Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:43

Ik zou het niet doen, als 17-jarige zo'n hoop geld uitgeven aan zo'n vakantie. Als jullie tegen die tijd nog samen zijn kunnen jullie best 4 weken zonder elkaar.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:45

Schuur_ schreef:
Rakkie123 schreef:
Best wel een dilemma...

Persoonlijk vind ik een half jaar een relatie niet zo lang.

Kun je niet voorstellen dat de reis in 2020 een kortere reis en dichter bij huis wordt?
Of misschien kun je ook aangeven dat jullie dan misschien liever met zijn tweeën op vakantie willen.

Zo kun je de kosten wat beter in de hand houden.

Wat zegt je vriend er zelf over?
Ik zou er samen eens goed voor gaan zitten en naast elkaar leggen wat jullie zelf graag zouden willen.
En een voorstel doen waar jullie jeallebei prettig bij voelen.
( misschien wil je vriend niet eens met zijn ouders op vakantie, dat kan ook nog, dan kun je samen daar een weg in zoeken )

Kortom, ik zou 4 weken Hawaii op de schop gooien en eens kijken.

Dus de schoonouders moeten hun, wellicht, droomvakantie maar wwwr in de koelkast steken omdat schoondochter misschien wel of niet in the picture is?

TS, ga aub niet vragen of ze in de plaats van hawai niet liever een all-in Turkije doen. Wat je hierboven schreef is wel een goed idee: ff vriend duidelijkheid laten brengen, kijken of hij echt mee moet of juist niet en dan de beslissing maken om ev later te noemen als jullie nog samen zijn

Waar staat dat die ouders van de vriend hun ( mogelijk) droomreis in de koelkast moeten steken?
Maar er staan verschillende ideeen in, ik weet nl niet wat die ouders willen, is Hawaii belangrijk, is 4 weken belangrijk, is belangrijk dat de vriend meegaat...
Misschien is 2020 niet eens een harde voorwaarde maar mag het 21, 22, 23 of 24 worden.
Kortom, er zijn 2 mensen die wat willen en vragen een meisje van 16 om dan maar een dure reis ( waar ze van aangeeft dat het financieel lastig is ) om zich aan te passen.

dan mag zij toch ook kijken wat de mogelijkheden zijn?

of misschien besluiten de 2 jongsten wel dat ze inderdaad liever naar Spanje of Terschelling willen.

Maar daar kan toch over gepraat worden.

( Persoonlijk zou ik al niet 4 weken op vakantie willen, zeker niet als 16 jarige met `schoonouder` :+
Maar ik zou wel terwille willen zijn en een optie opperen )

AylaL

Re: Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:48

Ik wel sowieso niet de vakantie van zijn ouders wegnemen want dat staat al heel lang gepland. Als zij willen dat hij meegaat en hij wil niet schop ik hem persoonlijk het vliegtuig op maar als hij niet mee hoeft dan kunnen we ook gwn ergens alleen voor veel korter en goedkoper gaan.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:51

Eens met bovenstaande: flexibel ticket (dus om te boeken op andere naam), lijkt de oplossing. Ik kan me voorstellen dat de ouders voor zo'n bijzonder moment en bijzondere reis niet willen dat hun zoon thuisblijft, is toch echt een familie-gebeuren. Waarschijnlijk ook omdat hij op een leeftijd is waarbij het niet waarschijnlijk is dat hij nog jaren met zijn ouders meegaat.

Gezien de locatie is het waarschijnlijk dat er nog verplaatst gaat worden lokaal, dus later achterna reizen is echt heel onhandig.

Ik heb zelf trouwens als 'ouder' in dezelfde situatie gezeten met vriendinnetje van een van mijn stiefzonen. Ging toen om een rondreis door de US, waarbij het wel essentieel was (hoogseizoen, activiteiten die snel volzitten) dat e.e.a. van te voren was geboekt. Reisgezelschap inclusief dame in kwestie was 5 personen, dus dat maakt echt wel uit t.o.v. van met 4 personen. Wij hebben toen voor hetzelfde gekozen: omboekbaar ticket, waardoor altijd nog een vriendje kon aanhaken als de relatie het niet tot die tijd overleefde (dat deed hij overigens wel, het ging een half jaar later uit :D ). Hotels en activiteiten zijn meestal wel relatief makkelijk over te zetten op een andere naam indien noodzakelijk. Koppel in kwestie was trouwens al wel wat langer bij elkaar, denk ruim twee jaar. Ging om dezelfde leeftijdscategorie (18 jaar).

