Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Was eens een weekendje in Groningen en daar zit een joekel van een douglas en herken totaal niet wat sommigen zeggen. Heerlijke grote winkel, meer dan goede verkopers , echt fijn. Natuurlijk word je even een keer aangesproken maar verder geen opdringers. Nu zie ik er niet uit als een flinke gebruiker van allerlei producten dus misschien laten ze me daarom wel met rustmaar koop altijd wel een jaarvoorraad Origins dus schijn bedriegt.
Captain schreef:Oh god dit heb ik bij the Rituals..Kom je binnen, komen ze gelijk naar je toe met een kopje thee. Ik kom hier om iets te kopen, niet voor een theekransje.
Bij ons zijn ze echt gruwelijk irritant wat betreft andere producten proberen aan te smeren:
"Deze graag."
"Wilt u daar ook de douchegel bij?"
"Nee, alleen deze alstublieft."
"Kan ik er een gezichtsmaskertje bij doen?"
"Nee, ik wil graag alleen dit."
"Bij 40,- krijgt u een verassingspakket, wilt u nog iets aan uw aankoop toevoegen om tot dat bedrag te komen?"
Note: het ging om een aankoop van 8.50,-.
Ik snap dat het ze zo geleerd wordt maar wat gruwelijk irritant!
Captain schreef:Oh god dit heb ik bij the Rituals..Kom je binnen, komen ze gelijk naar je toe met een kopje thee. Ik kom hier om iets te kopen, niet voor een theekransje.
Bij ons zijn ze echt gruwelijk irritant wat betreft andere producten proberen aan te smeren:
"Deze graag."
"Wilt u daar ook de douchegel bij?"
"Nee, alleen deze alstublieft."
"Kan ik er een gezichtsmaskertje bij doen?"
"Nee, ik wil graag alleen dit."
"Bij 40,- krijgt u een verassingspakket, wilt u nog iets aan uw aankoop toevoegen om tot dat bedrag te komen?"
Note: het ging om een aankoop van 8.50,-.
Ik snap dat het ze zo geleerd wordt maar wat gruwelijk irritant!

er komt wel iemand naar je toe om te vragen of ze je kan helpen, wat ook erg fijn is juist, aangezien ze goed advies kunnen geven, en als je gewoon ergens voor komt pakken ze het even. Maar als je aangeeft even te willen neuzen is het ook prima.
Of gaan ze je juist in de gaten staan houden van een afstandje maar aanspreken ho maar.
Snadrem schreef:De Douglas is fantastisch!! Die vaderlandse trots bij al die oranje geschminkte verkoopsters stemt mijn Hollandse hart gelukkig
Ik heb weleens verzocht of ze twee seconden wilden stoppen tot ik afgerekend had en de winkel uitging. Dat kan echt niet.
Sunnda schreef:Haha in NL valt het mee vindt ik, in het buitenland heb je het erger.
Nederlanders zijn wel schrikbarend goed in gewoon keihard roddelen waar klanten bij zijn.Ik heb weleens verzocht of ze twee seconden wilden stoppen tot ik afgerekend had en de winkel uitging. Dat kan echt niet.
In het kader van irritante vragen, de kassiere bij het tankstation bij shell:
Wilt u misschien 30 cent extra betalen voor de aanplant van een boom zodat u klimaatneutraal tankt?
Ik: Mag ik Shell vragen of ze misschien netjes belasting willen betalen zodat van dat geld de overheid weer kan investeren in het klimaat? Ik betaal al gewoon netjes belasting Danku!!