Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:17

Poekkie schreef:
Ipv te miepen zou er misschien ook eens naar de kinderen gehoord kunnen worden. Hoe zijn zij met de 'nieuwe vader' en die kinderen? Komen ze goed overeen en kijken ze er naar uit om samen te wonen?

Zoja... wie zijn jullie om te miepen over afstand voor 1x per 2 weken? Dan blijf ik 1000% achter mijn 'hele nare reactie'.

Zonee... kan je verder kijken, maar wel meer in het belang van de kinderen dan wat je nu doet.

Maar van wat ik nu lees, wordt er echt nergens in het voordeel van de kinderen gedacht. En 110 km eens in de 2 weken... kom nou.. dat rijdt mijn vader elke dag naar zijn werk. Neem dan de trein en regel ophalen/afzetten bij het station ofzo.

Jouw hele nare reactie is naar omdat jij er vanuit gaat dat vader de kinderen niet vaker wil zien. Zullen we dus maar gewoon even bij de feiten blijven? Bedankt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:19

Voor iedereen die valt over dat TS wij zegt etc, ze wordt er toch ook mee geconfronteerd en dat ze haar vriend hierbij helpt is toch heel normaal?

Over een reactie hierboven wat de kinderen vinden, het gaat om jonge kinderen, nou weten we natuurlijk niet precies de leeftijd maar mijn zoon van 6 zou hier echt geen zinnig woord over kunnen zeggen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:21

Hmm dat vind ik niet, een kind van 6 kan wel al aangeven of het goed klikt met de nieuwe papa en de andere kinderen of het vooral stress en onrust is. Dat zegt al veel. Een serieus gesprek moet je idd niet verwachten.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:22

Lastig hoor. Op deze manier kan je vriend de omgangsregeling natuurlijk ook nooit uitbreiden.
Bij ons staat het wel vastgelegd dat we niet zonder toestemming mogen verhuizen verder dan zoveel km van onze woonplaats.
Ik weet niet hoe het zit kwa rechten voor je vriend. Maar ik vind het ergens wel belachelijk dat hij geen co ouderschap toegewezen heeft gekregen vanwege zijn werktijden. Als je goede opvang hebt is er toch niets aan de hand.
Als zijn ex morgen dood gereden wordt (bij wijze van spreken) krijgt hij de kinderen toch ook volledig onder zijn zorg.

Bah, ik kan me echt boos maken dat mannen zoveel harder moeten knokken voor hun kinderen.

(Zeg ik, ook gescheiden en de volledige zorg over mijn kinderen O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:22

Jes schreef:
Voor iedereen die valt over dat TS wij zegt etc, ze wordt er toch ook mee geconfronteerd en dat ze haar vriend hierbij helpt is toch heel normaal?

Over een reactie hierboven wat de kinderen vinden, het gaat om jonge kinderen, nou weten we natuurlijk niet precies de leeftijd maar mijn zoon van 6 zou hier echt geen zinnig woord over kunnen zeggen.

Dankje. Ik wil mijn vriend hier inderdaad bij helpen. Hij maakt uiteindelijk de beslissing, maar help hem wel met bekijken wat de opties/mogelijkheden zijn. :j
Kinderen zijn peuter- en kleuterleeftijd.
Laatst bijgewerkt door Dani op 04-08-19 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast.

SETEFURII

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:35

Ik zou even stilstaan bij de gevolgen van dit soort getouwtrek op de kinderen. Ik zou in dit geval even onpartijdig vragen wat de kinderen willen. Dus niet 'je vind het vast erg vervelend dat je gaat verhuizen' maar 'he je gaat verhuizen', wat vind je daarvan?' grote kans dat ze er niet eens bij stilstaan en dat het hun niet veel uitmaakt. Maar om er een heisa van te maken met advocaten e.d. ja waar gaat de wereld naartoe denk ik dan?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:38

Ik heb zelf een 3 jarige en een (bijna) 5 jarige. Maar die kunnen echt niet aangeven of ze wel of niet willen verhuizen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:52

Het lastige in dit soort situaties is dat elke partij (ook) voor eigen geluk gaat (en daar is niets mis mee als het niet ten koste van de kinderen gaat) en dat jullie nog een lange weg te gaan hebben met zulke jonge kinderen. Het is niet dat ze bij wijze van spreken over een paar jaar op eigen benen staan en dat het een kwestie is van 'even overbruggen'. Je weet niet wat jullie de komende jaren nog gaat brengen en welke veranderingen er nog te wachten staan. Afspraken werken ook altijd 2 kanten op waardoor jullie, of je vriend (mochten jullie ooit uit elkaar gaan) ook veel meer 'vast' zit.

