De juiste omschrijving van sociale relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: De juiste omschrijving van sociale relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:11

Check even de link die ik heb geplaatst. En ik snap je stress, no span.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:27

MarcoBorsato schreef:
Maar het gaat niet om het aantonen toch? Ik bedoel, de reisverzekering èn een arts hebben verklaard dat zijn zorg wel noodzakelijk was. Maar de werkgever vindt het geen sociale relatie en dat is natuurlijk krom.

Het is mij niet duidelijk dat dit echt als noodzakelijk op papier is gezet, wel dat het aangeraden werd.

Karuna: ik heb het er echt niet over of je 'ziek genoeg' bent, daar gaat het hier niet over. Wel of dit aantoonbaar zorgverlof is. Toch twee verschillende dingen. Wat jij doet met je eigen tijd is absoluut je eigen zaak.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:32

Ik vraag alleen waarom je met zo een longgeschiedenis niet van tevoren maatregelen hebt genomenom dit te voorkomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:36

karuna schreef:
Een werkgever weigert verlof toe te kennen want zou geen sociale relatie zijn.

Dit is het probleem. Niet of het zorgverlof terecht of onterecht was. Niet of ze wel of niet lichamelijk in staat was om op vakantie te gaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:37

Furrow schreef:
Ik ben het er mee eens, het is pijnlijk om te zeggen en waarschijnlijk niet helemaal juist om vanuit bokt te oordelen. Maar dan lees ik dat je zoveel reizen doet dat de gemiddelde Nederland niet eens in staat is om te doen en dan bovenstaande kansen.
Als ik dan lees dat je klaagt over verlaging van toegiften denk ik jeetje, zoveel mensen die alles zouden geven voor deze luxe en alsnog alles uit willen halen.
Je vriend heeft gewoon enkele dagen extra luxevakantie gehad, dat zou al enorm veel moeten zijn.

Dit zijn precies de woorden waar ik naar zocht maar die ik niet kon vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 14:39

Omdat het niet te voorkomen is. Simpel zat. Longonsteking ontstaat na griep kouvatten of ziekte. Ik was op hooikoorts na gewoon fit, heb standaard bult medicijnen mee die ik kan gebruiken als het nodig is. Ik houd mijn conditie zo goed mogelijk op peil en mag ook reizen. Mits ik mijn bestemming erop aanpas. Ga dus niet naar een smogland maar zoek schone plekken op die beter zijn dan nl vandaag die bestemming ook. Geen hooikoorts geen genies niks. Frisse schone lucht.

Enige waar werkgever over valt is de term sociale relatie. Rest is gewoon afgedicht met de juiste papieren en toestemming. Daar al meteen alles op papier laten zetten.

En wat betreft makkelijke arts, hij had me liever nog een week daar gehouden. En ben met tegenzin van zijn kant fit verklaard om te vliegen. Achteraf had hij gelijk want door die vliegreis terug ben ik een flink eind terug bij af weer. -O-

Jolien en furrow. Compleet niet van belang. :n je weet niet waarvan ik reis toch? Je weet mijn fianciele situatie niet nog mijn toekomstige financiele situatie.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:48

karuna schreef:
Enige waar werkgever over valt is de term sociale relatie. Rest is gewoon afgedicht met de juiste papieren en toestemming. Daar al meteen alles op papier laten zetten.

Dan volstaat een belletje juridisch loket. Simpel as that.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:50

Joe.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:58

Welwaar zoals ik eerder schreef vliegen is funest met gevoelige longen
Iedereen in mijn longroep bij fysio weet dit
Waarom ben je van tevoren niet gewaarschuwd en zeker na longontsteking weer terug vliegen.
Was er geen bootverbinding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:59

Als je idd alle juiste papieren hebt, dan naar de vakbond of juridisch loket als je er een zaak van wilt maken. Rest de vraag of je de werkrelatie hiervoor mogelijks wilt opblazen natuurlijk.

sorry maar dat vond ik echt niet duidelijk naar voren komen. Woorden als aanraden versus absoluut noodzakelijk, of werkgever nu wel of niet al ok had gezegd, daar zit gewoon groot verschil op. Het zou enorm helpen als je de zaken iets helderder neerschrijft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:59

karuna schreef:
Jolien en furrow. Compleet niet van belang. :n je weet niet waarvan ik reis toch? Je weet mijn fianciele situatie niet nog mijn toekomstige financiele situatie.

