Relatie,,samen paarden gek !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:38

Toen ik mijn paard nog had was dit echt wel een groot discussiepunt met mijn vriend.
Het kost te veel tijd en geld enzo, dit heeft er mede toe geleid dat ik uiteindelijk heb besloten het paard te verkopen. Ergens heb ik er nog steeds spijt van, maar mijn relatie gaat wel beter dan daarvoor

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:41

Van mij hoeft mijn vriend niet van paarden te houden, maar als ze aan huis staan is het wel fijn als hij helpt met bijvoorbeeld gras maaien, voeren, omheining etc.
Om dat zelf te doen is namelijk gewoon wel erg veel. Ik ben graag bezig en als mijn vent dan alsmaar binnen achter de tv hangt zou ik dat wel vervelend vinden.

Ik ben hard aan het sparen om in de toekomst paarden aan huis te kunnen houden.
Dat heb ik altijd al gewild en toen ik mijn vriend anderhalf jaar geleden ontmoette heb ik dat voorzichting verteld. Hij dacht namelijk aan een rijtjeshuis en een tv in de toekomst (we studeren nog).
Vroeger woonde hij een aantal jaar in friesland en vond het geweldig tussen de weilanden.
Nu is hij weer geïnteresseerd geraakt in het buitenleven en fantaseert met me mee over klussen in de wei en lekker het bos in.
Hij wil ook graag leren paardrijden en als hij het dan helemaal niks vind dan is dat ook goed.
Dan blijft het paardrijden mijn hobby maar hij vind het sowieso leuk om te helpen met klusjes en de verzorging. Ik ben alvast tevreden dus :+:

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 15:43

Kaitlyn schreef:
Doe mij maar een paardenvent! Maar wel 1 die het kan vinden in mijn manier van houden van paarden. Ik heb niks met bitloos/boomloos/ijzerloos/stalloos/wedstrijdloos/24uurperdagbuiten zeg maar. :Y)

Elke keer dat gezeik over dat het zoveel tijd en geld kost, en het niet snappen dat je je echt zorgen maakt als er iets aan de hand is. Nee van mij hoeft dat niet meer. :=

Zo hoor je paarden ook tehouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:44

Mijn vriendin heeft 5 paarden en ik heb er 2.
Zij rijd dressuur en ik rijd eventing. Dit klikt aardig, zij gaat met mij mee op wedstrijd en andersom. Ook longeer ik haar paarden wel eens of rijd ik er 1. Dan zijn we in de avond eerder vrij/samen en kunnen we lekker samen op de bank zitten of ergens naar toe.
Inderdaad bij ons ook geen gezeur over tijd en geld want we weten het allebei dat het gewoon zo is.

Volgend weekend zijn we beide vrij en gaan we samen naar het bos met de paarden.

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 15:44

nouky12 schreef:
Toen ik mijn paard nog had was dit echt wel een groot discussiepunt met mijn vriend.
Het kost te veel tijd en geld enzo, dit heeft er mede toe geleid dat ik uiteindelijk heb besloten het paard te verkopen. Ergens heb ik er nog steeds spijt van, maar mijn relatie gaat wel beter dan daarvoor

Ik zo nooit mee mijn paard weg doen voor niemand niet

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:46

Ik kan me echt even niet voorstellen hoe het zou zijn als mijn vriend niks met paarden had.
Mijn vriend heeft meer paarden dan ik, hij kan me overal mee helpen, hij begrijpt dingen die ik vraag en helpt me met paarden beleren.
Gaat mee naar events, wedstrijden enzo en vindt dit niet erg want ik ga met hem ook mee.
Ik zou het niet anders willen hoor en ik ben van aard heel zelfstandig, maar eentje die moppert omdat ie om 3u 's nachts uit bed moet voor mijn paarden wil ik echt niet haha

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:47

Je doet je paard ook niet voor iemand weg.
Maar als je in een langere, serieuze relatie zit en je loopt telkens weer tegen tijd en geld problemen aan die mede veroorzaakt worden door je paardenhobby kun je gerust overwegen om met de paardenhobby te stoppen.
Niet iedereen leeft voor de paarden.

absque_dubio

Re: Relatie,,samen paarden gek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:59

Ik ben helemaal gelukkig met mijn vent die werkelijk niks met paarden (of welk dier dan ook) had. Inmiddels wat huisdieren en pony's verder, en hij kan zich geen leven meer zonder voorstellen en is er minstens net zo gek mee als ik zelf ben. Hij zal nooit paardrijden, maar heeft wel zijn eigen pony toegeëigend om mee te poetsen/wandelen. Gaat met plezier mee naar wedstrijden (en leest Z proeven voor), doet een wit pakje aan om de pony's voor te brengen op de keuring. En ik kan hem alles wijsmaken op het gebied van paarden, en dat gelooft hij ook. Heerlijk toch. :Y)
Hij houdt van mij en mijn passie('s). :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:00

