Scheer jij je bovenbenen mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scheer jij je bovenbenen?

Ja
340 (32%)
Nee
716 (67%)

Totaal aantal stemmen: 1056

MarlindeRooz

Re: Scheer jij je bovenbenen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:15

Ik ben erg donker dus ik doe het wel. Maar dat haar is minder dik bezaaid en groeit minder snel terug. Dus dat doe ik minder vaak dan mijn onderbenen. Heb helaas een droge huid. Dus hoe vaker ik scheer, hoe droger het wordt. Dus doe mijn bovenbenen wat minder. :P

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:19

Neehoor, vroeger schoor ik ze wel mee maar nu alleen onderbenen en rond m’n knie. Mocht ik een wat korter broekje/rokje hebben soms iets boven mn knie maar nooit meer mn hele benen hoor

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:25

Altijd :j toch veel fijner gevoel *\o/*

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:32

Ik wist serieus niet dat je op je bovenbenen haren had.Heb zitten zoeken maar kan niks vinden.Ben nu wel heel blond ,heb dus nergens niet heel veel haar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:35

Pantykous schreef:
Palmera schreef:
O ja, dat is waar ook. Op bokt moet lichaamshaar een heerlijk iets zijn waar eenieder met volle teugen van geniet. :+

Ik heb een kale poedersuiker, kale oksels en gladde benen. Maar dat eeuwige gejank over dat haar vies is gewoon onnozel. Stoor je niet zo aan een ander.

_O- held

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:37

Ik ben ook behoorlijk blond en ik heb net m'n boven dus ook maar zitten bestuderen. Ja daar zit wat dons, maar ik moet wel goed kijken. Ongeveer net zoveel als op m'n bovenarmen. Zal ik m'n buik ook gelijk maar scheren?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:44

Shae schreef:
Ik ben ook behoorlijk blond en ik heb net m'n boven dus ook maar zitten bestuderen. Ja daar zit wat dons, maar ik moet wel goed kijken. Ongeveer net zoveel als op m'n bovenarmen. Zal ik m'n buik ook gelijk maar scheren?

Dat moet ik wel doen hoor... helaas. :=
En mijn armhaar is ook zwart en in de winter vooral goed zichtbaar. Zomers worden ze lichter...

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:44

Deels, tot ongeveer halve wege mijn boven been.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:45

Nee heb ik echt geen zin in :+

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:46

Carol_Beer schreef:
Nou, uiterlijk vind ik gewoon iets belangrijks.
Hoofdhaar is deel van je gezicht, iets waar iedereen en ikzelf de hele dag naar kijkt.
Beenhaar was vroeger nodig als bescherming, maar tegenwoordig leven we niet meer als half-apen en dragen we kleding dus hebben we al dat haar ook niet meer nodig. Zelfde geldt voor vrouwen met okselhaar, ik heb niks tegen hun persoonlijk, maar het staat gwn zo :x

Maar scheer je dan ook je armhaar?

Ik scheer alleen onderbenen, bovenbeenhaar kan ik me echt totaal niet aan storen. Mijn haar is ook heel licht daar, dus je ziet het van een afstand niet ofzo. En mocht iemand zich er wel aan storen, dan kijken ze maar een andere kant op :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:47

Ik scheer mijn benen helemaal niet...

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:48

SpeechLess schreef:
Carol_Beer schreef:
Nou, uiterlijk vind ik gewoon iets belangrijks.
Hoofdhaar is deel van je gezicht, iets waar iedereen en ikzelf de hele dag naar kijkt.
Beenhaar was vroeger nodig als bescherming, maar tegenwoordig leven we niet meer als half-apen en dragen we kleding dus hebben we al dat haar ook niet meer nodig. Zelfde geldt voor vrouwen met okselhaar, ik heb niks tegen hun persoonlijk, maar het staat gwn zo :x

Maar scheer je dan ook je armhaar?

Ik scheer alleen onderbenen, bovenbeenhaar kan ik me echt totaal niet aan storen. Mijn haar is ook heel licht daar, dus je ziet het van een afstand niet ofzo. En mocht iemand zich er wel aan storen, dan kijken ze maar een andere kant op :j

Ondanks dat ik erg donker haar heb, heb ik niet echt armhaar? Misschien een paar verstekelingen, maar die gaan gewoon mee met de scheerbeurt.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:50

nee, tot de knie en niet verder :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:55

In de zomer doe ik het wel.
Ik heb blonde haartjes en bruine benen waardoor ze best opvallen.
Ze komen niet donker of stugger terug.

