Wonen in een volkswijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:28

Ik heb een koophuis in een woonwijk met vooral sociale huur en toch wel de oude bouw van mijn dorp :+ Eigenlijk valt het me 100% mee en ik heb een hoekwoning voor het geld van een appartement. Maar hier dus buren die het normaal vinden om midden in de nacht de muziek op standje burenruzie te hebben staan. Ik woon 2 huizen verder en kan het nog woordelijk verstaan. Politie is er al vaker bij geweest, laatst heb ik eens mee staan luisteren.. Hoor ik hem tegen de politie zeggen dat ie van 'zijn erf' moet oprotten :') Dat erf bestaat dus uit welgeteld 3 stoeptegels :+
Mijn directe buurvrouw heeft nogal een drankprobleem, vooral nu met het mooie weer kan ik de gesprekken horen en al hun huwelijksproblemen komen voorbij :') Doordat ze dan dronken is hoef ik weinig moeite te doen om het te verstaan :+

anjali

Re: Wonen in een volkswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:35

Je woont het fijnst als je zit tussen mensen die dezelfde levensstijl hebben als jij.Wat dat ook is.Ik heb ook op een studentenflat gewoond. dat vond ik toen heel leuk,maar zou er nu echt niet meer tegen kunnen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:23

Ik woonde in een volksbuurt soort van in leiden, veel drama enzo. Ik ben meer iemand die zich niet bemoeit. Nu woon ik in den haag zuid, in een vrij gemengde wijk en ik vind het heerlijk, iedereen is wel vriendelijk maar niemand bemoeit zich xD perfect. Als er echt overlast is dan word het gelukkig wel aangegeven, had laatst niet door dat mijn muziek zo hard aan nog stond in de keuken om 01:00 (waren tv aan het kijken) en toen werd er wel aangeklopt :Y) heb het meteen uitgezet en no hard feelings verder. Ik vind dit vele malen beter dan in een buurt waar iedereen elkaar kent en bemoeit.

Ik ga nu verhuizen, ook binnen den haag zuid maar 5 minuten van waar ik nu woon, daar zal het wat meer kindvriendelijk en rustiger zijn vergeleken met al die hangjongeren hier :7 ga ze nog missen haha.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:40

Haha wij wonen in een sociale huur-flat, en er was laatst een discussie over het ruilhoekje in de hal:
Afbeelding
Er kwamen steeds meer briefjes bij :p
Verder wel allemaal hele vriendelijke mensen :) (voor zover ik ze spreek).

Overigens kunnen wij wel ook zo’n 3x per dag meegenieten van de joint van de onderburen...

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:55

Wij hebben altijd buitenaf gewoond, maar als kind ging ik vaak logeren bij m'n nichtjes en die woonden ook in een volkswijk, vond het altijd mega gezellig en was jarloers op de gezelligheid en het aanbod van vriendinnetje,s dat had ik thuis niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:57

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:
Ik heb in een hele sjieke dure wijk gewoond toen mijn ouders nog leefden. De mensen daar zijn echt niet aardiger dan in een volkswijk. De nachtelijke feesten met grote geluidsboxen buiten in de grote tuinen hielden me geregeld uit de slaap.En de buurjongen op het conservatorium die 6 uur per dag moest oefenen.Ze denken echt alleen aan zichzelf. Het enige voordeel is dan dat de huizen verder uit elkaar staan.Maar rijke mensen zijn niet beter dan arme.

Dat is jouw ervaring en iets is natuurlijk nooit zwart/wit. Maar ik merk echt wel echt verschil tussen in een koophuis wonen in een fatsoenlijke buurt en een sociale huurwoning in ditto buurt. Onze buurtgenoten nu zijn veel beschaafder.

Onze directe buren huren dat huis, zijn erg volks en liggen hier niet zo lekker in de groep, worden ook buitengesloten en zijn bekend bij de politie.

Beschaafder geloof ik meteen, dat merk ik namelijk al heel goed als ik bij mij thuis (vrijstaande huizen) of bij vriend ben (rijtjeshuizen)

Maar ik geloof best dat de mensen uit volksbuurten weleens aardiger en behulpzamer kunnen zijn dan die uit een nette wijk. Daar is het toch allemaal wat afstandelijker en minder gemoedelijk imo. (Vind ik juist heel prettig, maar kan me voorstellen dat sommigen dat maar niks vinden)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:18

Shadow0 schreef:
En er was een buurman die IEDEREEN kende, en altijd buiten was en altijd alles in de gaten hield, en dat kan heel makkelijk nogal irritant zijn maar uiteindelijk kon ik het er best mee vinden, en was het beslist ook sociale controle.

Omg. Echt exact dezelfde ervaring, buurman Jan van het hoekje. Die man was bloedirritant en episch tegelijkertijd :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:27

Ik wil dit topic volgen voor de entertainment gehalte...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:42

Ik heb een paar jaar in een leuk volksbuurtje gewoond in dordt. Wel een beetje een hippie buurt ook. Heerlijk hoor. Met zn allen in de zomer voor op straat, iedereen loopt de deur bij elkaar plat.

