Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DeMolenhoek schreef:purny schreef:@MarcoBorsato: Alleen zo jammer dat deze mensen geen NEE kunnen verstaan
Niet veralgemenen alsjeblief.
Hier koop ik niets aan de deur. Ook personen die het geloof komen verkondigen krijgen een nee.

Amalarab schreef:[ [url=m/iGUctb.jpg]Afbeelding[/url] ]
deze plakken! ideaal
ik zeg rustig dat ik geen interesse heb, en bedank ze voor hun tijd
Ook JG totaal geen last van
rustig nee zeggen en ze komen niet meer. Lieke schreef:Ben nav dit topic wel benieuwd naar het verdienmodel. Tot nu toe weinig enthousiaste aan de deur kopers.
mellanion84 schreef:ik heb een keer een energie verkoper gehad die ik al letterlijk 3 keer had verteld geen interesse te hebben en die toch door bleef gaan. Toen ik zei, "joh mijn eten staat koud te worden, succes"had hij het lef om te vragen of die anders ook mee mocht eten... die kreeg de deur in zijn gezicht.
alice0cullen schreef:Wij hebben eens een energie verkoper gehad die bleef aandringen dat die met mijn vader wou spreken, voet tussen de deur en blijven drammen Na een kwartier was ik het zat en heb gezegt wacht hier dan haal ik hem wel even op, meneer keek erg voldaan. Heb toen zijn urn met as gepakt, zo hier is die dan. Man werd lijkbleek en heb ze nooit meer aan de deur gehad. We hebben een klacht ingediend bij het bedrijf en sindsdien dus dat papiertje op de deur.
Kon mijn vader nog horen lachen vanuit het hiernamaals![]()

Selina schreef:Mars schreef:Oh ja lokale dingetjes steun ik soms wel, bij mn ouders in de buurt liepen weleens studenten van de bakkersschool. Die verkochten dan verse koekjes om daarvan weer materialen etc voor de school aan te schaffen, die waren van harte welkom
Wat ik zo onhebbelijk vind aan die energiemannetjes is dat ze je (hier tenminste) meteen bij je voornaam beginnen aan te spreken. ‘Hoi Mars hoe is het? Is *naam man* ook thuis?’
Ik lees ook hier dat de meesten niks kopen bij ze, zo bijzonder dat het dan toch blijft voortbestaan. Heb toch een beetje de vrees dat vooral ouderen in hun praatjes trappen.
Hier beginnen ze meestal met 'zijn je ouders thuis?'
Dan heb ik al helemaal geen zin meer om ze aan te horen.

lor1_1984 schreef:Nu de restaurants etc nog duidelijk maken dat de 'nee-nee'sticker op de brievenbus ook voor hun flyers geldt.