Ik zou echt proberen om nogmaals met elkaar om de tafel te gaan zitten en te kijken wat er onderling afgesproken kan worden en waar de kinderen bij gebaat zijn. De kans is best groot dat er in de loop der jaren nog weleens onenigheid over iets zal zijn en je wilt ook niet telkens richting advocaat/rechtbank om daar iets van te laten vinden.

Overigens maakte ik de opmerking over 'geen partij' niet om te pesten ofzo, mocht je dat denken. Ik weet zelf wat het is om jonge stiefkinderen (mee) op te voeden en hoe lastig het allemaal is. En natuurlijk zijn jij en je vriend een setje en delen jullie dingen, dat is logisch en alleen maar goed. Maar als het om de relatie vader/moeder-kind gaat, dan is het echt beter om in sommige dingen een stapje terug te doen, zeker als jullie relatie nog vrij pril is zoals bij jullie. Het is al lastig genoeg om met 2 mensen tot een afspraak te komen en met 4 mensen wordt dat alleen maar moeilijker. Ik wil je wel veel succes/sterkte toewensen, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat jullie er onderling uit gaan komen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:08

Wat een ellende zo'n situatie.
Dit klinkt als een vader die zo'n hekel aan zijn ex heeft dat hij haar het licht in de ogen niet gunt.

Als je nu meewerkt en je soepel opstelt , kun je wellicht ook meer bereiken om de kinderen vaker te zien ( een weekend extra in de maand bv ) . Wat is die 30Km nou.
Toegeven, ja ... so what , alles in het belang van de kinderen toch.

Co-ouderschap verhaal vind ik apart. Er zijn toch genoeg kinderdagverblijven en het is toch heel gewoon dat mensen full-time werken ( 20 jaar geleden toen ik ging scheiden beide fulltime werkten konden we gewoon 50/50 zorgen ) . Maar goed , gezien het verhaal zal het wel geen harmonieuze scheiding zijn geweest.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:41

Eleeke schreef:
Dit klinkt als een vader die zo'n hekel aan zijn ex heeft dat hij haar het licht in de ogen niet gunt.

Als je nu meewerkt en je soepel opstelt , kun je wellicht ook meer bereiken om de kinderen vaker te zien ( een weekend extra in de maand bv ) . Wat is die 30Km nou.

Co-ouderschap verhaal vind ik apart. Er zijn toch genoeg kinderdagverblijven en het is toch heel gewoon dat mensen full-time werken ( 20 jaar geleden toen ik ging scheiden beide fulltime werkten konden we gewoon 50/50 zorgen ) . Maar goed , gezien het verhaal zal het wel geen harmonieuze scheiding zijn geweest.

Ik vind het ook wel erg makkelijk van de moeder om wel voor haar man te verhuizen en dan uiteindelijk weer 80 km en wellicht 110 km verder op gaat wonen.
Mijn mening is dat de moeder daar ook wel wat beter over na mag denken.
Natuurlijk is eigen geluk ook fijn, maar om de kinderen het contact met vader grotendeels te ontnemen is ook niet oké..
Hoe fijn zou het zijn als ze uiteindelijk op het fietsje heen en weer zouden kunnen bijvoorbeeld.

Ik vind het dus ook echt niet oké voor de kinderen en als vader zijnde zou ik er voor vechten om ze te zien en dichterbij te hebben!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:04

Eleeke schreef:

Al eens gehoord van wisselende of ploegendiensten? Ik ken geen kdv die 24/7 beschikbaar is..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:24

Ik denk dat jouw vriend een keer een schop onder zijn kont nodig heeft ipv een vriendin die alles regelt. Misschien moet je niet aannemen dat zijn ex een dominant type is, maar dat je vriend een slappe hap is die in jou wederom een regelaar heeft gevonden zodat hij zelf niks hoeft te doen.
Als hij het er niet mee eens is, moet hij het zelf gaan regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:25

Storm schreef:
Ik denk dat jouw vriend een keer een schop onder zijn kont nodig heeft ipv een vriendin die alles regelt. Misschien moet je niet aannemen dat zijn ex een dominant type is, maar dat je vriend een slappe hap is die in jou wederom een regelaar heeft gevonden zodat hij zelf niks hoeft te doen.
Als hij het er niet mee eens is, moet hij het zelf gaan regelen.

Ik ken z’n ex. Ik weet dat het een dominant type is, haar wil is wet.
Mijn vriend is soms idd een slappe hap. Zit in de familie. Doen alles om anderen blij te maken, maar vergeten hunzelf. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:27

Ladygiroc schreef:
Eleeke schreef:

Al eens gehoord van wisselende of ploegendiensten? Ik ken geen kdv die 24/7 beschikbaar is..

Precies... vriend begint met werken ergens tussen 11 uur ‘s avonds en 6 uur ‘s ochtends. Verschilt iedere dag. Komt 12-17 uur later terug van werk en soms pas 24 - 48 uur later.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:29

Ik had ook zo'n ex. Maar hij is een narcist. Ik regelde ook alles omdat hij niks deed. Mijn wil was (uiteindelijk) ook wet, dit omwille van de kinderen die geen idee hadden met de situatie (ook 3 en 5 jaar toen)
Heeft nu ook een nieuwe vriendin die alles voor hem regelt. Echt, kijk uit en laat het hem zelf doen.
No offence hoor, echt niet. Maar ik zat in bijna dezelfde situatie als jouw vriend zijn ex. Soms zie je dingen niet zoals ze zijn omdat liefde blind maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:30

Tara_13 schreef:
Eleeke schreef:

Ik vind het ook wel erg makkelijk van de moeder om wel voor haar man te verhuizen en dan uiteindelijk weer 80 km en wellicht 110 km verder op gaat wonen.
Mijn mening is dat de moeder daar ook wel wat beter over na mag denken.
Natuurlijk is eigen geluk ook fijn, maar om de kinderen het contact met vader grotendeels te ontnemen is ook niet oké..
Hoe fijn zou het zijn als ze uiteindelijk op het fietsje heen en weer zouden kunnen bijvoorbeeld.

Ik vind het dus ook echt niet oké voor de kinderen en als vader zijnde zou ik er voor vechten om ze te zien en dichterbij te hebben!

Dit is inderdaad hoe wij (dus hij ook) er ook in staan. Ex heeft vriend bijna alles afgenomen omdat vriend overal ja op zegt. Slappe hap zoals iemand al zei? Ja, absoluut. :+ Doet normaal alles om conflicten te vermijden.. maar nu is de maat een keer vol.. Vriend heeft zich gerealiseerd dat dit niet is waar hij gelukkig van wordt, de kinderen steeds maar verder en verder weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:31

Storm schreef:
Ik had ook zo'n ex. Maar hij is een narcist. Ik regelde ook alles omdat hij niks deed. Mijn wil was (uiteindelijk) ook wet, dit omwille van de kinderen die geen idee hadden met de situatie (ook 3 en 5 jaar toen)
Heeft nu ook een nieuwe vriendin die alles voor hem regelt. Echt, kijk uit en laat het hem zelf doen.
No offence hoor, echt niet. Maar ik zat in bijna dezelfde situatie als jouw vriend zijn ex. Soms zie je dingen niet zoals ze zijn omdat liefde blind maakt.

Oh vriend is echt geen narcist, alles behalve. Vriend is een goedzak eerste klas en denkt aan iedereen behalve zichzelf. :j Hij regelt heel veel zelf, maar dit doen we samen, omdat hij dit wel heel lastig vind alleen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:35

Oké, gelukkig maar :j

Mijn ex zijn nieuwe liefde denkt ook dat hij de meest charmante man ter wereld is, en dat hij slachtoffer is geworden van mij ipv andersom. Ze komt nog wel achter zijn ware aard...

Succes met alles!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:53

Storm schreef:

_O- Jouw eerste zin, héérlijk. Het is het standaard zinnetje inmiddels geworden op bokt. De vriend van een ander is altijd een narcist. Als het aan bokt lag was 50% van alle mannen narcist. Ga toch weg joh... Heb je die conclusie van een HA of heb je die voor het gemak zelf getrokken?

Man, lees het topic en sla stijl achterover van alle reacties. De een heeft nog een lelijker oordeel over de vader dan de ander over de moeder. We horen een verhaal van een derde persoon en denken alles te weten en te mogen zeggen. Wat bezielt jullie zeg.

Pa is maar een slappe zak (of narcist zelfs :)) ) omdat hij de kinderen niet vaker wilt zien. Wie zegt dat en hoe weten jullie dat? Volgens mij lezen jullie een ander verhaal dan ik, want ik kan nergens lezen wat er vooraf is gebeurd waarom pa de kinderen niet zo vaak bij zich kan hebben.

TS; advies: Blijf ver uit de buurt van een discussie met moeders over de kinderen en haar ex man. Zij zal een leeuwin zijn die over haar kids waakt en de nieuwe vrouw van haar ex zal haar niet tegenhouden of dimmen. Het is jammer dat het via een advocaat moet, maar wat jullie ook regelen hoop ik dat het ten goede is van de kinderen. Veel succes!

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:00

Als je wilt voorkomen dat ouders te ver uit elkaar gaan wonen, moet je dat opnemen in het convenant en/of kindplan (of hoe ze dat noemen). Bijvoorbeeld tot dat kinderen 18 jaar zijn in een straal van 15 km. Als dit niet is gebeurd, kan ouder doen wat hij/zij wil.
Het is fijn als in dit soort gevallen ouders het welzijn/welbevinden van hun kind(eren) op nummer 1 zetten. Dus er voor zorgen dat er contact met beide ouders kan zijn.

Als moeder persé verderop wil wonen en de vader gunt haar dat. Dan is het billijk dat zij bijdraagt in de kosten als de kinderen naar vader gaan. I.p.v. dat op het bord van vader komt, die hier niet voor kiest.

Het klinkt soms mss wat kinderachtig. Maar leg dit soort dingen vast! Je kunt er in samenspraak altijd vanaf wijken, maar je hebt altijd een schriftelijke afspraak om op terug te vallen als je er samen niet uit komt.

Hoe dichter bij elkaar je blijft wonen (hoe vervelend het voor de volwassen mss ook is), hoe beter voor de kinderen!!! En zij hebben niet om een scheiding gevraagd......

Sterkte.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:02

Giolli schreef:
Storm schreef:

_O- Jouw eerste zin, héérlijk. Het is het standaard zinnetje inmiddels geworden op bokt. De vriend van een ander is altijd een narcist. Als het aan bokt lag was 50% van alle mannen narcist. Ga toch weg joh... Heb je die conclusie van een HA of heb je die voor het gemak zelf getrokken?

Man, lees het topic en sla stijl achterover van alle reacties. De een heeft nog een lelijker oordeel over de vader dan de ander over de moeder. We horen een verhaal van een derde persoon en denken alles te weten en te mogen zeggen. Wat bezielt jullie zeg.

Pa is maar een slappe zak (of narcist zelfs :)) ) omdat hij de kinderen niet vaker wilt zien. Wie zegt dat en hoe weten jullie dat? Volgens mij lezen jullie een ander verhaal dan ik, want ik kan nergens lezen wat er vooraf is gebeurd waarom pa de kinderen niet zo vaak bij zich kan hebben.

TS; advies: Blijf ver uit de buurt van een discussie met moeders over de kinderen en haar ex man. Zij zal een leeuwin zijn die over haar kids waakt en de nieuwe vrouw van haar ex zal haar niet tegenhouden of dimmen. Het is jammer dat het via een advocaat moet, maar wat jullie ook regelen hoop ik dat het ten goede is van de kinderen. Veel succes!

Wauw. EINDELIJK iemand!

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:22

LoesVDB schreef:
Als voorbeeld neem ik even deze site/dit artikel: https://nieuwestap.nl/gevolgen-van-verh ... emming-ex/

Als ik verder zoek op “ex verhuizen met kind” kom ik alleen maar zulke artikelen tegen.

Ze hebben gezamenlijk gezag over de kinderen.