Shaggy09 schreef:
Bunn schreef:

Dit! Leuk in theorie, maar in de praktijk. :o

Hihi vertel nu maak je me nieuwsgierig :P

Zeker als je partner beroepshalve in de paarden zit: dat is echt allemaal heel leuk, tot het moment dat je het over iets anders dan paarden wilt hebben óf je visie in rijderij of omgang verschilt. :o Ik zie het ook vaak zat wel goed gaan hoor, ik kap niet alles af, hihi. Maar ik probeer het persoonlijk niet meer. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:05

Van mij hoeft het niet hoor. Snap wel dat sommigen zich ermee gaan bemoeien gezien het natuurlijk wel een kostenpost is zodra het om een eigen paard gaat.
Zelf een verzorgpony, vriendlief heeft verder niks met paarden. Prima, al is hij wel steeds geïnteresseerder geworden. Maar dat is denk ik ook wederzijdse interesse tonen in elkaars hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:05

Nee dat hoeft van mij niet, ik wil de dingen toch graag zelf doen als er iets moet gebeuren en iedereen heeft zijn eigen interesses, zolang het geen probleem is dat je af en toe onverwacht heen moet/wil omdat er iets is en er geen gezeur is over alweer die paarden vind ik het prima.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:06

Neverland schreef:
1 keer en nooit meer. :+ Nee, absoluut geen paardenman meer voor mij.

Wat is er gebeurd?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:09

Ik vind het ook lekker om gewoon mijn hobby bij mezelf te houden en het op stal leuk te hebben met stalgenoten en vriendinnetjes en dan thuis lekker met een partner te zitten en andere dingen samen te doen. Ben ook wel bang dat je bijvoorbeeld elkaars manier van bezig zijn met paarden niet accepteert en elkaar alleen maar wijs maakt wat wel en niet moet enzo :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:11

Mijn vriend en ik hebben ook andere inzichten, maar als we met mijn paarden bezig zijn gaat het op mijn manier en als we met die van hem werken is het zijn manier

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:14

Kirania schreef:
herous schreef:
Ik en mijn man zijn bijna 20 jaar samen. Mijn man heeft niks met paarden, nooit gehad en na 20 jaar zal het waarschijnlijk ook nooit meer komen.

Ik vind dit best wel spijtig, het is toch vaak een nadeel. Onze ponies staan aan huis en als ik vraag om iets aan de stal te doen of mij te helpen met hooi naar binnen te leggen of zo dan is dat toch altijd een dingetje. Maar ok, ik heb dan ook wel een buitenbeentje, hij is helemaal geen dierenvriend eigenlijk, en hij komt ook niet graag buiten als het koud is of regent.

Daarbij komt ook nog eens dat hij niet erg sociaal is, geen behoefte heeft aan afspreken met zijn vrienden ofzo en hij geen eigen hobbies heeft.
Hij wil zijn vrije tijd vooral met mij doorbrengen, maar dat moet dan altijd iets anders zijn dan iets met paarden.
Nu vind ik andere dingen doen ook leuk hoor, dus in dat opzicht gaat het wel maar soms mis ik het toch wel, als ik andere koppels zie die wel beiden van de paardensport houden dan ben ik best wel stiekem een beetje jaloers.

Brr, niet eens een dierenvriend? Geen eigen hobby's? Niet om de advocaat van de duivel te zijn, maar zoals jij je vriend beschrijft beschrijf ik mannen waar ik zelfs als vrienden niets mee te maken wil hebben :=

Gelukkig heeft hij genoeg andere positieve kanten. Maar ik moet toegeven dat het niet altijd makkelijk is geweest en soms hebben we nog moeilijke momenten.
Maar hij weet dat dieren mij wel erg nauw aan het hart liggen, dus ik mag niet klagen met wat ik heb hoor (1 hond, 1 poes, 2 konijntjes, 2 ponies). Ik heb een vriendin die niet eens een hond in huis kan halen omdat vriend lief dat niet wilt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:18

Mijn vriend had weinig/niks met paarden/ponys.
Maar heb hem kunnen motiveren door voor hem ook een pony te kopen :Y) (vervelend zeg :') )
Dus hij helpt mij mee waar hij kan en als er wat met de trailer moet gebeuren rijdt hij vaak (ookal kan ik dit ook wel zelf).

