Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fohadie schreef:Er was een topic over schoonmoeders, masr kan ik even niet vinden. Is al een ouder topic.
Rebel_Jits schreef:No worries, mijn schoonfamilie is erger. Beeld je in: een alcoholverslaafde hoarder die touwen ophangt "omdat het leven moeilijk is" aan de ene kant. En een ma Flodder die denkt dat ze 16 is met 2 drugsverslaafde kinderen aan de andere kant. Altijd feestGeen idee hoe mijn vriend en zijn broer normaal zijn geworden.
Leg het naast je neer, je kan er niets aan veranderen. Lekker op jezelf als de tijd rijp is. En tot die tijd zo min mogelijk bij in de buurt komen.
Rebel_Jits schreef:No worries, mijn schoonfamilie is erger. Beeld je in: een alcoholverslaafde hoarder die touwen ophangt "omdat het leven moeilijk is" aan de ene kant. En een ma Flodder die denkt dat ze 16 is met 2 drugsverslaafde kinderen aan de andere kant. Altijd feestGeen idee hoe mijn vriend en zijn broer normaal zijn geworden.
Leg het naast je neer, je kan er niets aan veranderen. Lekker op jezelf als de tijd rijp is. En tot die tijd zo min mogelijk bij in de buurt komen.
Of is het een groot gezin.
Die is al een hele tijd gescheiden van het loeder, dus daar kunnen we wel ongestoord naartoe.
Amber_anne schreef:Maar hoe zit het met respectvol omgaan met de vriendin van je zoon. Als schoonmoeder in dit verhaal niet schreeuwt tegen ts en gewoon normaal communiceert is er ook niks aan de hand. Ts heeft het geprobeerd en schoonmoeder werkt niet mee. Moet ze dan maar over zich heen laten lopen?
superpony schreef:Ik snap uit mijn ervaring echt dat je schoonmoeder een lastig mens is en je er klaar mee bent, maar je bent echt nog te jong om tegen je schoonmoeder tekeer te gaan en moet zelf ook iets van respect krijgen of leren. Het zijn en blijven de ouders.
JJ4Photoz schreef:superpony schreef:Ik snap uit mijn ervaring echt dat je schoonmoeder een lastig mens is en je er klaar mee bent, maar je bent echt nog te jong om tegen je schoonmoeder tekeer te gaan en moet zelf ook iets van respect krijgen of leren. Het zijn en blijven de ouders.
Respect moet worden verdiend lijkt me. Krijg ook altijd een beetje ‘jeuk met de te korte armpjes’ van uitspraken als, het zijn toch de ouders..... Laten ze zich daar dan ook naar gedragen.
Mevrouw schoonmoeder zelf, mag ook wel wat aan zelfreflectie doen. Ja, je bent te gast en ja, het is netjes om je steentje bij te dragen als je daar bent, maar het schofferen wat zij doet is allerminst respectvol.
En hoezo ‘te jong’? Moet je dan een bepaalde leeftijd hebben voordat je, je mag weren tegen verbaal geweld? Want dat is het.
Ts, zorg gewoon dat je de balans voor jezelf goed houdt, je niet op haar niveau communiceert en (heb niet het hele topic doorge-akkert) waar is je vriend in dit hele verhaal?
JJ4Photoz schreef:Respect moet worden verdiend lijkt me.