Hoe brood laten drogen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:43

mysa schreef:
Ja dat is dan vervelend, als dat gebeurt maar ik ben het wel met Frankiej eens. Ik vind dat iedereen de vrijheid heeft om zijn huis en erf te gebruiken zoals hij wil. Zolang de buren geen last van stank of herrie hebben, hebben ze er niets van te vinden.

Dit bedoel ik! En voorbijgangers helemaal al niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:08

Kaitlyn schreef:
Dat zijn geen sneeën brood die je op de oprit legt. Beetje kromme vergelijking. :')

Deze man is waarschijnlijk al zo vaak gewaarschuwd, zonder er iets aan te doen. Je krijgt niet zomaar zo’n dwangsom opgelegd.

Dat er nog vanalles aan andere spullen ligt lees je om je gelijk te krijgen even overheen? Er is niets krom aan.
Het is gewoon pertinent niet waar dat jij maar mag neerleggen wat je wil omdat het jouw terrein is.
Zelfs al zijn het maar een paar sneden brood.
Gelukkig is het bij TS dan niet zo erg als in dit artikel, maar als het daadwerkelijk niets was, kwam de politie ook niet zeggen dat bepaalde dingen geen gezicht zijn.

Dat de zeikerds dan geen buren, maar gewoon voorbijgangers gaan vind ik wel erg flauw van de melders. Wat hebben die nou voor last van jouw spullen?
Zou iemand er dag en nacht tegenaan kijken, a la.

Anoniem

Re: Hoe brood laten drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:16

Ik veronderstel dat jij hier al bent geweest Tica aangezien jij blijkbaar perfect schijnt te weten hoe en wat? :D
Hij klaagde zelfs over de tuintafel met stoelen... 8)7

Overigens hebben wij ondertussen onze schoonbroer even ingeschakeld, die is namelijk ook agent om de situatie te bekijken en te vragen hoe of wat. Ondertussen is het duidelijk dat de agent geen poot heeft om op te staan en wat hij eist totaal absurd is. Wij mogen gewoon onze tuintafel in de tuin hebben staan, wij mogen ook gewoon oud brood drogen op onze oprit en hij kan zeker niet eisen dat wij onze trailer en caravan naar een stalling doen. Dus dikke doei naar de agent. Wij mogen ons brood gewoon drogen op de oprit maar dat zullen wij voor de lieve vrede nu maar aan de waslijn doen. Allersinds, de eisen die die agent stelden hebben geen enkele wettelijke basis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:22

Als die agent nog eens langs komt moet je hem eens om zijn identificatie vragen. In NL is een agent iig verplicht om hier gehoor aan te geven vóór hij een bekeuring uit schrijft. Doet hij dit niet dan wordt dat door de rechter nietig verklaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:23

Nee DeMolenhoek, dat natuurlijk niet! Het gaat mij om dat men zegt dat je op je eigen terrein alles moet kunnen doen, maar dat is dus helaas niet zo. Je somde zelf op wat er ligt toch?
Als een ander, of de politie, de spullen lelijk of te veel vindt, dan heb je al dit gezeik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:27

Sorry, had het dan verkeerd gelezen! :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:33

Ik kan mij wel voorstellen dat als het in het verleden wel erg geweest is. Misschien buurtbewoners nu eerder aan de bel trekken. Om te voorkomen dat het weer opstapeld.

Ik ben nog wel nieuwsgierig hoe lang die dakplaten en palen er al liggen?

Overigens ben ik van mening. Leven en laten leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:35

DeMolenhoek schreef:
Sorry, had het dan verkeerd gelezen! :)
Als ik teruglees zie ik hoe je het opgevat kunt hebben. Sorry. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:42

daantjuhhh schreef:
Ik kan mij wel voorstellen dat als het in het verleden wel erg geweest is. Misschien buurtbewoners nu eerder aan de bel trekken. Om te voorkomen dat het weer opstapeld.

Ik ben nog wel nieuwsgierig hoe lang die dakplaten en palen er al liggen?

Overigens ben ik van mening. Leven en laten leven...

Palen 2 maand, dakpannen een half jaar (pannen zijn niet meer nieuw te koop dus zijn er overal van daken gaan halen bij afbraken. Duurde dus even om alles te verzamelen) en dakplaten sinds deze week :j Dus niet heel erg lang en de pannen liggen ook mooi weggestapeld langs op onze 2de oprit. Nauwelijks zichtbaar vanaf straat.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:31

Ik droog brood gewoon op het aanrecht, is zo droog... En dan de voerton in. Maar ik heb niet zoveel dat ik de hele oprit vol kan leggen. ;)

Even los van dat ik het absurd vind dat een agent kan eisen dat je eigen perceel op moet ruimen en dat ik verder geen verstand heb van Belgische wetgeving: dat brood trekt wel ongedierte aan als het op de grond ligt. Natuurlijk trekt een open riool ook ongedierte aan, maar minder (of ander ongedierte) dan voedsel. Onze hele tuin is een gatenkaas omdat we verschrikkelijk veel muizen hebben. Ik let er daarom ook heel goed op dat ik brood en ander eten voor de vogels hoog leg, al het dierenvoer in afgesloten tonnen zit en er geen bereid eten op de composthoop belandt (ivm de geur dat weer beesten aantrekt). Er ligt ook fruit en onbereide groenten op de composthoop, maar dat probeer ik zoveel mogelijk onder bladeren en gras te houden.