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:54

Het zijn hele aardige mensen maar 4 weken is inderdaad best wel lang, het word ook een best actieve vakantie en weet niet of ik dat heel goed aan kan zonder dat ik af en toe opeens uitbarst omdat ik gewoon mentaal en fysiek moe ben haha
turtlelito schreef:
Eens met bovenstaande: flexibel ticket (dus om te boeken op andere naam), lijkt de oplossing. Ik kan me voorstellen dat de ouders voor zo'n bijzonder moment en bijzondere reis niet willen dat hun zoon thuisblijft, is toch echt een familie-gebeuren. Waarschijnlijk ook omdat hij op een leeftijd is waarbij het niet waarschijnlijk is dat hij nog jaren met zijn ouders meegaat.

Gezien de locatie is het waarschijnlijk dat er nog verplaatst gaat worden lokaal, dus later achterna reizen is echt heel onhandig.

Ik heb zelf trouwens als 'ouder' in dezelfde situatie gezeten met vriendinnetje van een van mijn stiefzonen. Ging toen om een rondreis door de US, waarbij het wel essentieel was (hoogseizoen, activiteiten die snel volzitten) dat e.e.a. van te voren was geboekt. Reisgezelschap inclusief dame in kwestie was 5 personen, dus dat maakt echt wel uit t.o.v. van met 4 personen. Wij hebben toen voor hetzelfde gekozen: omboekbaar ticket, waardoor altijd nog een vriendje kon aanhaken als de relatie het niet tot die tijd overleefde (dat deed hij overigens wel, het ging een half jaar later uit :D ). Hotels en activiteiten zijn meestal wel relatief makkelijk over te zetten op een andere naam indien noodzakelijk. Koppel in kwestie was trouwens al wel wat langer bij elkaar, denk ruim twee jaar. Ging om dezelfde leeftijdscategorie (18 jaar).

Dat zou kunnen ja maar weet niet of ze dan iemand anders vinden waarvan de ouders ook willen dat die gene mee gaat en of die gene dat geld wil neerleggen daarvoor is ook de vraag

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:57

Anoniem schreef:
Het gaat over pubers hé.
Dat TS zo realistisch nadenkt is niet standaard voor het puberbrein.
Relatie? Hoezo? Verkering is dat toch gewoon nog?

Verkering is ook een relatie ;) Vriendschap is ook een relatie. Ouder-kind is ook een relatie.
Het zegt iets over hoe ze met elkaar om gaan dan, zo goed?

Wat is jouw oplossing voor het dilemma?

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:57

Vriend zegt net ook dat een flexibel ticket geen optie is.
Das dan blijven er niet veel opties over

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:01

Rakkie123 schreef:
( misschien wil je vriend niet eens met zijn ouders op vakantie, dat kan ook nog, dan kun je samen daar een weg in zoeken )

Als die vriend slim is gaat ie gewoon lekker met z'n ouders naar Hawaii! Wat 'n ontzettend gave bestemming om daar gratis mee naartoe genomen te worden!

Voor TS kan ik me voorstellen dat het een te grote gok is om nu al te boeken, want relaties op die leeftijd stranden nogal 'ns. Kortom, afwachten en stel op google pricewatch voor tickets in. Vaak is er zo'n 2 maanden voor vertrek nog een goeie dip in de prijs. En wees niet kieskeurig om persé op dezelfde vlucht te willen zitten, zolang je maar op dezelfde dag aankomt wegens waarschijnlijk rondreizen daar.

Of ze nu 2 kamers voor 3 personen of voor 4 personen boeken maakt in de kosten in elk geval niet uit. En ze zijn blijkbaar ook van plan je gratis in hun huurauto mee te laten reizen. Alleen het uit eten gaan is daar behoorlijk duur, dus maar hopen dat ze dat ook grotendeels voor jou willen betalen voor 4 weken.

Wow! Ik zou m'n best doen die relatie nog minimaal een jaartje vol te houden, zo'n kans krijg je vast niet snel nog 'ns! ;)

Oh, en hoeveel binnenlandse vluchten staan er op het programma? De meeste mensen reizen niet helemaal naar Hawaii af om op het zelfde eiland te blijven. Dat kan ook nog een aardige kostenpost worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:04

Met hoeveel mensen gaan ze? Nog meer mensen in het gezin? Snap heel goed dat ze dit willen , 25 jaar getrouwd , grote reis maken met kinderen en heel netjes dat je mee mag maar zou mooi afwachten tot begin volgend jaar.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:05

elnienjo schreef:
Rakkie123 schreef:

Als die vriend slim is gaat ie gewoon lekker met z'n ouders naar Hawaii! Wat 'n ontzettend gave bestemming om daar gratis mee naartoe genomen te worden!

Voor TS kan ik me voorstellen dat het een te grote gok is om nu al te boeken, want relaties op die leeftijd stranden nogal 'ns. Kortom, afwachten en stel op google pricewatch voor tickets in. Vaak is er zo'n 2 maanden voor vertrek nog een goeie dip in de prijs. En wees niet kieskeurig om persé op dezelfde vlucht te willen zitten, zolang je maar op dezelfde dag aankomt wegens waarschijnlijk rondreizen daar.

