Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en zo niet dan weet je dat ook weer. Femke_Tweety schreef:Hmm, openingspost is íets aangepast, waardoor het nu lijkt alsof ik in eerste instantie niet goed las...
Er stond wat anders eerst.
Goed, vriendin slaat eten dus over (was toch niet uitgenodigd voor dag blijkbaar...) En komt alleen op het feest.
Zo gek vind ik dat ook niet, zeker als dat betekent dat ze én ook de verjaardag van schoonfamilie mee kan pakken, en gezellig samen met haar vriendin in 1 auto kan reizen.
maar te speculeren wat er toch aan de hand is. Misschien is er helemaal niks aan de hand en heeft ze er gewoon niet zo bij stil gestaan. En wellicht komt er wel naar voren dat ze graag daggast had willen zijn.
troi schreef:Ik vind het ook nogal lomp van de vriendin. Je wikt en weegt wie je bij het diner laat zijn, voor elke persoon die je kiest streep je een ander van je lijstje af. En die ander had misschien erg graag gewild. Het is toch een eer om voor het diner gekozen te worden. Ik zou me behoorlijk afgewezen voelen
Vjestagirl schreef:troi schreef:Ik vind het ook nogal lomp van de vriendin. Je wikt en weegt wie je bij het diner laat zijn, voor elke persoon die je kiest streep je een ander van je lijstje af. En die ander had misschien erg graag gewild. Het is toch een eer om voor het diner gekozen te worden. Ik zou me behoorlijk afgewezen voelen
Dit is hetzelfde argument wat mensen gebruiken als je zegt datje geen kinderen wil "nou, dat is behoorlijk egoïstisch, een ander wil ze misschien heel graag maar kan ze niet krijgen". Die vriendin heeft toch gewoon het recht om te kiezen?
Sizzle schreef:Ik vind het dan zelf ook totaal onlogisch om iemand vanaf het diner uit te nodigen. Dat diner is voor mij meer de brug die je de daggasten biedt naar het feest toe.
Op onze grote dag is de ceremonie het minst belangrijke voor ons (we hebben ook echt een klein groepje daggasten, daarom wilden we haar partner niet voor dat deel uitnodigen omdat we hem niet kennen, naast het budget issue). Het diner is bij ons de tijd om goed met elkaar te kunnen praten, we hebben geen tafelindeling maar een gezellige informele setting. Het avonddeel is meer snel handjesschudden en dan lekker lang feesten.
Iinge_ schreef:Ik schrik een beetje van de reacties hier. Het is TS haar bruiloft en als dit is hoe ze deze wil inrichten moet ze dat zelf weten. Het is logisch dat er wegens budget (of andere) keuzes niet iedereen bij het diner of bij de dag kan zijn.
Dat is de keuze van degenen die trouwen. Als ze dan samen willen komen prima, maar daar hoeft ts zich niet op aan te passen. En dat afgeven van die signalen, vind ik helemaal onzin.
Als iemand mij zou vertellen dat ik slechte signalen afgeef door hoe ik mijn gasten zou uitnodigen, zou ik uitleggen hoe en waarom en als iemand dat niet snapt, hoef je er van mij ook niet bij te zijn.
Ts. Praat gewoon even met haar over wat haar redenen zijn, want wellicht is het ook wel een logische (budget of andere) reden. Zo niet, leg haar uit dat je haar er graag eerder al bij zou willen hebben. Communicatie is the key.
Veel plezier alvast bij je bruiloft!
marleen_usar schreef:Wees blij dat ze überhaupt komt, ze heeft geen zin om overdag te komen je kan iemand niet dwingen.
Tiggs schreef:Maar mist iedereen hier dan het punt dat A geen daggast is, omdat het te duur is om haar en partner als daggast te hebben? Daar zou ik juist moeite mee hebben als ik A was, dat je bij het belangrijkste deel -de ceremonie- niet gewenst bent.
Edit: en dat mag TS uiteraard zelf beslissen! Maar dan vind ik niet dat je de 'schuld' van het minder worden van de vriendschap bij A moet leggen.
Iinge_ schreef:Ik schrik een beetje van de reacties hier. Het is TS haar bruiloft en als dit is hoe ze deze wil inrichten moet ze dat zelf weten. Het is logisch dat er wegens budget (of andere) keuzes niet iedereen bij het diner of bij de dag kan zijn.