Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Wat fijn dat het goed ging!
Verder is autorijden een kwestie van heeeeeel veel kilometers maken. Zeker als je je rijbewijs hebt, dan pas leer je rijden.
En schijt hebben aan aso’s en mensen met haast, die zijn er genoeg. Erg triest als je denkt dat je doodgaat als je even een minuutje moet wachten op een afgeslagen auto
Geeft echt een goed gevoel
Op het moment dat er van alle kanten verkeer/fietsers/wandelaars etc. kunnen komen dan heb ik voor mijn gevoel het overzicht niet meer en raak ik in de stress. Nu ik volledig vertrouwd ben met mijn auto durf ik wel steeds meer 'risico'gebieden in te rijden (steden dus
), maar het zal nooit mijn hobby worden. De snelweg daarentegen vind ik echt geen enkel probleem en daar rijd ik ook gewoon zelfverzekerd en met een muziekje aan is dat zelfs nog wel ontspannend.
Moet wel bij je passen hoor haha. Verder zou ik inderdaad ens kijken naar dat rijles in je "eigen" auto en probeer je te bedenken dat jij echt niet de enige bent. Mijn moeder rijdt al denk ik 30 jaar en die liet de eerste keer in mijn auto hem 2 keer afslaan met optrekken en botste bijna tegen een boom
MyChoice schreef:Koppelpunt kun je laten verstellen door de garage

Zaken als afslaan, verkeerde baan e.d. horen nu eenmaal bij ervaring/gevoel en die komt vanzelf door veel kilometers te maken. Mijn instructeur zei altijd "wat gebeurd is, is net gebeurd, we zijn alweer 200 meter verder, dus zucht het uit, laat het liggen waar het gebeurde en kijk weer vooruit." Dat helpt mij nog elke dag als mij zoiets gebeurd.
(ergens bij wekerom volgens mij..) Achteraf konden we thuis hard lachen, alles is goed gekomen. Dit zijn de momentjes die je je later gaat herinneren en je kinderen mee aan het lachen maakt tijdens een zomer-kampvuur. (Deed mijn paps bij ons) Hou vast wat je nu doet. Gewoon stilletjes van genieten en straks weet je niet beter
Ibbel schreef:Om je nog een hart onder de riem te steken, ik liet vanmorgen mijn diesel (op m'n eigen oprit, dat wel) afslaan. Dan moet je echt moeite doen, om een diesel te laten afslaan. En ik heb mijn rijbewijs pas 40 jaar
Kortom, ook oude rotten doen wel eens iets stoms/onhandigs

en desnoods ga je met iemand erbij die je goed kent! Wellicht helpt dat je iets? 
watchthesky schreef:SindyKaya schreef:Morgen ga ik weer met de auto naar het werk toe zie er veeel minder tegen op
Daar doen we het voor!
Ik zit bij stoplichten ook steeds de auto (en stiekem mezelf...) aan te moedigen. "Kom op kleine blauwe, wij kunnen dit! Racen kleintje!"

xsensibel schreef:Ik maak er gewoon een mini race van. Wie is sneller bij het stoplicht weg. Ik of de auto naast me. Ik rij een golfje uit 96 maar die gaat nog verdorie snel
SindyKaya schreef:xsensibel schreef:Ik maak er gewoon een mini race van. Wie is sneller bij het stoplicht weg. Ik of de auto naast me. Ik rij een golfje uit 96 maar die gaat nog verdorie snel
Soms heb ik het gevoel dat het dus nodig is om heel snel weg te rijden, komt ook omdat dat van mijn instructeur moest.
Daarom probeer ik altijd te overhaasten en gaat het dus mis