Altijd feesten en partijen in het weekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:54

Heel begrijpelijk! Ik had dit met mijn exvriend. Elk weekend verjaardag, trouwerij en als er niemand jarig was, dan was er wel familie bbq.
Wij waren jong en hadden geen gezin (woonden niet eens samen) maar toch werd er geroddeld als ik er niet was.
Aangezien ik de familie erg mocht ging ik vaak mee. Maar werd er niet gelukkig van.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je in het weekend wilt genieten van je gezin en vind ook dat je hierover goed met je partner moet spreken. Hij kan voor begrip bij zn familie zorgen.

Ik ben ook geen sociaal mens (werk met mensen en dan moet ik in het weekend ook nog leuk doen? Meh...) en ga feitelijk nooit mee naar familie. Ik ga ook zelden naar mn eigen familie omdat ik een compleet andere weg ben ingeslagen dan zij en ze gewoon niet heel snugger zijn helaas. Het komt vaak voor dat ik met grote ogen en een half open mond zit te luisteren wat een onzin er uit een persoon kan komen. Dus dan liever lekker een avondje netflix met mn geliefde of een avondje stal. Heerlijk.

verootjoo

Re: Altijd feesten en partijen in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:00

Jeetje, wat een feestjes. Buiten dat het je zeeen met tijd kost, ook nog klauwen met geld aan allerlei cadeaus lijkt me :+
Zou er ook geen zin in hebben en een compromis met je partner proberen te zoeken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:16

Flauw dat hij zijn kids niet mee wil nemen als hij alleen gaat..zou jij mooi kunnen paardrijden :P

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:45

Ja ik ben wel van mening dat manlief lekker thuis kan blijven. Hij wilde immers ook kinderen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:48

Gini schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vind juist het 'even je gezicht laten zien' zo nep. Dat is echt komen omdat het moet en daarna weer weggaan. Bovendien is je dag dan al gebroken en krijg je zo'n hele ongemakkelijke lading erbij. Nee dan kun je beter gewoon niet gaan. Die neppe interesse vind ik altijd zo verschrikkelijk doorzichtig.

Als je mensen gaat uitnodigen om mensen uit te nodigen en te pronken met je grote feest, dan kan je verwachten dat er mensen nep gaan komen die jou gewoon even willen "pleasen" en weer door.
Als je een authentiek feestje wilt met alleen maar mensen die je vaak ziet en die echt van je houden, dan kan je heel vaak geen 20+ man uitnodigen.

Nee dat is ook zo, maar bij even je gezicht laten zien denk ik aan een halfuurtje komen en dan weer gaan. Dan kun je gewoon beter niet gaan imo.

Overigens geef ik daarom nooit grote feesten, ik merk gewoon dat er altijd een kluitje mensen is die het niet ´echt´ naar hun zin heeft.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:48

Hutcherson schreef:
Ja ik ben wel van mening dat manlief lekker thuis kan blijven. Hij wilde immers ook kinderen.

Nou inderdaad. Blijkbaar verkiest hij tijd met anderen boven de tijd met zijn gezin. Dat zou me al niet lekker zitten. Dat hij dan ook nog nooit jullie kind mee zou willen nemen als hij alleen gaat, vind ik helemaal geen compromis. Bij een kind hoort ook een andere leefstijl, vind ik. Beiden moeten inleveren. Maar misschien sta jij er wel anders in TS.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:11

Bij ons zeiden ze vroeger altijd: Korte bezoeken,lange vriendschap! Helemaal niet gaan werd niet op prijs gesteld. Maar ik besef dat iedereen anders in elkaar zit.En iedereen ook in een andere situatie verkeert natuurlijk.Het blijft een afweging van belangen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:16

Wat vinden jullie overigens van mensen die zichzelf uitnodigen en bij afwerende houding toch gewoon komen? Of moet ik daar een apart topic voor opstarten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:53

anjali schreef:
Wat vinden jullie overigens van mensen die zichzelf uitnodigen en bij afwerende houding toch gewoon komen? Of moet ik daar een apart topic voor opstarten?

