Maris schreef:In een ouder topic over mobiele airco's heb ik , geloof ik, meer reacties gelezen dat zo'n airco maar max 2 graden koelt. NU is dat bij die van ons ook zo. Hij komt gewoon niet verder dan - 2 graden. Ondanks hoge BTU.
Wie weet hoe dat komt ?
Wat destijds bij mij hielp was de thermostaat heel laag te zetten. Mobiele airco's zijn niet zo geweldig en produceren zelf ook warmte, dus in de ventilatorstand warmde mijn airco de kamer weer op (wat een simpele ventilator zo goed als niet doet, die zijn erg efficient.)
De truc was dan om de thermostaat op 17ºC te zetten, wat 'ie nooit zou halen, maar wat wel betekende dat hij bleef koelen zolang hij aanstond. Dan lukte het wel om wat verder te komen dan 2 graden.
Ook zuigt een mobiele airco veel lucht aan, alles wat er via de slang uitgeblazen wordt, moet ook op 1 of andere manier aangevuld worden. Het was dan belangrijk dat ik bv een raam aan de koelere zijde open liet zodat de luchtstroom daar van koel naar warm ging. Anders was de voornaamste lucht die aangezogen werd een mix van de afvoer van de airco (warm) en de omgeving, een bakstenen muur met ongeveer 10 uur volle zon (ook warm.) Het was een beetje uitproberen met welke deuren en ramen ik open en dicht moest laten, en timing en instellingen om het beste resultaat te krijgen, maar het effect was wel groter dan 2 graden.