Vind het ideaal, hoef geen vriend die alles weet van paarden etc. Dit is precies goed :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:08

Sunnyenjarno schreef:
Kaitlyn schreef:
Doe mij maar een paardenvent! Maar wel 1 die het kan vinden in mijn manier van houden van paarden. Ik heb niks met bitloos/boomloos/ijzerloos/stalloos/wedstrijdloos/24uurperdagbuiten zeg maar. :Y)

Elke keer dat gezeik over dat het zoveel tijd en geld kost, en het niet snappen dat je je echt zorgen maakt als er iets aan de hand is. Nee van mij hoeft dat niet meer. :=

Zo hoor je paarden ook tehouden

Nee zo hoeft en hoort het dus helemaal niet. :')

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 17:16

Oeps sorry verkeerd gelezen begrijp het nu

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:17

Ik had er 1 die niks met paarden had.. altijd gezeur :')

Nu een paardenvent, waar ik ook nog als bonus een eigen stal bij kreeg _O-
En dat bevalt me heerlijk! <3

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:19

Mijn ex was allergisch voor paarden maar steunde me wel (inclusief paarden aan huis).

Mijn huidige vriend vond die paarden zo interessant dat ie zelf ook is gaan rijden en het is de bedoeling dat we bij ons nieuwe huis allebei een paard kopen :D (ik ben momenteel helaas Toos paardloos). Ik vind het super leuk dat hij ook zo enthousiast is en het lijkt me heerlijk om niet altijd alle klusjes alleen te hoeven doen of dat ik, als ik ziek ben, een keer lekker in bed kan blijven liggen in plaats van de paarden te moeten voeren :Y)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:24

Ik vond het geen voorwaarde, maar toen ik mijn eigen paard kocht is mijn vriendin begonnen met lessen op de manege en ruim een jaar later is er een tweede paard voor haar bij gekomen. Ik vind het fijn dat we samen kunnen genieten van onze hobby, ook al vind ik het soms ook fijn om lekker in mijn eentje rond te klooien op stal (ik ben een grotere pietlut qua kootrandjes knippen en manen netjes met mijn KWPN'er dan zij met haar Friese dame). Het kan dus allebei.

Toen ik haar ontmoette had ik juist voorgenomen om iemand te vinden die geen reet had met mijn hobby's zodat ik juist lekker mijn eigen ding kon blijven doen. :7 Kan gelukkig nu nog steeds. :P

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:27

Lief heeft niets met paarden. Maar hij was de eerste die zei, toen mijn paar me aangeboden werd, dat paard komt er! Jij bent zo gek van hem!
Hij heeft zelfs zijn angst voor paarden overwonnen voor mij en mijn paard zodat hij, mocht het echt dringend zijn, weet hoe hij met hem om moet gaan.
Wij hebben elk onze eigen hobby’s, hij is gek van wielrennen en werkt voor zijn lol in de beveiliging, en dat vinden we prima en we gunnen elkaar die ruimte ook. En ik denk dat het hem daar in zit. Elkaar datgeen gunnen waar je zo veel plezier uithaalt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:28

Ik heb altijd geroepen dat ik dat dus echt niet zou willen, mijn hobby is van mij en die doe ik lekker alleen. Inmiddels ben ik behoorlijk de paardenhobby uit, maar ben ik wel getrouwd met een man die vroeger paarden had en dus kan rijden.
En nu zou ik het toch wel een keer leuk vinden om samen een klef romantische buitenrit te rijden op een mooie locatie :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:30

Oh nee hoor, geen vent die de hele tijd mee wil en zich er tegenaan gaat bemoeien. Het zijn míjn paarden en het is míjn paardentijd. Keertje mee is prima, en hij vraagt ook heel lief hoe het met ze is. Vindt de tijd die ik er doorbreng prima, en heeft ook al geleerd eerst te vragen voor hij dingen in het weekend plant :))

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:30

Mijn man vond paarden leuk voor in de worst en had er niks mee.
Toen ik met een gebroken been zat heeft hij me naar stal gebracht want ik had paardenknuffeltherapie nodig. Daar begon hij milder te worden en vond mijn vz paard wel lief, ging wel een op de fiets mee het bos in, en zo ging dat, vond de gezelligheid van de club op stal leuk en nu staan ze aan huis, helpt mee waar nodig en heeft een paard voor mij uitgekozen. Gaan samen op menles.

Ik vond het het niet belangrijk en vind het nu tot op zekere hoogte belangrijk omdat ze aan huis staan. Scheelt dat hij ook gek op ze is geworden .