Wat is bij jou een afwerende houding? Misschien iets meer context hier, dan valt het misschien beter te beoordelen.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:55

Oh O herkenbaar. 26 st aan (schoon) broers en zussen, we komen beide uit een groot gezin. Ouders 4 st, opa en oma's nog 3 st. Neefjes en nichtjes 40 st. En overal wordt je geacht te komen. En dan nog 9 x een trouwdag vieren ( alleen schoonfamilie), verjaardagen ouders x 2 ( 1 x volwassen en 1 x kleinkinderen). Nieuwjaar wensen bij ouders, nieuwjaarswensen bij oma. Familiedag van gezin ( schoonfam) , familiedag van oma en ooms en tantes ( schoonfam), samen met elkaar oudjaar afsluiten, sinterklaas mijn kant, sinterklaas schoonfam, sinterklaas kleinkinderen ... Knettergek werd ik er van. En dan hebben we het nog niet eens over de andere verplichtingen, zoals 1 x per week koffie morgen bij schoonma.En ohohoh als je niet kwam.

Jaren overal aan mee gedaan, soms 3 x per week dezelfde gezichten en er wordt altijd mooi weer gespeeld. En alle nieuwtjes besproken, wat kan het mij schelen of de tante van de moeder van de buurvrouw van de moeder van mn schoonzus een zere teen heeft zeg maar. Ik kon op een gegeven moment niet meer. Je eigen gezin gaat er aan onder door, en ik wil ook wel eens een avondje niets doen.

Kinderverjaardagen doen we het meer, net als trouwdagen. Verplichtingen van uit schoonouders en de opa en oma s proberen we samen heen te gaan, als dat lukt wat betreft dr zorg van de kinderen. Verder splitsen we op, meestal gaat manlief. Familie dagen doen we zo mogelijk samen, lukt het wat betreft de kids niet gaat 1 van ons.

En ja, dat heeft kwaad bloed gezet. Maar we doen net of we dat niet merken. Want als je vraagt of ze iets aan willen passen zodat het jou lukt om te komen is niets bespreekbaar. Het maakt namelijk niet uit hoe je het thuis regels, je moet er gewoon zijn.

Zorg dat je met je partner er uit k komt. Nu onze kinderen wat ouder zij mogen ze soms even oppassen in de avond. Dan gaan we samen heen en ga ik alleen terug. Jullie moet je samen een weg vinden en de rest moet maar praten .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:11

Relaxed schreef:
anjali schreef:

Wat is bij jou een afwerende houding? Misschien iets meer context hier, dan valt het misschien beter te beoordelen.

Het is eigenlijk verwant aan het probleem van ts die ook wel eens een rustige dag met haar gezinnetje wil, maar dan steeds voor sociale verplichtingen elders wordt opgetrommeld. Ik bedoel in mijn geval dus mensen die perse willen langskomen op mijn vrije dag en als ik dan aangeef dat het niet uitkomt toch komen.Omdat ze dan toch in de buurt moeten zijn of zo.En dat niet 1 keer maar er een gewoonte van maken.Toen ik jong was inde vorige eeuw was het wel gebruikelijk om zomaar aan te komen,want toen hadden sommigen nog geeneens een telefoon. En iedereen was ook altijd thuis in weekenden.Maar de tijd is nu veranderd.Dat zomaar binnendroppen vind ik nu heel vervelend maar ik ben te beleefd om ze niet binnen te laten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:31

Tsja, ik weet niet. Spontaan langs gaan bij iemand kan het gevolg hebben dat diegene bezig is of geen zin heeft. Ik verzin wel een smoes hoor, ga echt niet zitten thee leuren als ik daar geen zin in heb of te druk voor ben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:50

anjali schreef:
Relaxed schreef:

Het is eigenlijk verwant aan het probleem van ts die ook wel eens een rustige dag met haar gezinnetje wil, maar dan steeds voor sociale verplichtingen elders wordt opgetrommeld. Ik bedoel in mijn geval dus mensen die perse willen langskomen op mijn vrije dag en als ik dan aangeef dat het niet uitkomt toch komen.Omdat ze dan toch in de buurt moeten zijn of zo.En dat niet 1 keer maar er een gewoonte van maken.Toen ik jong was inde vorige eeuw was het wel gebruikelijk om zomaar aan te komen,want toen hadden sommigen nog geeneens een telefoon. En iedereen was ook altijd thuis in weekenden.Maar de tijd is nu veranderd.Dat zomaar binnendroppen vind ik nu heel vervelend maar ik ben te beleefd om ze niet binnen te laten.

