Verliefdheid niet wederzijds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:57

Ik zou 'm niet eens meer als getuige willen hebben.. :n

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:57

nessinator schreef:
Ik heb hem ook meteen gevraagd of getuige zijn op mijn huwelijk dan niet ontzettend moeilijk voor hem gaat zijn, maar nee, want hij wil gewoon het beste voor mij en hij wil dat ik gelukkig ben. Bovendien staat hij aan de oorsprong van onze relatie (vindt hij) omdat hij ook aanwezig was in het gezelschap toen wij elkaar ontmoetten. (ik heb beide heren tegelijk ontmoet)
Persoonlijk krijg ik een klein beetje het gevoel alsof hij dat huwelijk niet als belemmering ziet om mij alsnog in zijn bed te krijgen

Waarom laat hij je dan niet met rust als hij daarom vraagt?
Waarom blijft hij over zijn gevoelens beginnen als je zegt dat je dat niet wil?
Schijnbaar kan jou geluk hem niet zo veel schelen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:58

En luister JIJ wel naar wat JIJ wilt?
TS wat WIL JIJ?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:58

nine1987 schreef:
Ik zou 'm niet eens meer als getuige willen hebben.. :n

Ik zou 'm niet meer in mijn vriendenkring willen hebben. :j

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:59

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als deze reactie een beetje dubbel is.

Maar het is toch best duidelijk? Jij hebt geen interesse. Bespreek dat nog één keer duidelijk. Geef daarbij aan hoe jij je voelt bij zijn toespelingen, dat voor effect het op jou heeft en dat het je kwetst dat hij jouw grenzen daarbij niet accepteert. Erna zou ik duidelijk afspreken dat jullie enkel nog alleen afspreken als dit niet meer voorkomt. Blijft hij bezig? Dan zou ik enkel nog afspreken samen met beide jullie partners (of gewoon niet.. Ik zou dit als jouw aanstaande echtgenoot ook echt niet waarderen).

Enne.. Denk vooral aan jezelf en jouw relatie. Jij gaat trouwen. Het maakt niet uit hoe hij zich erbij voelt, maar hoe voel jij je erbij dat zo iemand je getuigen is? Wat vind je partner ervan? Vinden jullie dat hij die rol nog wel op zich kan nemen? Dát is veel belangrijker. Het is jullie dag, jullie bruiloft etc

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:59

nessinator schreef:
fleurtjeuh schreef:
Simpel opgelost. Neem je vriend mee en confronteer hem waar je vriend bij staat.

Nou ga ik hem weer verdedigen, maar is dit niet het ultieme verraad? (hij had mij -begrijpelijk- nadrukkelijk gevraagd dit NIET met mijn vriend te bespreken)

Nou, daar gaat hij dus duidelijk de grens over. Hij verraad hier duidelijk zijn vriend en jouw a.s.
Dat weet hij, anders zou hij dit niet zeggen/vragen.
Blijf je partner trouw!
Hoe zou jij het vinden als een vriendin van jouw partner dit zou doen??

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:01

En daarbij, waarom wordt hem gevraagd of hij nog wel wil getuigen?
Het is jullie bruiloft. Jullie relatie.
Hoezo heeft hij iets te willen.
Je zou jezelf de vraag moeten stellen of je hem er uberhaupt nog bij wil als gast op de bruiloft.
Wil je iemand op je bruiloft die probeert je relatie kapot te maken?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:03

Jij wilt hem niet kwetsen, maar dat gaat natuurlijk niet lukken. Natuurlijk ga je hem kwetsen als je écht duidelijk bent dat je hem niet wilt. En dat zal je ook moeten doen. Alleen door keihard te zijn en 'm keihard af te wijzen, waardoor je hem kwetst, komt de boodschap aan.

Zo werkt dat nu eenmaal met mensen afwijzen. Dat doet gewoon ALTIJD pijn.

Wees dus kort maar krachtig en héél duidelijk, dan is de pijn uiteindelijk het kortst - ook voor jezelf. Want het is nooit leuk om iemand te vertellen dat je 'm niet ziet zitten, of het nou een vriend is of iemand in de kroeg.
Instinctief willen we een rotboodschap altijd 'lief' brengen. Heeft iets te maken met van oorsprong kuddedieren zijn ;) Maar een rotboodschap lief brengen werkt niet.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:06

Als hij niet meer wil getuigen is dat ook zijn goed recht, dus ik begrijp die vraag wel. En ergens zou dat ook logisch zijn, iemand die achter de bruid aanjaagt als getuige is nogal vreemd.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 16:09

rien10 schreef:
Wat wil jij? Wil jij hem als getuige.
Wat wil jij van deze man die sex met jou wil als je met een ander in een monogame relatie bent?

