Hoe heb je, je beste vriend/vriendin ontmoet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:59

Mijn eerste beste vriendin ken ik vanaf dat ik klein was. Onze ouders waren al vrienden voordat wij geboren werden. En nog steeds, nu we beiden kinderen hebben, spreken we geregeld af.

Eén van mijn andere beste vriendinnen ken ik vanaf ongeveer mijn 17e. In eerste instantie was er meer een oppervlakkige vriendschap. Later is dat een hele goede vriendin geworden. Helaas is ze afgelopen vrijdag overleden aan kanker.

En een andere hele goede vriendin is mijn schoonzus. Echt een hele lieve meid!

rien10

Re: Hoe heb je, je beste vriend/vriendin ontmoet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:01

Vriendin 1: via de paarden. Vriendin van vrienden die ook in de paarden zaten.
Vriendin 2: via de paarden.
Vriendin 3: via de paarden.
Echtgenoot: via de paarden. Is beste vriend van vriendin 1.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:05

Wat een leuk idee! Leuk om te lezen allemaal.

Ik heb een vriendengroep van 12 ongeveer, allemaal uit de kerk.

Daarnaast nog eentje van de basisschool maar die zit nu ook in deze vriendengroep.

Nog een hele goede vriendin van de middelbare, En ook nog 2 van de opleiding. Verder nog buren die eigenlijk wel soort van vrienden zijn, daar heb ik de paarden mee.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 22:34

Marocje schreef:
In ‘92 in de brugklas zag ik meisje wat me bekend voor kwam. Tijdens de introductie was dit, en na dat uur sprak ik haar aan. Bleek dat we op dezelfde manege reden! Vanaf toen onafscheidelijk, werden zelfs de Siamese tweeling genoemd.

Nu hebben we ieders een eigen (en heel ander) leven. Eigelijk is het enige wat wij nog delen, het verleden.. (ik zit nog in de paarden, zij niet meer. Ik groot gezin, zij alleen ed)

Maar nu, op dit moment maak ik wat verdrietigs mee. Had al een aantal maanden geen contact meer gehad dus de drempel was wat groter. Toch heb ik haar geappt of ik haar kon bellen, en s’ avonds hebben we bijna 5 uur aan de lijn gehangen. (Mijn moeder is zeer plotseling ernstig ziek geworden. Hersentumor en longkanker. Het is nu afscheid nemen, en zij kennen elkaar ook.)

Dan ervaar ik weer hoe belangrijk vriendschap is <3

Wat ontzettend heftig en verdrietig voor jullie, heel veel sterkte de komende periode!
Fijn dat je lieve vriendin je opvangt en er voor je is. <3

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:44

Leandra schreef:
Mijn eerste beste vriendin ken ik vanaf dat ik klein was. Onze ouders waren al vrienden voordat wij geboren werden. En nog steeds, nu we beiden kinderen hebben, spreken we geregeld af.

Eén van mijn andere beste vriendinnen ken ik vanaf ongeveer mijn 17e. In eerste instantie was er meer een oppervlakkige vriendschap. Later is dat een hele goede vriendin geworden. Helaas is ze afgelopen vrijdag overleden aan kanker.

En een andere hele goede vriendin is mijn schoonzus. Echt een hele lieve meid!

Wat verschrikkelijk om een van je beste vrienden te moeten verliezen, gecondoleerd en sterkte!

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:56

Wat leuk allemaal zo om te lezen. Ik ben altijd heel voorzichtig met vrienden mijn 'beste vriendin' te noemen, ik maak gemakkelijk (oppervlakkige) vrienden maar niet zo snel beste vrienden. Toch vind ik dat een vriendin van mij die ik al ken sinds de eerste klas van de middelbare school (zit nu in m'n eerste jaar van m'n studie) wel voorzichtig mijn beste vriendin kan noemen en er zit ook een meisje in de vriendengroep van m'n studie waar ik stiekem steeds meer mee omga en steeds meer mee deel, dus hoop dat ik met haar ook nog een steeds betere band kan opbouwen :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:59

