Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(grapje grapje)

Lau schreef:Maar jullie schetsen echt gelijk ooh crimineel. Het gaat in deze stelling alleen over je vind een tas met geld. Je weet niks van de herkomst van het geld. Dus het is een tas zonder enige achtergrond van het criminele circuit.
Ik zou het zeker weten naar de politie brengen of tenminste (anoniem) bellen voor advies. Ashleytjuhh schreef:ik geloof de mensen gewoon niet die zullen zeggen dat ze het naar de politie zullen brengen.
ik zou een melding maken dat als iemand een vermissing maakt van zo'n soort tas dat ze kunnen bellen.![]()
als je een tas kwijt raakt met zon bedrag kun je het vast missen anders vergeet je het niet zomaar ergens![]()
ik zou wel denk ik kijken of het geen opeen volgende nummers zijn en of het wel echt geld is met een stift![]()
naar een jaar of 2 is het 'alles is voor Bassie'

) iedereen die het zag gebeuren heeft geld lopen graaien en er zijn er maar bitter weinig die na een oproep van de politie het gevonden geld terug gebracht hebben. En de eigenaar van het geld was nochtans gekend. Was een ouder koppel die hun hele hebben en houden in dat kluisje zitten had. Eileen_ schreef:Lau schreef:Maar jullie schetsen echt gelijk ooh crimineel. Het gaat in deze stelling alleen over je vind een tas met geld. Je weet niks van de herkomst van het geld. Dus het is een tas zonder enige achtergrond van het criminele circuit.
Als er een tas met geld op straat ligt met daarin 15.000 euro, ben je heel naïef als crimineel geld niet door je hoofd gaatIk zou het zeker weten naar de politie brengen of tenminste (anoniem) bellen voor advies.
Het is óf crimineel geld óf iemand heeft er hard voor gewerkt en zou dat geld waarschijnlijk ook goed kunnen gebruiken (en als het eerlijk geld is van iemand die het niet hard nodig heeft, dan is de kans groot dat je ook een beloning krijgt voor het eerlijk terug brengen).
Ik zou er denk ik heel lang last van hebben als ik het geld zou houden zonder dat ik tenminste echt heb geprobeerd om de eigenaar te vinden. Ik zou er werkelijk elke nacht over dromen en me er heel onprettig bij voelen, want ik heb dit geld niet eerlijk verdient of gekregen en iemand anders is daar mogelijk de dupe van.
DiantaM schreef:Ashleytjuhh schreef:ik geloof de mensen gewoon niet die zullen zeggen dat ze het naar de politie zullen brengen.
ik zou een melding maken dat als iemand een vermissing maakt van zo'n soort tas dat ze kunnen bellen.![]()
als je een tas kwijt raakt met zon bedrag kun je het vast missen anders vergeet je het niet zomaar ergens![]()
ik zou wel denk ik kijken of het geen opeen volgende nummers zijn en of het wel echt geld is met een stift![]()
naar een jaar of 2 is het 'alles is voor Bassie'
En ik geloof de mensen niet die het geld gewoon zouden houden, bizar
Je weet inderdaad de achtergrond niet en dat is juist de reden dat ik het eerder naar de politie zou brengen/ de eigenaar zou zoeken dan wanneer ik bijvoorbeeld weet dat de eigenaar een miljonair is die zich geen zorgen hoeft te maken over geld. In dat geval weet ik niet wat ik zou doen, of ik het zou houden of terugbrengen. Ik denk ik mijn handelen in die specifieke situatie nu niet kan voorspellen omdat ik simpelweg niet weet hoe ik me daarbij zou voelen. Liselot schreef:Voor de mensen die het willen houden, bekijk het eens van een andere kant:
Stel je hebt jarenlang hard gespaard om een fijn sportpaard te kunnen kopen. Je hebt een envelop met 15.000 euro bij je om het paard te kunnen betalen, maar er gebeurd iets onverwachts en de envelop raakt zoek.
Dan ga je toch ook naar de politie met de hoop dat iemand jouw zuurverdiende geld gevonden heeft?