Automonteur appt buiten werktijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:55

Kimberley_ schreef:
NoGo schreef:
Jeetje ik word vooral verdrietig van sommige reactie's hier, aangeven bij de baas, het een creep vinden...

Ts een vriend van mij ook werkzaam in een garage kan soms van jaren geleden nog tot in detail melden wat er met iemand zijn auto aan de hand was.
Ik zou er niet teveel achter zoeken voor dit moment maar hem gewoon een app terug sturen met de mededeling dat het vast vriendelijk bedoeld is maar jij, je er zeer onprettig bij voelt en hem verzoeken je niet meer op deze privé wijze te benaderen.
Eventueel kan je erbij zetten dat als hij dit toch doet je hier melding van maakt bij het bedrijf.

Ik heb dus al meerdere malen aangegeven het 1. Onjuist te vinden tegenover zijn werkgever en 2. Als onprettig te ervaren. En ik zeg ook nergens dat het niet aardig bedoeld kan zijn. Ik val het meeste over het feit dat hij mijn telefoonnummer heeft overgenomen zonder toestemming.

Je reactie kom nogal over alsof ik je net zwaar aangevallen heb, maar wat wil je nu dan?

Terug sturen dat je het niet netjes vind dat hij jouw telefoonnummer in de gegevens heeft opgezocht en je op deze wijze benaderd, je de auto gewoon in de garage laat maken en je niet meer door hem benaderd wenst te worden en zowel je hier melding van zou maken bij het bedrijf.
Case closed toch?

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:58

waarom niet ! Het scheelt jou ook veel geld.
Ik zou het niet melden aan zijn baas, wat hij doet in zijn vrije tijd moet hij zelf weten .

Fitzroy

Re: Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:59

Nou, zo simpel ligt dat niet. Je ontneemt je baas omzet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:05

Ik zou hem zeggen dat je niet geïnteresseerd bent en dat je graag hebt dat hij het hier bij laat. Zo niet, je zijn baas inlicht.
Zo geef je duidelijk aan dat je er niet gediend mee bent en geef je hem zelf een kans dat het voor hem niet negatief uitdraait met zijn werkgever.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:05

Ik moet wel zeggen dat ik dus als werkgever eens iets gelijkaardig heb meegemaakt en ik heb die man toen ook gelijk weggestuurd. Verhaal van de klant uiteraard wel goed gecheckt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:06

Wat vervelend en ongepast. Ik zou ook zeggen dat je geen interesse hebt en bij nogmaals contacteren je naar z'n werkgever stapt en hem de apps laten lezen.

Dat je wat wil bijverdienen snap ik maar op deze manier ben je wel lomp bezig en zeker als hij zich zo opdringt. Als hij dit bij meer mensen flikt mag ik toch hopen dat iemand is die niet bang is om z'n mond open te doen tegen de werkgever.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:13

CarinaR schreef:
brokjes schreef:
Vind hij je niet gewoon leuk en wilt hij zo contact krijgen??

Dat dacht ik dus ook..

Idem mijn gedachten.

Ik heb soortgelijk iets gehad , maar dan bij een autosleepbedrijf toen mijn in de prak gereden auto daar stond en ik mank de laatste spullen kwam ophalen.
Paar uurtjes later whatsapp en om een lang verhaal kort te maken kwam het erop neer dat hij interesse had en nee niet in mijn in de prak gereden auto :+

Gewoon duidelijk aangeven dat je er niet van gediend bent en desnoods blokkeren.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 23:24

Ik ga er nog een nachtje over slapen maar denk wel dat ik het hier bij laat of misschien later anoniem een email stuur dat er monteurs bijbeunen. Geloof niet dat ik het op mijn geweten wil hebben dat hij hierom zijn baan kwijt raakt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:31

Uit nieuwsgierigheid aangeklikt en nu zie ik dat je uit Emmen komt.
Succes met je beslissing, lastig hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:35

Ach, wij hebben eens een glazenwassersbedrijf ingeschakeld voor ons huis en één van de glazenwassers belde later op om te vertellen dat hij het de volgende keer (zwart) ook wel voor een lagere prijs kon doen.
Dat bedoelde hij duidelijk buiten het officiële bedrijf om.
We zijn er verder niet op in gegaan, maar het komt dus wel vaker voor dat ze het buiten hun baas om goedkoper willen doen en ik zou er niet te veel achter zoeken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:36

Kimberley_ schreef:
Ik ga er nog een nachtje over slapen maar denk wel dat ik het hier bij laat of misschien later anoniem een email stuur dat er monteurs bijbeunen. Geloof niet dat ik het op mijn geweten wil hebben dat hij hierom zijn baan kwijt raakt.

