Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nessinator schreef:Ik heb hem ook meteen gevraagd of getuige zijn op mijn huwelijk dan niet ontzettend moeilijk voor hem gaat zijn, maar nee, want hij wil gewoon het beste voor mij en hij wil dat ik gelukkig ben. Bovendien staat hij aan de oorsprong van onze relatie (vindt hij) omdat hij ook aanwezig was in het gezelschap toen wij elkaar ontmoetten. (ik heb beide heren tegelijk ontmoet)
Persoonlijk krijg ik een klein beetje het gevoel alsof hij dat huwelijk niet als belemmering ziet om mij alsnog in zijn bed te krijgen
nessinator schreef:fleurtjeuh schreef:Simpel opgelost. Neem je vriend mee en confronteer hem waar je vriend bij staat.
Nou ga ik hem weer verdedigen, maar is dit niet het ultieme verraad? (hij had mij -begrijpelijk- nadrukkelijk gevraagd dit NIET met mijn vriend te bespreken)
Maar een rotboodschap lief brengen werkt niet. rien10 schreef:Wat wil jij? Wil jij hem als getuige.
Wat wil jij van deze man die sex met jou wil als je met een ander in een monogame relatie bent?
Het beste voor jou? Ik ben nu echt van mijn stoel gepleurd. Woooow, wat eigent hij zich een deel van jouw leven toe zeg? "Aan de oorsprong staan" En dus mag hij sex met jou? Niet normaal meer. En wat laat jij dat ver gaan. Hij gaat over jouw grenzen heen keer op keer. Of beter gezegd, waar zijn jouw grenzen? Wanneer gaan jouw ogen open?
Ianrowan2009 schreef:Hij wilt het beste voor jou, en wilt dat je gelukkig bent. Hij wilt....
hij wilt....
Hij wilt...
luistert hij wel naar wat jij wilt?
Hij kijkt echt alleen maar naar wat hij wilt, ten koste van jou geluk ( dus wat hij verkondigd over dat hij wilt dat je gelukkig bent staat haaks op zijn gedrag toch? Of zie ik dat nu verkeerd?)
Ik heb echt het idee dat hij zijn eigen gevoel en geluk belangrijker vind dan dat van jou.
rien10 schreef:En luister JIJ wel naar wat JIJ wilt?
TS wat WIL JIJ?
freetorun schreef:Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als deze reactie een beetje dubbel is.
Maar het is toch best duidelijk? Jij hebt geen interesse. Bespreek dat nog één keer duidelijk. Geef daarbij aan hoe jij je voelt bij zijn toespelingen, dat voor effect het op jou heeft en dat het je kwetst dat hij jouw grenzen daarbij niet accepteert. Erna zou ik duidelijk afspreken dat jullie enkel nog alleen afspreken als dit niet meer voorkomt. Blijft hij bezig? Dan zou ik enkel nog afspreken samen met beide jullie partners (of gewoon niet.. Ik zou dit als jouw aanstaande echtgenoot ook echt niet waarderen).
Enne.. Denk vooral aan jezelf en jouw relatie. Jij gaat trouwen. Het maakt niet uit hoe hij zich erbij voelt, maar hoe voel jij je erbij dat zo iemand je getuigen is? Wat vind je partner ervan? Vinden jullie dat hij die rol nog wel op zich kan nemen? Dát is veel belangrijker. Het is jullie dag, jullie bruiloft etc
Callisto04 schreef:Als hij niet meer wil getuigen is dat ook zijn goed recht, dus ik begrijp die vraag wel. En ergens zou dat ook logisch zijn, iemand die achter de bruid aanjaagt als getuige is nogal vreemd.
Boompje1985 schreef:Als hij echt een vriend was had hij zijn mond gehouden over zijn gevoelens tegenover jou ts. Het is niet eerlijk van hem dat hij dat bij jou neer legt. Blijf ten alle tijden loyaal aan je partner en praat hier samen over ook al werd er nadrukkelijk verteld dat niet te doen.
nessinator schreef:Callisto04 schreef:Als hij niet meer wil getuigen is dat ook zijn goed recht, dus ik begrijp die vraag wel. En ergens zou dat ook logisch zijn, iemand die achter de bruid aanjaagt als getuige is nogal vreemd.
Aangezien hij mijn getuige is (dus niet die van mijn vriend) kan ik dat ook best begrijpen. Na al jullie reacties begin ik hier zelfs een beetje op te hopen.
nessinator schreef:Ik heb hem ook meteen gevraagd of getuige zijn op mijn huwelijk dan niet ontzettend moeilijk voor hem gaat zijn, maar nee, want hij wil gewoon het beste voor mij en hij wil dat ik gelukkig ben. Bovendien staat hij aan de oorsprong van onze relatie (vindt hij) omdat hij ook aanwezig was in het gezelschap toen wij elkaar ontmoetten. (ik heb beide heren tegelijk ontmoet)
Persoonlijk krijg ik een klein beetje het gevoel alsof hij dat huwelijk niet als belemmering ziet om mij alsnog in zijn bed te krijgen
nessinator schreef:fleurtjeuh schreef:Simpel opgelost. Neem je vriend mee en confronteer hem waar je vriend bij staat.
Nou ga ik hem weer verdedigen, maar is dit niet het ultieme verraad? (hij had mij -begrijpelijk- nadrukkelijk gevraagd dit NIET met mijn vriend te bespreken)
Mijn vriend zou het niet langer zijn. Ik zou het overigens ook heel graag willen weten wanneer mijn man zulke dingen zegt tegen mijn vriendin/getuige... nine1987 schreef:Nee.. Dat mag hij niet verwachten..
Je bent immers partners.. Verloofd zelfs.. De basis van een gezonde relatie is eerlijkheid..
Die vriend heel gauw de goot in gooien.. Mafklapper.. Sorry, maar geen andere woorden voor.. Wil vreemdgaan met jou, verraadt zijn vriend, verplicht jou tot geheimhouding... Doeiiii...

har166 schreef:Ik denk dat het helpt om afstand te nemen. Niet alleen omdat jij je ongemakkelijk voelt en niets op ' romantisch gebied' van hem wilt maar om echt even het leven zonder elkaar te leven. Wat nog weleens gebeurt is dat mensen het heel leuk hebben samen en de ander dan met hun partner gaan vergelijken, ze zien van de vriend/in alleen de leuke kanten en niet de struggles die de relatie met de partner soms heeft. Hierdoor wordt de vriend/in verheerlijkt. Door afstand te nemen kun je als beide partijen denken: wat mis je aan de andere persoon, en in zijn geval vooral: denk je überhaupt wel aan aan de ander. Denk aan collega's die een relatie krijgen, dat komt vooral omdat ze elkaar veel zien, ik heb ook weleens een iets gehad met een collega totdat we 2 weken vakantie hadden en ik niet eens aan hem dacht of zin had om dus buiten werk met hem af te spreken. Die ruimte gaf mij genoeg inzicht. En vooral ook dé reden om nooit iets serieus met een collega te beginnen.
Suusjepluus schreef:Dus het is niet de getuige van je verloofde, maar jouw eigen gekozen getuige. En er is werkelijk niemand te vinden in jouw vriendenkring/familie die je een gelukkiger huwelijk toewenst dan deze persoon dat doetMijn vriend zou het niet langer zijn. Ik zou het overigens ook heel graag willen weten wanneer mijn man zulke dingen zegt tegen mijn vriendin/getuige...
Cayenne schreef:Je zou zijn vriendin maar zijn en hier later achter komen