Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Er zijn ook nog vrouwen zijn die domweg hun man mededelen dat ze een kind willen zonder even te vragen of hij dat eigenlijk ook graag wil. Dan krijg je het: ach hij draait wel bij als het er is.
Vervolgens wordt er geklaagd dat hij niets doet.
Mijn vader was ook niet perse in kinderen geinteresseerd, voor mijn moeder haar enige doel in het leven. Hij deed haar in feite een plezier met het bieden van een goed inkomen en zijn vruchtbaarheid.
Als vrouwen dan vervolgens daarbovenop het ‚lef‘ hebben om te zeggen dat hij wrinig betrokken is dan denk ik alleen maar:

bigone schreef:Echter, vrouwen willen in de huidige tijd vaak alle ballen hoog houden, perfecte moeder, huishoudster , werknemer , sociale contacten onderhouden, topbaan, en als het even kan ook nog de sexy vrouw van een al even zo succesvolle man met alles wat daar bij hoort
Myrthe3 schreef:Ik merk dus juist dat er raar gekeken wordt naar vrouwen die zeer zelfstandig zijn.
Ik ben (bewust) single, woon op mezelf, werk fulltime en heb 2 paarden. Ik kan dit allemaal zelf prima financieren en heb het goed.
Ik heb geen behoefte aan een relatie.
Toch krijg ik regelmatig de vraag waarom ik geen relatie heb.
Als ik uitleg, geen behoefte, ik wil mezelf kunnen redden, wil niet afhankelijk zijn.
Dan wordt er raar gekeken. Mensen vragen zich dan echt serieus af waarom ik dat wil, een kerel die dingen mee betaald, das toch veel makkelijker?
Echt, heb wel zulke domme opmerkingen gehoord hier over dat niks me meer verbaast eigenlijk.

Gracezellaa schreef:Ik vind die quota zo gek nog niet. Kijk bijvoorbeeld naar de politiek. Als democratie zou de tweede kamer een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn. Ik weet de huidige nummers niet, maar met zeg 75% man (en dat is denk ik nog optimistisch) heb je die afspiegeling niet.
Dan blijft het lastig om gelijkwaardigheid te creëren.
Ik werk zelf in de "environment" sector en hier hebben we bewust kijk op de verschillen tussen man en vrouw. Vrouwen hebben een ander soort band met de natuur, terwijl voor onderzoek en projecten vaak alleen naar mannen geluisterd wordt. Door bewust vrouwen te betrekken, komt er kennis boven die we van mannen nooit gekregen zouden hebben, omdat ze die niet zelf bezitten.
Dus juist ook door de verschillen tussen man en vrouw te accepteren en te zien, én vrouwen op hogere posities te zetten, kunnen we dingen bereiken die alleen mannen niet zouden kunnen.
Jes schreef:Maar feminisme draait toch om zelf bepalen wat je wilt?
De extremere feministen "bepalen" het liefste dat iedere vrouw aan het werk moet buitenshuis, je mag vooral niet graag thuis zijn voor je kinderen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut voor gelijkheid maar dus ook voor eigen keus.
Ik heb gekozen voor ouderschapsverlof, hoefde ik niet, aan het eind van het liedje houden we er evenveel aan over of ik thuis zit of werk en we moeten opvang betalen. Ik heb er dus in mijn eentje voor gekozen om thuis te blijven, daar had mijn man geen inbreng in, ik heb het hem gewoon medegedeeld.
is weer een nieuwe discussie.) Avalanche81 schreef:bigone schreef:Echter, vrouwen willen in de huidige tijd vaak alle ballen hoog houden, perfecte moeder, huishoudster , werknemer , sociale contacten onderhouden, topbaan, en als het even kan ook nog de sexy vrouw van een al even zo succesvolle man met alles wat daar bij hoort
Vrouwen moeten dat vooral. Van zichzelf en de omgeving.
Ik heb niet de indruk dat ze dat nu zelf zo graag willen.
Myrthe3 schreef:Ik merk dus juist dat er raar gekeken wordt naar vrouwen die zeer zelfstandig zijn.
Ik ben (bewust) single, woon op mezelf, werk fulltime en heb 2 paarden. Ik kan dit allemaal zelf prima financieren en heb het goed.
Ik heb geen behoefte aan een relatie.
Toch krijg ik regelmatig de vraag waarom ik geen relatie heb.
Als ik uitleg, geen behoefte, ik wil mezelf kunnen redden, wil niet afhankelijk zijn.
Dan wordt er raar gekeken. Mensen vragen zich dan echt serieus af waarom ik dat wil, een kerel die dingen mee betaald, das toch veel makkelijker?
Echt, heb wel zulke domme opmerkingen gehoord hier over dat niks me meer verbaast eigenlijk.
Ladyson schreef:Pfff ik word helemaal moe van alle reuring momenteel dat vrouwen bijv minder betaald krijgen en minder goede functies hebben, maar dat mijn vrouwelijke collega's wel om de haverklap niet komen werken omdat hun kind ziek is (en de vader dus gewoon doorwerkt) en ze ook tov van mannen minder ver bereid zijn om te reizen naar hun werk. Mijn man verdient ook meer dan ik. Hij doet er ook meer zijn best voor en hij reist ook verder daarvoor. Voor een lager salaris kan hij ook in de buurt werken. Dat er gelijke kansen moeten zijn, juich ik meer dan toe! Maar dat vrouwen bij een sollicitatie met een minder goed CV dan de eerstekeus mannelijke kandidaat maar worden aangenomen omdat ze vrouw zijn, vind ik maar bizar.