Dat heeft hij dan toch zelf op zijn geweten? Als hij niet jouw nummer had opgeslagen zonder jouw toestemming en geappt, was dit niet gebeurd.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 00:10

Ik zou hem gewoon blokkeren en er niet meer op in gaan.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 06:58

Evt vragen bij de garage hoe ze met jouw prive gegevens omgaan? Avg is een ding tegenwoordig....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:06

Ik zou het zeker wel melden bij de dealer. Zou er echt niet blij mee zijn als een monteur mij in zijn eigen tijd gaat appen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:08

Wat zijn we hier braaf. Hij heeft je gegevens opgeslagen, valt je ongevraagd lastig en wil ook nog eens zwart zaken doen.
Zeker wel een melding van maken bij de baas. Als je het niet vervelend had gevonden en het er bij had willen laten zitten had je niet een topic hier op bokt gemaakt. Kom op voor jezelf en je bent niet verantwoordelijk voor zijn handelen. Hij weet dondersgoed dat hij een grens over gaat anders had hij je wel op de zaak aangesproken in plaats van zo stiekem. Als iedereen het erbij laat zitten gaat er ook niks veranderen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:14

Kimberley_ schreef:

Hey, oud klasgenoot ;)

Ik zou inderdaad wel melding maken bij de garage dat je er niet van gediend bent dat monteur X jou ongevraagd buiten zijn werk om contact met jou opneemt. Bijbeunen doen volgens mij alle monteurs wel eens, maar dan had hij dat inderdaad beter face-to-face kunnen vragen...
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 17-04-19 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:16

Melding maken, hij weet dondersgoed dat dit niet mag
Niet van zijn probleem jouw probleem maken!

Hij probeert willens en wetens klanten van zijn werkgever in te pikken, sorry maar daar heb ik geen medelijden mee.

Het bijbeunen in de autobranche is de laatste jaren flink veranderd. Tegenwoordig is het niet meer de bedoeling dan bv auto’s van directe familie

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:38

In veel van deze sectors wordt bijgebeund, bijvoorbeeld in de bouw.

Ik zou hem gewoon blokkeren en het erbij laten. Wat maakt het voor jou uit dat die dit doet achter z'n baas zijn rug om? Hij bedoelde het aardig om jou kosten te besparen

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:50

Kimberley_ schreef:

Ik had denk ik hetzelfde gedaan. Automonteurs verdienen over het algemeen echt niet veel en ze weten wel op welke onderdelen veel marge wordt gepakt door de baas dus door bij te beunen kunnen ze soms een eurootje extra overhouden. Netjes is het absoluut niet, zeker de manier waarop in dit geval. Maar als je nu verder niks meer van hem hoort zou ik het erbij laten.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:52

Het is volgens mij niet nieuw dat er bijgeklust wordt in de autobranche.
Maar om hem nou bij zijn baas te verlinken vind ik heel ver gaan.

Zijn intentie was vast goed, wilde je kosten besparen en hij een centje extra verdienen. Win/win dus.
En zou zijn intentie een date zijn, dan nog.

Vind de reacties hier wat overdone. Als TS een leuke jongen had gespot en zijn nummer had gewild, dan kwam iedereen spontaan met tips & tricks om daar achter te komen en wordt het een geslaagd volgtopic om maar vooral de uitkomst van een mogelijke date te kunnen lezen.
Nu het andersom is (hoewel dus niet zeker of hij wel uit is op een date) wordt die jongen dus neergezet als creepy.

