Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:danneke80 schreef:Ik ben ook gescheiden (met een kind van destijds 3 jaar).
Wat ik nog wil meegeven is dat, ook al staat het huis al op jouw naam, als je in gvg getrouwd bent, moet je alsnog je hypotheek alleen op jou laten zetten. Ik dacht destijds dat dat niet nodig was, en heb dit na anderhalf jaar alsnog moeten doen met alle gevolgen vandien.
Het convenant en ouderschapsplan heb ik zelf gemaakt en deze alleen laten indienen door een advocaat. Dat heeft veel geld gescheeld.
Het is niet vervelend bedoeld, maar als je iets meer geld in die advocaat had gestoken dan wist je vanaf het begin waarschijnlijk al dat het huis verdeeld moest worden en er (o.a.) een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid van ex moest komen (of je sluit een nieuwe hypotheek af).
Kimbers schreef:Zelfs in het eerste stukje staat al dat een ouderschapsplan rechtsgeldig is zodra beide handtekeningen eronder staan.
Liselot schreef:Kimbers schreef:Zelfs in het eerste stukje staat al dat een ouderschapsplan rechtsgeldig is zodra beide handtekeningen eronder staan.
Niet helemaal waar. Ik kon niet op de dagenverdeling terugvallen omdat ons plan (nog) niet gerechtelijk bekrachtigd was. Instanties konden dus helemaal niets toen mijn zoon niet bij mij teruggebracht werd
Murosch schreef:We willen onze dochter zeker ook horen en invloed geven mbt het ouderschapsplan.
Blijheid schreef:Ten eerste; heel veel sterkte...Murosch schreef:We willen onze dochter zeker ook horen en invloed geven mbt het ouderschapsplan.
Een tip hiervoor is om een kindercoach in te schakelen, vaak kan dat via een mediator. De kindercoach gaat met je kind in gesprek over wat ze zou willen, wat er kan en ook hoe het praktisch allemaal gaat werken. Het is meestal makkelijker voor kinderen om met een coach te praten over wat ze echt willen dan met de ouders. Daar spelen allemaal Loyaliteitskwesties en het gevoel een van de ouders te kwetsen als de ze de ander “de zin geven”. Kinderen kunnen zich echt verliezen in navigeren tussen wat ze denken dat beide ouders willen terwijl het juist belangrijk is dat ze kan aangeven wat ze ZELF graag wil.
Murosch schreef:Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest voor wat kalmerende ondersteuning omdat het echt niet zo goed met me ging/gaat. Ik kan niet eten en niet slapen en ik pieker me rot over alles. Verdriet, boosheid, zorgen en de grote vraag waarom? Dat is miet gezond maar ik krijg het knopje zelf niet goed omgeschakeld.
Er zijn zoveel van die bureaus en aangezien het echt niet mijn wereld is, vind ik het erg moeilijk om keuzes te maken. Maar ook.. wat doe je eerst? Financien scheiden? Naar een hypotheekadviseur? De plannen mbt onze dochter en de boedel opstellen? Waar moet je als eerste naartoe?
Het wordt nogal een puzzel mbt het huis. Ik weet niet of hier mensen zijn met verstand van hypotheken die ik eens een pb zou mogen sturen?
Al met al draait mijn hoofd overuren en komt er nog niet echt iets van de grond.