LindyH schreef:Nee, daar moest ik vandaag voor bellen, en dat doe ik dus maar niet. Gelukkig maar dat het gister niet door is gegaan.
Ik heb het nog even nagezocht wat ik precies gezegd heb. Ik heb gezegd dat ik een lek vermoed omdat ik nog steeds een klein verbruik zie als de hoofdkraan dicht staat. Zij hebben vervolgens de conclusie getrokken dat de hoofdkraan dan lekt en dat er onmiddellijk iemand langs moest komen. Ik ben niet specifiek genoeg geweest door niet duidelijk te zeggen dat ik het verbruik in de app zag en niet op de meter zelf, maar ik vind eigenlijk dat zij dat ook wel hadden kunnen vragen voordat ze met gillende sirenes naar mij toe wilden komen. Ik zal toch niet de eerste zijn die deze fout maakt?
"Mevrouw, ziet u het verbruik op de meter of in een verbruiksapp?" "Heeft u toevallig de app van Eneco?"
Probleem opgelost.
Ja, ik snap ook wel weer dat zij als bedrijf het risico niet kunnen nemen dat als iemand een lek vermoedt diegene dan af te schepen met dat het aan de app van een ander bedrijf ligt. Stel dat er toch echt een lekkage is en het gaat mis, dan heeft Liander een heel groot probleem.
Maargoed, achteraf is het mooi wonen.
Ik zou wel even bellen eerlijk gezegd. Er is ongetwijfeld een notitie gemaakt van het gesprek. Als jij niets meer laat horen kan het zijn dat er melding komt bij gemeente van een mogelijk onveilige situatie, omdat zij van jou dus geen duidelijkheid meer hebben gehad erover.
Zit je ook niet op te wachten
En je kan natuurlijk wel zelf gewoon op de meter je standen bij houden om te zien of de hoofdkraan nu wel of niet lekt. Standen zijn namelijk gewoon ook fysiek op de meter af te lezen. Is niet perse eerst andere app voor nodig?