Het beste voor jou? Ik ben nu echt van mijn stoel gepleurd. Woooow, wat eigent hij zich een deel van jouw leven toe zeg? "Aan de oorsprong staan" En dus mag hij sex met jou? Niet normaal meer. En wat laat jij dat ver gaan. Hij gaat over jouw grenzen heen keer op keer. Of beter gezegd, waar zijn jouw grenzen? Wanneer gaan jouw ogen open?

Mijn ogen zijn zojuist geopend, mede (en vooral) dankzij jouw bijdrage, rien10!

Ianrowan2009 schreef:
Hij wilt het beste voor jou, en wilt dat je gelukkig bent. Hij wilt....
hij wilt....
Hij wilt...
luistert hij wel naar wat jij wilt?
Hij kijkt echt alleen maar naar wat hij wilt, ten koste van jou geluk ( dus wat hij verkondigd over dat hij wilt dat je gelukkig bent staat haaks op zijn gedrag toch? Of zie ik dat nu verkeerd? :o )

Ik heb echt het idee dat hij zijn eigen gevoel en geluk belangrijker vind dan dat van jou.

Nee, dat doet hij dus niet. Daar was ik al wel snel achter, maar dat het zich in deze richting zou ontwikkelen had ik niet zien aankomen.
rien10 schreef:
En luister JIJ wel naar wat JIJ wilt?
TS wat WIL JIJ?

Ik wil het hier niet meer (met hem) over hebben. Ik wil dat het weggaat (maar wist tot het moment dat ik dit topic postte niet of ik dat kon maken). Ik wil gelukkig zijn met mijn vriend en ALLEEN mijn vriend, en niet over de gevoelens van andere mannen na hoeven denken. Ik ben notoir slecht in mijn eigen grenzen bewaken en ik ben jullie heel erg dankbaar dat jullie die grenzen helpen herdefiniëren. En zoals jullie al gemerkt hebben ben ik ook een ontzettende pleaser.
Ik ga zeker actie ondernemen, maar vergeet niet dat ik dit topic nog geen 2 uur geleden heb geopend.
freetorun schreef:
Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als deze reactie een beetje dubbel is.

Maar het is toch best duidelijk? Jij hebt geen interesse. Bespreek dat nog één keer duidelijk. Geef daarbij aan hoe jij je voelt bij zijn toespelingen, dat voor effect het op jou heeft en dat het je kwetst dat hij jouw grenzen daarbij niet accepteert. Erna zou ik duidelijk afspreken dat jullie enkel nog alleen afspreken als dit niet meer voorkomt. Blijft hij bezig? Dan zou ik enkel nog afspreken samen met beide jullie partners (of gewoon niet.. Ik zou dit als jouw aanstaande echtgenoot ook echt niet waarderen).

Enne.. Denk vooral aan jezelf en jouw relatie. Jij gaat trouwen. Het maakt niet uit hoe hij zich erbij voelt, maar hoe voel jij je erbij dat zo iemand je getuigen is? Wat vind je partner ervan? Vinden jullie dat hij die rol nog wel op zich kan nemen? Dát is veel belangrijker. Het is jullie dag, jullie bruiloft etc

Dank je wel voor dit heldere stappenplan!

Callisto04 schreef:
Als hij niet meer wil getuigen is dat ook zijn goed recht, dus ik begrijp die vraag wel. En ergens zou dat ook logisch zijn, iemand die achter de bruid aanjaagt als getuige is nogal vreemd.

Aangezien hij mijn getuige is (dus niet die van mijn vriend) kan ik dat ook best begrijpen. Na al jullie reacties begin ik hier zelfs een beetje op te hopen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:09

Als hij echt een vriend was had hij zijn mond gehouden over zijn gevoelens tegenover jou ts. Het is niet eerlijk van hem dat hij dat bij jou neer legt. Blijf ten alle tijden loyaal aan je partner en praat hier samen over ook al werd er nadrukkelijk verteld dat niet te doen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 16:13

Boompje1985 schreef:
Als hij echt een vriend was had hij zijn mond gehouden over zijn gevoelens tegenover jou ts. Het is niet eerlijk van hem dat hij dat bij jou neer legt. Blijf ten alle tijden loyaal aan je partner en praat hier samen over ook al werd er nadrukkelijk verteld dat niet te doen.

