"Kan ik u ergens mee helpen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:34

...aftersales na een overlijdensbericht. Hoe ziet dat er dan uit? Vraag je dan aan de nabestaande of ie alvast een rekening wil openen waar de erfenis op kan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:36

Ik vraag me sowieso af hoe de aftersales van een bank eruit ziet...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:38

bigone schreef:
Was eens een weekendje in Groningen en daar zit een joekel van een douglas en herken totaal niet wat sommigen zeggen. Heerlijke grote winkel, meer dan goede verkopers , echt fijn. Natuurlijk word je even een keer aangesproken maar verder geen opdringers. Nu zie ik er niet uit als een flinke gebruiker van allerlei producten dus misschien laten ze me daarom wel met rust _O- maar koop altijd wel een jaarvoorraad Origins dus schijn bedriegt.

Klopt, mijn ervaring is ook met de Douglas in Groningen, hele fijne winkel vind ik dat.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:41

Oh de Douglas, vreselijk inderdaad! Zocht daar een of ander merk, maar dat bleken ze niet meer te verkopen. Wel een ander merk, maar dat was 3x zo duur. Ik met mijn naïeve hoofd dacht dat een klein potje crème nooit duur kon zijn.. stond ik bij de kassa en bleek het 45 euro te zijn. Als iemand je dan helemaal heeft geholpen, vind ik het lastig om op dat moment flauw te vallen van de prijs en nee te zeggen..

In andere winkels, zoals de Blokker of Etos, vind ik het wel fijn als ze me daar helpen. Daar ga je vaak toch gericht heen voor waterpokkenspray of stoffer en blik. Als ik dat dan niet kan vinden, vind ik het wel fijn als iemand even helpt. Dan zeg ik ook vaak "bedankt, dan weet ik genoeg" en bekijk ik even wat het kost enzo.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:44

Ik vind dat ook verschrikkelijk, maar soms heb ik toch dat ene zetje nodig om hulp te vragen als het bijvoorbeeld om een jeans gaat. Laatste keren gemerkt dat in een Levi’s winkel ze je graag willen helpen.
Bij Douglas vertrouw ik het nooit echt omdat ik bang ben dat ze me wat willen aansmeren omdat dat die maand verkocht moet worden en niet omdat het voor mijn huid geschikt is en ook werkt bijvoorbeeld

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:47

Vjestagirl schreef:
Ik vraag me sowieso af hoe de aftersales van een bank eruit ziet...

Klant belt om een bankpas te vernieuwen: “ goh, ik zie dat u ook een hypotheek bij ons heeft, maar geen inboedelverzekering....”

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:47

Captain schreef:
Oh god dit heb ik bij the Rituals.. :') Kom je binnen, komen ze gelijk naar je toe met een kopje thee. Ik kom hier om iets te kopen, niet voor een theekransje.

Bij ons zijn ze echt gruwelijk irritant wat betreft andere producten proberen aan te smeren:
"Deze graag."
"Wilt u daar ook de douchegel bij?"
"Nee, alleen deze alstublieft."
"Kan ik er een gezichtsmaskertje bij doen?"
"Nee, ik wil graag alleen dit."
"Bij 40,- krijgt u een verassingspakket, wilt u nog iets aan uw aankoop toevoegen om tot dat bedrag te komen?"
Note: het ging om een aankoop van 8.50,-. :roll:

Ik snap dat het ze zo geleerd wordt maar wat gruwelijk irritant!

Helaas werden wij er persoonlijk op aangesproken als dat niet gedaan werd. We werkten met mystery-shoppers die vervolgens een negatief rapport uitbrachten wanneer we niet elk stapje van de verkoopceremonie doorlopen hadden. Ik voelde als verkoopster ook altijd schaamte als ik klanten producten aan stond te smeren. Wanneer ik dat niet deed, werd ik daar persoonlijk op afgerekend... Blij dat ik daar weg ben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:51

Bizar dat winkels dan niks doen met al die negatieve feedback wat wij als klant dit dus totaal NIET waarderen.

