Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gini schreef:Shaggy09 schreef:Ik vind juist het 'even je gezicht laten zien' zo nep. Dat is echt komen omdat het moet en daarna weer weggaan. Bovendien is je dag dan al gebroken en krijg je zo'n hele ongemakkelijke lading erbij. Nee dan kun je beter gewoon niet gaan. Die neppe interesse vind ik altijd zo verschrikkelijk doorzichtig.
Als je mensen gaat uitnodigen om mensen uit te nodigen en te pronken met je grote feest, dan kan je verwachten dat er mensen nep gaan komen die jou gewoon even willen "pleasen" en weer door.
Als je een authentiek feestje wilt met alleen maar mensen die je vaak ziet en die echt van je houden, dan kan je heel vaak geen 20+ man uitnodigen.
Hutcherson schreef:Ja ik ben wel van mening dat manlief lekker thuis kan blijven. Hij wilde immers ook kinderen.
Relaxed schreef:anjali schreef:Wat vinden jullie overigens van mensen die zichzelf uitnodigen en bij afwerende houding toch gewoon komen? Of moet ik daar een apart topic voor opstarten?
Wat is bij jou een afwerende houding? Misschien iets meer context hier, dan valt het misschien beter te beoordelen.
anjali schreef:Relaxed schreef:Wat is bij jou een afwerende houding? Misschien iets meer context hier, dan valt het misschien beter te beoordelen.
Het is eigenlijk verwant aan het probleem van ts die ook wel eens een rustige dag met haar gezinnetje wil, maar dan steeds voor sociale verplichtingen elders wordt opgetrommeld. Ik bedoel in mijn geval dus mensen die perse willen langskomen op mijn vrije dag en als ik dan aangeef dat het niet uitkomt toch komen.Omdat ze dan toch in de buurt moeten zijn of zo.En dat niet 1 keer maar er een gewoonte van maken.Toen ik jong was inde vorige eeuw was het wel gebruikelijk om zomaar aan te komen,want toen hadden sommigen nog geeneens een telefoon. En iedereen was ook altijd thuis in weekenden.Maar de tijd is nu veranderd.Dat zomaar binnendroppen vind ik nu heel vervelend maar ik ben te beleefd om ze niet binnen te laten.
niemand verwacht ons ook meer haha
nu ja ik ben gek op ze beide dus daar zoek ik wel leuks voor uit. Dat vind ik dus ook leuk om te doen dus het is geen straf zeg maar.
Kinke schreef:Echte Hollandse gastvrijheid![]()
Als iemand er echt een gewoonte van maakt om, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het niet uitkomt, toch steeds juist dan op de stoep te staan dan ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee en zal dat ook duidelijk maken.
Maar jongens, kom op zeg, moet ieder bezoek zich dan altijd aankondigen?
Misschien wel leuk voor een nieuw topic: 'Hollandse gastvrijheid"
Relaxed schreef:Kinke schreef:Echte Hollandse gastvrijheid![]()
Als iemand er echt een gewoonte van maakt om, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het niet uitkomt, toch steeds juist dan op de stoep te staan dan ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee en zal dat ook duidelijk maken.
Ik ben gewoon een gigantische rommelkont en wil graag even een momentje hebben om dat snel weg te kunnen werken.. Al bellen ze me eerst, prima, maar onaangekondigd (letterlijk) op de stoep, nee dank je

anjali schreef:Dat zomaar binnendroppen vind ik nu heel vervelend maar ik ben te beleefd om ze niet binnen te laten.