LF_xx_D schreef:Even een update op mijn oude topic..
Ik heb veel gehad aan jullie reacties, ook om te zien dat ik niet de enige ben! De baan waar ik toentertijd over sprak ben ik pas kwijtgeraakt ivm reorganisatie (ging erg slecht met het bedrijf). Nu al weer een poos thuis, op zoek naar een nieuwe uitdaging.
En af en toe frustreert het welIk solliciteer op verschillende functies maar wordt tot nu toe nergens aangenomen omdat anderen beter in het profiel passen (misschien een te breed CV, nu al?). Pas wel een sollicitatie gehad en hoor binnenkort of ik naar de volgende ronde mag, dat is in de consultancy dus wel lekker afwisselend. Maar ik word wel een beetje moedeloos van LinkedIn vacatures bekijken, het voelt alsof ik nergens inpas en als ik het toch probeer krijg ik vooral afwijzingen.
Ik durf niet eens in m'n LinkedIn profiel te zetten dat ik een nieuwe baan zoek (of er een post over te maken), omdat ik dus niet kan benoemen waar ik naar zoek.. ik kijk nu naar zo'n 10 uiteenlopende functies, dus denk niet dat het positief overkomt als ik die allemaal opnoem.
En ik zie zo veel mensen (ook ZZP'ers) op m'n timeline die wel steeds posten over hun 'ene passie' of hun product. Ik voel me gewoon zo passieloos.. heb wel veel hobbies maar nergens passie voor.
Dus.. hoe gaat het met jullie?
Één op één hetzelfde voor wat betreft solliciteren: anderen passen beter en ik kan mijn 'passie' niet benoemen. En daarom zit ik nu al vanaf mijn afstuderen in kantoorbanen. Terwijl ik helemaal niet van kantoorbanen houd. Mijn sociale omgeving snapt ook écht niet waarom mijn carrière niet wil vlotten terwijl ik toch een flink scherpe geest heb, en ik denk steevast 'mijn god, ik vind AL die vacatures niet leuk klinken!'
En omdat het allemaal niet zo heel erg leuk is, ben ik ook geen fan van overwerken - want hey, die tijd kan ik ook spenderen op stal / met de hond in het bos / bij vrienden en familie.
Ik heb al van alles geprobeerd aan cursussen en dergelijke, en wat ik wel interessant blijf vinden, is 'voeding', 'schrijven', 'dieren', 'zorg & welzijn'... Kom je dan aan met je diploma's in bedrijfskunde en internationale betrekkingen