Aan de deur wordt niet gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Aan de deur wordt niet gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:12

Hier ook vaak van de Nuon en dergelijke aan de deur. Heel makkelijk, nee geen belang voor en nee geen zin in je verhaal aan te horen. Tot ziens. Geloofsovertuigers vertel ik gewoon dat ik niets tegen ze heb maar dat ik zelf niet gelovig ben en ook niet van plan om te worden en dan wens ik ze een fijne dag. Colectanten en verenigingen zijn welkom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:23

DeMolenhoek schreef:
purny schreef:
@MarcoBorsato: Alleen zo jammer dat deze mensen geen NEE kunnen verstaan

Niet veralgemenen alsjeblief.

Hier koop ik niets aan de deur. Ook personen die het geloof komen verkondigen krijgen een nee.

Ben nu zo'n 5 keer aangesproken en als ik aangaf of geen interesse te hebben of geen tijd had of gewoon door een algemeen woordje nee te zeggen bleven ze door vragen. Dus het is een irritant beroep en mag van mij verboden worden en nog heel veel andere mensen denken er precies hetzelfde over

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:25

MarcoBorsato schreef:
Kinderpostzegels en collectes doe ik altijd, tegen donateurwervers en energieverkopers zeg ik dat ik een bewindvoerder heb. Werkt ook tegen straatverkopers en je kunt gewoon beleefd blijven *D

Of gewoon tegen de mensen die de krant verkopen dat je al lid bent :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:26

Ik heb ze van de week ook weer aan de deur gehad van NUON. Op mijn reactie dat ik geen interesse had, kreeg ik het antwoord: "Ja maar mevrouw, u staat op mijn lijstje!". Uhh, ja leuk, maar daar krijg ik geen interesse van. :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:44

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit last heb van drammers, maar geef ze ook geen kans. Ik laat geen verhaal afdraaien maar zeg direct ‘geen interesse, fijne dag nog’ en doe de deur dicht.

Mijn partner laat ze vaak wel uitpraten en dan kom je veel sneller in vervelende discussies terecht. Hij heeft er dan ook een grotere hekel aan dan ik.

Overigens vind ik alle verkopers aan de deur vervelend. Als ik iets wil kopen dan neem ik zelf initiatief, ik ervaar dat aanbellen als onprettig en opdringerig. Zelfde geldt voor de bel-verkopers, beleefd of niet beleefd.

Ben nav dit topic wel benieuwd naar het verdienmodel. Tot nu toe weinig enthousiaste aan de deur kopers.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:02

Hier wordt zo vaak aangebeld door verkopers dat ik mijn bel eraf heb gesloopt. Sindsdien heb ik er geen last meer van _O-
Met vaak bedoel ik 3 tot 5 keer per week en liefst ook nog meerdere keren per dag als je niet open deed...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:06

En het ergste vind ik nog de de JH s dit moeten i.p.v. mogen doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:24

Ik heb zn hekel aan die verkopers.
Wat een poedersuiker is dat zeg.

Hier komen ze zn beetje maandelijks.
Vorige week nog. Ik woon 3 hoog.
Ze belden beneden aan.
Heb hem vriendelijk te woord gestaan dat ik geen interesse had. En dus de deur beneden niet open gedaan.

Wat denk je, een andere bewoner heeft de deur wel open gedaan! Staan ze nog aan de deur bij mij hier boven. Dus ik nogmaals gezegd geen interesse te hebben. Begon die te drammen.

Ik heb er zn hekel aan doordat ze mijn Syrische onderburen die geen Nederlands kunnen er in geluist hebben.
Ze hadden aan de deur gezegd dat ze een handtekening nodig hadden. Gevolg was een 3 jarig contract. En een boete bij de oude maatschappij.
Ik heb dat toen allemaal ongedaan gemaakt. Maar het was echt een klus omdat te regelen. Heb denk ik wel 20x moeten bellen en net zo vaak moeten e-mailen

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:39

Ik heb ook vrij geregeld verkopers. Ik vertel ze altijd maar dat als ze iets willen verkopen ik zelf ook geen geld heb (student). Meestal vragen ze ook eerst of mijn ouders er zijn en dan probeer ik zo ongemakkelijk mogelijk te vertellen dat ik een van de hoofdbewoners ben, dat wil nog wel eens helpen.
Op straat wordt ik ook niet vaak aangesproken, omdat ik er te jong uit zie haha. Ook als ze om mijn leeftijd vragen zeg ik dat ik een paar jaar jonger ben dan ik ben scheelt weer een praatje.

