ik herken dit zó goed TS! Ook al wil je iemand echt vertrouwen... het vreet je op. En je wil niet zo doen, maar toch doe je het en je zou willen dat het niet zo was maar het is zo. En als je dan weer bij elkaar bent denk je: het was allemaal nergens voor nodig.
Ik herken het vreselijk goed, en weet wat een ontzettend naar gevoel het is.
De tijd heeft mij geleerd om er niet aan toe te geven en vooral áfstand te nemen. Want appjes sturen werkt enkel averechts; wanneer hij niet reageert wordt je alleen maar meer paranoïde en het antwoord maakt je toch niet gerust omdat het niet uit hemzelf komt. Even gewoon wachten totdat hij iets zegt uit zichzelf; dan voel je je veel beted.Is even moeilijk, maar dat kan jij.
pompidou2602 schreef:Hey allemaal
Mijn vriend zit momenteel op een festival zonder mij met zijn vrienden. Ik ben een persoon die weinig mensen vertrouwt, en hem dus eigenlijk ook niet. Ik weet dat dit gek klinkt en dat een relatie niet werkt zonder vertrouwen, maar ik ben gewoon zo bang om gekwetst te worden en er alleen voor te staan ...
Ik word dus gek, kan me op niks concentreren en loop rond met het gevoel een gebroken hart te hebben. Kan iemand mij helpen? Wat doen jullie er aan als jullie zo jaloers worden?
Ik heb hem al een bericht gestuurd dat ik super ongerust ben, maar dan krijg ik natuurlijk te horen dat dat nergens voor nodig is...
Momenteel ben ik gewoon ten einde raad, want ik maak mezelf echt knettergek
StableDoor schreef:TS, ik heb het idee dat je over je heen laat lopen. Het is niet alleen aan jou om minder jaloers te zijn, het is ook aan hem om te laten zien dat hij te vertrouwen is, juist omdat hij eerder in de fout gegaan is. Niet accepteren dat hij alleen jou ziet als 'schuldige' van het probleem!
bigone schreef:StableDoor schreef:TS, ik heb het idee dat je over je heen laat lopen. Het is niet alleen aan jou om minder jaloers te zijn, het is ook aan hem om te laten zien dat hij te vertrouwen is, juist omdat hij eerder in de fout gegaan is. Niet accepteren dat hij alleen jou ziet als 'schuldige' van het probleem!
En misschien, heel misschien stelden die appjes niets voor en vecht die vriend tegen spookbeelden , dan lijkt het eerder dat die vriend beter zijn conclusies kan trekken.
Misschien heeft ts wel in zijn telefoon zitten snuffelen zonder reden omdat ze sws al jaloers is aangelegd .
Elisa2 schreef:Jessix schreef:Je moet iemand ook niet blijven “straffen” voor de fout die hij heeft gemaakt. Als jij er geen vertrouwen meer in hebt moet je er een punt achter zetten. Maakt wat dat betreft ook helemaal niet uit wie er goed of fout is, geen vertrouwen in een relatie werkt gewoon niet.
Klopt, maar ik vraag me af wat de vriend van TS doet om haar vertrouwen terug te winnen?
Danielleeee_ schreef:Als de Facebook van mijn vriend open staat en ik zie een meisjesnaam verschijnen in beeld, komt het echt niet in me op om ernaar te kijken. Want ik vertrouw hem. Dus misschien zat er al iets niet goed tussen jullie waardoor je toch in zijn berichtjes ging kijken?
Dat bedoel ik niet als verwijt, maar meer als vraag om het beter te begrijpen
Elisa2 schreef:Jessix schreef:Je moet iemand ook niet blijven “straffen” voor de fout die hij heeft gemaakt. Als jij er geen vertrouwen meer in hebt moet je er een punt achter zetten. Maakt wat dat betreft ook helemaal niet uit wie er goed of fout is, geen vertrouwen in een relatie werkt gewoon niet.
Klopt, maar ik vraag me af wat de vriend van TS doet om haar vertrouwen terug te winnen?
pompidou2602 schreef:Danielleeee_ schreef:Als de Facebook van mijn vriend open staat en ik zie een meisjesnaam verschijnen in beeld, komt het echt niet in me op om ernaar te kijken. Want ik vertrouw hem. Dus misschien zat er al iets niet goed tussen jullie waardoor je toch in zijn berichtjes ging kijken?
Dat bedoel ik niet als verwijt, maar meer als vraag om het beter te begrijpen
Dat kwam omdat het een meisje was waar hij gevoelens voor heeft gehad, maar zij had een relatie toen hij nog single was. Toen zij vrijgezel werd, was mijn vriend opezns wel interessant.
dromertje2 schreef:Wat zou vriend moeten doen? Niet meer alleen zonder ts weggaan?
Als er zo weinig vertrouwen is, kan je beter relatie verbreken.
Verder vind ik ook, als je verdergaat in zo n relatie en je zijn "misstap" vergeeft, dat ook achter u laten liggen.
Je kiest opnieuw voor hem door verder te gaan samen. Dat werkt alleen maar als je hem opnieuw je vertrouwen geeft en hem zijn misstap ook echt vergeeft. Vertrouwen valt niet te verdienen. Want wanneer zou het dan wel goed moeten zijn? Als hij 3 keer alleen op pad is geweest en blijkbaar niet vreemd is gegaan? Jessix schreef:dromertje2 schreef:Wat zou vriend moeten doen? Niet meer alleen zonder ts weggaan?