Dus het argument dat het ongedierte aantrekt geloof ik wel. Maar al het andere vind ik een tikje overdreven...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:56

Mensen kunnen ontzettend zeuren.Wij verhuren een huis en kregen via via klachten over de rommel in de voortuin.Dus we zijn eens een kijkje gaan nemen.De rommel in de voortuin bestond uit een karretje met bouwmatriaal op wat de huurder mee naar zijn werk nam en weer terug iedere avond,soms had hij bepaald matriaal niet nodig en legde dat er naast.
Afijn een heel gezeur gehad buurtcommisie en alles er bij belachelijk gewoon.Uiteindelijk mocht dit dus wel gewoon....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:16

In de caravan laten drogen?En wie zegt dat het ongedierte bij jullie vandaan komt.We hebben hier ook weleens ratten maar die kunnen ook bij de buren vandaan komen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:34

Lau schreef:
Aan je waslijn hangen

Dit was letterlijk ook wat ik wilde typen :D

Hebben jullie een strenge aanzichts buurtcommissie bestaande uit pensionado's met te veel tijd? Wat een gejank om allerlei nutteloze dingen :x Hebben ze in België zoiets als een wijkagent die kan bemiddelen in dit soort dingen? Het kan toch niet zo zijn dat je niet normaal je ding kan doen (klussen, dieren houden, eten for fiets sake..) op je eigen erf?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:30

ik heb veel brood gevoerd zo`n 20/25 jaar geleden en ook mijn vader in de jaren `70 aan de paarden
ik kreeg 50 broden per week en die deed ik drogen boven op zolder
had daar lakens liggen en daar de boterhammen op

dan in dozen voor in de winter

enne nog nooit een ziek paard gehad ook niet met vers brood geven[ alleen bruin brood ]

vroeger voerde we alles aan de paarden en nu ineens is alles slecht?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:35

mirgino schreef:
ik heb veel brood gevoerd zo`n 20/25 jaar geleden en ook mijn vader in de jaren `70 aan de paarden
ik kreeg 50 broden per week en die deed ik drogen boven op zolder
had daar lakens liggen en daar de boterhammen op

dan in dozen voor in de winter

enne nog nooit een ziek paard gehad ook niet met vers brood geven[ alleen bruin brood ]

vroeger voerde we alles aan de paarden en nu ineens is alles slecht?

Dat is natuurlijk een andere discussie.
Vroeger aten we als mens ook anders en bestonden pddnos en ADHD ook niet.... althans werd niet gezien.

Betekend niet dat het dieet niet beter kan.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:41

Ik gooi het brood in de bak met muesli, maar ik heb dan ook maar af en toe de kontjes van het brood van het werk. dus geen complete zakken.
Maar als je het door de muesli mengt is het ook zo ingedroogd

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:35

Domme vraag misschien, maar hoe kan je brood aan een waslijn hangen? Bestaan daar xxl wasknijpers voor oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:48

In oude kussenslopen, zakjes voor delicate was etc :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:58

Ohja slim :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:24

Dan zou ik bijna een laken aan 4 knijpers hangen en daar het brood in leggen. Liefst aan 2 waslijnen naast elkaar zodat er wat lucht tussenkomt, maar anders kan het ook gewoon dubbel. Droogt nog best snel denk ik!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:44

Eerder had ik ook vaak veel (10 per dag) oud brood van mijn werk. Ik legde dat op het dak om te drogen. Ik heb wel een vrij laag dak dat scheelt, gewoon op het keukentrapje. Halve dag in de zon en keihard.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:55

Bij ons eten de katten het dan op :=

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:31

Britta31 schreef:
Bij ons eten de katten het dan op :=

hoeveel katten heb jij dan wel niet. denk dat een kat aan 1 plakje wel genoeg heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:09

Hier de hond :+

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:53

DeMolenhoek schreef:
In oude kussenslopen, zakjes voor delicate was etc :D

Ik weet niet of je van die grote zakken wortelen voert? Ik gebruik die zakken ook wel eens. Brood er in en hoog ophangen in de veranda is het zo droog.