Wonen in vakantiewoning?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:18

Je moet juist NIET bij de gemeente informeren
Wonen doe je gewoon stiekem. Ken zowel mensen die in friesland als brabant op de camping wonen
Zeker als je als voor een paar duizend iets koop en de staplaats is ook weinig dan kan je echt veel geld besparen

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 17:59

Haha Shilady, "wonen doe je gewoon stiekem". Heerlijk. Die mag op een tegeltje. Als ik oud ben, een lekker pensioentje heb en me nergens meer zorgen over hoef te maken zou ik er misschien zo over kunnen denken, maar momenteel heb ik mijn zaakjes liever goed geregeld zonder continu "over m'n schouder te moeten kijken". :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:55

Hoe zit dat dan eigenlijk met toeslagen van de belastingdienst etc als je alleen een postadres hebt? Bijv. Kinderopvangtoeslag?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:25

Booooo schreef:
Hoe zit dat dan eigenlijk met toeslagen van de belastingdienst etc als je alleen een postadres hebt? Bijv. Kinderopvangtoeslag?

Als je allerlei subsidies en toeslagen nodig hebt kun je best niet in een vakantiewoning gaan wonen natuurlijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:50

Ik weet dat veel parken het liever niet hebben vanwege de Polen en Roemenen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:51

marleen_usar schreef:
Ik weet dat veel parken het liever niet hebben vanwege de Polen en Roemenen.

Wij hebben juist liever geen arbeidsmigranten en er mogen dus maar een paar woningen op ons park bewoond worden door Polen e.d.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:00

elnienjo schreef:
Booooo schreef:

Als je allerlei subsidies en toeslagen nodig hebt kun je best niet in een vakantiewoning gaan wonen natuurlijk.

Wij wonen gewoon in ons eigen koophuis, maar ben wel benieuwd hoe dat dan werkt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:02

Booooo schreef:
Wij wonen gewoon in ons eigen koophuis, maar ben wel benieuwd hoe dat dan werkt.

Zolang je geen officiele woontoestemming hebt zou ik het er niet op wagen toeslagen aan te vragen op je vakantiewoning in elk geval.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:04

elnienjo schreef:
Booooo schreef:

Zolang je geen officiele woontoestemming hebt zou ik het er niet op wagen toeslagen aan te vragen op je vakantiewoning in elk geval.

Ik zou het ook niet eerlijk vinden als je een koophuis hebt en je vraagt alsnog toeslagen aan.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:34

purny schreef:
Booooo schreef:

Ik zou het ook niet eerlijk vinden als je een koophuis hebt en je vraagt alsnog toeslagen aan.

Wat bedoel je? :') Je vind het niet eerlijk dat de mensen die een koophuis hebben kinderopvangtoeslag aanvragen?
Wat is daar eerlijk of niet eerlijk aan?

purny

Re: Wonen in vakantiewoning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:41

Nee ik bedoelde meer op huurtoeslag. Kinderopvangtoeslag heb ik niet aan gedacht aangezien ik zelf geen kinderen heb

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:46

purny schreef:
Nee ik bedoelde meer op huurtoeslag. Kinderopvangtoeslag heb ik niet aan gedacht aangezien ik zelf geen kinderen heb

Een vakantiewoning is nooit een sociale huurwoning, dus logisch dat daar geen subsidies voor zijn.
Je moet zelfs het huis gelijk betalen, dus ook geen hypotheek.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:03

Castilja schreef:
Haha Shilady, "wonen doe je gewoon stiekem". Heerlijk. Die mag op een tegeltje. Als ik oud ben, een lekker pensioentje heb en me nergens meer zorgen over hoef te maken zou ik er misschien zo over kunnen denken, maar momenteel heb ik mijn zaakjes liever goed geregeld zonder continu "over m'n schouder te moeten kijken". :D

Nou je het zegt vind ik het ook een goed tegeltje :')
Over de schouder kijken hoeft niet gewoon een camping eigenaar vinden die het ok vind :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:24

Je kunt prima huurtoeslag aanvragen hoor!

Maar niet gaan huilen als je vervolgens alles terug moet betalen met een boete wegens “opzet”. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:09

shilady schreef:
Nou je het zegt vind ik het ook een goed tegeltje :')
Over de schouder kijken hoeft niet gewoon een camping eigenaar vinden die het ok vind :)

Een campingeigenaar zal er geen problemen mee hebben, maar je moet wél over je schouder kijken naar ambtenaren die hun werk doen ;)

Ibbel

Re: Wonen in vakantiewoning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:10

Campingeigenaar zal er ook problemen mee hebben. Die krijgt net zo goed de gemeente op z'n dak als hij permanent wonen gedoogd terwijl het niet mag.