Dan zal ik wel raar zijn, maar vond het niet leuk als kind te verhuizen.
Op het moment zelf was het niet leuk, maar je went wel enorm snel. Tenminste ik.
dieseltje
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-19 11:44
Bij mijn man ook twijfel, we wonen echt heel mooi en vinden zoiets niet meer. Op de langere termijn ligt het plan er wel, het zou dan dus eerder zijn dan verwacht. Als we geen paarden meer hebben, dan zijn de stallen, weide en rijbak overbodig en zijn de kosten en onderhoud nadelig. Wat overblijft is de woning met tuin, buiten de bebouwde kom met vrij uitzicht voor en achter. De huizen hier in de regio zijn duur, net even op Funda gekeken en er is niks wat maar het overwegen waard is. Niks waarvoor ik ons huis in zou willen ruilen. Inderdaad liggen de prijzen hoger dan ik dacht, dat was een eye-opener.
De kinderen houden van dit huis, de grote tuin en de vrijheid/ruimte. Zij geven nog niets om winkels/restaurantjes/openbaar vervoer etc. In de toekomst zal dat vast wel gaan spelen en wordt de tuin met trampoline minder boeiend, haha. Ik heb niet de meest flexibele kinderen, denk ik. De oudste is heel sociaal en kan het met iedereen wel vinden. De jongste is moeilijker, voor hem is verandering lastiger. We hebben het wel wat besproken maar zij vinden het huis nog veel meer waard....denk niet dat ze het totaalplaatje kunnen overzien en komen dus logisch met egoïstische argumenten. Zij denken niet aan geld, onderhoud, komende kosten etc. En dat is logisch.
Als ik je zo hoor, zou ik er nog eens goed over nadenken.
Het komt onverwacht en jullie waren nog niet echt op de markt bezig. Als je zo woont als je beschrijft en kleiner wil/moet, ga je inleveren. Dat heeft voor-en nadelen.
Als je wel verhuisd kan je een ouder paard altijd naar een mooie pensioenplek brengen. Scheelt je werk....Maar als je het werk nu veel vindt, is soms iemand een stukje verhuren ook een optie. Dan kan iemand werkzaamheden overnemen.
Qua kinderen, vind ik het echt te makkelijk gezegd dat kinderen flexibel zijn. Ik was 7 dat we van Amsterdam naar Almere gingen. Daar alles gelijkvloers voor mn broer die gehandicapt was, een tuin en lekker buiten spelen, dus mn ouders waren trots wat ze als al iets oudere Amsterdammers hadden kunnen kopen...... Ik helemaal niet. Ik vond het vreselijk. Natuurlijk kreeg ik wel vrienden, maar dat is niet het enige. Middelbare school moest buiten Almere en was ook niet de beste optie.
Onze zoon is in Almere geboren en toen hij 11 was, zijn we naar Drenthe verhuisd. Was een rot leeftijd om te verhuizen. Hij had het enorm naar zijn zin in Almere en een top klas etc, maar we kregen een kans. In Drenthe paste hij zich prima aan, maar een gevoel is wat anders.
Ruim 3jr later naar de veluwe gegaan en paste hij zich ook weer super aan. Hij is nu 21 en echt gesetteld, maar baalt wel van het verhuizen en wil hier echt niet meer weg. Hij wil geen vrienden meer kwijt, vind het fijn en makkelijk dat alles en iedereen in hetzelfde dorp is etc. Ik zelf voel me nergens meer thuis.
Ik ken mensen die de hele wereld over zijn gegaan met hun ouders en dat had voor-en nadelen. Het is nooit alleen maar leuk. En ook al passen kinderen zich aan. Dat wil niet zeggen dat ze er geen moeite mee hebben of het later geen invloed heeft. Hoe groot of klein ook.
Makelaars komen gratis langs om waardebepaling te doen. Wij hebben er een paar laten langskomen en die zaten op zelfde waarde voor ons huis. Dan kan je altijd nog zelf verder gaan zonder makelaar. Met je bedrag uit verkoop, inkomens etc zou ik naar de bank gaan en kijken wat je budget wordt. Ook dat kan je verbazen als je er een tijdje uit bent.