Of ze nu 2 kamers voor 3 personen of voor 4 personen boeken maakt in de kosten in elk geval niet uit. En ze zijn blijkbaar ook van plan je gratis in hun huurauto mee te laten reizen. Alleen het uit eten gaan is daar behoorlijk duur, dus maar hopen dat ze dat ook grotendeels voor jou willen betalen voor 4 weken.

Wow! Ik zou m'n best doen die relatie nog minimaal een jaartje vol te houden, zo'n kans krijg je vast niet snel nog 'ns! ;)

Oh, en hoeveel binnenlandse vluchten staan er op het programma? De meeste mensen reizen niet helemaal naar Hawaii af om op het zelfde eiland te blijven. Dat kan ook nog een aardige kostenpost worden.

Is er al bekend hoe de familie van TS haar vriend daar wil rondreizen? Want dat heb ik denk ik dan gemist/niet goed begrepen, excuses daarvoor! Want in geval van georganiseerde tours etc. of zelfs een georganiseerde reis maakt een extra persoon wel degelijk een groot verschil in kosten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:06

Rakkie123 schreef:
Waar staat dat die ouders van de vriend hun ( mogelijk) droomreis in de koelkast moeten steken?
Maar er staan verschillende ideeen in, ik weet nl niet wat die ouders willen, is Hawaii belangrijk, is 4 weken belangrijk, is belangrijk dat de vriend meegaat...
Misschien is 2020 niet eens een harde voorwaarde maar mag het 21, 22, 23 of 24 worden.
Kortom, er zijn 2 mensen die wat willen en vragen een meisje van 16 om dan maar een dure reis ( waar ze van aangeeft dat het financieel lastig is ) om zich aan te passen.

Ik hoop voor die mensen dat ze het niet een jaar uitstellen. In een jaar kan er veel gebeuren. Mensen worden ziek, mensen gaan dood. En dan moet je niet je droomreis hebben uitgesteld voor een al dan niet verkering van zoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:11

Lusitana schreef:
Anoniem schreef:
Het gaat over pubers hé.
Dat TS zo realistisch nadenkt is niet standaard voor het puberbrein.
Relatie? Hoezo? Verkering is dat toch gewoon nog?

Verkering is ook een relatie ;) Vriendschap is ook een relatie. Ouder-kind is ook een relatie.
Het zegt iets over hoe ze met elkaar om gaan dan, zo goed?

Wat is jouw oplossing voor het dilemma?

:Z oh joh really? Bedankt voor de les, maar dat is niet de originele context hé.

Mijn oplossing voor dit dilemma? Er géén dilemma van maken. Jongetje en meisje hebben verkering, ouders van jongetje willen over een jaar met jongetje op lange, dure vakantie en meisje mag evt mee. Meisje denkt na over risico en wil dat eigenlijk niet nemen.
Fijne vakantie, over een jaar, ouders en jongetje.:wave:

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:14

Je zou Kilroy Travel eens kunnen bellen, misschien kunnen zij wat voor je betekenen. Ik heb jaren terug een paar vliegtickets via hen geboekt die ik 2x heb moeten wijzigen ivm visumaanvraag die te lang duurde. Daar betaalde je toen wel een bedrag voor en met annuleren kreeg je ook niet alles terug, maar het overgrote deel wel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:15

Wat zeggen de ouders hierover.
Heb jijzelf al met zijn ouders overlegd hoe zij hierin staan?

Dat maar eerst eens doen voordat je jezelf gek loopt te maken, daar kan toch gewoon als volwassenen over gesproken worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:18

Mando schreef:

Dat maar eerst eens doen voordat je jezelf gek loopt te maken, daar kan toch gewoon als volwassenen over gesproken worden.

Die ouders kunnen toch niet bepalen of het wel of niet een te groot bedrag is voor TS?

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:21

Yessy schreef:
Je zou Kilroy Travel eens kunnen bellen, misschien kunnen zij wat voor je betekenen. Ik heb jaren terug een paar vliegtickets via hen geboekt die ik 2x heb moeten wijzigen ivm visumaanvraag die te lang duurde. Daar betaalde je toen wel een bedrag voor en met annuleren kreeg je ook niet alles terug, maar het overgrote deel wel.