Vriendin H ken ik eigenlijk via mijn ouders.
Mijn ouders waren al ruim tien jaar bevriend met een ander stel. Eerst werd ik geboren en ongeveer een jaar later werd H geboren. Ik ben als bijna éénjarige nog op haar kraamvisite geweest.
Daarna samen op de crèche, samen op de basisschool en samen rijden op de manege.
Er was eigenlijk niks wat we niet samen deden. En zeker tot een jaar of 19 zagen we elkaar minstens wekelijks.
Inmiddels studeert en woont ze helaas aan de andere kant van het land, dus ik zie haar niet zo vaak meer. Maar als ze langskomt is het net alsof we elkaar gister nog spraken, en, ze blijft als een zusje voor me <3

L heb ik ontmoet in de eerste klas van de middelbare school. Wij hoorden een beetje bij het buitenbeentjes groepje.
Jeweetwel, dat groepje waar je alleen mee omgaat omdat je geen "echte" vrienden hebt. (H van hierboven ging naar een andere school)
Wij waren eigenlijk de enige twee in dat groepje die echt klikten. Met de rest zijn we ook nooit echt goed bevriend geraakt.
Na de middelbare school kreeg ik een zware periode en na een tijdje verwaterde het een beetje. We hebben toen ruim 4 jaar geen enkel contact gehad.
Ongeveer een halfjaar geleden heb ik al mn moed bij elkaar geraapt en ben ik naar haar toe gegaan met een knuffelbeest en een brief. Onmiddellijk was het weer als vanouds en sindsdien zien we elkaar weer regelmatig. Het voelt alsof er nooit 4 jaar tussen heeft gezeten, zo bijzonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:06

Mijn beste vriendin is tevens een Bokker: Neej. Kwamen elkaar tegen in een topic over onze studie zo’n 10 en een half jaar terug. Elkaar opgezocht op een event en sindsdien onafscheidelijk :)) hebben samen ook echt al heel veel meegemaakt.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:16

Mijn beste vriendin kwam wonen in een klein dorp waar ik ook altijd te vinden was bij mijn pony, en zij had toen een shet veulen gekocht. Zo is het begonnen bijna 20 jaar geleden. En nog steeds spreken we elkaar dagelijks, bellen of appen. We zien elkaar wekelijks ook al wonen we 100 km bij elkaar vandaan, maar we hebben het geluk dat onze mannen en kinderen ook heel goed samen kunnen. Dus we spreken ook vaak af met zijn allen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 00:13

Ik heb geen beste vriend of vriendin, wel een gezamenlijke vriendenkring met mijn vriend maar verder eigenlijk niet. Ik ben ook niet zo goed in het onderhouden van vriendschappen, en eerlijk gezegd mis ik het ook niet. Vroeger wel "goede vriendinnen" gehad, maar dat is allemaal verwaterd of een aardige desillusie gebleken.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 00:39

black_kelpie schreef:
Ik heb geen beste vriend of vriendin, wel een gezamenlijke vriendenkring met mijn vriend maar verder eigenlijk niet. Ik ben ook niet zo goed in het onderhouden van vriendschappen, en eerlijk gezegd mis ik het ook niet. Vroeger wel "goede vriendinnen" gehad, maar dat is allemaal verwaterd of een aardige desillusie gebleken.

Herkenbaar hoor, op mijn beste vriendin na heb ik ook weinig aansluiting met andere mensen en net als jou zit het hem in het onderhouden ervan. Daar komt bij dat mijn beste vriend, mijn man is dus vind het wel genoeg zo.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 11:09

Boompje1985 schreef:
Mijn beste vriendin heb ik vroeger naast gewoond en onze honden waren heel erg gek op elkaar. Zo ontstaat een praatje en voor je het weet loop je deur plat bij elkaar en tot de dag vandaag staan we altijd klaar met eerlijk advies voor de ander en een luisterend oor of een schouder om op uit te huilen. Dan heb ik nog 3 goede vrienden die ik via mijn ex heb leren kennen, daar heb ik minder contact mee maar ook ben hun kan ik altijd terecht met wat voor probleem dan ook. Al mijn vrienden zijn een stuk ouder simpelweg omdat mensen die wat ouder zijn en het een en ander hebben meegemaakt minder aan bullshit doen, goede discussies kunnen houden en vaak goed advies kunnen geven. Ik heb geen familie en mijn kleine vrienden groepje vervult die functie en daar ben ik ze heel dankbaar voor!