Ga dan eerst rond kijken en ook echt naar huizen toe en naar binnen of je wat tegenkomt. Alle huizen die je nu ziet, kunnen het allemaal net niet zijn en er kan net dat ene huis opeens komen dat het wel is. Het kost soms tijd.
Zoals ik het hoor woon je prachtig in een huis dat je makkelijk verkocht kunt krijgen. Waarom nu alles overhoop gooien voor iets dat je, als de tijd rijp is, ook makkelijk verkocht krijgt?
Jessix
Geplaatst: 11-04-19 16:30
Voor nu nog niet, want hier in de buurt een vrijstaande woning kopen met stallen en veel grond is ontzettend duur. Dus iets gelijkwaardig of beter is niet zo snel gekocht.
Als ik oud ben, paardloos en het onderhoud niet meer zelf kan doen, dan zou ik wel willen verkopen ja. Maar dat lijkt me dan ook niet zo'n probleem, tenzij er net een crisis is natuurlijk.
Lugea
Geplaatst: 11-04-19 16:52
Mijn moeder heeft me altijd gezegd geen oude schoenen weg te gooien voor je nieuwe hebt. Ik zou in deze situatie dus ook niet overhaast gaan beslissen om te verhuizen. Je moet ook maar net wat naar wens terugvinden binnen een bepaalde termijn. Het risico zou mij te groot zijn dat dat niet lukt of dat ik consessies moet doen op zaken waar ik liever geen consessies wil doen.
Wiske2
Geplaatst: 11-04-19 17:19
Misschien is hun bod nog aan de lage kant en willen ze meer betalen. Ze gaan niet direkt hun uiterste prijs bieden. Kijk wel uit voor oplichters. Was vorige week op tv.
Maar als je mooi woont maar het werk wordt je teveel door je gezondheid kan je je afvragen of het verstandig is te blijven wonen of je moet veel gaan uitbesteden wat ook geld kost. Niet dat ze nu overhaast moeten verkopen maar misschien toch verstandig om je opties open te houden. En ja er zijn nog meer prachtige plekjes misschien wat minder groot maar ook mooi.
lando2
Geplaatst: 11-04-19 23:05
Wij hebben hier al een paar keer mensen aan de deur gehad, (zowel bekenden als mensen die hier gewoon terecht waren gekomen) we hebben het geluk van net buiten de stad in een natuurgebied te wonen met wel een weide en stallen aan ons huis. Eerste 2 keer serieus over nagedacht, idd ook omdat het werk hier om het huis echt nooit klaar is. Maar als ik dan kijk naar wat we van dit oude huis hebben gemaakt en hoe het als onze ‘thuis’ is gaan voelen ben ik blij dat we hier nog steeds wonen. De eerste jaren had ik niet echt het gevoel van thuiskomen, hoewel dit het huis van mijn grootouders geweest is. Na 10 jaar is het nu echt onze thuis en vraag ik me af of we t nog wel ooit weg gaan doen. Voor mij zijn de herinneringen die in een huis zitten denk ik nog meer waard dan het financiële plaatje. Zolang het haalbaar is uiteraard.
pmarena
Geplaatst: 15-04-19 15:11
Jeetje, dat is een bijzondere situatie zeg....
Ik zou het alleen doen als je genoeg voordelen kan vinden aan een andere woning. Op allerlei punten die er mee samenhangen. Blijft jullie eigen woning voor nu verreweg de beste keuze dan zou ik het lekker voorbij laten gaan
Het zou er voor mij van afhangen of ik dat extra geld echt nodig heb. Heb ik dat niet echt nodig om (toekomstige) dromen te verwezenlijken en ben ik nu gelukkig waar ik zit? Dan zou ik blijven. Je wilt tenslotte om een reden pas op een later moment verhuizen en niet nu...