Maar lees je het eerste stukje ook?
Er staat idd dat ze niet mag verhuizen zonder toestemming, dat komt omdat ze het hebben laten vast leggen in het convenant

Dat zie ik in jouw stukje niet staan

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:23

LoesVDB schreef:
Ladygiroc schreef:

Precies... vriend begint met werken ergens tussen 11 uur ‘s avonds en 6 uur ‘s ochtends. Verschilt iedere dag. Komt 12-17 uur later terug van werk en soms pas 24 - 48 uur later.

Jazeker , dat haden wij ook 20 jaar geleden. Daar heb je gastouders voor, en uiteraard samenwerken zodat de een de kinderen heeft als de ander snachts werkt oid, en dan zsm op zoek naar ander werk.

Of de eerste paar maanden is het inderdaad om het weekend ( of elk weekend ) en zodra nieuwe baan gevonden wel 50/50

Je komt er niet onderuit als de een altijd voor de kinderen zorgt diegene alles gaat bepalen. Ik zeg niet dat het goed is, maar zo gaat het in de praktijk natuurlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:35

j_nine schreef:
LoesVDB schreef:
Als voorbeeld neem ik even deze site/dit artikel: https://nieuwestap.nl/gevolgen-van-verh ... emming-ex/

Als ik verder zoek op “ex verhuizen met kind” kom ik alleen maar zulke artikelen tegen.

Ze hebben gezamenlijk gezag over de kinderen.

Maar lees je het eerste stukje ook?
Er staat idd dat ze niet mag verhuizen zonder toestemming, dat komt omdat ze het hebben laten vast leggen in het convenant

Dat zie ik in jouw stukje niet staan

Er is inderdaad niks over opgenomen in het convenant. Maar volgens mij is hier wettelijk ook nog het een en ander over vast gelegd.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:36

LoesVDB schreef:
Hij regelt heel veel zelf, maar dit doen we samen, omdat hij dit wel heel lastig vind alleen.

En juist dit is nou uitgesproken iets waar jij je buiten zou moeten houden! Dit is iets tussen hun en hun alleen, waar alleen maar ellende van komt als de "koude" kant zich ermee gaat bemoeien.

Je vriend heeft er de afgelopen jaren alles aan gedaan om een goede relatie met de moeder van zijn kinderen te houden. Dat is zeer lovenswaardig en maakt hem zeker geen slappe hap! Zou je iets meer respect voor mogen hebben als hem een doetje en slappe hap te noemen op internet, terwijl hij juist zeer goed en met het belang van de kinderen als eerste prioriteit handelde. Ik kan me eerlijk gezegd na al jouw posts TS niet het nare gevoel van mij afschudden dat jij je wat ongemakkelijk voelt bij het feit dat jouw vriend een goede relatie heeft met zijn ex, de moeder van zijn kinderen, en daar kennelijk in jouw ogen te veel voor over heeft gehad en dat jij hem graag helpt die goede relatie om zeep te helpen.

Want laten we nou eerlijk zijn, waar hebben we het over. 30 km. Zeuren over dat hij daarvoor extra vrij moet nemen...30 km is hooguit een half uurtje eens in de 2 weken...en eens in de 2 weken een paar liter brandstof...laat het eens 10/15 euro zijn....en daarvoor wil je een blik advocaten (veeeeeeel duurder) opentrekken en de relatie met de moeder van zijn kinderen op scherp zetten. Ik vind het persoonlijk misselijkmakend.

Want wat ontneem zij jullie als ze verhuist...een half uurtje extra vrij in de 2 weken en paar euro brandstof. Want ontnemen jullie haar als je dwars gaat liggen, kans op een nieuw leven met de nieuwe liefde in haar leven. Wat ontnemen jullie de kinderen als je dwars gaat liggen, een gelukkigere en dus ook leukere moeder. Wat gunnen jullie haar en de kinderen...mogelijk jarenlang getouwtrek met advocaten en een totaal verstoorde relatie tussen de 2 ouders. Totaal buiten proporties dus om dit proberen tegen te houden. Als ze nou een nieuw bestaan in de VS zou willen opbouwen en met haar kinderen op het vliegtuig zou stappen, dan zou ik een dergelijke reactie gerechtvaardigd vinden. Maar nu vind ik het alleen maar heel erg treurig dat mensen zo met elkaar omgaan.