De jehova getuigen die ik aan de deur heb gehad zijn nooit vervelend geweest, ja moest naar beneden rond etenstijd dat is wel net balen. Maar zolang ik zeg geen intresse te hebben en ze een fijne avond wens zijn er weinig mensen waar ik problemen mee heb gehad (verkopers en jehova getuigen beide dus). Ik probeer me er niet over te frustreren, kost veel te veel energie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:51

purny schreef:
@MarcoBorsato: Alleen zo jammer dat deze mensen geen NEE kunnen verstaan

Zo zwart/ wit is het gelukkig niet.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:40

Ik heb deze sticker:
Afbeelding

Toen ik net in mijn studentencomplex woonde werd er om iets van 9 uur 's ochtends aangebeld. Dus ik opendoen in mijn pyjama, waren het Jehova getuigen. Die waren helemaal verbaast dat er of niet open gedaan werd of door slaperige mensen. Gek he, in een studentencomplex :Y)

En bij mijn ouders een keer iemand voor stroom aan de deur gehad. Zij hebben dezelfde sticker als ik, dus ik onderbreek hem en wijs hem op de sticker. Vervolgens zegt hij dat hij geen verkoper is en ratelt verder zijn verhaal af. Toen heb ik zonder wat te zeggen de deur dicht gedaan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:54

Amalarab schreef:
[ [url=m/iGUctb.jpg]Afbeelding[/url] ]
deze plakken! ideaal

Ik heb de nee-nee versie hiervan. :)
Op een enkele eigenwijs na die de sticker 'niet had opgemerkt' (die hangt er strak boven, op ooghoogte) of vindt dat de sticker niet voor hem/haar geldt werkt het prima. :j
Nu de restaurants etc nog duidelijk maken dat de 'nee-nee'sticker op de brievenbus ook voor hun flyers geldt. :x

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:56

ik heb een keer een energie verkoper gehad die ik al letterlijk 3 keer had verteld geen interesse te hebben en die toch door bleef gaan. Toen ik zei, "joh mijn eten staat koud te worden, succes"had hij het lef om te vragen of die anders ook mee mocht eten... die kreeg de deur in zijn gezicht. Grapje is tot daar aan toe maar gewoon stug doorgaan als ik al 3 keer verteld heb dat ik geen interesse heb schiet dat grapje echt in het verkeerde keelgat ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:22

Ik heb totaal geen last van verkopers eigenlijk :) ik zeg rustig dat ik geen interesse heb, en bedank ze voor hun tijd :) Ook JG totaal geen last van :) rustig nee zeggen en ze komen niet meer.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:25

Wij hebben een papiertje aan de deur hangen met nee voor alles, en over het algemeen werkt dit prima.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 14:28

Lieke schreef:
Ben nav dit topic wel benieuwd naar het verdienmodel. Tot nu toe weinig enthousiaste aan de deur kopers.

Ik dus ook, want hoe kan het dat dit blijft bestaan als je ziet hoeveel mensen direct nee zeggen en niets aan de deur kopen? Zijn het dan echt oudjes/mensen die de taal niet goed spreken/anderszins beperkt zijn de klos?

Mijn eigen opa heeft ooit door zo'n *&%#$ figuur telefonisch een abonnement afgesloten terwijl hij geen idee had waar hij 'ja' op zei. Mijn moeder heeft hemel en aarde moeten bewegen om de boel weer af te zeggen.

mellanion84 schreef:
ik heb een keer een energie verkoper gehad die ik al letterlijk 3 keer had verteld geen interesse te hebben en die toch door bleef gaan. Toen ik zei, "joh mijn eten staat koud te worden, succes"had hij het lef om te vragen of die anders ook mee mocht eten... die kreeg de deur in zijn gezicht.

Oeh das om jeuk van te krijgen ja... Ik had er dus eentje die maar naar mijn man bleef vragen, en hem maar bij zijn voornaam bleef noemen. Gevraagd of hij dacht dat hij een of ander onderdanig/dom vrouwtje voor zich had die niet zelf kon aangeven dat er geen interesse is in zijn verhaal. Nee nee, zo was het ook weer niet. Toen heb ik ook de deur dicht gedaan, ronduit onbeschoft was hij.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:32

Ik ben blij dat ze denken dat ik nog niet oud genoeg ben. Vertel ik ze mooi dat mijn ouders er niet zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:45

Als die collecte week / weken van start gaan draai ik soms door. Ik steun alleen maar goede doelen die ik het waard vind om te steunen.

KVV komt bijvoorbeeld ieder jaar lege flessen ophalen, die geef ik alle flessen mee die we het hele jaar verzamelen. KVV vind ik fantastisch en ik vind het belangrijk dat zoiets blijft bestaan!

Wij hebben 90% van de tijd de bel uitgetrokken en er dus zo weinig last van. Maar als ik iets van Nuon zie staan doe ik of niet open, of open met vijf honden aan de voet. Dan komt de 'Nee' toch iets duidelijker aan, want ook hier de ervaring dat ze soms tóch willen aandringen om hun verhaaltje te kunnen doen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:12

Wij hebben ook een sticker, maar dan geen plastic met kleur maar een mooie van buigbaar metaal. Vind het zonde van mijn mooie voordeur om er zo een plastic sticker op te plakken :')

Afbeelding

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:12

Wij hebben eens een energie verkoper gehad die bleef aandringen dat die met mijn vader wou spreken, voet tussen de deur en blijven drammen Na een kwartier was ik het zat en heb gezegt wacht hier dan haal ik hem wel even op, meneer keek erg voldaan. Heb toen zijn urn met as gepakt, zo hier is die dan. Man werd lijkbleek en heb ze nooit meer aan de deur gehad. We hebben een klacht ingediend bij het bedrijf en sindsdien dus dat papiertje op de deur.

