Geven jullie eerlijk antwoord?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geven jullie eerlijk antwoord als de verkoper vraagt of je schoenverzorgende producten wilt?

Ik geef eerlijk antwoord
440 (82%)
Ik geef geen eerlijk antwoord (om van de vraag af te komen)
93 (17%)

Totaal aantal stemmen: 533

pjer

Re: Geven jullie eerlijk antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:42

Ik heb hier ook al jaren en jaren een fles of 5 staan en ik gebruik het werkelijk nooit. Zelfs zonder enig onderhoud gaan mn schoenen een jaar of 5 of het dubbele mee en tegen die tijd ben ik ze wel een keer zat.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:43

Ja hoor. Ik heb altijd spul in huis staan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:46

Ik heb zoveel leerproducten voor mijn paardenspullen dat ik mijn schoenen daar ook mee doen. Niks nodig dus en dat zeg ik ook gewoon.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:48

Ja geeft eerlijk antwoord. En dat antwoord is nee

Vroeger, echt al wel 12 jaar geleden
Had ik een weekend baantje in een schoenen winkel. En bij elke spray of onderhoud voor schoenen spul, kregen wij extra punten of extra salaris.. weet niet meer precies hoe als dat zat, maar het was iig wel, hoe meer je verkocht, hoe meer je er zelf aan verdiende

Bovendien vind ik het persoonlijk ook een grote onzin.. vies worden ze toch en kapot gaan ze ook.. Nu koop ik ook geen hele dure schoenen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:59

Ik zeg eerlijk dat ik ze al in huis heb want dat is ook zo.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:03

Ik zeg ook gewoon 'nee bedankt'. Wat ik bv wel zou doen is als ze een service aanbieden om voor 5 euro bv de schoenen meteen te behandelen. Want ondanks dat ik best ergens een bus heb staan komt het er nooit van.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:06

waarom zou je ervoor moeten liegen? Dat snap ik nooit zo goed. Als je gewoon zegt er geen interesse in te hebben is dat toch goed?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 22:08

Witchcraft schreef:
waarom zou je ervoor moeten liegen? Dat snap ik nooit zo goed. Als je gewoon zegt er geen interesse in te hebben is dat toch goed?

Die snap ik inderdaad ook niet goed. Zeggen dat je thuis nog hebt staan duurt langer dan "Nee bedankt" zeggen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:15

Maureen95 schreef:
Witchcraft schreef:

Die snap ik inderdaad ook niet goed. Zeggen dat je thuis nog hebt staan duurt langer dan "Nee bedankt" zeggen.

Denk dat het iets psychologisch is. Mensen voelen zoch overvallen of gepust en op nee bedankt kan je nog een antwoord geven. Ik heb er al is de discussie direct om.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:20

Dat kan, maar dan kun je ook vriendelijk aangeven dat je er verder niet over in discussie gaat. Je bent een ander geen verantwoording schuldig of een verklaring :)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:20

Ik zeg altijd dat ik nog in huis heb. Negen van de tien keer is dat ook zo.
Ik vind het een irritante vraag. Het opdringerige willen (bij)verkopen in fysieke winkels is zeker wel een van de hoofdredenen dat ik liever online winkel.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:22

Suzanne F. schreef:
Ik zeg eerlijk dat ik ze al in huis heb want dat is ook zo.

Dit dus. Komen onderhand om in die bussen, dus neem ze nu niet meer mee. :Y)

Laatst wel een beetje ongemakkelijke situatie, die ik echt niet zo lomp bedoelde. Ik kocht een paar lakschoenen en de mevrouw vroeg of ik een spuitbus voor onderhoud wilde. Ik antwoordde 'nee, dank u' en zij reageerde met 'maar dan blijven ze mooier met lopen, want lak breekt zonder echt sneller'
Echt geen rare opmerking, zij het alleen dat ik in mijn rolstoel zat. Dus ik antwoordde, wederom heel eerlijk: 'nou, dat valt bij mij wel mee dan, denk ik zo'. Gewoon met een lach, want ik vond het eigenlijk wel komisch. Maar de mevrouw in de winkel heeft wel 6 keer sorry gezegd, en ik dus 6 keer dat dat niet nodig was.. :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:35

Ik geef eerlijk antwoord, en dat is het 90% antwoord want ik heb serieus altijd wel wat in huis. En heb ik dat niet, dan zeg ik inderdaad ja op de vraag. Dus voelt misschien voor de verkoopster als eronderuit banketstaaf, maar is zeker niet zo.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:46

ik geef soms wel en soms niet eerlijk antwoord, ligt eraan hoe de verkoper het brengt. Soms heb je gewoon door dat het alleen om de verkoop gaat.

Ik vind het fijner als de verkoper het adviseert en een beetje tussen neus en lippen door zegt, zonder er meteen iets aan te koppelen. In de trant van "met die en die spray worden ze waterdicht/mooier", zonder dat ze de vraag stellen of ik hem erbij wil kopen. Als ik dan interesse heb om iets te kopen vraag ik zelf naar "die spray waar je het net over had".

Ik zeg trouwens ook altijd tegen die studenten die je een gratis krant aanbieden, dat ik al lid ben :') die vind ik altijd zo opdringerig...

Withers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:48

Ik heb effectief de normale producten al in huis, en vind het tegelijk ook ongemakkelijk dat dit zo gevraagd wordt. Een verkoopster in de schoenwinkel in mijn buurt pakt het mooi aan, ze vertelt bij het afrekenen van de schoenen kort de aanbevelingen qua onderhoud, waarop ik dan om een product kan vragen als ik het nodig heb. Dat ervaar ik als extra service ipv opdringerigheid.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 22:49

Withers schreef:
Ik heb effectief de normale producten al in huis, en vind het tegelijk ook ongemakkelijk dat dit zo gevraagd wordt. Een verkoopster in de schoenwinkel in mijn buurt pakt het mooi aan, ze vertelt bij het afrekenen van de schoenen kort de aanbevelingen qua onderhoud, waarop ik dan om een product kan vragen als ik het nodig heb. Dat ervaar ik als extra service ipv opdringerigheid.