Zo bruin worden mijn benen
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:56

Deed dat voorheen wel af en toe, maar dit jaar sla ik het over. Voor mn werk doe ik alleen broeken tot de knie aan, en in bikini gaat prima want blijven dit jaar lekker thuis en de haartjes zijn zo dun en blond.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:57

Pantykous schreef:
Palmera schreef:
O ja, dat is waar ook. Op bokt moet lichaamshaar een heerlijk iets zijn waar eenieder met volle teugen van geniet. :+

Ik heb een kale poedersuiker, kale oksels en gladde benen. Maar dat eeuwige gejank over dat haar vies is gewoon onnozel. Stoor je niet zo aan een ander.

Nou, nou, nou! :+
Ik uitte slechts mijn verbazing dat iedereen lichaamshaar zo aangenaan vindt.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:58

Jazeker, en ik scheer zelfs mijn armen niet omdat het nodig was maar ik stoorde me er zelf aan.. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:59

Scheertopics op bokt zijn altijd een reden voor popcorn :D

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:00

Palmera schreef:

En ik sta met mijn mond vol tanden..
Nooit verwacht dat mensen, en met name vrouwen, zo omgaan met hun verzorging. Ik bedoel; iedereen moet het zelf weten, en ik judge er niet op, maar geen denken aan dat die meuk niet afgeschoren wordt bij mij iig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:01

Palmera schreef:

Dat is ook niet helemaal waar.

Ik vind haar op je lijf vies.
Maar iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet.
Je moet je er zelf goed bij voelen . Wat ik er dan van vindt doet er niet toe.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:06

Carol_Beer schreef:
Palmera schreef:

En ik sta met mijn mond vol tanden..
Nooit verwacht dat mensen, en met name vrouwen, zo omgaan met hun verzorging. Ik bedoel; iedereen moet het zelf weten, en ik judge er niet op, maar geen denken aan dat die meuk niet afgeschoren wordt bij mij iig.

Je 'judge' er niet over, maar zegt wel dat je niet snapt dat vrouwen zo omgaan met hun verzorging. Maar je 'judged' niet hoor. :')

Maar je mag die mening hebben hoor ;) Ik weet zelf wel dat ik (en vele andere) ons prima verzorgen ondanks dat we wellicht niet alles kaalscheren.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:10

De voorkant van mijn bovenbenen is zo klaar en hoeft eigenlijk ook niet. De achterkant daarin tegen zie je echt de haren duidelijk zitten dus die gaan zeker wel. Ook aan de binnenkant vaak donkere haren die doe ik ook

Maar heb soweiso donker haar dus buik kan ook mee en voeten doe ik ook altijd voor de paar haartjes.
Maar het hoeft niet, voel me niet ongemakkelijk als ik het niet doe

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:13

Ik scheer ze altijd een beetje mee, iets over de knie. Verder heb ik geen haar. Ik scheer mijn armen wel ‘s zomers en scheer dan mijn onderarmen en de bovenarmen een klein beetje, net als de benen eigenlijk.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:19

Ik scheer alleen mijn onderbenen en oksels. Vind het niet vies maar gewoon niet mooi.

En als we het dan toch over haar afscheren hebben, waarom moet een vrouw dan ineens zo glas als een dolfijn en hoeven mannen alleen hun gezicht te scheren. Ik ken geen man die zijn benen of oksels scheert. Dus die zijn dan allemaal slecht verzorgt?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:33

alice0cullen schreef:
Ik scheer alleen mijn onderbenen en oksels. Vind het niet vies maar gewoon niet mooi.

En als we het dan toch over haar afscheren hebben, waarom moet een vrouw dan ineens zo glas als een dolfijn en hoeven mannen alleen hun gezicht te scheren. Ik ken geen man die zijn benen of oksels scheert. Dus die zijn dan allemaal slecht verzorgt?

Ligt er aan, kijk een beetje haar bij een man kan wel, maar soms zie ik van die baardapen die echt gewoon een scheerapparaat nodig hebben. Grote proporties aan borsthaar is ook wel echt ranzig en smerig.