Ik twijfel ook als ik meer personeel zie dan klanten, heb ik het echt nodig?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:51

Shoppen om het shoppen doe ik nooit dus als ik een winkel, ook Douglas, binnenloop, vind ik het fijn als er gevraagd wordt of ze kunnen helpen, want dat is dan de snelste weg naar wat ik zoek. Meestal ben ik trouwens sneller dan zij en heb ik al gevraagd waar hetgene dat ik zoek zich bevindt hahaha. Brrrrr shoppen, nooit de lol van ingezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:52

Captain schreef:
Oh god dit heb ik bij the Rituals.. :') Kom je binnen, komen ze gelijk naar je toe met een kopje thee. Ik kom hier om iets te kopen, niet voor een theekransje.

Bij ons zijn ze echt gruwelijk irritant wat betreft andere producten proberen aan te smeren:
"Deze graag."
"Wilt u daar ook de douchegel bij?"
"Nee, alleen deze alstublieft."
"Kan ik er een gezichtsmaskertje bij doen?"
"Nee, ik wil graag alleen dit."
"Bij 40,- krijgt u een verassingspakket, wilt u nog iets aan uw aankoop toevoegen om tot dat bedrag te komen?"
Note: het ging om een aankoop van 8.50,-. :roll:

Ik snap dat het ze zo geleerd wordt maar wat gruwelijk irritant!

Ik ben dan in staat om als ik een tweede keer moet weigeren te zeggen ‘weet u wat, houdt u dit ook maar.’
Echt. Kan hier verschrikkelijk slecht tegen. :o

Meestal zeg ik als ze echt opdringerig zijn ‘ik wil graag rustig rond kijken, is dat mogelijk?’ En als ze me dan nog niet laten vertrek ik. :o

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:01

De Douglas is fantastisch!! Die vaderlandse trots bij al die oranje geschminkte verkoopsters stemt mijn Hollandse hart gelukkig <3

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:15

Goh, ik herken het helemaal niet, misschien zijn ze daar in het hoge noorden hier te nuchter voor? :+ er komt wel iemand naar je toe om te vragen of ze je kan helpen, wat ook erg fijn is juist, aangezien ze goed advies kunnen geven, en als je gewoon ergens voor komt pakken ze het even. Maar als je aangeeft even te willen neuzen is het ook prima.
Dat ze klanten dan in de gaten houden kan ik me niet aan storen. Weet je hoeveel waarde er in die winkel ligt :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:20

Heb er ook een hekel aan als ze me maar in mijn nek blijven hijgen.
Toen ik nog in de winkel werkte zei ik tegen alle klanten gedag, als ik merkte dat ze twijfelde of wat meer rond keken liep ik er op af en vroeg of ik ze kon helpen of als ze hulp nodig hadden dat ze het maar een hoefde te vragen. Als je langer is een winkel werkt ken je je vaste klanten wel en bij hen weet je ook wel dat gedag zeggen meestal wel voldoende is, anders weten zij je we te vinden met hun vraag over een product of als ze advies willen hebben bij een keuze.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:25

Snadrem schreef:
De Douglas is fantastisch!! Die vaderlandse trots bij al die oranje geschminkte verkoopsters stemt mijn Hollandse hart gelukkig <3

_O-

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:27

Ik merk hier vooral veel verschil bij de Douglas (en andere parfumeries) tussen netjes opgedoft of met blotebillengezicht de winkel binnenkomen :+
Netjes opgedoft dan vallen ze idd bijna over elkaar heen om je te helpen, oude kleding en men doet alsof ik niet besta := Of gaan ze je juist in de gaten staan houden van een afstandje maar aanspreken ho maar.
Ik ga dus ook bewust in m'n oude meuk de Douglas in als ik echt specifiek in de winkel wil zijn om te neuzen want ik weet dat ik dan echt altijd met rust gelaten wordt. Advies hoef ik toch niet van iemand met 20 tinten te donkere foundation en makeup 'stijl' uit het jaar nul, sorry :o

Lush vind ik ook verschrikkelijk, een ander zal het idd 'enthousiast' noemen maar ik vind het ronduit agressief en nep. Ik kom hier om een product te kopen, niet om te doen alsof ik je BFF ben. En ik wens dan ook niet 1000x achter elkaar iets anders aangesmeerd te krijgen. Alleen doe ik het mezelf toch elke keer maar weer aan de winkel binnen te stappen omdat de verzendkosten zo hoog zijn, anders had ik het wel geweten :o
Rituals vind ik juist weer iets meer meevallen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:29

vreselijk dit altijd ja :+

ik doe tegenwoordig als ik alleen ben gewoon oortjes in met muziek dan laten ze je ook altijd met rust :+

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:31

Snadrem schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Ik werk zelf in een dierenwinkel, klanten begroeten we altijd. Als ik zie dat ze iets zoeken of er niet uitkomen vraag ik altijd of ik ergens mee kan helpen, als ze aangeven alleen te kijken of geen hulp nodig hebben dan blijf ik er echt niet omheen hangen.