Als er zo weinig vertrouwen is, kan je beter relatie verbreken.
Verder vind ik ook, als je verdergaat in zo n relatie en je zijn "misstap" vergeeft, dat ook achter u laten liggen.
Precies mijn punt.Je kiest opnieuw voor hem door verder te gaan samen. Dat werkt alleen maar als je hem opnieuw je vertrouwen geeft en hem zijn misstap ook echt vergeeft. Vertrouwen valt niet te verdienen. Want wanneer zou het dan wel goed moeten zijn? Als hij 3 keer alleen op pad is geweest en blijkbaar niet vreemd is gegaan?
Je kan hem toch niet controleren en dat moet je ook niet willen.
Als je niet kan geloven dat hij vanaf nu eerlijk tegen je is, dan hebben jullie gewoon geen toekomst samen.
bigone schreef:Maar dat dat meisje achter je vriend aanzat betekend toch niet dat hij jouw vertrouwen beschaamde of jullie relatie op spel zette?? Wanneer er heel expliciete zaken in stonden waaruit je op kon maken dat hij wel interesse had dan is het een ander verhaal maar je moet als mens toch gewoon kunnen reageren op berichten want anders lag iedereen zo’n beetje in scheiding.
pompidou2602 schreef:Ik ga hier verder niet meer op reageren. Heb van enkele leuke tips en steun gekregen, dat heeft me geholpen. Ik snap sommige reacties die zeggen dzt ik overdrijf, maar ik kan mijn karakter of gevoel nu eenmaal niet zomaar veranderen. Sorry
bigone schreef:Dan moet je je afvragen of je hier mee om wil gaan of inderdaad de steker er uit trekt. Met jaloezie valt gewoon niet te leven, van twee kanten niet.
Zeker omdat ik snap hoe TS zich voelt omdat ik ook enorm met jaloezie gekampt heb, kan ik vertellen dat het enorm oplucht wanneer het over is. Als jaloezie niet minder wordt werkt het niet omdat je er zelf aan onderdoor gaat. Je wil diegene niet tot last zijn maar je wil ook bevestiging. Dat is een enorme, vermoeiende strijd met jezelf, en die win je in je uppie niet.
Je moet er met elkaar over kunnen communiceren in plaats van ruzieën. Dan komt het goed. Anders niet. 
En ja dan kan je zeggen dat wij mekaar niet vertrouwen maar niets is minder waar.
JasmijnJoy schreef:Ik vind toch wel veel reactie''s overdreven.
Jongen heeft een fout gemaakt en het is TS haar goed recht om te kijken welk meisje haar vriend een bericht stuurt. Misschien ben ik teveel van de oude stempel maargoed. In mijn relatie gaan wij geen eens opstap of naar festivals zonder elkaar.
1. daar hebben wij geen behoefte aan. 2. beide redelijk jaloers en 3. wat heb je op zo;'n feest te zoeken zonder je partner? Veel bokkers zullen me nu vast voor gek verklaren maar dat mag.![]()
Tuurlijk gaan we naar feestjes van vrienden zonder elkaar, en nar het terras etc. zonder elkaar. Maar bij bepaalde dingen trekken wij de grens. En zeker een festival, iemand gezien hoe meiden er daar bij lopen?En ja dan kan je zeggen dat wij mekaar niet vertrouwen maar niets is minder waar.
Mensen zijn nou eenmaal gevoelig voor lust en open relaties etc komt steeds vaker voor. En tegenwoordig gaan meiden ook op mannen met relatie af, simpelweg omdat de meiden dat gewoon leuk vinden...![]()
Dus TS, jougevoel is helemaal normaal, dat jij dat gesprek opende op facebook is ook normaal! Dat had ieder ander ook gedaan. En dat hij jou jaloezie niet aankan vind ik de makkelijke uitweg!
Hij beschadigt jou, jij geeft hem toch nog een kans en dan moet je er maar 'overheen' zetten omdat hij het niet 'aankan'. Wat een onzin. Dit heeft tijd nodig om te helen en daar zal hij gewoon zijn best voor moeten doen. Hij is degene die fout zat dus hij moet jou de tijd geven. En hij moet zijn bes gaan doen!
En jij TS, niet aan jezelf twijfelen. Mensen hebben altijd het idee dat het gras ergens anders groener is.
Je moet maar denken, als hij weg wil dan gaat hij wel hoeveel je er om stresst. Dus maak jezelf niet gek!
Resistance schreef:bigone schreef:Dan moet je je afvragen of je hier mee om wil gaan of inderdaad de steker er uit trekt. Met jaloezie valt gewoon niet te leven, van twee kanten niet.
Dit is zeker wel een punt, ja.Zeker omdat ik snap hoe TS zich voelt omdat ik ook enorm met jaloezie gekampt heb, kan ik vertellen dat het enorm oplucht wanneer het over is. Als jaloezie niet minder wordt werkt het niet omdat je er zelf aan onderdoor gaat. Je wil diegene niet tot last zijn maar je wil ook bevestiging. Dat is een enorme, vermoeiende strijd met jezelf, en die win je in je uppie niet.
Ik heb ooit een vriend gehad die zo enorm veel geduld met me had en héél goed uit zichzelf communiceerde omdat hij wist dat ik hier last van had, ondanks dat ik hem wilde vertrouwen. En na 2 maanden was mijn jaloezie voorbij.Je moet er met elkaar over kunnen communiceren in plaats van ruzieën. Dan komt het goed. Anders niet.