Vrienden die als familie voelen, supermooi!
Ik denk ook dat, dat vanzelf zo gaat voelen. Bij mij zijn een aantal familieleden verwaterd qua contact, maar door mijn vriendin en man heb ik niet het gevoel dat er iets mist.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:33

Wat een leuke verhalen allemaal!
Vriendschap, tjsa ... niet mijn sterkste punt
Beste vriendin 1: peuterklas ofzo? Inmiddels geen contact meer tenzij ik een keer een berichtje stuur.
Beste vriendin 2: groep 3, ook geen contact meer sinds begin studie, tenzij ik iets van me laat horen.
Beste vriendin 3 en 4: studie nog wel contact mee (sporadisch), oa omdat ik van 1 huisgenoot ben.
Beste vriend 1: middelbare school, maar pas sinds een jaar echt goed bevriend.
Beste vriend 2: via beste vriendin 2, 1x ontmoet, jaren online gechat, nu zien we elkaar eens in de maand.
Mijn vriend, die toch echt mijn beste maatje is, ken ik weer via vriendin 3.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:19

Ik heb geen beste vriend(in). Ik had een beste vriend. Toen zijn vader dood ging aan kanker heb ik hem door dik en dun gesteund en was overal erbij. Hij begon erna steeds meer afstand te nemen en bedankte op social media een meisje die hij in die tijd leuk vond dat zij hem zo goed gesteund had terwijl ik degene was die er iedere dag was etc. (Hij was ook in die tijd mijn crush) Dus ik besloot afstand te nemen en zo is het verwaterd.. Ik had ook een beste vriendin van de manege, maar toen zij na een hele vervelende breuk met mijn toenmalige vriend een paar dagen later met hem een relatie had heb ik de vriendschap verbroken.

Nu heb ik nog een enkeling van mijn vorige en huidige studie, maar die zie ik 1x in het jaar en spreek ik nooit tenzij ik hun moet appen helaas..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:37

Mijn allerbeste vriendinnetje kwam bij mij in het studentenhuis wonen. Paar keer samen gegeten, samen op vakantie gegaan etc. Nu woont zij in Zeeland en ik in Groningen. En nog zien we elkaar 14 keer per jaar :)
Andere 2 beste vriendinnetjes keb ik ook via mn studie/studentenhuis. De 1e woont in Dordrecht, de andere in Odijk. Ik zie hun wat minder, maar als we elkaar zien is het gezellig! Bij degene uit Dordt mocht ik zelfs getuige zijn op haar huwelijk vorige week!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:20

thirteenn schreef:
Ik heb geen beste vriend(in). Ik had een beste vriend. Toen zijn vader dood ging aan kanker heb ik hem door dik en dun gesteund en was overal erbij. Hij begon erna steeds meer afstand te nemen en bedankte op social media een meisje die hij in die tijd leuk vond dat zij hem zo goed gesteund had terwijl ik degene was die er iedere dag was etc. (Hij was ook in die tijd mijn crush) Dus ik besloot afstand te nemen en zo is het verwaterd.. Ik had ook een beste vriendin van de manege, maar toen zij na een hele vervelende breuk met mijn toenmalige vriend een paar dagen later met hem een relatie had heb ik de vriendschap verbroken.

Nu heb ik nog een enkeling van mijn vorige en huidige studie, maar die zie ik 1x in het jaar en spreek ik nooit tenzij ik hun moet appen helaas..

Bij jou gingen kennelijk vriendschappen en verliefdheden\verkeringen door elkaar lopen. Dat gebeurt wel vaker en is moeilijk geheel te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:37

2 van mijn beste vriendinnen ken ik al sinds mijn geboorte. Buren en goede vrienden van mijn ouders, dus eingelijk altijd samen opgegroeid.

Andere 2 goede vriendinnen zijn blijven hangen van de basisschool.

2 andere ken ik via de paarden.

De meeste spreek ik niet elke dag en zie ik ook te weinig, maar ik zou ze voor geen goud willen missen.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:54

Zaten bij elkaar in de klas op onze mbo opleiding. In het begin moesten we niks van elkaar hebben maar nadat we erachter kwamen dat we altijd dezelfde trein namen en ook voor een groot deel de interesses hadden was de klik er. We zijn nu ruim 8 jaar verder en ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten.