Tiggs schreef:Sheran schreef:Goh, mag iedereen dat zelf weten? Ik ben niet zo erg van de menselijke superioriteit. En ik vind het vreselijk dat wij dieren geen intelligentie of gevoel toedichten. Behalve als het om je huisdier gaat.
Omdat ik denk dat het niet bij iets als 'geen dierproeven' ophoudt. Stel dat je goedkoop kinderspeelgoed via Ali koopt, gemaakt van goedkoop, chemisch ruikend plastic. Dan kan je zeggen -kort door de bocht- 'boeit me niet, komt geen dier aan te pas'. Maar de wijze van productie en het transport hebben wel invloed op het milieu en daarmee dus ook op dieren.
Verder denk ik dat het ook deels hand in hand gaat. Producten die in Nederland worden gemaakt bijvoorbeeld, impliceren ook goede/betere arbeidsomstandigheden.
Voor mij is het niet iets wat ik los kan zien van elkaar. Ik vind het belangrijk dat een product diervriendelijk is geproduceerd, maar als het ontzettend niet-duurzaam is of op een manier gemaakt waarvan je weet dat de boeren, werknemers etc. er niets aan overhouden, dan hoef ik het niet. En wellicht dat ik dan niet op m'n plek ben in jouw topic, excuses.
Ik ga helemaal met je mee.
Ik snap ook niet waarom je geen cosmeticamerken wilt kopen die in China hun afzetmarkt hebben maar wel veel troep laat importeren via ali.
Waarom zou je iets willen kopen wat onder de meest erbarmelijke omstandigheden geproduceerd is en hoe denk je dat daar dan geen dieren onder lijden?

Bovendien zijn dierproefvrije en veganistische producten niet zo moeilijk te kopen/vinden maar eerlijke kleding/producten een stuk lastiger.
Hoe gaat een land ooit beter voor dieren zorgen als je er toch wel geld in blijft pompen en de manier van werken daar blijkbaar niks kan schelen. Wat mij betreft wordt de hele ‘goedkope china’ industrie geboycot.
Ik denk dat de mensen en dieren cruelty samen gaan en niet los te koppelen zijn.
We moeten in z’n geheel naar een eerlijke wereld, voor mens en dier.