Elektrische bakfiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 09:40

AaronYve schreef:
Mijn Troy gaat harder dan 25 op een recht stuk maar dat moet je niet doen net een kind in de bak. Ik ben gestopt met 32 bergaf want het ging veels te snel. Werd gevaarlijk
Ik heb trouwens kussentjes voor in de bak laten maken

Waar heb jij je kussentjes laten maken?
Manlief gaat nog een keer proefritje maken op de troy en dan gaan we m bestellen voor levering half juni ☺️.

Ik durf met mijn 33 weken buik nu niet te fietsen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:25

Gewoon bij een stoffeerder bij ons in de stad.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:53

AaronYve schreef:
Gewoon bij een stoffeerder bij ons in de stad.

Dat is inderdaad net zo slim

Vanaf hoe oud zitten jouw kindjes op het bankje? Die van ons zijn nu twee en wil ze eigenlijk op t bankje met kussens zetten maar twijfel nog een beetje

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:09

Kan prima met 2 jaar op het bankje hoor. Hier zitten de kindjes met ongeveer 1,5 jaar op het bankje.

Ik rijd meestal tussen de 22 en 25 op de rechte stukken, maar he dan ook 5 kids dan. Daarna mis ik een volgende versnelling èn vind ik het te gevaarlijk met zo'n volle fiets. Je staat niet 1,2,3 gelijk stil.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:39

Toen wij opzoek waren naar een bakfiets hebben we ook verschillende merken en typen getest. Eerst de gazelle cabby, die heel lekker fietste, maar al snel werd duidelijk dat het een electrische fiets ivm de enorme afstanden moest worden. Naar riese&Müller, bakfiets.nl, babboe en urban arrow gaan kijken. De driewielers vielen al heel snel af, daar konden we echt niet mee overweg alle twee. Wij vonden de houten bakken van babboe en bakfiets.nl een erg groot nadeel. Bakfiets.nl vonden we ook de bak te laag eindigen. Kinderen staken er te hoog bovenuit. Uiteindelijk is het de urban arrow geworden. Een klap geld, dat zeker, maar wel het eea erbij gekregen en wij konden hier in de stad nog net meedoen met een soort fietsenplan waardoor je korting kreeg.
De piepschuimen bak geeft ons een wat ‘zachter’ en veiliger gevoel omdat ie dus ook wat hoger is. Kindjes zitten er dieper in. We hebben 1 bankje waar onze dochtertjes samen op zitten (4 en 2 jaar oud).
Wij hebben een opvouwbare buggy die ook nog voorin mee kan. Echt ideaal.
Deze winter een glijer gemaakt, maar iedereen is er heel en goed vanaf gekomen.
Onze dochtertjes dragen wel een helm in de bakfiets.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 14:41

ik sta op het punt om de bakfiets Troy te bestellen :):):) levering half juni 2019. Zodat ik zo en zo niet met zwangere buik kan gaan fietsen :P

iemand ervaring met fiets tassen achterop? ik wil het liefste twee lossen fiets tassen, maar weet niet of dit kan ivm de accu.

heeft er iemand wellicht nog een leuk adresjes om de accessoires lees kussen mss wat leuke stickers te bestellen?

Ohhh of heeft iemand toevallig de afmetingen van het bankje ? diepte ( zit gedeelte) breedte ( zit gedeelte) hoogte en breedte rug gedeelte. Dan kan ik wellicht zelf iets leuks laten maken.

sita12

Re: Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 11:23

Yeahhhh ik heb m besteld levering mid juni . Ik zal jullie updaten zodra het binnen is

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:27

sita12 schreef:
Yeahhhh ik heb m besteld levering mid juni . Ik zal jullie updaten zodra het binnen is

Wel een lange levertijd -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:24

Nou duimen dat het een super aankoop is +:)+

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:35

Gefeliciteerd met je aankoop!

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 19:40

DiantaM schreef:
sita12 schreef:

Wel een lange levertijd -O-

Hij is in principe binnen een week leverbaar, maar ik ken mezelf en denk niet dat het verstandig is om te gaan fietsen met 35 weken zwangerschap en bekkeninstabiliteit dus daarom bewust twee weken na de uitgerekende datum gepland hahaha

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:23

Oh hahah ja snap ik!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:35

Ik weet niet hoe het officieel / bij anderen is, maar hier ging fietsen wel prima met mijn bekken, lopen was veel vervelender :(:) Op het eind werd de pijn trouwens veel minder :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 11:13

pmarena schreef:
Ik weet niet hoe het officieel / bij anderen is, maar hier ging fietsen wel prima met mijn bekken, lopen was veel vervelender :(:) Op het eind werd de pijn trouwens veel minder :)

Ik ben nu 34 weken zwanger en tussen de 25 en 30 weken was het wat minder pijnlijk. Maar nu is het 3x zo hard terug helaas .