Het is niet eens in me opgekomen om dit voor mijn partner verborgen te houden eigenlijk. Dank je wel, jouw antwoord is eigenlijk de essentie van mijn vraagstuk!
Laatst bijgewerkt door nessinator op 26-06-19 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:13

Ik zou hem niet als jouw getuigen willen hebben, je bruiloft is toch een gelukkige dag? En dan laat je zo’n kerel voor jou getuigen zijn, man ik zou rapido zelf zeggen dat je hem niet als getuige wilt. Wat een nare persoonlijkheid. Gelukkig lees ik zelf-bewustzijn bij je en had je alleen nog een klein duwtje in de rug nodig van bokkers. Niet zo twijfelen aan jezelf :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:16

nessinator schreef:
Callisto04 schreef:

Aangezien hij mijn getuige is (dus niet die van mijn vriend) kan ik dat ook best begrijpen. Na al jullie reacties begin ik hier zelfs een beetje op te hopen.

Ho, maar je gaat ook dit toch niet van hem laten afhangen? Hopen dat hij afziet van jouw getuige zijn? Hallo zeg, jij bepaalt of je dat uberhaupt nog wilt.
Persoonlijk zou ik hem na zoiets niet als getuige willen hebben, al moest ik een onbekende zwerver van straat plukken omdat ik niemand anders kon vinden. En ik zou zelf heel duidelijk maken dat de uitnodiging om als getuige op te treden is ingetrokken en dat iemand anders is gevraagd.

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:16

nessinator schreef:
Ik heb hem ook meteen gevraagd of getuige zijn op mijn huwelijk dan niet ontzettend moeilijk voor hem gaat zijn, maar nee, want hij wil gewoon het beste voor mij en hij wil dat ik gelukkig ben. Bovendien staat hij aan de oorsprong van onze relatie (vindt hij) omdat hij ook aanwezig was in het gezelschap toen wij elkaar ontmoetten. (ik heb beide heren tegelijk ontmoet)
Persoonlijk krijg ik een klein beetje het gevoel alsof hij dat huwelijk niet als belemmering ziet om mij alsnog in zijn bed te krijgen

Denk dat je hier mis gaat. Door teveel rekening te houden met zijn gevoelens laat je de deur een beetje open. Als je nee zegt en verder nergens op in gaat dan houdt hij vanzelf op.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:42

Wellicht heeft hij teveel naar de film made of honor gekeken???

Nee even zonder dollen. Ik denk dat het helpt om afstand te nemen. Niet alleen omdat jij je ongemakkelijk voelt en niets op ' romantisch gebied' van hem wilt maar om echt even het leven zonder elkaar te leven. Wat nog weleens gebeurt is dat mensen het heel leuk hebben samen en de ander dan met hun partner gaan vergelijken, ze zien van de vriend/in alleen de leuke kanten en niet de struggles die de relatie met de partner soms heeft. Hierdoor wordt de vriend/in verheerlijkt. Door afstand te nemen kun je als beide partijen denken: wat mis je aan de andere persoon, en in zijn geval vooral: denk je überhaupt wel aan aan de ander. Denk aan collega's die een relatie krijgen, dat komt vooral omdat ze elkaar veel zien, ik heb ook weleens een iets gehad met een collega totdat we 2 weken vakantie hadden en ik niet eens aan hem dacht of zin had om dus buiten werk met hem af te spreken. Die ruimte gaf mij genoeg inzicht. En vooral ook dé reden om nooit iets serieus met een collega te beginnen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:48

Jouw verloofde en zijn partner verdienen het om volledig op de hoogte te zijn.

Voor de rest is er al veel wijsheid geschreven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Verliefdheid niet wederzijds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:56

Je zou zijn vriendin maar zijn en hier later achter komen :=

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:05

nessinator schreef:
fleurtjeuh schreef:
Simpel opgelost. Neem je vriend mee en confronteer hem waar je vriend bij staat.

