Parkeerplaats, privé of openbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:25

Oscar schreef:
Dus streetview maakt foto's van iets wat er niet is........ bijzonder :))

Het zal wel de blauwe lijn zijn die de "route" aangeeft die de auto (die de foto's gemaakt heeft) heeft gereden en vanuit waar je dus beelden kunt opvragen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:26

Hilary schreef:
Streetview zet een blauwe streep op de lijn waarop je door de straat kunt 'lopen'. Dat is de blauwe lijn die je ziet. Is een virtuele lijn dus.

Dat klinkt als een simpele verklaring.

tyleysmiley

Re: Parkeerplaats, privé of openbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:56

Die blauwe streep is inderdaad een niet bestaande echte streep.
Als je op Google view kijkt, kun je op die blauwe streep 'glijden' en zo door alle straten crossen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:11

Je kunt bekijken bij het kadaster of het stuk aangesloten zit aan een stuk bij 1 van de andere percelen.

Als het wel openbaar is (dus van de gemeente) wil nog niet zeggen dat je er zomaar mag parkeren.
Ook kan het zijn dat degene van de tuin recht van overpad heeft en dat je dus dat stuk open moet houden.

Dat er een parkeervak is bestraat wil niet zeggen dat het ook een (openbaar) parkeerplek is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 15:48

miccamaaike schreef:
Aan de bag viewer heb je hier niks, die gaat alleen over panden en adressen. Wel leuk dat hij iig genoemd wordt. Is mn werk :D

Je kunt via http://www.pdok.nl eens kijken in de BGT. Daar staat in benoemd wat voor gebruik de grond heeft.

Ik kom niet helemaal uit met de/ het kadasterale grens. Zitten hele vreemde hoeken in en hij geeft geen naam aan hetgeen ik selecteer. Dus woning, straat oid.

Oh wacht even met knopjes gespeeld en ik heb wat gevonden.

Het gedeelte wordt een inrit genoemd en het stukje stoep wat je over moet heet weg. De rest is wel duidelijk voetpad.
Alleen met de kadastrale grens gaat het dus maar gedeeltelijk over de inrit.
Alsof het om de helft gaat.

Maar goed een inrit leidt naar een afgelegen terrein of erf dus dan zou het inderdaad bij nr 1 horen of de achterbuurman.
Voor de zekerheid alles maar per naam gegoogeld om de juiste definitie van BGT te hebben :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:11

Zo ziet het er ook uit, als inrit / achterom / toegang tot de tuin van nr. 1 en wellicht de achterbuurman. Het lijkt op zich dus logisch dat die parkeerplek voor nr. 1 is, zeker nu het een buurthuis is... maar wel lüllig voor de andere bewoners van dat spulletje daar dan.

Ben wel benieuwd wat de agent / gemeente zegt :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:16

Als de parkeerplaats bij nr 1 hoort, en dus het buurthuis, lijkt het me ook niet de bedoeling dat die vrijwilligster haar auto 24/7 laat staan. Zij zal er niet 24/7 zitten / wonen, auto mag dan dus ook niet blijven staan. Lijkt mij.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:18

Hilary schreef:
Als de parkeerplaats bij nr 1 hoort, en dus het buurthuis, lijkt het me ook niet de bedoeling dat die vrijwilligster haar auto 24/7 laat staan. Zij zal er niet 24/7 zitten / wonen, auto mag dan dus ook niet blijven staan. Lijkt mij.

Wel als het mag van het buurthuis waar ze vrijwilliger is :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 16:20

Hilary schreef:

Mij ook niet :+

Pmarena, ik wacht idd ook gewoon af.
Meer kan ik op dit moment niet doen.

That's me, lijkt me dan alleen als het buurthuis open is en niet op de rest van de week als het dicht is.
Vandeweek was buiten officiele openingstijden haar man de auto aan het stofzuigen.

Dat staat niet in de overeenkomst, het is namelijk GEEN verlengde van haar eigen appartement.
En zo gebruikt ze hem wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:29

Dat lijkt me wel lastig trouwens, om te zeggen van hee je mag hier alleen parkeren in functie van het buurthuis. Want wanneer is dat dan.... wellicht komt ze ook wel eens op andere dagen wat schoonmaken of voorraden aanvullen ofzo, en dan kan ik me ook voorstellen dat je denkt van nu ik er toch ben, zuig ik meteen de auto even uit. Wie weet is die auto vies en wil ze spullen voor het buurthuis schoon vervoeren....of andersom.

Maar van die "lopende dingen" dat zou toch fijn zijn als de andere bewoners dat plekje daar ook voor mogen gebruiken buiten de openingstijden van het buurthuis. Laden / lossen / klusjes en dan alleen parkeren zonder dat er iemand met de auto bezig is, als men in het buurthuis bezig is. Ofzo. Dat lijkt me fair :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:29

Onali schreef:
That's me, lijkt me dan alleen als het buurthuis open is en niet op de rest van de week als het dicht is.
Vandeweek was buiten officiele openingstijden haar man de auto aan het stofzuigen.