Ook dat is voor een groot deel op bokt terug te vinden.
Prinsjesdagtopic , of belasting 2018 topic.

En nee , daar heb ik niets voor teruggezocht , ik lees in beide topics mee.

Er is herhaaldelijk gevraagd of je juridisch loket heb gebeld. Die kunnen namelijk direct duidelijkheid geven.
Maar die vragen worden overgeslagen ?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:02

En ik weet dat eigen verantwoording ook meespeelt in dit soort zaken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:07

Echwel schreef:
En ik weet dat eigen verantwoording ook meespeelt in dit soort zaken.

Maar nu doe jij alsof Karuna jou moet overtuigen en dat is allemaal niet relevant.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:09

Maar of het een sociale relatie was vind ik ook niet bewezen.

Er staat daar dat het een vriend kan zijn, maar bij buitenlandse situaties staat toch echt 'naast familielid' gespecifieerd. En er staat ook algemeen dat er sowieso moet aangetoond worden dat niemand anders het kon doen want anders vervalt de hele clausule. Ik vind niet dat je het 1 (noodzaak of niet) los van het ander (sociale relatie of niet) kunt zien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:10

Ik wel. Maar ik vind ook dat ze JL moet bellen voor informatie.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:17

Wij kunnen wel vanalles vinden en dat doen we hier ook, maar wij gaan daar helaas niet over.

Het beste wat jouw vriend kan doen is juridische hulp inschakelen hiervoor, laat hun het lekker met zijn baas uitvechten. Misschien wil de werkgever het wel uitvechten in de rechtzaal om voor eens en altijd duidelijk te hebben of hij betaald zorgverlof moet verlenen in dit soort situaties.

Je kan hier wel gelijk krijgen, maar wij zijn geen partij in deze.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:15

poes schreef:
Maar of het een sociale relatie was vind ik ook niet bewezen.

Er staat daar dat het een vriend kan zijn, maar bij buitenlandse situaties staat toch echt 'naast familielid' gespecifieerd. En er staat ook algemeen dat er sowieso moet aangetoond worden dat niemand anders het kon doen want anders vervalt de hele clausule. Ik vind niet dat je het 1 (noodzaak of niet) los van het ander (sociale relatie of niet) kunt zien.

En dan had ze een naast familielid moeten invliegen ofzo :?

Er worden hier een hoop irrelevante dingen bijgehaald zeg.

Gewoon iemand naar laten kijken die er verstand van heeft en niet alles op bokt zetten, dat is niet zo handig :)
Dus bel even juridisch loket en je weet hoe het officieel zit :) Hier weet je alleen wat iedereen er zelf van vindt, en dat is even totaal niet relevant.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 14:24

Juridisch loket gebeld. Alleen het terugbellen van hun ging fout. Brandalarm daar dus ze moesten weg. Dinsdag nieuwe poging daarvoor. Verder de pvt gaat de discussie ook aan omdat ze willen weten voor iedereen wat het standpunt van het bedrijf is. En lang niet alles zet ik hier neer trouwens.

Overigens naast familielid is of een 85 jarige vader met hartklachten en beginnende dementie of een niet fitte zus die ook haar werk heeft van mijn kant. Andere familie is er niet die kan helpen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:59

Dat staat daar zo letterlijk op die site e, als dat de wet is, hoe onlogisch ook, heb je geen poot om op te staan. Ik hoop dat het juridisch loket je kan helpen.