Gewoon je jas aandoen en dan de deur open doen en zeggen dat je nét helaas op het punt stond om weg te gaan en al aan de late kant bent. :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:02

och hier ook een grote fam aan mijn vaders kant, vanaf mijn 14de ging ik al niet meer mee. Ik vierde dus ook niet mijn verjaardag meer. Ik heb nooit zin in dat oh je moet samen zijn want dat hoort. Mijn man is ook zo gelukkig, net zoals kerst vieren we niet echt :') niemand verwacht ons ook meer haha

De enige aan wie een kadoo geef is mijn moeder en mijn oma omdat die gewoon koppig zijn en steeds iets geven _O- nu ja ik ben gek op ze beide dus daar zoek ik wel leuks voor uit. Dat vind ik dus ook leuk om te doen dus het is geen straf zeg maar.

De beste manier om er onderuit te komen is gewoon naar het buitenland verhuizen :p

edit: ik vind je vriend dus onredelijk, ik hoop dat jullie er samen uitkomen en anders eens voorstellen om sowieso 1 keer per jaar een mega fam dag te organiseren? Als je met het idee komt ben je toch ook sociaal bezig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:14

Onaangekondigd bezoek doe ik de deur gewoon niet voor open, er wordt zoveel belletje gedrukt bij mij dat ik de deurbel vaak uit zet.
Maar Anjali, ik zou dan toch echt duidelijker zijn. Ik heb een broertje dood aan verplichtingen op mijn vrije dag, dan maar ff lomp zijn, maar nee is toch echt nee.. :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:23

Echte Hollandse gastvrijheid :D
Als iemand er echt een gewoonte van maakt om, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het niet uitkomt, toch steeds juist dan op de stoep te staan dan ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee en zal dat ook duidelijk maken.
Maar jongens, kom op zeg, moet ieder bezoek zich dan altijd aankondigen?
Misschien wel leuk voor een nieuw topic: 'Hollandse gastvrijheid" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:35

Kinke schreef:
Als iemand er echt een gewoonte van maakt om, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het niet uitkomt, toch steeds juist dan op de stoep te staan dan ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee en zal dat ook duidelijk maken.

Ik ben gewoon een gigantische rommelkont en wil graag even een momentje hebben om dat snel weg te kunnen werken.. Al bellen ze me eerst, prima, maar onaangekondigd (letterlijk) op de stoep, nee dank je :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:47

Onaangekondigd bezoek kan ook weleens leuk zijn, dus ik zou vast weleens de deur open doen. Maar als het niet uitkomt ga ik niet mensen lopen pleasen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je graag bij iemand op de koffie gaat die dat zelf eigenlijk niet graag wilt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:50

Relaxed schreef:
Kinke schreef:

Ik ben gewoon een gigantische rommelkont en wil graag even een momentje hebben om dat snel weg te kunnen werken.. Al bellen ze me eerst, prima, maar onaangekondigd (letterlijk) op de stoep, nee dank je :n

Ik heb gewoon een bordje hangen: Mijn huis was schoon, jammer, je hebt het net gemist. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:54

Kinke schreef:

Ja :+
Ik maak plannen voor een dag en hou er niet van als dat in de war geschopt wordt door mensen die menen recht te hebben op mijn vrije tijd :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:37

mensen die menen recht te hebben op je vrije tijd?
Of mensen die gewoon even gezellig bij hun vrienden langs willen?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:49

Dan kun je toch even bellen? Wat als je net gezellig met je partner in bed ligt? *D

Maar ontopic: iedere keer mee gaan hoeft echt niet. En vriendlief mag net zo goed met de kinderen zeulen als jij. Dan bijvoorbeeld om en om de kids wel of niet mee. Beetje geven en nemen is wel zo praktisch.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:55

anjali schreef:
Dat zomaar binnendroppen vind ik nu heel vervelend maar ik ben te beleefd om ze niet binnen te laten.

Dit gaat over grenzen aangeven. Gewoon duidelijk zijn, duidelijker dan je nu bent. Hoe moeten zij nu weten dat je dit vervelend vindt als je niet gewoon zegt?

@ TS jammer dat het eerste gesprek niet verlopen is zoals je hoopte. Gewoon opnieuw het gesprek aangaan, er moet toch een oplossing voor te vinden zijn? Het is voor hem bv toch ook fijn als er afspraken zijn waardoor jij met een blij gezicht gevoel meegaat ipv dat hij weet dat je eigenlijk niet mee wil?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:26

Kinke schreef:

Vroegah had je (in volksbuurten) een touwtje uit de brievenbus hangen. Jan en alleman kwam binnen zetten voor een bakkie. :D