Ik zou hem vriendelijk bedanken en verder niet.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:55

Is hij de enige die contact zocht en over de evt reparatie vertelde? Ik zou toch graag eerst in de garage zelf willen horen wat de reparatie moet zijn. Een steekproef vind plaats na keuring. Vaak belt een garage vooraf al over reparatie anders keuren ze hem vaak niet eens als de auto niet door de APK keuring zou komen, tenzij je de afkeuring op papier wilt hebben. Deze werknemer wil er kennelijk aan verdienen buiten zijn baas om. Is er wel sprake van een flinke reparatie....deze werknemer lijkt mij een oplichter eerste klas. Zijn baas bedonderen en ook nog eens je telefoonnummer vanaf een werkbon van zijn baas voor zijn soort praktijken gebruiken. Het garagebedrijf is de dupe. Lukt hem zoiets wie zegt dan dat hij goedkoper is dan het bedrijf waar hij werkt. Hij kan wel het dubbele achteraf rekenen. Deze man verdient het om aangegeven te worden bij zijn baas. Dit is een zeer onbetrouwbare werknemer! Die ook nog eens ongewenst contact zoekt dmv gegevens van personen te gebruiken uit gegevens die aan alleen het bedrijf verstrekt zijn.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 17-04-19 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:58

Zeggen dat je het niet wilt
Je kan altijd een melding maken alsnog als ie blijft door zeuren.
Maar om dat nu gelijk te doen.

Ik laat mijn auto ook maken buiten garage om .
Broer en vader
Kost me geen werkman loon zo
En in de auto brance zijn er veel die zo wel wat bijverdienen
Niks raars aan verder
Alleen bieden die bij beuners zich normaal gezien niet zo aan via de App
Maar via via

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:58

Op onze werkorders stond altijd naam, adres en telefoonnummer maar ik heb er noooooit aan gedacht om ook maar 1 op te slaan. Zag ooit een visitekaartje in de middenconsole van een leuk vakantiehuis die ze verhuurde maar durfde dat niet eens te vragen. :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:03

Zinzi_jewel schreef:
Zeggen dat je het niet wilt
Je kan altijd een melding maken alsnog als ie blijft door zeuren.
Maar om dat nu gelijk te doen.

Ik laat mijn auto ook maken buiten garage om .
Broer en vader
Kost me geen werkman loon zo
En in de auto brance zijn er veel die zo wel wat bijverdienen
Niks raars aan verder
Alleen bieden die bij beuners zich normaal gezien niet zo aan via de App
Maar via via

Maar dat is dan waarschijnlijk geen werknemer van het bedrijf waar je je auto laat keuren. Als hij buiten de baas om wat wilt dan moet hij geen gegevens jatten van zijn baas. Dat kan echt niet. TS je zult vast niet de enige zijn bij wie hij dit doet. Het bedrijf wordt zo flink benadeeld. Die zijn beter af zonder deze werknemer.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:07

Hutcherson schreef:
Als werlgever vind ik dit echt bizar.
Ik zou dit heel graag willen weten wat mijnn personeel achter mijn rug om uitspookt.
Die gozer werkt verdorie voor zn baas, jat daar een telefoonnummer en zou zo ook nog een klant jatten! Dan wil je professioneel zijn als bedrijf, gaat zo'n klaploper klanten stelen of wegjagen. Zo'n rotte appel zou ik niet willen in mijn bedrijf.

Als ik zijn baas was, zou ik het enorm kunnen waarderen als je mij dit persoonlijk meldt en daarbij aangeeft dat jij verder niet genoemd wilt worden. Ik zou dat zo inkleden dat die gast de relatie niet gaat leggen naar jou als klant,maar dat hij wel op non actief gaat zodat ik onderzoek kan uitvoeren.

Hij is echt niet zomaar zn baan kwijt want werknemers zijn beschermt door de wet.

Je moet echt niet bang zijn om dingen te melden omdat hij misschien je adres heeft. Is je adres bekend bij de dealer? Je zou ze zelfs nog kunnen aanklagen vanwege privacyredenen. Waarom moet een monteur jouw adres weten? Of je telefoonnummer? Dat kan toch gewoon 1 iemand regelen dat je gebelt wordt?

Helemaal mee eens! Ik vind het echt schandalig en zou het ook zeker melden. Dit is simpelweg diefstal namelijk. Als je mijn klant was deed ik waarschijnlijk je volgende onderhoud voor een vriendenprijsje als bedankje. Dit soort rotte eieren wil je niet in je bedrijf.