Tja, ik en mijn man mogen ook gewoon buiten werktijd bij ons werk parkeren.
Ik bij het bedrijf op het terrein en mijn man bij zijn werk in de parkeergarage.
Of het bedrijf nu dicht is of niet.

Het is aan het bedrijf (of in jouw geval aan het buurthuis) te bepalen wie er dan mag parkeren en voor hoelang.
Niet jij als buurvrouw.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:10

Maar een inrit is niet per definitie een parkeerplaats :Y) dat het al jaren zo gebruikt wordt is een ander verhaal.

Het is dus maar afwachten of het überhaupt een parkeerplaats is en niet zoals ik al zei gewoon onderdeel van de straat/weg..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 15:53

Vandaag contact opgenomen met de woningstichting en de gemeente.

De 'parkeerplaats' is gemeentegrond, dus niet van de woningbouw. En helaas helaas inderdaad geen parkeerplaats, het is 'groen'.

Hele aardige man aan de lijn gehad, hij zei ook het gaat goed tot er een keer een klacht komt.
Ik sprak mn angst uit over die boete en hij gaat naar de BOA's toe om tekst en uitleg te geven. Mocht ik alsnog een boete krijgen moet ik contact met hem opnemen.

Nu dus even mn buren inlichten want geheid dat er een keer iemand anders gaat parkeren.

Over de opmerking dat madam de vrijwilligster moet schoonmaken en dus haar auto daar mag neerzetten.
Dat is ietwat krom want ze woont 2 portieken verder. Dus ze moet de weg oversteken naar de auto dan 20 meter rijden met de auto om op de parkeerplaats naast het buurthuis te gaan staan. Ze kan dus gewoon lopend boodschappen/ voorraad etc doen naar het buurthuis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:25

Als het groen is kunnen ze beter de tegels er uit halen en er idd een flinke struik neer zetten. Dan wat je zeker dat er niemand parkeert en het ziet er nog leuk uit ook.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:27

Het ziet er inderdaad heel 'groen' uit ja :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:14

Onali schreef:
Over de opmerking dat madam de vrijwilligster moet schoonmaken en dus haar auto daar mag neerzetten.
Dat is ietwat krom want ze woont 2 portieken verder. Dus ze moet de weg oversteken naar de auto dan 20 meter rijden met de auto om op de parkeerplaats naast het buurthuis te gaan staan. Ze kan dus gewoon lopend boodschappen/ voorraad etc doen naar het buurthuis.

Eh... ik neem aan dat er wel eens spullen aangevoerd moeten worden in een buurthuis die je elders moet halen, haar eigen huis is toch geen mega supermarkt ofzo :P Ik heb geen idee of zij spullen aanvoert, maar zo wel dan kan ik me voorstellen dat je dan wel eens wat rommel in je auto hebt.

Maar wel fijn dat het klinkt alsof je geen boete gaat krijgen in ieder geval +:)+

Wilde de gemeente er ook geen officiële parkeerplaats van maken, met het oog op de toekomst / gebrek aan parkeerplaatsen in de wijk...? :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:36

Fijn dat er duidelijkheid is!
Ik hoop ook dat je geen boete gaat krijgen, dat zou wel jammer en flauw zijn, zeker als het voor anderen ook zo onduidelijk is.

Zou het geen optie zijn om de uitspraak voor lief aan te nemen en de vrijwilligster die plek te gunnen? Waarschijnlijk steekt ze veel tijd in het buurthuis wat de leefbaarheid in de wijk wellicht ten goede zal komen, en dat waarschijnlijk allemaal voor nop. Het enige voordeeltje dat ze dan heeft is dat ze af en toe die plek kan gebruiken. Ik weet niet wat ze allemaal doet voor jullie wijk, maar ik zou vermoeden dat het niet in verhouding staat tot het voordeeltje dat ze heeft met die plek.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:41

Fijn dat je een update geeft ts!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:01

Dus toch ongeveer wat ik dacht maar groen had ik er niet uit gehaald :Y)

Ze zullen er verder weinig mee doen denk ik ook ivm hulpdiensten die daar eventueel ook kunnen staan in geval van nood.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:30

Femke_Tweety schreef:
Ik vermoed dat het een parkeerplaats is in een deel van de tuin dat bij dat buurthuis hoort.

Ofwel privé terrein, privé parkeerplaats.

En dan zou dus die dame buurthuis gelijk hebben.

Maar weten die ik het uiteraard niet.

Ik zou er toch wel echt rekening mee gaan houden dat je ongelijk blijkt te hebben.

Als het idd privéterrein is kan je hem ook daar parkeren zonder een boete te krijgen, heb zelf 5 parkeerplaatsen gehad in binnenstad en iedereen parkeerde er maar raak, politie kon niets er tegen doen.
Wegslepen? Dat mocht ik wel laten doen als er bordjes verboden toegang staan, maar was wel voor onze eigen rekening, dus ook dat schoot niet op.....
Wanneer het gemeente grond had betreft hadden ze wel weggesleept of een bon uit kunnen schrijven, kromme wereld...