Vjestagirl schreef:Een cadeau is precies dat: een cadeau. Je kunt voorkeur aangeven, maar niet eisen dat dat het enige is wat mensen je geven. Ik geef uit principe geen geld: ik vind het de lelijkste vorm van cadeau die je kunt bedenken, ik vind het uitstralen dat ik denk dat je zelf je zaakjes niet kunt betalen. Ik stop liever moeite in iets wat persoonlijk is.
Dat vind ik dan weer raar. Als je geld geeft dan kunnen ze zelf iets van waarde kopen waar ze voor aan t sparen waren. Als ze van iedereen een goed bedoeld prul krijgen van een paar tientjes wat op zolder gaat liggen verstoffen is het pas echt zonde van het geld.

Geld kan iedereen gebruiken natuurlijk
Geld is sowieso handig, helemaal als je geen spullen meer nodig hebt is geld fijn om te sparen. Maar bij sommige mensen in het topic hier die hun verhaal delen, vind ik het overkomen alsof het stel door wie ze waren uitgenodigd hen alleen uitnodigde zodat ze wat geld konden vangen. Dan zou ik me toch niet echt gewaardeerd of gewenst voelen en überhaupt ook niet naar de bruiloft gaan denk ik