Soort larfjes in bed, wie weet wat dit zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 08:59

Nou, ik heb toch het idee dat ze uit het plafond komen, waar de lamp zit boven het bed, zitten een paar gaatjes, ik denk dat de suckers daar uit komen. Gisteravond had ik het bed weer opgemaakt, ging naar het toilet en toen ik terug kwam lag er weer eentje, dus dat was raar. Ik had toen ook niet heel veel zin om te gaan slapen aangezien de suckers steeds groter worden. Heb alle gaatjes op het plafond afgeplakt met ducttape. Nu geen beestje meer gezien. Later vandaag de boel maar even dichtsmeren.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:18

Anna79 schreef:
Nou, ik heb toch het idee dat ze uit het plafond komen, waar de lamp zit boven het bed, zitten een paar gaatjes, ik denk dat de suckers daar uit komen. Gisteravond had ik het bed weer opgemaakt, ging naar het toilet en toen ik terug kwam lag er weer eentje, dus dat was raar. Ik had toen ook niet heel veel zin om te gaan slapen aangezien de suckers steeds groter worden. Heb alle gaatjes op het plafond afgeplakt met ducttape. Nu geen beestje meer gezien. Later vandaag de boel maar even dichtsmeren.

IEW! Dooie muis in het plafond (boven je bed %) ) met een lekkere voorraad maden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Soort larfjes in bed, wie weet wat dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:20

Er wonen geen mensen boven je? Is het een appartement?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 09:41

Nee, gewoon huis, we hebben een slaapkamer op de zolder dus lijkt me sterk. Ruik ook geen bijzonderheden. Maar we gaan het tot op de bodem uitzoeken :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:47

GDG schreef:
IEW! Dooie muis in het plafond (boven je bed %) ) met een lekkere voorraad maden?

Maden van een vlieg zien er heel anders uit.. die hebben geen duidelijk kop en pootjes.

Rendiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:58

Anna79 schreef:
Nee, gewoon huis, we hebben een slaapkamer op de zolder dus lijkt me sterk. Ruik ook geen bijzonderheden. Maar we gaan het tot op de bodem uitzoeken :Y)

Ik zou het in dit geval tot aan het dak uit gaan zoeken in plaats van tot op de bodem :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:12

GDG schreef:
Anna79 schreef:

Ja ik gok ook dat er iets doods tussen je plafond zit dan. En met de warmte van nu komen de maden heel snel uit.

Anna79 schreef:
Maar nu weet ik in elk geval hoe ik ze moet verzorgen, thanks Rina :D

Hahaha tja dat krijg je ervan he :D :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:14

Toen wij indische meelmotten hadden kropen deze ook gewoon via de wand omhoog en vielen vanaf het plafond naar beneden (helaas ook in mijn bed). :+ Bij ons kwamen ze dus niet uit het plafond.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 13:52

Brrrr, ik vind het niet meer leuk %)
We hebben allemaal maden in de ducttape gevonden. We hebben af en toe wel iets horen lopen op zolder maar nooit keutels oid gevonden. Het plafond van de slaapkamer is anders dan de andere kamers en heeft kieren. Het vermoeden is idd een dode muis :r
Mijn man en mijn vader gaan straks een deel van de plafondplaten loshalen en kijken wat er te vinden is... Toevallig hebben we een soort periscoop cameraatje dus misschien zien we daar iets op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:53

Deze maden zijn niet van een vlieg, maar van een mot (evt torretje).

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 14:01

Maar waar voedt die zich mee brainless?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:02

Anna79 schreef:

Kleding...
Citaat:
Wereldwijd zijn er vele soorten motten, waarvan de larven kleding eten. De kleermot, de pelsmot en de bruine huismot, zijn de mot soorten in Nederland waarvan de larven kleding eten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:04

Dit is een vliegenlarve:
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 14:11

Brainless schreef:
Anna79 schreef:

Kleding...
Citaat:
Wereldwijd zijn er vele soorten motten, waarvan de larven kleding eten. De kleermot, de pelsmot en de bruine huismot, zijn de mot soorten in Nederland waarvan de larven kleding eten

Il kan niks van motten vinden

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:18

Ik krijg echt de kriebels van dit topic! Ik had mijn bed allang ritueel verbrand en de kamer hermetisch afgesloten :=

En toch... Elke keer klik ik er weer op, omdat ik benieuwd ben waar ze vandaan komen :Y)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:19

Denise_Storm schreef:
Ik krijg echt de kriebels van dit topic! Ik had mijn bed allang ritueel verbrand en de kamer hermetisch afgesloten :=

En toch... Elke keer klik ik er weer op, omdat ik benieuwd ben waar ze vandaan komen :Y)

same :')

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:28

Ik had vorig jaar dit probleem in onze huiskamer,ik heb nog nooit zo vaak en veel schoongemaakt en gewassen.Ik had ook alles afgeplakt met tape en ze bleven komen.In ene was het over en ging mijn steriele schoonmaakperiode ook weer over in normale schoonmaak.Ik vermoed ook een rottende muis of iets.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 15:38

Wat vervelend Sarino.

We hebben gespeurd met de camera maar kunnen niet echt iets ontdekken. Plan van aanpak is nu, vliegenspray in alle naden en kieren en daarna alles kitten. Heb net ook een pop gevonden. Zo groot als een rijstkorrel, die ligt er naast op de foto, gelukkig worden ze niet zo groot :=

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:47

Wij hebben ook van buitenaf alle kieren en gaten gespoten.Wij wonen in een oude boerderij ,dus er is altijd wel een kier die we missen.Vies zijn ze he?Ik heb alle kasten,bank ,speelgoed ,alles in die hoek toen aangepakt.Was er vies van.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:52

Denise_Storm schreef:

Hier nog iemand, brrrrr....!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:54

Durf je er nog te slapen TS? Ik zou het niet meer kunnen bij de gedachte om die krengen weer in bed te vinden :=

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 16:48

Tja, een alternatief heb ik niet echt dus ik ga er wel slapen, ik heb bedacht om de klamboe op te hangen, dan kunnen ze in elk geval niet in bed vallen...
Het zijn er trouwens niet veel hoor, vandaag iets van 10 gevonden, gisteren iets meer.

Hier nog de foto van de pop met een rijstkorrel ernaast, was ik net vergeten...

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:23

ieuwwwww ik vind ze zo ranzig.
Wij huurden een tijd iets en ze kwamen daar echt met 20 uit de kiertjes van de vloer BAH BAH BAH
Heb er vanalles in gespoten maar die beesten zijn niet kapot te krijgen. Heb alles afgekit en 'we rent no more'

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:03

Aan de rode pop te zien toch echt maden....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:03

Heb je niet een afvalbak in de buurt van je slaapkamer staan? Of ergens eten waar ze in kunnen zitten?
Dode vogel in de tuin?
Ze kunnen tegen muren opklimmen dus het kan ook van buiten komen.