Kon mijn vader nog horen lachen vanuit het hiernamaals :+ :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:17

Ik heb het 1x gedaan, daar grandioze spijt van gehad en gevochten als een leeuw om er vanaf te komen (met succes).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:19

alice0cullen schreef:
Wij hebben eens een energie verkoper gehad die bleef aandringen dat die met mijn vader wou spreken, voet tussen de deur en blijven drammen Na een kwartier was ik het zat en heb gezegt wacht hier dan haal ik hem wel even op, meneer keek erg voldaan. Heb toen zijn urn met as gepakt, zo hier is die dan. Man werd lijkbleek en heb ze nooit meer aan de deur gehad. We hebben een klacht ingediend bij het bedrijf en sindsdien dus dat papiertje op de deur.

Kon mijn vader nog horen lachen vanuit het hiernamaals :+ :')

Wat een hilarische situatie door een tragische gebeurtenis. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:33

Ik heb een sticker bij de deur, helpt alleen niet altijd, ze bellen nog wel eens aan. Maar als ik geen bezoek verwacht doe ik de deur niet eens open.. Heb ook vaak bellende kinderen, dus dan zet ik de bel uit en die staat dan uit tot ik weer bezoek verwacht :+

Maar ik heb het ook met bellen, mijn energiecontract loopt in juni af, dus wordt nu al gebeld om over te stappen of te blijven.. Die kap ik ook meteen af, ik zoek dat soort dingen zelf wel uit en stap eigenlijk ieder jaar wel over. Van de week zei ik dat ze ongelegen belde ivm werk, nou dan belde ze dan en dan 's avonds nog een keer.. Nou nee, doe maar gewoon niet ;)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:34

Selina schreef:
Mars schreef:
Oh ja lokale dingetjes steun ik soms wel, bij mn ouders in de buurt liepen weleens studenten van de bakkersschool. Die verkochten dan verse koekjes om daarvan weer materialen etc voor de school aan te schaffen, die waren van harte welkom :9

Wat ik zo onhebbelijk vind aan die energiemannetjes is dat ze je (hier tenminste) meteen bij je voornaam beginnen aan te spreken. ‘Hoi Mars hoe is het? Is *naam man* ook thuis?’

Ik lees ook hier dat de meesten niks kopen bij ze, zo bijzonder dat het dan toch blijft voortbestaan. Heb toch een beetje de vrees dat vooral ouderen in hun praatjes trappen.

Hier beginnen ze meestal met 'zijn je ouders thuis?'
Dan heb ik al helemaal geen zin meer om ze aan te horen. :Y)

Dat is toch juist makkelijk! Heel enthousiast ja zeggen en ze het adres van je ouders geven, ergens 200 km van jezelf vandaan of zo... :D

Ik woon tussen de bejaarden in een appartementencomplex. Er is altijd wel zo’n oudje goedgelovig genoeg om de benedendeur open te doen voor die snuiters, maar wij hebben hier de regel dat als we de benedendeur niet open gedaan hebben, de bovendeurbel ongewenst bezoek betekent. Dan doen we dus gewoon niet open.
Soms gaan ze dan keihard op de ramen bonken of zo, omdat ze zien dat er wel licht brandt. Dan hopen ze dat je kwaad genoeg wordt om toch naar de deur te komen of zo...?
Apart beroep maar. Ik zou het niet kunnen.

lor1_1984 schreef:
Nu de restaurants etc nog duidelijk maken dat de 'nee-nee'sticker op de brievenbus ook voor hun flyers geldt. :x

Dit.
Ik ben iedere keer in staat om er melding van te maken. Vlieg een eind op met je nagelstudio/afhaaltoko/boedelruimservice!
Net als die “aan de bewoners van dit adres” zooi. Dat telt niet als ongeadresseerd, dus dat mag gewoon. Nee-nee sticker of niet.

Dat moet echt strafbaar worden gewoon -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 05-04-19 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:40

Haha dat vroegen ze mij laatst ook. Ik was al geïrriteerd dat er toch werd aangebeld ondanks de sticker onder de bel, maar goed.
Toen vroeg die jongen (jaar of 23) of mijn moeder thuis was. Dus ik zei: vast wel. Zegt ie: mag ik haar spreken? Ik zo ja hoor, t is ongeveer 20 minuutjes rijden, ben je met de auto of de fiets? :+
Hij begreep de grap blijkbaar niet want hij vroeg daarna of mijn vader thuis was _O-
Dus ik weer, ja maar dat is nog verder weg. Mijn man is wel thuis? En hij: .......ehm......... oh... OH! Sorry! Ik heb toen - gniffelend - gezegd dat ik het gesprek ging beëindigen en wees vriendelijk naar de sticker en deed de deur dicht, haha.