Wij waren wel de vreemde eenden in de bijt. Dat merkten we wel.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:23

Hier ook Dordrecht, gewoond in een hofje, en ons kent ons. 10 fijne jaren daar gehad. Nu in een buitenwijk van Dordrecht en ik moet zeggen, de rust en ruimte bevallen mij erg goed. We groeten elkaar maar ons kent ons niet.. en dat is ook wel eens fijn..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:26

Hier zitten we niet voor de deur maar we kunnen altijd bij elkaar aankloppen voor iets maar komen haast nooit bij elkaar over de vloer. Wel hebben we hier de sleutel van bepaalde buren, toch makkelijk bij een vergeten sleutel oid.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:12

Ik woon in een behoorlijk volkse buurt.
2016 is er een moord gepleegd vrijwel om de hoek (vent die zijn exvriendin doodschoot).
Verder staat er geregeld politie in de straat om de gemoederen te sussen of iemand op te pikken, is het heel normaal om je hond de hele dag in de tuin te laten blaffen, mag je meegenieten van Nederlandstalige muziek (vnl Hazes en vergelijkbare :+) op standje burenruzie, ruik je de spiritusdamp wanneer er gebarbecued wordt en groeperen ze samen in voortuinen met stoelen en kratjes bier.
Mensen schelden je soms verrot om iets kleins maar als je een grote muil teruggeeft krijg je hun respect en bieden ze hun excuses aan. :)
Maar je hoeft ook niet aan één van 'ons' te komen want dan komt de halve buurt in actie, je wordt altijd begroet, veel mensen maken een babbeltje of regelen dingen wanneer iemand hulp nodig heeft ofzo.

Het mag dan geen 'nette' buurt zijn maar ik woon hier heerlijk. :)
Ben behoorlijk op mezelf maar dat maakt de buurt niets uit, zoek ik contact dan is dat ook prima.
En je verveelt je niet snel hier. :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 03:53

Ik woonde eerst on een wijk met voornamelijk oude mensen. Ik werd er knettergek van. Stonden gewoon voor mijn raam te bespreken dat ik weer eens overdag op de bank tv lag te kijken. Ik werk onregelmatig dus ook nachtdiensten. Echt voortdurend bekeek iedereen me.

Nu woon ik aan de rand van een volkswijk. Ik ben behoorlijk ziek geweest. Ik kon als 1 van de eerste uitstapjes gewoon in mijn huispak naar de supermarkt hier. Mensen lieten me voor bij de kassa. Boodschappen werden naar de auto gebracht. Mensen kojken daar naar elkaar. Als ik mijn auto parkeer zitten er s zomers mensen in de voortuin en dan word je gegroet.
Feestjes wordt hier voor gespaard en uitbundig gevierd.
Als er stappers terug thuis komen die het te bont maken gaat er een raam open en volgt er daarna een sorry.
De mensen hebben het hier wel zwaar en er gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen. Maar als ik na een avonddienst thuis kom heb ik me nog nergens zo veilig gevoeld.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 07:26

Ik had van de week mijn wekker niet nodig. Er was een ruzie op straat ‘s ochtends voor 8.00.

‘Rot toch op, mongool!’(excusez le mot) en ‘Must dien bek houwe!!’ >;) %)

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 07:46

Hier zitten mensen van 2 huizen bijna alleen voor de deur.... Ga in de tuin zitten, maar daar zal vast niet zoveel te loeren zijn. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 07:51

Ik zit alleen weleens voor als het achter niet uit te houden is maar dan ook niet met hele tuinset of zo.
De zon komt vanaf elf uur achter in de tuin en in de middag word je daar gebakken :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:28

Gister middag en avond zaten ze hier ook buiten. Ik dacht kan maar beter mee doen. En uiteindelijk was dat ook erg gezellig. Met 7 man lekker voetbal gekeken en de bbq aangezet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:32

Dat was hier weleens met het Nederlands elftal, hele straat versierd en tv’s buiten en met zijn allen voetbal kijken, moet zeggen dat het erg gezellig was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:40

Nou voetbal kijken doe ik wel met gezellige mensen, niet met die tokkies hier :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 10:44

Ik kijk het liefst alleen voetbal uberhaupt :') al die mensen die opeens een mening hebben terwijl ze voetbal normaal stom vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:53

Ik kijk idd liever gewoon geen voetbal, vind er geen klap aan :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:31

Relaxed schreef:
Nou voetbal kijken doe ik wel met gezellige mensen, niet met die tokkies hier :')

Ik woon wel in een volkswijk. Maar de mensen zijn nog niet direct tokkies.

Ze zijn heel sociaal. Netjes in het huishouden. Mijn buren werken hard voor hun centjes. Voeden hun kinderen netjes op.

Tokkies zijn acosiale mensen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:35

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:

Ik woon wel in een volkswijk. Maar de mensen zijn nog niet direct tokkies.

Ze zijn heel sociaal. Netjes in het huishouden. Mijn buren werken hard voor hun centjes. Voeden hun kinderen netjes op.

Tokkies zijn acosiale mensen.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:36

Ik zeg ook tokkies hier, want hier bij mij zijn het wel echte tokkies.. Asociaal, werkloos, schreeuwen tegen de kinderen die zelf net zo hard schreeuwen, drinken teveel..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:42

Nou hier gelukkig niet, iedereen houdt wel rekening met elkaar.
Zijn oude huizen dus supergehorig en op de gepensioneerden na werken ze bijna allemaal maar je kan altijd bij elkaar aankloppen voor iets en dat is gewoon fijn.