Nou ga ik hem weer verdedigen, maar is dit niet het ultieme verraad? (hij had mij -begrijpelijk- nadrukkelijk gevraagd dit NIET met mijn vriend te bespreken)

Ik heb niet alles helemaal gelezen maar dit stukje valt mij vooral op hij had mij -begrijpelijk- nadrukkelijk gevraagd dit NIET met mijn vriend te bespreken Maar heb jij hem niet (meerdere) malen nadrukkelijk gevraagd dit onderwerp NIET meer met jou te bespreken?
Ik snap dat je de vriendschappen tussen jullie 4 ook wilt beschermen maar je kunt niet alle last alleen dragen. En daarnaast, wat is de vriendschap waard als hij je in zo'n positie zet? Niet alleen tegenover hem maar hij eist van jou om een groot geheim voor jouw partner te bewaren. Echte vrienden zetten je niet in zo'n positie.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:06

Cayenne schreef:

Ja echt he?! :=

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:08

Dus het is niet de getuige van je verloofde, maar jouw eigen gekozen getuige. En er is werkelijk niemand te vinden in jouw vriendenkring/familie die je een gelukkiger huwelijk toewenst dan deze persoon dat doet :? Mijn vriend zou het niet langer zijn. Ik zou het overigens ook heel graag willen weten wanneer mijn man zulke dingen zegt tegen mijn vriendin/getuige...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:09

nine1987 schreef:
Nee.. Dat mag hij niet verwachten..
Je bent immers partners.. Verloofd zelfs.. De basis van een gezonde relatie is eerlijkheid..

Die vriend heel gauw de goot in gooien.. Mafklapper.. Sorry, maar geen andere woorden voor.. Wil vreemdgaan met jou, verraadt zijn vriend, verplicht jou tot geheimhouding... Doeiiii...

:j
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Heel jammer voor hem dat hij kansloos verliefd is, maar dat is zijn probleem en hij moet dat zelf oplossen en er zeker niet jouw probleem van maken.

Neem liever een wildvreemde of een Bokker als getuige dan deze mafkees.
Wil je deze man "tot de doodt u scheidt" in het trouwboekje van jou en je man hebben staan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:14

Jij staat straks voor het altaar.
Jij belooft jouw man eeuwige trouw.
Hij is jouw getuige. Hij onderschrijft dat letterlijk.
En intussen denk hij aan sex met de bruid? %)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 17:38

har166 schreef:
Ik denk dat het helpt om afstand te nemen. Niet alleen omdat jij je ongemakkelijk voelt en niets op ' romantisch gebied' van hem wilt maar om echt even het leven zonder elkaar te leven. Wat nog weleens gebeurt is dat mensen het heel leuk hebben samen en de ander dan met hun partner gaan vergelijken, ze zien van de vriend/in alleen de leuke kanten en niet de struggles die de relatie met de partner soms heeft. Hierdoor wordt de vriend/in verheerlijkt. Door afstand te nemen kun je als beide partijen denken: wat mis je aan de andere persoon, en in zijn geval vooral: denk je überhaupt wel aan aan de ander. Denk aan collega's die een relatie krijgen, dat komt vooral omdat ze elkaar veel zien, ik heb ook weleens een iets gehad met een collega totdat we 2 weken vakantie hadden en ik niet eens aan hem dacht of zin had om dus buiten werk met hem af te spreken. Die ruimte gaf mij genoeg inzicht. En vooral ook dé reden om nooit iets serieus met een collega te beginnen.

We hebben elkaar juist een maand voorafgaand aan het bewuste gesprek niet gezien. Om eerlijk te zijn heb ik hem niet gemist, hij mij duidelijk wel (heb ik ook aan hem gevraagd). Voor hem gaat tijdelijk afstand nemen dus waarschijnlijk niet helpen... Verder sla je de spijker op zijn kop: ik "vrees" dat hij verliefd is op het beeld dat hij van mij heeft en niet op wie ik echt ben...

Suusjepluus schreef:
Dus het is niet de getuige van je verloofde, maar jouw eigen gekozen getuige. En er is werkelijk niemand te vinden in jouw vriendenkring/familie die je een gelukkiger huwelijk toewenst dan deze persoon dat doet :? Mijn vriend zou het niet langer zijn. Ik zou het overigens ook heel graag willen weten wanneer mijn man zulke dingen zegt tegen mijn vriendin/getuige...

Jazeker zijn die er zat te vinden, daar maak ik me geen zorgen over

Cayenne schreef:

Om eerlijk te zijn vind ik dat niet mijn probleem... Natuurlijk zal ik er voor haar zijn als het uitkomt, maar het is niet mijn taak om haar in te lichten (tenzij hij niet ophoudt)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:41

Dit is geen vriend maar iemand die alleen aan zichzelf denkt, zou hem zelfs niet meer toelaten in mijn leven.