Mag ik jou vragen hoe ze dat doet? Ben er wel benieuwd naar. Misschien kan ik het dan ook toepassen :D

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:54

Ik zeg altijd 'nee, dank je' ook al heb ik een plank vol. Het is ook echt een standaard antwoord geworden. Wilt u zegels, spaart u ..., heeft u een klantenkaart, doe u mee aan de actie, bent u geïnteresseerd in de ... . Nee, gewoon nee, ik wil alleen maar afrekenen :roll:

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:54

Ik zeg altijd dat ik het al heb.
Ben w eerlijk, want heb het liggen
Gebruik het alleen nooit :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:05

Maureen95 schreef:
Withers schreef:

Mag ik jou vragen hoe ze dat doet? Ben er wel benieuwd naar. Misschien kan ik het dan ook toepassen :D

Ik vind het het fijnste als de verkoopster iets zegt in de trant van: 'Het is het beste als je ze behandeld met een waterafstotende spray.' Daar kan ik gewoon 'okee' op zeggen of 'bedankt' of 'dat zal ik doen'.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:10

Misschien een beetje off topic maar ik vind het bij de kapper vaak ongemakkelijk. Wil je de massagestoel aan? En dan al dat je zelf vraagt kost dat extra? Ja, nou laat dan maar. Wil je deze speciale crèmespoeling in je haar? Ik zie dat je haar lastig is uit te kammen(heb ik zelf nooit last van) of ik misschien iets erbij wil kopen om te ontklitten etc.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:10

Buiten dat ik veel van die rommel heb staan, en dat dus ook aangeef. Vind het idd wat opdringerig overkomen. Net zoiets als je bv bij een tankstation wilt afrekenen na het tanken en ze wijzen ze je op snoep wat in de actie is.

Verder ga ik met Jildau mee

Withers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:16

Maureen95 schreef:
Withers schreef:

Haha ja hoor, bij het scannen wordt altijd nog gecontroleerd dat de juiste schoenen in de juiste doos zitten en beide schoenen zeker dezelfde maat hebben, en dan vertelt ze ondertussen standaard dingetjes als ‘voor gebruik nog even tegen vocht inspuiten’ en dergelijke, maar afhankelijk van de schoen specifieke zaken als vb dat de Timberlands vegen kunnen krijgen die je tussendoor snel kan wegpoetsen met zo’n schoenengum. Krijg je advies zonder het gevoel iets te moeten kopen of afslaan, gewoon knikken of ‘Ah oké bedankt!’ is prima, en anders een ‘Oh ja doe die er maar bij’ op eigen initiatief. Vind ik veel aangenamer :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:28

ik vind het ook irritant en opdringerig. 1 keer zo'n spray laten aansmeren...gebruik het nooit, want vind schoenpoets heel wat beter verzorgen en beschermen dan die sprays

Ik heb schoenpoets thuis staan en dat werkt prima....zeker aangezien ik meestal gewone leren schoenen heb en niet suede of ander gevoelig materiaal. Die nieuwe schoenen worden thuis dan direct in de schoenpoets gezet; zijn ze ook beschermd.

Ik zeg altijd gewoon 'nee, dank je'. Af en toe heb je dan nog een fanatieke die dan toch nog daarna nog even vraagt of ik thuis nog heb....dan zeg ik idd gewoon 'ja, heb ik nog', puur om eindelijk over te gaan naar betalen zodat ik de deur uit kan. Hoewel dat nog niet eens een leugen is; die spray staat namelijk nog steeds op de kelderplank...zal vast niet meer goed zijn, maar maakt niet uit; gebruik het toch niet...moet hem toch maar eens wegflikkeren.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 10-04-19 23:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:35

moonsparkle schreef:
Misschien een beetje off topic maar ik vind het bij de kapper vaak ongemakkelijk. Wil je de massagestoel aan? En dan al dat je zelf vraagt kost dat extra? Ja, nou laat dan maar. Wil je deze speciale crèmespoeling in je haar? Ik zie dat je haar lastig is uit te kammen(heb ik zelf nooit last van) of ik misschien iets erbij wil kopen om te ontklitten etc.

Inderdaad, vreselijk dit. Hierdoor ga ik serieus niet meer naar de kapper. Ik knip het zelf wel. Ik heb nogal wat moeite met nee zeggen waardoor ik standaard met een potje haartroep de deur uit ga bij de kapper. Absoluut mijn eigen schuld hoor, maar het zou zo fijn zijn als ze bij de kapper gewoon knippen i.p.v. verkopen.

In de schoenenwinkel geef ik aan dat ik wat thuis heb staan. Direct nee zeggen vind ik lastig, dus dit is voor mij een fijn antwoord. Heb wel wat thuis staan, maar misschien niet het ideale middel voor de aankoop. Dit ideale middel wil ik graag bijkopen indien nodig, maar bij doorvragen blijkt de verkoper vaak geen verstand te hebben van schoenverzorging. Tsja, dan koop ik ook geen schoenverzorging bij die winkel.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:39

Haha nou, we hebben sowieso ergens 1 of 2 bussen staan, maar als ik ze zou willen gebruiken, dan heb ik geen idee waar ik ze moet zoeken. Maar ik zeg sowieso "Nee, dank u", want naast dat ik sowieso geen verantwoording schuldig ben, denk ik er gelijk ook bij dat de verkoper/verkoopster totaal geen interesse heeft in waarom ik ja of nee zou zeggen.