Help! Wespen in mijn stofzuiger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:14

Christiene schreef:
Bernoe schreef:
Niet te moeilijk doen. Het zijn maar wespen, die leven overal. Dus ook op je vliering ja.

Stofzuiger buiten zetten. Ik zou niet met gif aan de gang gaan. Dat komt in je filters te zitten en dan verspreid je altijd gif als je gaat zuigen.
Sowieso ben ik van mening dat je heel terughoudend moet zijn met gif. Dus al helemasl niet om een paar wespen in je stofzuiger te verdelgen.... maar goed wie ben ik he.... vind het iig fijn te lezen dat er gelukkig meer bokkers zo over denken.

In huis wil je die krengen niet hebben.. in bed in de was ze kruipen overal op of in

Ik zeg ook niet dat je ze in huis wil hebben... ik zou er iemand bij halen die t nest weghaalt.
Ik doelde meer op de reactie van TS dat ze niet moeilijk moet doen. Zet gewoon die stofzuiger buiten en bel een bedrijf wat het nest opruimt. Het kan nou eenmaal voorkomen dat ze je vliering kiezen toch :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 17:00

Het schuim wat ik gekocht heb is van HG, geen pur ofzo. Plan van aanpak is vrij simpel. Motorpak aan, spuitpak erover, alle naden aftapen en vanavond de zolder op. 2 dikke vuilniszakken om elkaar heen om de bal en bal met zak en al in de brandende vuurton. Spray op de plek waar de bal zat voor de eventuele achterblijvers.

Stofzuiger zoemt niks meer in en ik zie door het doorzichtige plastic ook niks bewegen. Denk dat het waspoeder zijn werk gedaan heeft. Voor de zekerheid gooi ik hem vanavond ook leeg in de vuurton.

Spuitpak werkte ook prima tegen de eikenprocessierups en met motorpak eronder moet dat ook een te grote barrière voor de wespen zijn.

BigOne

Re: Help! Wespen in mijn stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:05

Succes!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:13

Ik volg voor het resultaat

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:16

Riskant, maar succes! Hoop dat het je zo gaat lukken

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:05

Elvirawortel schreef:
Simbaa schreef:
Sorry, maar waar is je respect voor de natuur?
Zeker als het je zo makkelijk wordt gemaakt om ze weer los te laten?

Jij slaat nooit een mug dood neem ik aan?

Ik niet nee.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:22

Dapper ts.. heel veel succes!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:24

Wow dapper! Ik heb laatst een verdelger laten komen voor 55€. Was gelukkig zo gepiept!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:19

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:29

Ik ben razend benieuwd hoe de operatie heeft uitgepakt!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:48

Ik ook haha, wilde ook met motorpak aan de gang naar kreeg zoveel commentaar dat ik toch maar een verdelger heb laten komen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:11

Danielleeee_ schreef:
Jildau schreef:
Jeetje wat een overdreven reacties weer.. Vangen jullie ook elke daas die op je paard zit en laat je die ergens anders weer vrij? Alle muggen in huis in een doosje doen en naar het bos brengen?

Mugjes gaan hier ook gewoon met een beker naar buiten, ook die hebben namelijk nut. Ik vind de manier waarop TS praat niet respectvol tegenover de natuur, dat probleem heb ik bij veel mensen. Maar goed, nu zal ik wel weer de gek zijn +:)+

Oke jij wint. Ik sta op vakantie elke avond de vliegen in mijn caravan te vangen met een beker en een papiertje om ze daarna weer buiten te zetten maar muggen gaan er hier toch echt gewoon aan met een elektrische vliegenmepper.
Wist je trouwens dat vliegen vangen veel makkelijker gaat in het donker? Toevallig ontdekt dat als er amper licht is ze me dus kennelijk niet aan zien komen met mijn beker en dan kan ik ze als ik weet waar ze zitten vrijwel blind vangen. Met licht aan zien ze met en zijn ze pleitte. Sinds ik dit weet is het verwijderen van 4 of 5 vliegen elke avond een eitje haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:32

Hoe zie jij ze vliegen in het donker dan?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:01

Ik zou de wespen ook laten verwijderen. Dood laten maken help je de bij wel weer mee. Maar zoiezo weg omdat ze je hele huis slopen.

Ts, je weet wel dat een wespennest afplakken totaal nutteloos is? Een wesp heeft hele sterke kaken en vreet gewoon overal doorheen(zelfs cement). Ik ben bang dat je straks heel veel boze wespen in huis gaat hebben. Heel veel sterkte en succes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:02

TS? Leef je nog? :=
Hopelijk heb je het wespenknuffelen overleefd! :P

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:06

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is, ik had het niet gedurft en een bestrijder gebelt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:14

Zelf een nest weghalen is levensgevaarlijk joh.. 8)7
Ik hoop dat je operatie gelukt is, had zelf toch wel een verdelger gebeld.
Doen we elk jaar trouwens, ons dak schijnt nogal geliefd te zijn onder de wespenfamilies. Elk jaar raak, meerdere nesten. Twee jaar terug zat er ook gezellig een nest hoornaars. Echt top, vooral als ze ook een ingang in je huis hebben gevonden.. :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:22

triest topic

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:28

doet in nl de brandweer dit niet dan?
bij wespen bel je in belgie de brandweer en die komen deze bestrijden.(wel enkel wespen,bijen,hommels,.... bestrijden ze niet)

ik zou het ook niet aandurven hoor,om zoiets zelf te doen, het zijn enorm venijnige beestjes als ze boos zijn(en dat zijn ze zeker als je hun nest gaat aanvallen...)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:42

jeetje sommige reactie's :')
Alsof jullie nooit een insect dood maken.

Ben benieuwd hoe het is afgelopen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:00

Hier ooit een klein wespennest in mijn trailer gehad daar ging een hele bus hertshoorn olie overheen nadeel ik had een bruine vlek op de dak van Mn trailer voordeel er kwam geen wesp levend uit!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 00:03

Stil alive. Hingen er wel een paar (stuk of 20) in de spuitoverall maar motorpak was afdoende. Meeste gingen mooi in die dikke vuilniszakken. De rest met de stofzuiger te lijf gegaan. Door het waspoeder rook het nog lekker ook. Plek waar nest zat ingesprayd en voor het verlaten van de vliering met veerust rondgespoten. Voorlopig laat ik mijn hoofd niet zien op de vliering... vuurton smeult nog na en het biertje na deze redneckactie smaakte uitermate goed.

Had alleen gelijk die nesten van de eikenprocessierups erbij moeten gooien... die hangen nog in de lijmspray aan de boom. Naja, daar moet dan volgende week de vuurton nog maar een keer voor aan.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:11

20 nesten of wat? :oo

Volgende week terug, de Vuurton aan én t rupsennest meenemen

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 00:26

20 wespen in de overall.
Was 1 groot nest, formaat basketball ongeveer. Heb er legio opgezogen met de stofzuiger. Die tip van dat waspoeder was een goeie. Bak geleegd boven de vuurton.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:35

Wat ben jij een held! Ik zou dat nooit durven.