Lopen liggen zitten gaat redelijk als ik maar afwissel. Fietsen gaat niet echt omdat ik dan toch kracht moet zetten om op de Fiets te komen. Een schok opvangen als ik er weet af moet etc .

Buiten het feit dat ik nog nooit met een bakfiets laat staan een electrische bakfiets gefietst hebt denk ik dat dat niet verstandig is nu te proberen

Daarbij hebben we een heerlijke eigenwijze baby die in stuit ligt en daardoor een hoop pijnscheuten in mijn buik veroorzaakt . Zo erg dat ik spontaan los laat wat ik vast heb en dubbel klap van de pijn

Maar ach alles voor het goede doel zeggen we

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:40

Ah dus je zit nu al in standje aftellen en volhouden :(:)

Tja weg terug is er ook niet echt, hopelijk ben je van de zomer weer lekker in je vel mèt een wolk van een baby in je bakfiets :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:53

pmarena schreef:

Tja... ik fietste tot en met mijn laatste werkdag voor het zwangerschapsverlof, en toen... haakte mijn jas achter het zadel, en hing ik met mijn dikke buik en volle lichaamsgewicht aan mijn jas... (echt niet leuk) resultaat: baby niet meer ingedaald, verloskundige in de stress, want ik was totaal vergeten wat er gebeurd was, op het moment dat ze me onderzocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:22

Die jas achter het zadel is sowieso stomvervelend, ik had het pas ook een keer _-:(

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:17

Ik heb ook fietstassen op de fiets gedaan. Mijn vriend heeft een klepje met slot gemaakt onder het bankje en een drinkbekerhouder. Ook erg handig. Wij hebben de fiets pure voor recreatie of voor ff naar de winkel

Veel plezier met de fiets en succes met de laatste loodjes!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:13

sita12 schreef:

En hoe ga je straks de baby meenemen? Heb je een houder voor de maxicosi? Of ga je voor de babyschaal?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 18:36

Heleen_B schreef:
sita12 schreef:

En hoe ga je straks de baby meenemen? Heb je een houder voor de maxicosi? Of ga je voor de babyschaal?

Ik heb zo en zo een babyschaal en wil Mss een maxicosie houder halen.

Heeft hier iemand ervaring met beide?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:42

Ze mogen de eerste x aantal weken niet in een bakfiets. Ook niet in een babyschaal of maxi cosy.
Wel iets om rekening mee te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:42

sita12 schreef:
Ohhh ik ben net bij halfords geweest en ze hadden de troy in de winkel staan ik vind m eerlijk gezegd mooier dan de babboe

[ [url=m/iY4Jkx.jpg]Afbeelding[/url] ]

De prijs is 1729 incl 3 onderhouden beurten, regenhoes en kettingslot

wij hebben deze en ik ben er heel tevreden over. Fiets heerlijk als je eenmaal gewend bent aan het stangstuur.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:16

Van de de troy kan ook het stuur niet aangepast worden denk ik he? Ik heb gisteren proef gereden op de vogue Carry 3 maar ik vond de stuurstang te ver weg zitten waardoor ik ontzettend last vsn mijn rug krijg. Dus nu ga ik de babboe uittesten, die heeft een normaal stuur en is volledig aanpasbaar.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:46

sita12 schreef:
Ik heb zo en zo een babyschaal en wil Mss een maxicosie houder halen.

Heeft hier iemand ervaring met beide?

Wij hebben een maxi cosi houder in de bak gemaakt. In de bodem paar gaten gemaakt. Neemt wel veel ruimte in.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:47

Keet schreef:
Ze mogen de eerste x aantal weken niet in een bakfiets. Ook niet in een babyschaal of maxi cosy.
Wel iets om rekening mee te houden

Oh echt ja? :7 Zie het nu inderdaad staan. Hier ging ze mee toen ze een week oud was. Wel rekening gehouden met de weg die we fietsten qua ondergrond en kleine stukken. Maar ging eigenlijk heel goed. Wel verkleiner in de maxi cosi gehad.