Trieneke schreef:Rina ik ben ook erg benieuwd welke regio jij zit.
Ik zit bij je in de buurt
Sustrum Moor. Tikkie zuidelijker vanaf jou gezien. (en ik werk in Heede).
En de rest van je verhaal is zo bekend. Ons huis is uit de 60-er jaren. Er is al best het een en ander aan gedaan, maar vraagt ook om nog een beetje meer werk. Dak is in 2000 volledig vernieuw, en wij hebben een groot deel electra vernieuwd, cv vernieuwd enz enz. Hebben een behoorlijk deel afgelost, mooi spaarpotje geweest, was ook de reden dat ze niet afwijzend tegen een verhoging aankeken als wij een stuk land zouden kunnen kopen. Maar dat alles gaat in het niet als je het huis wilt verkopen. Wat je al zegt de oudere huizen zijn niets meer waard aldus de bank. Lokatie, verbouwingen, vraag en aanbod en alles zien zij niet als waardevermeerdering. Ze staren zich echt blind op de leeftijd van een huis. Dat die dingen, met name de wat oudere huizen, meer dan degelijk gebouwd zijn (heb hier halve meter dikke muren, die hoef je echt niet te isoleren daar komt geen warmte doorheen. En is ook echt geweldig voor je Wifi ontvangst
) en ze echt wel langer dan 100 jaar zullen staan........ niet interessant.
ClaudiaHS schreef:Wbt weidegrond prijzen, ik merk niet dat dat omhoog is gegaan.
Kwam vorige week nog 2ha weidegrond tegen voor €32.000 euro.
Ehmm er is een verschil he tussen Landwirtschaftlich en grasland
Zoek de prijzen van Landwirtschaftlichen Flachen maar eens op. Maar hier in de omgeving vind je geen grasland. Alles landwirtschaft, en ze doen er alles aan dat ook zo te houden.
ClaudiaHS schreef:Ik snap het ook niet.
Er zijn toch wel mensen die eigen geld hebben en een huis hier kunnen kopen?
Welke regio zit jij Rina? Ik ben wel benieuwd naar jullie huis, mag ik een linkje? (PB)
Ja ook ik snap het niet hoor. Maar het is echt zo. Zoals boven al geschreven Sustrum Moor, net bij Sellingen over de grens. Linkje kan ik je nu niet geven. De NL makelaar heeft em van de site af, en hij is nog niet bij de Duitse makelaar erop.
ClaudiaHS schreef:Ook wij hebben vorig jaar nog onze hypotheek zonder problemen verhoogd.
Hypotheek verhogen is ook geen probleem. Maar probeer maar eens een nieuwe hypotheek voor een ouder huis te krijgen.
kimmie261 schreef:Rina , geldt dit alleen voor Nederlanders die iets in DLD willen kopen?
Ik gok dat de Duitse kopers net zoveel problemen zullen hebben. Opna dat het voor hun kwa inkomen makkelijker aan te tonen is.