Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Citaat:Ik vond vroeger onweer vreselijk.
Ga nu ook geen autorijden.
Wist je dat je in een auto juist heel veilig zit bij onweer? Google maar eens op 'Kooi van Faraday'.![]()
)
)Janine1990 schreef:In het geheel niet bang voor onweer, wel heel veel respect voor de bliksem.
Maar ik ben bekend met fobische angsten (ik ben bang voor vlinders, niet gewoon een beetje bang, meer wat jij noemt minus het obsessief er mee bezig zijn en ik kan er achteraf wel om lachen dat verzacht wel wat). Maar ik wil je graag even een hart onder de riem steken. Het is niet erg om zo bang te zijn, het ergste is het onbegrip ervoor en de zogenaamde goedbedoelde opmerkingen die meestal vooral frustrerend werken omdat mensen gewoon echt géén idee hebben.
Maar ik weet wel dat ik lange tijd heb gezegd: "De angst voor wat er na therapie gebeurt, is groter dan de angst voor de vlinder zelf." En dat zeg ik nu niet meer zo stellig.
omdat ik mijn partner bijvoorbeeld niet tot last wil zijn met mijn angst.
Kan ook niet slapen als het onweert. sureido schreef:Ik ben ook bang. Ooit vroeger op het huis ingeslagen en die angst is nooit weggegaan. Het hielp ook niet mee dat pap ook bang is.
Ik vind vooral ‘s nachts in bed of in het donker onweer eng. Gewoon die flits en dan zo’n monster knal![]()
Overdag kan ik wel naar onweer kijken, weet ook niet wat het verschil is. Buienradar en lightningmaps staan bij mij ook altijd aan, ben daar dan echt verslaafd aan..
Ik heb ‘s nachts ook - als die nacht onweer voorspeld is - dat ik wakker word, en dan is er nog niks aan de hand, en dan kijk ik buienradar en dan kan het goed een kwartier later onweren. Net of ik het van binnen ergens aan voel komenKan ook niet slapen als het onweert.
ik ken ook een hond die ging drie kwartier van te voren onder de tafel liggen piepen.
Ook buien die ver zijn kunnen dichtbij komen of zowel ver als dichtbij zijn.
CoonArt schreef:Het is maar een statische ontlading van waterdruppels die tegen elkaar aan wrijven, heel natuurlijk. Hoe verder de donder, hoe verder het onweer is. In feite kan er niets met je in huis gebeuren