Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ballard_L schreef:Ik vind het hele smartphone gebeuren niet heel erg, er zitten zeker voordelen aan (al kan ik me ook zeker verbazen over mensen in restaurants die gezellig uit eten zijn samen maar dan vaak toch nog op hun telefoon zitten) Ik denk alleen dat het er steeds meer naartoe gaat dat we afhankelijk worden van een smartphone of dergelijke (kinderen met iPads op school, betalen met een smartphone, niet meer kunnen communiceren zonder whatsapp) en dat vind ik niet zo’n fijne ontwikkeling. Ik zou niet willen dat mijn kinderen een telefoon krijgen voordat ze naar de middelbare school gaan. Nergens voor nodig, ga maar lekker gezond buiten spelen
Carol_Beer schreef:Ballard_L schreef:Ik vind het hele smartphone gebeuren niet heel erg, er zitten zeker voordelen aan (al kan ik me ook zeker verbazen over mensen in restaurants die gezellig uit eten zijn samen maar dan vaak toch nog op hun telefoon zitten) Ik denk alleen dat het er steeds meer naartoe gaat dat we afhankelijk worden van een smartphone of dergelijke (kinderen met iPads op school, betalen met een smartphone, niet meer kunnen communiceren zonder whatsapp) en dat vind ik niet zo’n fijne ontwikkeling. Ik zou niet willen dat mijn kinderen een telefoon krijgen voordat ze naar de middelbare school gaan. Nergens voor nodig, ga maar lekker gezond buiten spelen
Precies dit![]()
Maar niemand schijnt dit te snappen I guess..?
verootjoo schreef:Nja, dat is ook niet wat je in je eerdere posts schrijft. Je hebt nog geen woord gerept over jonge kinderen in basisschoolleeftijd. Je hebt het steeds over volwassenen
Carol_Beer schreef:Dat is wat ik bedoel, de opvoeding. Dat is iets wat je als ouder juist zelf in de hand hebt, en waar de rest zich niet mee hoeft te bemoeien. Want kinderen hoeven helemaal niet in aanraking te komen met een ipad/iphone. Kinderen hebben het niet nodig voor werk, en voor de basisschool al zeker niet (tenzij je je kind naar van die steve jobsscholen stuurt, maar dat is dan nog een systeem waarvoor jke kiest, die ook doordacht is).
Denk niet dat ik er wat tegen heb als een kind een half uur per weekend achter een scherm zit. Maar ik weet van veel kinderen dat daar veel te weinig grenzen aan worden gesteld en dat het dus vaak uitloopt tot een verslaving, zowel geestelijk als lichamelijk. Wat tamelijk ongezond is.
Dit is over het algemeen landelijk/wereldwijd bekend, en ik zie dit ook veel bij kennissen en vrienden.