Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
beatje schreef:Ik vind een 4 meter lijn,het gaat hier om aangelijnde honden ,geen loslopende.niet idioot lang in buiten gebied.de man leunt dan blijkbaar tegen het hekwerk en bewondert de paarden of zo? en dan kunnen de honden 4 meter onder de draad door,maar dan verder toch niks?
Shae schreef:beatje schreef:Ik vind een 4 meter lijn,het gaat hier om aangelijnde honden ,geen loslopende.niet idioot lang in buiten gebied.de man leunt dan blijkbaar tegen het hekwerk en bewondert de paarden of zo? en dan kunnen de honden 4 meter onder de draad door,maar dan verder toch niks?
Je vindt het niet vreselijk aso? Het is geen publiek eigendom ofzo.

Rochiril schreef:In het buitengebied mag dat gewoon allemaal.
Vanmorgen 2 wandelaars van t erf gejaagd met honden, stonden een beetje naar wat materiaal te bekijken van een aannemer die hier terrein huurt.... vonden ze echt heel gek, zelfs toen ik ze meldde dat ik van de Bouwatch meldkamer melding had gekregen.
Joh mag toch zeker wel even kijken?
Serieus????
In het buitengebied doe je schijnbaar alles wat je in de stad/ bebouwde kom niet in je hoofd haalt. Ga beetje in je achtertuin kijken wat daar staat, want ja, gewoon kijken toch... en dan laat ik Mn honden ook wel even in je moestuin, want een beetje schade calculeer je toch zeker in? En ach, even bij je konijntjes laten snuffelen is ook vast prima, tja als ie er een bijt is dat toch gewoon effe pech?
beatje schreef:Shae schreef:
Je vindt het niet vreselijk aso? Het is geen publiek eigendom ofzo.
Nee,ik heb daar zelf niet zo'n probleem mee,met name omdat de honden aan gelijnd zijn en het buiten gebied is.Anders was het als hij de honden maar los liet lopen en op je dieren liet jagen.dat gebeurt vaker. Nu kunnen ze net onder de draad door en dan kunnen ze een stukje links of rechts en zitten ze toch rond de volgende paal?
JudithO schreef:Ik zou gewoon iedere keer als je hem ziet de politie bellen. Tuurlijk mag hij daar lopen, maar die honden iedere keer de akker en jou land in laten lopen, waarbij ze een deel van de oogst verwoesten, is gewoon niet oké. Ik ga in de bebouwde kom toch ook niet bij iedereen door de voortuin lopen. Kom op zeg. Recht op privacy geldt niet meer tegenwoordig?
Hier stond laatst een auto regelmatig een paar uur aan de rand van een akker. Op zo'n beton plaat waar ze na het oogsten de bieten op laten liggen tot ze deze kunnen afvoeren. In de middle of nowhere, maar wel gewoon op andermans terrein. Heb ik meerdere keren de politie over gebeld, vorige maand gingen ze dan eindelijk kijken. Blijkbaar hebben ze flink op hun donder gehad, ik heb ze nooit meer gezien. Politie is er ook echt wel even mee bezig geweest.
Dus, gewoon politie bellen, iedere keer als je hem ziet en hij weer de honden op jouw of andermans terrein laat lopen. Mag niet. Klaar uit.
Rochiril schreef:In het buitengebied mag dat gewoon allemaal.
Vanmorgen 2 wandelaars van t erf gejaagd met honden, stonden een beetje naar wat materiaal te bekijken van een aannemer die hier terrein huurt.... vonden ze echt heel gek, zelfs toen ik ze meldde dat ik van de Bouwatch meldkamer melding had gekregen.
Joh mag toch zeker wel even kijken?
Serieus????
In het buitengebied doe je schijnbaar alles wat je in de stad/ bebouwde kom niet in je hoofd haalt. Ga beetje in je achtertuin kijken wat daar staat, want ja, gewoon kijken toch... en dan laat ik Mn honden ook wel even in je moestuin, want een beetje schade calculeer je toch zeker in? En ach, even bij je konijntjes laten snuffelen is ook vast prima, tja als ie er een bijt is dat toch gewoon effe pech?
En dan hebben ze altijd nog een tegenwoord...
"Ze doen toch niets?" "We mogen toch wel even kijken" of als ze bij mijn paardenstallen staan "We mogen ze toch wel even aaien?" Ze klimmen letterlijk over het hek heen.
cissy schreef:Op onze pensionstal komen ook geregeld mensen 'paardjes aaien'. Lopen dan gewoon het terrein op en de stallen in....
Ondanks bordje verboden toegang.
Als er een kindje gebeten wordt ben jij de l*l! Zijn geen manege paarden en het is prive terrein.
.Laurie schreef:Een hond heeft toch niks te zoeken op andermans grond? Vind het bijzonder dat dit soort dingen in de stad blijkbaar niet geaccepteerd zijn, maar dat het zodra het om buitengebied gaat ineens wel zou moeten kunnen.
)
Eigenaar van het hondje helemaal gepikeerd, want “dit kan toch niet” en “je moet je hond onder controle hebben”. Nou mijn hond doet toevallig gewoon haar werk, op haar eigen terrein waar dat mormel van jou niet hoort te zijn