Heb geen grote familie, geen vrienden en werk vanuit huis. Wel veel kennissen en vrienden van m'n vriend waar we regelmatig mee afspreken maar niemand 'van mij.' Vroeger hield ik mensen (onbewust) op afstand en tegenwoordig ontmoet ik weinig nieuwe mensen. Komt vooral omdat ik weinig onderneem, dat weet ik wel maar ik weet nooit te verzinnen wat ik én leuk vind én fysiek/financieel/qua tijd ook nog kan doen.En ik ben een sociaal onhandige introvert, dat helpt niet lekker mee zeg maar.
Als er iemand uit omgeving Amersfoort of Utrecht komt lijkt mij dat heel gezellig
dan moeten we maar eens wat bedenken
Heb op een gegeven moment bewust geschrapt in de beperkte vriendschappen die ik had omdat ze me energie kosten. Voor sjit kwamen ze bij mij uithuilen en hulp vragen. Maar de beperkte keren andersom gaven ze niet thuis.
beperkte familie op flinke afstand. Buren die op zichzelf zijn en daar zit je dan.
. En bokt heeft me toen op de been gehouden in contact met mensen anders was ik kluizenaar geworden of zo. Dagen dat ik niemand inhet echt zag omdat ik geen kant opkon. En aan de bel getrokken bij de gemeente toen doodeng maar zij hebben de zonnebloem op me af gestuurd
niet leuk en best slikken als deze je zeggen.
was overigens reuze gezellig die uitjes, spelletjes middagen in een tehuis in de buurt. Ok gemiddelde leeftijd 80 plus of zo maar ik zag tenminste mensen
. Teveel afspraken waarin ik "sociaal moet zijn" met teveel verschillende mensen geeft me zoveel onrust dat ik dan ook me moet terugtrekken in mijn eigen coconnetje. Misschien een van de nukken van adhd.