Heb even een mail gestuurd bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:21

Yessy schreef:

Kilroy is een reisbureau.
Die hebben dan, net als elk ander reisbureau zou doen en je zelf ook kan, geboekt voor tickets met bepaalde voorwaarden. Daar betaal je inderdaad voor. Die voorwaarden bepaalt de luchtvaartmaatschappij per tarief, niet het reisbureau.
De voorwaarden die jij had waren dus niet van Kilroy, maar van je luchtvaartmaatschappij.
Bij goedkope tickets zijn de wijzigingskosten vaak hoog en de annuleringskosten 100%.
Bij dure tickets, zelfde luchtvaartmaatschappij, zelfde vlucht kunnen de voorwaarden anders zijn; dat je tegen bijvoorbeeld 100 euro verkeerde letters in een naam of een andere datum of tijdstip kunt doen en dat annuleringskosten lager liggen of tot een bepaalde datum zelfs kostenloos.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-19 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:22

Shaggy09 schreef:
Mando schreef:

Die ouders kunnen toch niet bepalen of het wel of niet een te groot bedrag is voor TS?

Ik denk dat TS zelf moet kijken hoe belangrijk deze reis voor haar is. Is Hawaii een land wat ze ontzettend graag wil zien en bovenaan haar bucketlist staat. Of is Spanje net zo leuk als Hawaii voor TS.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:23

Shaggy09 schreef:
Mando schreef:

Het is te betalen voor mijn ouders en mij maar het blijft nogsteeds een groot bedrag en een groot risico.
Zijn ouders willen graag dat ik mee ga omdat vriend dit gewoon veel leuker zou vinden(en dan misschien wat minder chagrijnig zou doen op vakantie :=)

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:24

vevina schreef:
Ik denk dat TS zelf moet kijken hoe belangrijk deze reis voor haar is. Is Hawaii een land wat ze ontzettend graag wil zien en bovenaan haar bucketlist staat. Of is Spanje net zo leuk als Hawaii voor TS.

Ik vind het allebei heel leuk maar het hangt ervanaf of zijn ouders hem mee willen of niet. Als hij weg is kan ik eventueel met vrienden ook naar Spanje gaan

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:26

Het ligt er maar net aan met wie je de reis boekt. Als t een transavia is dan kan je geen annuleerbaar ticket kopen. Is het een klm bijv. Kan t wel. Als dan annuleert is t eur200 en de rest krijg je terug, maar dan moet je dus wel een annuleerbaar ticket kopen. Die is duurder dan een niet annuleerbaar ticket

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:28

Als de ouders het zo graag willen, dan zouden ze ook de vakantie gewoon helemaal voor je kunnen betalen. Dan is het verder hun probleem als je niet mee kunt of wilt later.
Ze kunnen je kwalijk verplichten om daar geld in te stoppen, want het is geen noodzaak.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:28

Anoniem schreef:
Yessy schreef:

Kilroy is een reisbureau.
Die hebben dan, net als elk ander reisbureau zou doen en je zelf ook kan, geboekt voor tickets met bepaalde voorwaarden. Daar betaal je inderdaad voor. Die voorwaarden bepaalt de luchtvaartmaatschappij per tarief, niet het reisbureau.
De voorwaarden die jij had waren dus niet van Kilroy, maar van je luchtvaartmaatschappij.
Bij goedkope tickets zijn de wijzigingskosten vaak hoog en de annuleringskosten 100%.
Bij dure tickets, zelfde luchtvaartmaatschappij, zelfde vlucht kunnen de voorwaarden anders zijn; dat je tegen bijvoorbeeld 100 euro verkeerde letters in een naam of een andere datum of tijdstip kunt doen en dat annuleringskosten lager liggen of tot een bepaalde datum zelfs kostenloos.

Ik heb er geen verstand van, ik weet alleen dat ze voor studenten/jongeren soms speciale tickets met betere voorwaarden hebben. Dat is toentertijd mijn redding geweest want via andere aanbieders incl de vliegtuigmaatschappij kon ik ze niet vinden :)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:29

AylaL schreef:
Shaggy09 schreef:

Het is te betalen voor mijn ouders en mij maar het blijft nogsteeds een groot bedrag en een groot risico.
Zijn ouders willen graag dat ik mee ga omdat vriend dit gewoon veel leuker zou vinden(en dan misschien wat minder chagrijnig zou doen op vakantie :=)[/quote]

Dan blijft je vriend toch gewoon lekker thuis? Wat vreselijk ondankbaar van je vriend... zijn ouders nemen hem gratis mee naar Hawaii voor 4 weken en dan alsnog het lef hebben om chagrijnig te doen op vakantie :evaw:

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 14:29

Jackyy schreef:
Het ligt er maar net aan met wie je de reis boekt. Als t een transavia is dan kan je geen annuleerbaar ticket kopen. Is het een klm bijv. Kan t wel. Als dan annuleert is t eur200 en de rest krijg je terug, maar dan moet je dus wel een annuleerbaar ticket kopen. Die is duurder dan een niet annuleerbaar ticket

Dit zou een hele goeie oplossing zijn! 200 euro vind ik niet veel als ik de rest dna terug krijg.