Aan de kassa vraag ik of ze een klantenpas hebben zo niet dan vraag ik of ze er één willen en soms als ik echt denk dat ze iets extra's nodig hebben (aan de hand van vragen stellen en luisteren) raad ik hun een product erbij aan, maar als ze dit niet willen is dat ook goed.
De douglas dames vind ik inderdaad ook vreselijk irritant, maar verkopers die helemaal niet gemotiveerd zijn en er staan omdat het moet vind ik ook niks. beetje interesse is wel fijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:32

Haha in NL valt het mee vindt ik, in het buitenland heb je het erger.
Nederlanders zijn wel schrikbarend goed in gewoon keihard roddelen waar klanten bij zijn. :oo Ik heb weleens verzocht of ze twee seconden wilden stoppen tot ik afgerekend had en de winkel uitging. Dat kan echt niet.

In het kader van irritante vragen, de kassiere bij het tankstation bij shell:
Wilt u misschien 30 cent extra betalen voor de aanplant van een boom zodat u klimaatneutraal tankt?
Ik: Mag ik Shell vragen of ze misschien netjes belasting willen betalen zodat van dat geld de overheid weer kan investeren in het klimaat? Ik betaal al gewoon netjes belasting Danku!! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:34

Sunnda schreef:
Haha in NL valt het mee vindt ik, in het buitenland heb je het erger.
Nederlanders zijn wel schrikbarend goed in gewoon keihard roddelen waar klanten bij zijn. :oo Ik heb weleens verzocht of ze twee seconden wilden stoppen tot ik afgerekend had en de winkel uitging. Dat kan echt niet.

In het kader van irritante vragen, de kassiere bij het tankstation bij shell:
Wilt u misschien 30 cent extra betalen voor de aanplant van een boom zodat u klimaatneutraal tankt?
Ik: Mag ik Shell vragen of ze misschien netjes belasting willen betalen zodat van dat geld de overheid weer kan investeren in het klimaat? Ik betaal al gewoon netjes belasting Danku!! :wave:

Wat!! Roddelen kan echt niet. Waar ging het dan over?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:36

Ze vragen mij altijd of ze mijn make-up mogen doen. Nou 1 keer ja gezegd en liep als een clown de winkel uit. Nooit meer de Douglas in :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:40

Dat roddelen heb ik ook vaker dan eens meegemaakt, bij meerdere winkels. Van hele verhalen met elkaar over temptation island (en dan geen hallo meer zeggen tegen de klanten) tot uitgebreid collega's en managers bespreken en volledig afzeiken

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:43

Haha, moeten jullie eens als toerist zijnde in Egypte proberen te winkelen. Daar is NL niks bij. Bij iedere winkel krijg je "special price only for you" and "your my friend" etc..

Ben toen eens bij een kruidenzaakje naar binnen gelopen en die man begon gelijk een heel verhaal te vertellen, ons werden kruiden en andere spullen direct in de handen gedrukt. Toen we weg wilden gaan omdat het veel te duur was (en omdat die man veel te opdringerig was) ontstond er bijna een ruzie.. meerdere mannen kwamen achter ons aan.. we zijn die vakantie niet meer in de buurt gekomen van die winkel.

Maar goed, dan spreek je ook echt over hele andere culturen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:45

Ik vind de Douglas juist een fijne winkel. Zelden word ik lastig gevallen en als ik iets nodig heb, kan ik het gewoon aangeven.

Hier juist mindere ervaring met een lokale schoenenwinkel, als je daar naar binnen gaat, pushen ze net zolang tot je weer met minimaal 1 paar schoenen naar buiten gaat. Daar kom ik dan ook al 10 jaar niet meer :evaw:

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:45

Ik heb er ook een hekel aan, een goede dag vind ik prima maar niet dat gemekker van helpen en dingen aanbieden die ik niet wil.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:47

Ik ben er ook allergisch voor en ik snap oprecht niet dat die winkels dit maar blijven doen.